Ga naar inhoud

1991 RC36-1 reanimatie...


VFRPascal
 Delen

Aanbevolen berichten

Het enige wat ik nog bedenken kan, zijn de ringen achter de koppelingsplaten (6 & 13)...

 

Screenshot_20220516-192159_Chrome.jpg.d91439eed68b530f63b63c01b48d2f5a.jpg

 

..maar die laat ik maar..

Heb de koppeling weer dichtgedraaid; we zien wel of het wisselen van het lagertje soelaas biedt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een rit van 80 km gemaakt, en helaas; de klop zit er nog...

Ik laat de Vif maar op 1400tpm stationair draaien, dan is de rammel niet / nauwelijks hoorbaar.

Weer wat litertjes E5 in de tank geknikkerd; 7,9 liter op 81,5 miles (1 op 16,5)..mmmm..

 

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was warm gisteren, en toen begon madam soms (lage toeren) op drie poten te lopen.

Iets gas bij en het zijn er weer vier..

Bij gaslos en uitremmen op het blok soms een plof in de uitlaat..

Zal wel de warmte zijn, ze start dan ook wat slechter (vapour lock?)..

 

Voor de zekerheid even gecontroleerd of er geen stekkertje oid loshangt, want ik heb de rechterflank losgehaald voor de koppeling...maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn 

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afdekdopjes synchroon nog goed? had ooit ook zoiets scheurtje erin , dus valse lucht aanzuigen met bovenstaande resultaat

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de zijkanten eraf en gekeken met zaklamp;

 

de schroefjes in beide achterste koppen zitten er netjes in, de nippels met slangetjes aan de voorste koppen ook.

Slangetjes zitten netjes op beide waterpompen, geen slangscheurtjes..

 

Waar zou ik nog meer valse lucht kunnen trekken? De inlaatrubbers zitten goed en vast, niet kapot..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, VFRPascal zei:

Waar zou ik nog meer valse lucht kunnen trekken?

Je kan testen of het überhaupt valse lucht is door de motor te laten draaien en een vluchtige vloeistof (deodorant o.i.d.) richting de carburateurs te spuiten.
Als hij valse lucht trekt dan schiet het toerental omhoog.
In dat geval wat kleinere pufjes op verschillende plekken spuiten om te kijken of je de opties wat kan beperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon een klemband om een inlaatrubber heel iets natrekken, maar verder niks bijzonders.

Vif gestart; loopt goed, geen geplof..

Zou het dan toch...?

Morgen even een stukkie rijden om zekerheid te krijgen

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Vandaag een mooie rit gemaakt, geen gehik of geplof gewoon gaan..

Even getankt in de Pruus...ik was er toch.

Waarschijnlijk kwam dat geplof van een hangende vlottertje.. want ik kon 11 liter op 95 miles tanken...(Super E5 à €1,989).

Dat is 1 op 13...:(

 

 

Op de terugweg in Hengelo twee kerels, beide op een RC36-2 tegengekomen.

Duimpje, duimpje terug.

1776131-0e23fecced68511d696a87cfd6c091d1.jpg

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Niet het mooiste weer vandaag, maar toch een leuke rit gemaakt van +/- 130 km.

Afgetankt met 8,9 litertjes E5 op ruim 101 miles...dat maakt 1 op ruim 18.

Doe ik het voor..

 

20220710_113107.jpg

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

We zijn drie jaar verder sinds de aankoop.

Toen 14,5k miles op de klok, nu zijn dat er 18k.

Nog niet veel in drie jaar, maar ik moet de aandacht verdelen met een schuur vol tweewielers.

Los van de lichte rammel bij stationair (die ook lichtjes voelbaar is, ook in 6..) ontpopte de Vif zich in de loop des tijds tot een fijne gebruiksfiets.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen wel een keer een ronde maken waar in Twente woon je Pascal ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...