Jump to content

sabsteef

"Sabsteef" Firmware Reflash VFR1200F and VFR1200X

Recommended Posts

Firmware aanpassingen  VFR

 

Vanwege de vele interesse. Bied ik mijn services aan voor members van dit forum.

 

Wat houd dit in:

Ik kan de firmware van de VFR aanpassen. Zonder de ECU te verwijderen of open te maken. Gewoon via de diagnose connector.

 


Welke aanpassingen kan ik maken:


Type VFR 1200F 

  • Betere mapping
  • limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen.
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • Radiator Fan wat rustiger laten draaien.
  • Motortje van uitlaat klep uitgeschakeld (of juist weer inschakelen)
  • storingen uitlezen( resetten)

 

Type VFR 1200F TC:

  • Betere mapping
  • limiters van de 1ste 2de 3de en 6d versnelling verlagen.
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • storingen uitlezen( resetten)

 

Type VFR 1200F DCT :

  • Betere mapping
  • limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen.
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • storingen uitlezen( resetten)

 

Type VFR 1200X

  • Betere mapping
  • limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen.
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • storingen uitlezen( resetten)

 

Type VFR 1200X DTC

  • Betere mapping
  • limiters van de 1ste 2de 3de en 6de  versnelling verlagen.
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • storingen uitlezen( resetten)

 

Type VFR 800 2005 and up ( Beta)

  • Betere mapping
  • Max toerental ophogen
  • Max snelheid ophogen
  • storingen uitlezen( resetten)

 

tevens nieuwe service:

programmeren nieuwe sleutels op ecu als je alle sleutels kwijt bent.

wel heb je dan een klein gaatje in je ecu. (later weer dicht gemaakt met kit) 

 


Hiervoor maak ik een back-up van je huidige firmware, upload ik een nieuwe tune naar de ECU en krijg je tussen het wachten door, een lekker bak koffie. ;) 


Mocht je later toch je origineel firmware terug willen, of heeft de dealer er bij een service beurt de tune overschreven met een ander firmware schrijf ik deze eenmalig gratis terug.


In principe kan er niets gebeuren. Maar alle aanpassingen gebeuren wel altijd op eigenrisico.

 

LETOP!  Alleen voor members van dit forum. Ik doe dit om een andere een plezier te doen. En wil er geen bedrijf van maken  😉

 

Interesse of vragen? Stuur mijn een PBtje, via facebook  https://www.facebook.com/sabsteef of mail Sabsteef@hotmail.com

Edited by sabsteef
Meer limitering versnellingen verwijder baar
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Zo hey jij bent ff goed bezig! Ik ga snel een afspraakje met je maken :worshippy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Klink goed, wat is het verschil tussen de Guhl en de Sabsteef  Flash?

 

Fans bedoel je de fans van de radiator mee neem ik aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Pb gestuurd :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

:huh:

Edited by sabsteef
Op aandringen van de moderators

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ik ben terug uit Vught. WAUW!! Wat een soepelheid heb ik terug gekregen. Ik ben opnieuw verliefd op m'n motortje. De bekende aan/uit is verdwenen. Voor een ieder die nog twijfelt, ik zeg doen. Nogmaals WAUW...

Edited by MichelDB
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Helemaal tevreden, is een andere fiets! Werkelijk een genot om nu langzamere bochten uit te kunnen knallen.
Niets zenuwachtig meer, geeft vertrouwen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Hoi Sabsteef,

 

Denk je dat je een 800FI uit 2001 ook kan flashen? Puur om wat schokkerig gedrag eruit te halen of zit je echt vast aan de 1200 serie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Voor nu alleen voor de 1200. 
mischien in de toekomst ook voor de nieuwe 800. Maar die van jou heeft geen aansluiting om bij de firmware te kunnen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Die begrenzingen in 1e en 2 versnelling zijn o.a. gedaan om aan emissie eisen e.d. te voldoen?

Volgens mij is mijn Kawa ZZR1400 ook iets van een begrenzing in de 1e, 2e en 3e versnelling. Merk wel dat met een iets minder ingrijpende instelling van de tractioncontrol ook wat verandering geeft. Daarbij is de topsnelheid begrensd op 300km/h maar daar heb ik nog geen last van gehad:lol:, doe je hooguit 1 keer omdat het kan en verder kom je er nooit.

Edited by RoelH

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Vandaag bij Stefan geweest.

Nee ik heb geen F maar we hadden al even contact en vandaag was de dag dat we gingen kijken hoe het zit met de X.

De ECU is gewoon hetzelfde en ook de firmware komt overeen met een model die hij al had geflasht dus er waren geen gekke dingen nodig.

Eerst alleen de restricties in de 1 en 2 aangepast, ik wilde de restricties er niet volledig af maar de winst zit 'm in de opbouw ervan. Hij lijkt in eerste instantie minder vermogen te hebben maar het bouwt gewoon een stuk mooier op.

Zowel het op als het terugschakelen is rustiger. Doordat de 1 vrij kort en de overgang naar de 2 best wel groot is maakt het soms wat lastig om te kiezen tussen die 2 in langzame bochten en rotondes en wanneer je toch voor de 1 gaat dan gaat dat vrij lomp en pakt hij meteen vrij agressief op en dat is nu zo goed als weg. Aan de gearing kan je natuurlijk niets doen.

Toen op de gok eens een aangepaste mapping voor brandstof en mapping geprobeerd omdat de basis niet veel af leek te wijken maar dat werkte totaal niet en maakt het duidelijk dat de andere nokkenas toch echt een andere mapping behoeft. De motor was totaal onhandelbaar en dat was al te verwachten door het stationair gedrag want die fluctueerde.

Weer terug naar mijn eigen versie met de aangepaste restricties en de komende ritten eens in kaart brengen of en zo ja waar er nog iets beter mag om te zoen of er toch wat te halen valt.

Stefan bedankt, leuk om weer wat bij te leren en te zien en ervaren wat er mogelijk is.

  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ray,

 

Stefan haalt (net als Gulh ) niet de volledige restricties weg maar de opbouw is geweldig.

Snelheid begrenzing en toerental verhoging is bij mijn motor ook uitgevoerd.

 

Gr Nico

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Snelheidsbegrensing weghalen heeft bij die van mij helemaal geen zin want door de koffers kom je daar niet eens in de buurt want boven de 180 wordt hij instabiel door die windvangers maar ik rij liever bochten dan hard rechtdoor. Voor de van A naar B ritten over de snelweg vind ik 150 - 160 een hele aangename snelheid.

Toerental ligt bij de CT al een stuk lager en ook daar zag ik geen reden om het te verhogen maar dat zal ook komen omdat het maximum koppel al bij 2500 toeren beschikbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Zoals Ray al had laten weten is deze ECU exact hetzelfde als de F.

Alleen is de mapping anders i.v.m. de nokkenas.

ik wil gaan kijken of ik de VFR1200x ook kan voorzien van een perfect tune.  Aangezien hier een hoop tijd in gaat zitten wil ik even polsen of hier on de X rijders interesse in is.

 

Ook ben ik op zoek naar iemand in de buurt die een VFR 800 heeft van na 2015. deze zou ik ook graag eens willen uitlezen. ( voordeel hiervan is dat de ECU maar de helft zo groot is. en ik ook 2x zo snel een backup gemaakt hebt) schatting 30 min. dan kan ik ook eens kijken of we deze kunnen tunen.

iemand intresse? 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Zeker interesse in een beetje tweaken van mijn VFR1200X ECU, mijne is een 2015.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien