Ga naar inhoud

ervaringen op de nieuwere vfr800 vtec tot nu toe


VFR Owner
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen, 

Ik heb nu zo´n 1000 km weg op de nieuwere viffer en tot nu toe vallen mij een aantal zaken op, wellicht dat jullie mijn vermoedens kunnen bevestigen of tips kunnen geven?

Als de motor warm is dan draait hij niet lekker onder de zeg 3000 toeren, hij bokt als het ware een beetje. Tevens lijkt het alsof hij rond de 6000 toeren eerst een beetje inhoudt en dan na meer gasgeven verder trekt naar hogere toeren. Na de vtec grens lijkt dit inhouden ook aanwezig te zijn. Pas als ik dan flink gas geeft gaat het weer verder. Dit viel mij op. ook merk ik dat als de motor warmer wordt, het vasthouden van een constante snelheid lastig is, dan gaat hij bokken lijkt het wel.om dit te voorkomen moet ik zachtjes steeds harder rijden als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Nu heb ik zelf de volgende vermoedens waardoor dit kan komen alleen weet het niet zeker.

Ik heb deze motor gekocht bij een garage met afleverbeurt, maar ik weet waarschijnlijk wel zeker dat het luchtfilter niet vervangen is. kan dat bovenstaande effecten hebben?

Tijdens mijn proefrit met de motor toen, liep de motor stationair lager zeg 1000 toeren als toen ik hem meekreeg, toen draaide hij netjes 1200 en een regelmatig geluid.

Kan de motor bijvoorbeeld te zuinig zijn afgesteld? gemiddeld verbruik wat ik nu heb is rond de 1 op 16 en ik heb een vlotte rijstijl.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn van bovenstaande? ik weet namelijk niet wat je bij de nieuwere fiets nog zou kunnen afstellen? Bij de 750er kon je namelijk alles zelf verstellen?

 

Groet,

Rene.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Injectie opnieuw laten afstellen, synchroniseren ed...of nalaten kijken ahv je klachten.

 

Mijn vtec ‘loopt’ super, pakt overal goed zonder protesteren op......en vtec moment rond de 7k omw vol uiteraard wel. Maar daar kom ik nauwelijks boven tijdens mijn ritten op de lokale wegen, dus voor mij geen punt.

 

1000omw/min is stationaire te laag, 1400 dacht ik, en ik haal met gemak 1:18-20 met een behouden rijstijl.

aangepast door Dial_888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn ze de stekker onderop het luchtfilter vergeten terug te steken.

Geen idee of ze iets hebben gedaan waarbij de airbox eraf is geweest maar die wordt wel vaker vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje sleutelvaardig bent en werkplaatshandboek bij de hand hebt dan kun je zelf een blik werpen onder de tank.

Verder sluit ik me aan bij Dail_888, syncen van de starter valves.

Hierbij een globaal overzicht van de componenten:

 

1889713288_Fuelsystem.thumb.JPG.bfc834ac7bb17dfda0ea4fbd24b44cda.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van mij had een vergelijkbaar gedrag toen ik O2 eliminators had aangesloten ipv de lambda-sondes. Rijk bij veel gas, heerlijk, maar steeds armer bij deellast, en bij gas geven hapering in het oppakken.

 

Dus snel weer gewoon de lambda-sondes aangesloten 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi arno,

Heb nog geen wp handboek, maar omdat ik nog garantie heb, wil ik proberen dat er nog naar gekeken wordt door de garage. Geen idee of het onder garantie valt, maar wil het allicht proberen.

 

Nog even een ander ding wat mij intrigeert, worden de honda stickers op de tank meegespoten af fabriek of zijn dat opgeplakte stickers?

Ik zie dat ze bij mij zijn meegespoten maar aan 1 zijde beginnen er een paar stukjes sticker los te laten.

aangepast door VFR Owner
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stickers op de tank horen onder de blanke lak, dat heeft te maken met eventueel morsen van benzine bij het tanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

Ik zag net tijdens het smeren van de ketting dat mijn chain slider aan de onderzijde bij 1 boutje was gebroken. Iemand enig idee of ik dat nog kan laten vervangen onder garantie?

Is dit trouwens veel werk om te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...