Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, MichelDB zei:

Nou gebruikte GSen staan vaak met meer dan 100K op de teller te koop. En ze houden hun waarde erg vast. Ook ga ik tzt een rondje maken op een R1250GS ;)

Klopt.
Tegen die tijd hebben ze alle problemen wel een keer opgelost.
Verder is het BMW volk een beetje als de Harley types en verkeren ze in een ernstige ontkenningsfase.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar goed we kennen hier ook allemaal de verhalen van verschillende 1200 VFR blokken die in de soep zijn gelopen bij lage km standen. Of defecte sr, dynamo's, slechte stekkers, naksen, waardeloze contactsloten, balhoofdlagers die vroegtijdig de geest geven, vastzittende preloadknoppen, terugroepactie cardanas, kromme remschijven. Kleppen stellen Vtec 1 dag kleppen stellen boxerblok 1 uur. Honda is echt niet roomser dan de pope. Er zijn veel BMW's met hele hoge km standen maar dat geldt zeker ook voor Honda's. Persoonlijk ga ik op veel motoren een proefritje wagen. En ja als ik de GS het fijnste ga vinden koop ik hem gewoon :) Duur ja maar ook flink waardevast. Maar misschien rijdt de nieuwe NT1100 wel het fijnste dan blijf ik bij Honda. Is het nieuw allemaal niks dan komt een jong gebruikte CT DCT. Elektrisch nee daar geloof ik niet in bij verre reizen. 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe er dan 1 die al veel km heeft ;)  als je het karakter en gevoel van de boxer leuk vind heb je een dijk van een motor het rijd echt geweldig echt waar.  Helaas vind ik de boxer en het kantelmoment echt niet leuk anders had ik nu een oer GS 1150 gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, bvanes zei:

Als ik de laatste opmerkingen lees, dat we alleen de motoren uit de 90-er jaren nog mooi vinden, kan ik alleen maar concluderen dat we allemaal oude lullen zijn geworden die bij 30 jaar oude ontwerpen zijn blijven steken.  🤣🤣

 

 

 

Whaat? Met 41 oud? Dacht dat m’n dochters niet op het vfr forum zaten....

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Smuiger said:

Doe er dan 1 die al veel km heeft ;)  als je het karakter en gevoel van de boxer leuk vind heb je een dijk van een motor het rijd echt geweldig echt waar.  Helaas vind ik de boxer en het kantelmoment echt niet leuk anders had ik nu een oer GS 1150 gehad

Bij de nieuwere boxers is dat kantelmoment echt helemaal weg.
Dit komt door de combinatie van een tegengesteld draaiend cardan en vliegwiel.

Ik rij voor mijn werk op heel veel verschillende motoren, en ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben van de R1250GS.
Het ding rijdt geweldig. Blok loopt mooi, stuurt fantastisch, vering is superieur, en de zitpositie is beter dan thuis op de bank.

Maar ik zal er nooit een kopen.
Het uiterlijk is gewoonweg lelijk, ze zijn te duur, te storingsgevoelig, en ik wil niet bij dat kliekje horen die zich superieur vindt aan andere motoren (net als Harley).
Let wel: lang niet elke rijder van dat merk of model heeft dat, maar er zijn er wel teveel van.

Daarnaast vindt ik het wel zo prettig dat als ik mijn motor bij de TT of de motorbeurs geparkeerd heb, dat ik hem dan ook weer makkelijk terug kan vinden. Tussen 1000 dezelfde motoren is het lastig zoeken..... Wat dat betreft is de GS natuurlijk gewoon de Opel Kadett onder de motorfietsen, er zijn er veel te veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik de nieuwe Suzuki GSX-S1000GT geen onaardige fiets vind om te zien. Lijkt wel dat deze een iets sportievere insteek heeft zoals de Kawasaki 1000SX vergeleken met de Honda NT1100. Maar meer "normale" toerfietsen kan ik alleen maar toejuichen na een periode waar zowat alle fabrikanten de nadruk hebben gelegd op allroads en nakeds.

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in België wordt belasting op de inverkeerstelling ofwel BIV geheven, dus als je met je motor de eerste keer de weg op wilt. Voor een NC1100 met 75 kw valt dat nog mee (€ 123,-), maar voor een CBR1000RR de nieuwe Fireblade met meer dan 155 kw wordt dat €

4.957,00. Dat is dan weer bijna de BPM in Nederland.

Dit wordt buiten de aanschafprijs betaald.

 

 

 

 

 

aangepast door bvanes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-10-2021 om 18:57, MichelDB zei:

...  En ja als ik de GS het fijnste ga vinden koop ik hem gewoon :) Duur ja maar ook flink waardevast....

 

Dat is wel zo die waardevastheid, maar die heb je eerst zelf geïnvesteerd. Een collega moest een aantal jaren geleden bij zijn eerste "kleine" beurt van een 1200GS wel meer dan 1000 euro afrekenen. Dat was met mijn Africa Twin met 235 euro wel wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel erg veel:shock: Wat kost een reguliere grote dan wel niet? Maar ik kan vast verklappen dat mijn nr 1 de NT is. Hier ga ik ook dan als eerste op rijden. En als ie me bevalt.... ;) Het grote voordeel van Honda is z'n DCT. Daar zit ik erg op g**len hahaha. Meer als zaken als cardan ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de DCT super is, kan ik door ervaring alleen maar bevestigen. 

Wil wel een proefrit maken maar zeker niet overtuigd door de plaatjes. Ook het gemis aan cardan is een dingetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...