Ga naar inhoud

VTEC '05 verbrande stator / verbrande stekkers + waar aankopen?


Nick91
 Delen

Aanbevolen berichten

De stator is vervangen!

Op zich geen moeilijk werkje, het langste bezig geweest met de oude pakking te verwijderen.

 

Ook de kabel door de moto trekken is even prutsen maar had er een "trekdraad" aan gehangen. Bespaart wat tijd. 

 

Daarna even getest en de waardes waren stationair minimum 13,7v en max 14,3v. Wat me wel opviel is dat op 4000trpm er niet veel verschil qua voltage kwam? Bleef echt rond de 14,3v moet deze niet hoger gaan?

 

Meteen ook verse olie, filter en remblokjes achter. Ook een grondige poetsbeurt gekregen.

20200412_120911_compress23.jpg

20200412_124228_compress94.jpg

20200412_133421_compress61.jpg

20200412_153809_compress28.jpg

20200412_133424_compress47.jpg

20200412_115817_compress70.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan:wing: en de oude pakking verwijderen is het meeste werk inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...
Op 6-4-2020 om 20:45, Dial_888 zei:

Ik heb mijn stator opnieuw laten wikkelen door Carmo, rond de 15k nu mee gereden en nog steeds goed.

 

SR is van Shindengen, een behoorlijk blok aluminium...ook nog steeds goed

 

Als ze stuk zijn dan meld ik hier wel.....

 

En jahoor, op 14 juni jl is de carmo stator uitgebrand. Voor de rest is de VFR probleemloos….

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...