Ga naar inhoud

Vfr rc24 1986 start niet meer


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi ben Danny en ik ben bezig met een rc24 uit 86. De motor heeft een aantal jaren in een opslag gestaan bij de vorige eigenaar en heb deze overgenomen. De motor eerst goed gewassen en schoongemaakt,daarna de carburateurs gereinigd en gemonteerd en de olie ververst,verse brandstof erin en ja hij start en loopt mooi op alle cilinders. Na paar minuten gelopen te hebben valt hij stil..en met geen mogelijkheid weer aan de praat te krijgen. Bougies eruit..kletsnat..dus brandstof krijgt hij wel. Nu blijkt dat ik geen vonk krijg op de bougies. Dus dacht aan cdi..had er nog een extra bij dus deze geplaatst en ja hij loopt weer mooi en op 4 poten. Na paar minuten weer het zelfde..nooit meer aan de gang te krijgen..start wel maar weer geen vonk.

Wie zou mij kunnen vertellen wat hier van de oorzaak van zou kunnen zijn?

Mvg Danny 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen heel veel zaken zijn....
Van een simpel losse stekker tot gedeeltelijke kabelbreuk, en nog veel meer zaken.
Omvalsensor zou ook nog kunnen.
Begrijp ik goed dat je op geen van de 4 bougies een vonk krijgt?
Dan kan je bobine, bougiedop, bougiekabel en bougie uitsluiten.

Heeft er een alarm ingezeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reactie..

Er heeft geen alarm opgezeten.

Het rare is dat hij eerst mooi loopt en dan plots uitvalt en niet meer wil aanslaan..geen vonk meer. Ander cdi kastje erop..starten en gelijk mooi lopen. Na paar minuten weer uitvallen en niet meer aanslaan..geen vonk.

Is toch vreemde situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een elektische verbinding kunnen zijn die niet helemaal goed vast zit. Als deze dan opwarmd wordt de verbinding verbroken.

Of een interne kabelbreuk die bij opwarming verbreekt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag nog maar eens geprobeerd de vfr te starten..en ja hij loopt weer!!

Heb hem stationair een minuut of 10 laten lopen daarna een paar keer gas bij gegeven en hij stopt er weer mee. Nu krijg ik hem weer niet aan de praat..geen vonk

Ik snap niet wat het zou kunnen zijn.

Wie heeft een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet er een volgende poging eens een voltmeter bij en kijk wat deze aangeeft tijdens het proces.
Bij vreemd gedrag in die waarden gaat bij mij de verdenking naar de spanningsregelaar. Verder zou ik de massapunten eens nalopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ray

Ik heb er een volmeter bij gehad om te kijken hoeveel hij laad..dat is stationair ong. 13V. Heb heb net weer geprobeerd te starten en loopt hij gelijk.

Vanwaar verdenk je de spanningsregelaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel de gehele tijd de voltmeter aan aan te hangen en vooral te kijken wat deze doet wanneer het fout gaat.
Waarom ik de SR verdenk? Het is een VFR van voor de VTEC en dan is elk stroomprobleem automatisch een verdenking richting de SR (geen vonk is een stroomprobleem).
Verder is een probleem opsporen een zaak van trial and error, net zolang dingen uitsluiten tot er niets meer uit te sluiten valt of tot de oorzaak duidelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray..ik heb hem net laten lopen met de voltmeter eraan en ben er achter gekomen dat wanneer hij uitvalt, als ik gasgeef, ik ruim 30volt laadstroom op de meter aflees...

Is dit te verwijten aan de spanningsregelaar waar jij het al overhad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan een oorzaak zijn ja.
De spanningsregelaar moet het hoge voltage aan wisselspanning die de stator opwekt omzetten in een 12V gelijkstroom, oké iets meer omdat de accu ook opgeladen moet worden maar het doel is deze constant te houden.
Wanneer deze stuk is dan blijft die spanning niet gelijk. Meestal is het te laag maar een enkele keer komt het ook voor dat het te hoog wordt en dan heb je ook het risico dat er diverse andere elektrische onderdelen doorbranden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...