Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

japanse sufferds.

Quote

Honda opted not to update the two VFRs to Euro5 emissions compliance, and as a result the Crossrunner is already dead and the VFR800 will follow it soon. The NT1100 will fill the gap they leave.

Dat gat word nooit gevuld met een twin.  Maar een mooi ding is het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar moet het africa twin platform volledig worden uitgemolken?

 

Een paar jaar terug heb ik een proefrit gemaakt op een AT, dat motorblok sprak mij niet zo aan. Dus toen maar een V4 gekocht. :thumpup:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste dagen is er inderdaad heel wat nieuws rond deze nieuwe Honda. Ik verslikte me in mijn koffie toen ik ergens las dat ie ging concurreren met sporttourmotoren als de 1000SX of de R1200RS. Dan zal het molentje uit de AT toch nog heel wat boterhammetjes moeten eten... Niet dat er iets mis is met een 100 pk machine, maar ik vrees dat Honda hem uit de markt zal prijzen. De BMW F900 lijkt me een beter ijkpunt met zijn vrij makke twin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij sprak het 1000 cc AT blok mij ook niet aan, maar het 1100 cc blok van 2020 is totaal anders, hoewel het op papier niet zoveel scheelt met de 1000 cc. Dus ik heb toen de overstap gemaakt, ook omdat ik zag dat het al duidelijk was dat Honda niet met een V4 met Euro5 norm zou komen.

Nu 14000 km later ben ik nog steeds erg blij met de 2020 CRF1100A4 Africa Twin Adventure Sports.

Dingen die mij met name aanspreken ten opzichte van de Crosstourer die ik hiervoor reed, zuinigheid, gewicht, moderne elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet zo fraai als de CB1100X. Die er direct onder staan in het artikel.

Ook ik moet het 1100 blok eerst eens proberen. Het 1000 cc blok kon mij ook niet bekoren

aangepast door Athome
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Honda opted not to update the two VFRs to Euro5 emissions compliance, and as a result the Crossrunner is already dead and the VFR800 will follow it soon.

The NT1100 will fill the gap they leave.

 

dat zou dan dus ook betekenen dat de V4 uitsterft....:sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De V4 is al een tijdje dood. 12 jaar om precies te zijn. De laatste V4 (1200F en X) hadden zowat alles tegen. Eerst en vooral de economische crisis, steeds strengere milieuwetgeving,maar ook de bikkelharde competitie van andere merken. Het was ook een gevecht om de pk's, waar velen zich nog altijd op blind staren bij de aanschaf van een motor. De tegenvallende verkoopcijfers hebben Honda vermoedelijk doen besluiten om V4 van de markt te halen en niet aan te passen aan de nieuwe milieunormen. Volgens mij was dit perfect haalbaar geweest  met de V4 1237 cc. Met een gepimpte 800F VTEC probeerden ze het nog wel eens, maar duidelijk zonder succes. 

Een V4 is ook duur in productie (2 x een V2). Als je ergens nog een V2 hebt liggen, of een 2 cilinder in lijn, dan bespaar je serieus op de kosten bij de introductie van een nieuw model.

Het valt m.i. nog af te wachten of we NT-1100 ooit gaan te zien krijgen. MCN moet je inderdaad altijd met een korrel zout nemen. Een heel goede bron van informatie is een dealer in de U.S. Pro Kevin (ben ingeschreven op zijn alert mails) en daar heb ik nog niets van ontvangen. 

We zien wel. Je eigen V4 Honda, geniet ervan, het zijn de laatsten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, VFRFlanders zei:

De V4 is al een tijdje dood. 12 jaar om precies te zijn.

ben ik toch niet helemaal met je eens, kan me nog herinneren dat Honda een grote campagne op touw had gezet dat de V4 de toekomst was!

dat betekende toch destijds dat de V4 TOEN zeker nog niet dood was, Honda introduceerde toch zeker niet een nieuw model om die bij voorbaat ten grave te dragen? 

volgens mij werd er toen zelfs gezegd dat de V4 de 4 in lijn zou verdringen....dat het achteraf geen succes bleek is nu achteraf wel duidelijk natuurlijk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/24/2021 at 12:28 AM, Bazz said:

 

volgens mij werd er toen zelfs gezegd dat de V4 de 4 in lijn zou verdringen....dat het achteraf geen succes bleek is nu achteraf wel duidelijk natuurlijk

 

Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit ooit gezegd hebben. Het lijkt mij ook niet logisch, of het moet een reclamepraatje zijn geweest.
De V4 is altijd duurder dan een 4-in-lijn, en de historie van Honda is nauw verbonden met de lijnmotor.
De afgelopen 50 jaar zijn er ook altijd wereldwijd meer lijnmotoren dan V-motoren verkocht (niet alleen bij Honda, maar ook wereldwijd over alle merken samen).

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...