Ga naar inhoud

Duo passagier handvatten andersom


edk
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Ik heb een VFR 800FI van 1998. Ik ben eigenlijk benieuwd of er handvatten bestaan voor de duo passagier die andersom staan. Dit heeft dan het voordeel dat de passagier veel ontspannender met de handen kan vasthouden i.p.v. de armen schuin naar achteren en dan vastpakken. Weet iemand of deze ergens verkrijgbaar zijn ?

 

Als alternatief weet ik van een beugel die bovenop de benzinetank-opening gemonteerd kan worden, maar dat zoek ik eigenlijk niet.

Ben erg benieuwd of er zoiets bestaat wat ik zoek (en waar te verkrijgen).  Alvast bedankt voor de moeite en het meedenken !

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie 2 redenen waarom ze zo geplaatst zijn.

Ten eerst omdat je zo beter kan voorkomen dat je bij accelereren achterover eraf gaat en als tweede denk ik dat je dan erg makkelijk je benen er tegenaan stoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ook bij hard remmen kan je je beter aan iets achter je vasthouden dan onder je.

En Ray, ik hoop dat de bestuurder enigszins rekening houdt met zijn achteropzittert tijdens acceleratie. Een noodstop echter wordt niet gepland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:scratchchin: Wat doen jullie moeilijk of zijn we preuts geworden? :blush:

Als de achteropzittert (m/v) de berijder (m/v) vast houdt aan zijn jas of nog gezelliger ^_^, dan vorm je een eenheid die niet vertraagt gaat zwabberen.

De helmen ketsen niet tegen elkaar en het zwaartepunt gaat niet naar achteren :w wat ook wel lekkerder rijdt.

Uitvoerig achterop zitten kan je hier lezen

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, koekum zei:

En ook bij hard remmen kan je je beter aan iets achter je vasthouden dan onder je.

En Ray, ik hoop dat de bestuurder enigszins rekening houdt met zijn achteropzittert tijdens acceleratie. Een noodstop echter wordt niet gepland.

Met de handgrepen omgekeerd kom je ongeveer met de armen recht naar beneden, dan heb je niet veel nodig om achterover te gaan want het draaipunt is je kont met de handen er dan vlak naast die dus gewoon het draaipunt verbreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Hansjehonda said:

:scratchchin: Wat doen jullie moeilijk of zijn we preuts geworden? :blush:

Als de achteropzittert (m/v) de berijder (m/v) vast houdt aan zijn jas of nog gezelliger ^_^, dan vorm je een eenheid die niet vertraagt gaat zwabberen.

De helmen ketsen niet tegen elkaar en het zwaartepunt gaat niet naar achteren :w wat ook wel lekkerder rijdt.

Uitvoerig achterop zitten kan je hier lezen

Zo iets bedoel je?

mamola.jpg.aceed5b81831a49b78b761637a34765d.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Of zo?

 

post-8974-0-65826900-1404824510.jpg.e2bfa2419728561f0d1006c5c7076897.jpg

 

:worshippy:

 

 

 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens zou ik niet aanbevelen om de ‘tankhandels’ aan te schaffen. Ik heb genoeg horror verhalen gehoord van men in een verkeersongeval die aan dat handvat blijven haken. En of met de motor mee gesleurd worden. Of dat de hendel juist meer letselschade veroorzaakt doordat er een deel van je aan blijft hangen.


Wat inderdaad al gezegd is, zijn opties, maar boven alles is het subjectief denk ik. Mijn vriendin vindt het t prettigst om een hand om mij heen te slaan en de ander aan de hendel. En als we ff wat sportiever gaan rijden, seintje geven en dan blijft ze met twee handen om mij. Hopelijk heb je dr iets aan :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ariesblade zei:

. Ik heb genoeg horror verhalen gehoord ...

 

Dan kun je beter stoppen met motorrijden, een auto is veel veiliger. Of beter nog, blijf in huis! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

…. Dat snap ik. Maar dr is een reden dat tanks worden ontworpen zonder scherpe randen en dergelijk. Denk dat als je zo maar dingen op je motor gaat plakken, het verstandig is om er over na te denken wat de gevolgen zijn.
Of het nou verchroomde stekels zijn, of aftermarket tankdoppen die geen ontluchtingsklep hebben. [emoji851]


Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door MichelDB
Quote van laatste bericht niet nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een purpose build motor voor een circuit ervaring is heel wat anders dan een paar handgrepen die je OP je tank schroeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat de VFR handvatten iets teveel naar achteren staan t.o.v. de handvatten voor de passagier op een Honda Pan European ST1100. Als je op de Pan als passagier de handvatten vast hebt zit dat veel relaxter (armen meer ontspannen).   Daarom ben ik op zoek naar zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...