Ga naar inhoud

Remklauw gebroken


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

ik heb dit weekend een mooie rit door de eifel gemaakt ong 270km, na de rit nog even langs het hotel om mij op te frissen en toen richting huis ong 230km

 

nu bijna thuis even een holy M bezocht.

klaar met eten stap ik op de motor en wil achteruitlopen maar dat ging niet, dus ik een klein stapje naar voren gedaan en toen hop weer naar achter en op dat moment hoor ik “pang” had op dat moment geen idee wat er gebeurde dus ik start de motor en ga rijden.

 

bij het eerst volgende stoplicht vond ik mijn achterrem ineens heel sponzig.

eenmaal thuis (vanaf de M is dan 15min) zie ik dus dat een stuk van me remklauw gebroken is en volgends mij ook van me remblokken…

 

zou dat allemaal te maken kunnen hebben met de hitte die opgebouwd word door zo’n lange rit?

 

en waar kn ik een nieuwe klauw vandaan halen?

 

hoop dat jullie tips of ideeen hebben

 

gr

robin6FDF67D8-6167-4019-9D84-1BF27BC7362C.thumb.jpeg.bc19f16032f313d77efa00ffb1f6b28e.jpeg

95790797-BD39-461F-BA0D-904B74D2BD76.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt eerder op je remblok wat afgebroken is of niet meer goed zit, remklauw die breekt niet zomaar en zeker niet met zachtjes achteruit duwen. Maar als je nog garantie op je motor hebt lekker onder garantie laten maken.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

@RoelNL

 

zie foto, het linker gedeelte hoort er het zelfde uit te zien als de rechterkant.

 

er is op een of andere manier zoveel kracht op gaan staan dat er zo’n pootje afgebroken is 🤷‍♂️ 
 

ik ga de klauw er straks afhalen en kan ik meer zien

6EDA6F7B-B9E3-49A5-B28B-B361E57234B4.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat afbreken zou veroorzaakt kunnen zijn doordat het remblok verschoven is naar de binnenkant, want dat hoort ook niet.

Zouden de verkeerde of slechte remblokken gemonteerd kunnen zijn?

Dat verschuiven is niet veroorzaakt door het afbreken, maar andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remklauw is verkeerd teruggeplaatst waarbij het remblok niet IN de opening zat waar hij hoort, maar er tegenaan lag.
Hierdoor breng je elke keer kracht op dat pennetje i.p.v. op het remblok zelf. Op een gegeven moment gaat dat dus mis, en breekt er iets.

Dit is geen ramp, voor ca. 3 tot 5 tientjes koop je een gebruikte remklauw bij de sloperijen.
Montage is niet heel ingewikkeld, maar als je er geen ervaring mee hebt zou ik het wel uitbesteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is het duidelijk. Meeste raad is al gegeven. Suc6 met de reparatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heb je bijvoorbeeld al voor 46 euro thuis geleverd:

 

https://www.benl.ebay.be/itm/193736657087?hash=item2d1b9ac8bf:g:DWsAAOSwjJdfonku

 

Afbeelding 1 - Bremssattel hinten Honda VFR 1200 SC63 brake caliper Radial Bremse rear

 

Zoals Frank al aangaf is er keuze zat want ze worden frequent aangeboden. Zo vaak zullen ze dus wel niet breken :glare:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik een 2e hands besteld en weet wat de oorzaak was!

 

het metalen plaatje is gebroken waardoor alle kracht dus op het giet aluminium komt te staat en dat gaat vroeg of laat fout…

 

hartelijk voor jullie hulp!

07A2FDAD-E28B-4BD7-A15F-203FA45C52D6.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat plaatje is gebroken omdat er zeer waarschijnlijk iets niet goed gemonteerd is geweest.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...