Ga naar inhoud

Aanhaalmomenten vrf x 800


Alfredo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, ik wil morgen wat klussen aan de motor. Weet iemand de aanhaalmomenten van de centrale moer in het midden op de bovenste kroonplaat en van de pinchbolts van de onderste kroonplaat? En is er ergens een servicemanual te koop/ te downloaden? Ik heb nog niets kunnen vinden helaas....Gaat om een 2015 crossrunner.  Alvast mijn dank!

Greetings, Fred.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zullen niet veel afwijken van de Vtec en de F.

Een service manual van de cross runner is moeilijk te vinden. Je kunt een poging wagen op het Crossrunner forum .

 

Via Ebay ben je een kleine. €200 kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, voodoo zei:

Of tot het krak zegt en dan een kwart slag terug 🙂

Ja, en boem is ho:~. Oke, is lastig aan te komen dus. Die op ebay is voor 2011 model en flink aan de prijs inderdaad.... ga nog ff verder zoeken 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon goed vast draaien, controleren tijdens het rijden mocht er wat speling optreden kun je het altijd wat vaster draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om aan de slag te kunnen heb je genoeg aan de aanhaalmomenten voor de VTEC denk ik, in de basis zijn de 800F en de 800X niet veel anders dan hun voorganger.
De bottom bridge pinch bolt moet op 49Nm, de top bridge pinch bolt op 23Nm en de centrale moer moet op 103Nm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik wat mee Ray, dankjewel, zat ook al in de richting van de 800F te denken, en heb de servivemanual kunnen downloaden.  Thanks en fijne dag!👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

en let hier op.  

Quote

wrijvingscoefficient bij staal: 0.14 (nieuw, ongesmeerd)
wrijvingcoefficient bij RVS: 0.12 (nieuw, schoon en onbeschadigd)

Doe je een likkie vet aan het boutje dan draai je m gewoon af met de juiste momenten.

 

Dus gewoon je gevoel gebruiken en gewoon vast draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net het klusje geklaard, nog ff de remklauwen uitlijnen en dan good to go! Als het nou nog een keertje lente wordt zou dat helemaal leuk zijn..... Bedankt iedereen voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, voodoo zei:

https://www.xj3.nl/dokuwiki/doku.php?id=aanhaalmoment

 

Als richtlijn kun je ook de standaard aanhaalmomenten gebruiken.

 

 

Dat is mij ook opgevallen.

Overal worden aanhaalmomenten opgegeven. Als je bij de verschillende dingen deze aanhaalmomenten gaat vergelijken valt je snel wat op. Als het materiaalsoort waar de bout of moer bij gebruikt wordt en de diameter van de bout of moer hetzelfde is, is het aanhaalmoment ook zo goed als hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opviel: in de manual voor de 800 f heeft de onderste kroonplaat aan iedere kant één pinchbolt, terwijl de 800X er twee aan iedere kant heeft. Bij het op moment zetten van 49nm leek me dat best veel , heb ze dus maar op gevoel vastgezet: lekker strak, maar niet te, en om en om.... en zal ze na een ritje nog eens checken. Is het al droog🧐?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...