Ga naar inhoud

Vfr rc24 1986 start niet meer


 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik dit zo lees verdenk ik ook de SR. Heb een soortgelijk iets meegemaakt met mijn RC24: de eerste 5 minuten keurige waardes, daarna was hij zo heet geworden dat het ineens alle kanten uit ging met de waardes. De SR zit ook wel op een ongelukkige plaats bij de RC24, namelijk opgesloten onder het zadel en vlak achter de cilinderrij. Kan daar nooit zn warmte kwijt, sterker nog, hij wordt lekker opgewarmd door de hitte van het blok. Ik heb hem daarom verplaatst naar de buitenkant van het subframe, op een dikke plaat aluminium met koelribben, zodat hij in de rijwind hangt. Opletten dat je accu (en ook je CDI) niet ook al een knauw heeft gehad door deze veel te hoge voltages, test deze daarom ook. Check daarnaast de stekkerverbinding tussen dynamo en SR (3 gele draden), deze wil nog wel eens heet worden. Je kan de dynamo ook nog even checken door deze stekkerverbinding los te halen en de draden onderling te meten: die moet dan ongeveer 60 - 80 V wisselspanning geven.

Succes!

 

Wubbes

 

 

aangepast door Wubbes
Link naar reactie
Delen op andere sites

vervang nog maar gewoon die SR. Hoe vaker je de motor laat draaien met die waardes hoe groter de kans is dat je belangrijke elektronica frituurt en de kosten flink op kunnen lopen.

aangepast door crossrunner
Behang is nu Vervang.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een zgan spanningsregelaar liggen met stekker..zou ik deze ook kunnen plaatsen? Kleuren van bedrading aan bijbehorende stekker zijn het zelfde als van de rc24.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die gewoon past erop zetten en meten/proberen. Daarna kun je de draden doorsolderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, DanSan zei:

Dank je wel Wubbes

Meet je deze waardes aan de losgemaakt stekker met lopende motor? En mogen deze waardes niet hoger zijn dan wat jij zei?

 

 

Ja, stekker verbinding loshalen, motor starten en dan de 3 draden vanaf de dynamo onderling doormeten (3 metingen dus) . Bij 4-5000 tpm moet hij dan ongeveer 60-80 V wisselspanning geven. Als hij iets meer of iets minder aangeeft is dat ook geen probleem, ik hanteer 60-80 V als richtlijn. Maar als de spanning bij optoeren van de motorfiets laag blijft weet je dat de dynamo niet fris meer is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..ben weer een stuk wijzer geworden,heb de dynamo gemeten en deze geeft op alle metingen tussen de 50 en 70V dus dat moet goed zijn. Tevens de pu lesgevers doorgemeten en deze vielen binnen op waardes.

Andere spanningsregelaar gemonteerd en laadstroom is nu ong 14,7V bij verhoogd toerental en stationair 12,7V

Toch viel hij weer uit na 10 a 15 draaien...

Dus weer meten bij warme motor. Nu kwam ik er achter dat de pulsgever met de blauw en witte draad de boosdoener is. Geel en wit 540 ohm en de blauw en witte 0 ohm...dus een probleem bij warm worden.

Dus nu zien dat we een andere pulsgever monteren en kijken of het dan goed is...

Wie heeft deze storing wel eens mee gemaakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vfr is weer voor elkaar,het afslaan van de motor zodra hij warm begon te worden bleek te liggen aan één van de pulsgevers,deze viel bij meten koud binnen de waarden,als de motor warm was viel er echter niets meer te meten zodra hij uitviel.

Als hij weer was afgekoeld kwam ik weer aan de juiste waarde. Dus nieuwe set pulsgevers erin en probleem is gelukkig opgelost.

Nu nog even de kleppen stellen en dan eerst maar eens een proefritje maken.

 

Bedankt voor alle reacties en hulp..👍👍👍

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...