Ga naar inhoud

Zware richting schakelaar ?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ben sinds kort in het bezit van een VFR 750 RC36-1 uit 1990.

Het viel mij op dat de 'slide' en druk schakelaar van de richtingaanwijzer vrij zwaar/stroef gaat.

Als ik hem naar rechts bijvoorbeeld duw en hij dus richting aan gaat geven, duurt het ook eventjes (1 seconde ofzo) eer hij weer terug komt in de midden positie.

 

Is dit normaal voor dit type motor/leeftijd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet perse het type motor maar na zoveel jaren kan het binnenwerk wel eens een schoonmaakbeurtje gebruiken,
Durf je dat zelf niet aan dan is de sleuteldag in Delft van volgende week wellicht een optie, Daar is vast wel iemand aanwezig die je kan en wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonmaken is een heel makkelijk klusje.

Je hoeft er als je een beetje priegelt niet eens kabels voor af te halen, maar alles kan aan je stuur blijven zitten. Alleen de behuizing open.

@Risingsun71 Mocht je bij de sleuteldag aanwezig zijn kan ik je daar zo mee helpen. Er moet wel wat "vet/smeermiddel aanwezig zijn om alles weer soepel te laten lopen", maar ik heb waarschijnlijk een halve gereedschapskoffer en dergelijke mee dus dat komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gok dat Een beetje contactspray wonderen kan doen.. was bij mij toen net zo met de richtingschakelaar. 

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Contactspray is een noodmiddel om snel door te kunnen tot er tijd is om het schoon te maken of wanneer iets niet demontabel is een dus niet schoongemaakt KAN worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, dank voor de hulp en antwoorden, het is hartverwarmend.

Ik hoop dat het volgende week een  beetje te doen is mbt het weer zodat ik die kant op kan rijden. 

In alle eerlijkheid, als het zo is zoals vandaag dan ga ik de trip niet wagen en zal het op een ander moment moeten.

 

Ik zal anders zelf aan de gang gaan want ik ben best technisch aangelegd en heb weinig motor sleutel ervaring maar wel een rijke auto sleutel historie dus dat komt wel goed.

 

Begrijp dus dat de schakelaarunit uit elkaar kan (of deels) zonder dat het persee nodig is de hele boel los te halen ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn 2 schroefjes en dan leg je de schakelaar in 2 delen open. Misschien binnenin nog een extra schroefje die het schakelaar op de plek houd losdraaien om hem beter schoon te kunnen maken.

Na het reinigen insmeren met zuurvrije vaseline, dit houdt het soepel en voorkomt corrosie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...