Ga naar inhoud

Geluid vfr 1200x


Anthony
 Delen

Aanbevolen berichten

Vrijdag ging ik mijn moto halen en na thuiskomst merk ik een geluid na het omdraaien van de sleutel. Terug naar de garage geweest, maar kunnen het niet thuis wijzen. Iemand enig idee wat het kan zijn?

heb fragment toegevoegd

 


Geluid

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat je hoort is het geluid wat de brandstofpomp maakt, het geluid is erg afhankelijk van hoeveel benzine er in je tank zit is mijn ervaring, niks om je zorgen om te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de benzinepomp, volkomen normaal.

Heel simpel gezegd. Zodra je de motor op contact zet, gaat de pomp lopen om de injectoren te vullen met benzine en zal deze ook gevuld houden. Dat kan alleen als de pomp loopt.

 

Discalimer:

Het is heel simpel uitgelegd. In werkelijkheid is het uiteraard complexer maar die uitleg kan ik niet uit de losse mouw schudden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vul ik een klein beetje aan. Vullen hoef de pomp niet, de injectoren en de rail staan altijd vol brandstof. Bij contact inschakelen loopt de pomp een paar seconden om druk op te bouwen. Als de motor niet gestart wordt dan stopt na een paar seconden de aansturing welke weer begint op het moment dat de krukas sensor een signaal aan de ECU geeft. 

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je de motor op contact zet, gaat de pomp lopen. In tegenstelling tot jouw verhaal blijft bij de 1200 de pomp tot in lengte van dagen lopen terwijl er verder niets met de motor gebeurt.

Ik ben ook wel eens aan het prutsen geweest om bijvoorbeeld een navi aan te sluiten. Hiervoor heb ik motor wel eens een half uur op contact gehad. De pomp bleef toen gewoon lopen.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat het niet de brandstofpomp is die je hoort. Zelfs mijn 800FI uit 2001 werkt al zoals ik beschrijf en ik weet vrijwel zeker dat dit vanwege de veiligheid ook zo geschakeld moet zijn om überhaupt een typegoedkeuring te krijgen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel de pomp. Die is verder zeker op 2 manieren beveiligd. 1 keer via de killswitch en ook door de omvalsensor.
Geen idee of die uit moet gaan als je de motor lang op contact laat staan want zo lang laat ik nooit het contact aan en anders raak ik wel eerder geïrriteerd aan het rotgeluid :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er juist om dat een pomp pas brandstof levert als de motor draait en er brandstof nodig is. Vreemde constructie!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, VFRikus zei:

Het gaat er juist om dat een pomp pas brandstof levert als de motor draait en er brandstof nodig is. Vreemde constructie!

VFRikus

Dat is geen vreemde constructie: alle elektronische brandstof systemen moeten op druk zijn alvorens de motor te kunnen starten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pomp blijft draaien, dan moet er haast wel iets mis zijn, misschien is de drukschakelaar kapot die een signaaltje geeft naar de pomp dat er voldoende druk is? Ik ken geen auto/motorfiets waarbij de pomp blijft draaien als de motor niet draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij klinkt precies zo zodra ik het contact aan zet, is normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zouden andere 1200 eigenaren misschien antwoord op kunnen geven? Blijft jou pomp ook draaien als de motor niet draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je haar gelezen had je kunnen opmaken dat die van mij dat doet een die van athome ook een ik kan je vertellen dat ze dat allemaal doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...