Ga naar inhoud

Mogelijkheden banden reparatie


 Delen

Aanbevolen berichten

Deze keer zat er toch wel een die gedachte achter.

De test deugd niet want hoe groot is de kans dat er een nagel op exact dezelfde plek een band binnendringt.

Heeft de paraplu wel de tijd gehad om te kunnen vulkaniseren?

Enige wat klopt is dat er veel te dramatisch wordt gedaan over de veter en dat dat een prima oplossing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray even goed luisteren het gaat er ook niet om of er een nagel op exact dezelfde plek erin gaat. Het gaat erom als je op die plek over een steen heen hobbelt.En ondanks dat de paraplu niet uitgehard zou zijn 420N. En wat jij zegt klopt inderdaad veel te dramatisch je kunt met die reparatie goed thuis komen zonder brokken.

 

Rock.thumb.jpg.73b6e4b3051d72cbfd650ebc606dfa09.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zou hij een punt hebben, in de praktijk niet, alsnog moet de steen dan dezelfde grote hebben en op exact dezelfde plek penetreren.

Probeer maar eens met een steen van 1cm breed die plug naar binnen te drukken! Ik denk dat ze het hier nog niet gaat lukken zonder de velg te pletten.

Het zou in werkelijkheid hooguit de plug/veter/paraplu een stukje terug kunnen duwen met kans op (langzaam) leegloop.

 

Daarnaast gaan ook dagelijks motorrijders dood vanwege een lekke band...NOT  :oops:

 

Ik denk dat er bijna wekelijks wel een rijschool een bandje komt laten plakken bij Bakker, nog nooit is de paraplu later naar binnen uitgedrukt!

 

Youtubers..... voor al uw oog-en-oor-aids

(Hoewel FN meestal wel ok is)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met stenen heb ik slechte ervaringen trouwens.

Eerst met mijn auto in Noorwegen, een scherp steentje, gelijk een scheur van 3 cm in de achterband. En alleen een vulsetje met rubbercompound voor een bandreparatie, waarvan het rubber al uitgehard was, een jaar voor de verloopdatum. Als het al gewerkt had omdat de scheur vermoedelijk te groot was. En natuurlijk ver van de bewoonde wereld...
Een passende band was 80 km verderop te koop.
Sindsdien hebben al mijn auto's weer gewoon een reserveband.

Dan twee jaar later met mijn VFR vtec met bepakking en ega onderweg naar de Moesel, net in België nemen we een binnenweggetje en daar ligt ook weer een scherp steentje. Weer een scheur van 3 cm of zo. Enige optie een nieuwe band.
Gelukkig was het op een vrijdag en had de "locale" motordealer (15 km verderop) een nieuwe band....



Vriendelijke groeten,
Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rit die ik met Jack ga maken doe ik op mijn zoon zijn motor ( pan) en daar moeten nog nieuwe banden op dus ik denk dat ik net als met mijn motor  er ook maar Ride on in laat doen helpt inderdaad niet tegen scherpe steentjes maar wel tegen schroeven en bouten ( scheelt ook balanceren ).

 

Gr Nico

aangepast door de ritselaar
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...