Ga naar inhoud

20 ampère zekering - ventilator VTEC-abs


 Delen

Aanbevolen berichten

Temperatuur koelvloeistof wordt 110+ C.

De 20 A zekering brandt door.

Koelventilator slaat niet aan.

 

Mijn conclusie; kortsluiting in ventilator-motor.

 

Mee eens?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de ventilator massageschakelt en heeft een eigen zekering dus ik ben het er niet mee eens.

De hoofdzekering die doorbrand heeft vaak een oorzaak dichter bij de zekering en soms zelfs corrosie in de zekeringhouder zelf als ik me niet vergis.

Dat de fan niet aanslaat is vaak een gecorrodeerde stekker, je kan de fan tasten door de draden van de fan met elkaar te verbinden, werkt hij dan wel dan is de temperatursensor/schakelaar stuk, zo niet dan de zekering of de fan zelf.

Ik heb nog een compleet koelsysteem van een VTEC in de aanbieding mocht er iets mis zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie Ray. Volgens het wphb is de fan met 20a afgezekerd. ( Hoofd =30a) De andere 20a zekering zou het licht voor zijn en dat werkt prima.

Verstuurd vanaf mijn Swift 2 X met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had ik het verkeerd, het is dus de zekering van de fan.

dan is het een kwestie van de draden nalopen want voor een kortsluiting moet een plus dus contact maken met de min op een plek waar dat niet bedoeld is en dan denk ik eigenlijk meteen aan een draad die ergens langs geschuurd heeft of afgeklemd is geweest.

De switch is zoals ik al aangaf volgens mij massa geschakeld dus die zou wel stuk kunnen zijn als oorzaak van het niet aanslaan maar niet voor het doorbranden van de zekering.

Het ABS zit puur in het remgedeelte, al het andere is exact hetzelfde als iedere andere VTEC op de kleine vershillen tussen de modellen '02 - '05 en later.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij niet 2 ventilatoren? Zo even uit mijn hoofd bedacht hoor, niets nagekeken.....

Maar in elk geval even de ventilator(-en) electrisch loskoppelen en rechtstreeks op de accu aansluiten. Hiermee controleer je of ze wel werken.
Als ze niet werken, probeer dan even of je ze met de hand kan roteren. Soms zit het lager vast, en soms loopt de fan vast ergens tegen aan.
En dan brand de zekering dus ook door.....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Heb jij niet 2 ventilatoren?

Nee, wel 2 radiateurs maar alleen aan de linkerkant zit een ventilator.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fan draait met de hand soepel maar geen beweging als ik deze dIrect op accu aansluit; helaas. Op zoek naar een nieuwe.. vervangen lijkt een redelijk eenvoudige klus dus we gaan t zelf doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de + en - pool aangesloten op de accu? Of alleen de 12v + pool? Ik heb eens een massa probleempje gehad, waardoor alleen de fan niet meer wilde draaien. Alvorens dit structureel/permanent op te lossen, was een snelle fix een extra getrokken massa kabel naar de fan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, VFR Jonges zei:

Heb je de + en - pool aangesloten op de accu? Of alleen de 12v + pool? Ik heb eens een massa probleempje gehad, waardoor alleen de fan niet meer wilde draaien. Alvorens dit structureel/permanent op te lossen, was een snelle fix een extra getrokken massa kabel naar de fan. 

Dat heeft een bekend iemand hier ook eens een keer gehad! :whistle:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, VFRikus zei:

Dat heeft een bekend iemand hier ook eens een keer gehad! :whistle:

VFRikus

Volgens mij ken ik die.

Was alleen iets met een frame spuiten en iets te weinig afplakken :wijsneus:

Toen was er wel met mis dan een fan :tease:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...