Ga naar inhoud

Proefrit.


Philippe
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag even een proefrit gemaakt van zo’n 75km nadat ik een standaard kleine beurt heb uitgevoerd met een mod en het plaatsen van handvat verwarming. Het viel tijdens deze rit gelijk erg op dat de motor er goed reageert op het gas geven vanuit een laag toerental. Kunnen jullie mij vertellen in hoeverre dit te maken kan hebben met de nieuwe bougies of ligt het toch meer aan de flapper en pair valve mod. Verder kon ik ook goed het verschil merken dat bij het inkomen van de vtec bij ongeveer 7000 toeren veel soepeler ging dan voorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De modificatie van de pair valve zorgt ervoor dat er geen schone ongebruikte lucht bij de lambdasonde kan komen, dit is een zogenaamde euro norm die zegt dat er zoveel zuurstof nog in de uitgestoten lucht moet zitten. gevolg is dat de lambdasondes ongebruikte lucht meten en daardoor wordt de brandstof aangepast gevolg is het bokkerige gedrag. 

Anders verwoord, als deze klep zijn werking wel doet ontstaat er in de lage toeren een vals lucht traject met als gevolg dat de motor in de lage toeren erg bokkerig loopt. Gelukkig is die makkelijk af te schakelen.

aangepast door RoelNL
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...