Ga naar inhoud

Spyball alarm


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kan misschien wel helpen maar dan moet je maar even een PBtje sturen, je postcode geeft aan dat het in de buurt van Sliedrecht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-7-2021 om 09:37, RoelNL zei:

 

Heb je 4 draden vanaf je relais lopen of maar 3? Als het er 3 zijn dan is het 1 te weinig wat Rikus ook al aangaf.

Massa nameten. Om de massa na te meten moet je eerst weten welke draad je massa draad is. Als je die weet dan moet je daarna ohm's of continuïteit gaan meten op die draad, je pakt het contact puntje van de massadraad daarna zoek je een massapunt op de motor of de - min van de accu. Als je dan oneindig weerstand meet of geen continuïteit, dan is je massa draad niet aangesloten en wordt de stroomkring niet rond. Dan is het logisch dat de brandstofpomp niet gaat werken.

 

Ohm meting is de slechtste manier van een draad controleren. Met zo'n 9 V batterij pak je lang niet alle slechte verbindingen. Eigenlijk alleen een volledige onderbreking.

Massa draad opzoeken en tijdens belasting meten op de massa draad. Die moet gewoon 0 Volt zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechte massa doet gekke dingen met een motorfiets, zal het tzt wel zien. Wil in ieder geval de massa controleren en misschien is het een brak punt. draadbreuk is altijd mogelijk al denk ik dat het wel meevalt nu ik las dat het wel deed klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Kees zei:

Er komen wel vier draden uit het stekkertje van relais ik hoor hem ook schakelen

Als je dat hoort dan moet je op een van de andere draden constant 12 Volt meten en direct na op contact zetten op de draad die naar de pomp gaat ook.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goedemorgen  vfr genoten hier ff een update omtrend het probleem met de injectiepomp nadat roel mij heeft geholpen met doormeten zijn we er nog niet helemaal uitgekomen roel iniedergeval hartelijk bedankt voor je hulp  ik heb nu een massa draad bijgevoegd bij het stekkertje van het injectiepomp relais nu gaat hij wel aan maar blijft aan kan dit kwaad daarna proef gaan rijden liep voor geen meter  nieuwe bougies geplaatst liep voor geen meter het was een kapotte bobine nu gaat hij weer als een raket :) ik laat het maar voorlopig zo  gtoeten kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben deze motoren een brandstof drukregelaar/sensor die de pomp laat afslaan? Continu draaien moet eigenlijk geen probleem zijn tenzij je droog aan het draaien bent. Ik hoor bij mijn motor de pomp starten bij op contact zetten en daarna gaat die weer uit als de druk bereikt is. Ik heb daar toen niet aan gedacht, gelukkig viel het ook mee met het tandje van mijn dochter, er was een heel klein stukje afgebroken toen ik weer thuis was.

 

We hebben gemeten en er was voltage vanaf de computer naar het relais tijdens het op contact zetten, het relais schakelde niet. Op het moment dat je het relais deed overbruggen ging de brandstofpomp aan, uiteraard niet meer uit.

Nu met een nieuwe massa draad doet de pomp het wel gelukkig. Op welk circuit heb je een nieuwe massa draad gezet? Het computer circuit of het brandstofpomp circuit?

Weet iemand of er zo'n drukregelaar/sensor op deze motoren zit die de spanning doet afschakelen? Tijdens het draaien van de motor moet je uiteraard wel een draaiende pomp hebben om de werkdruk van de benzine injectors te garanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...