Ga naar inhoud

Afscheid


Nijn
 Delen

Aanbevolen berichten

De laatste buitenlandrit van 2021 had ik in oktober gepland, fijn nog even met een paar mederijders naar de Vogezen. We hadden er 5 dagen voor uitgetrokken, koffersets op de motoren, starten op maandagochtend in Maastricht en binnendoor rijdend van hotel naar hotel trekken. Het weer was prima, wel koud maarja, handvatverwarming is ideaal. Dus lekker warmtestandje 5 aangezet, de routes stonden op de Zumo, via de telefoon luisterde ik een Spotify muziekje in de helm en de ketting werd geruststellend gesmeerd door de Pro Oiler.  Wat een heerlijk gevoel; iedereen is op maandagochtend aan het werk en wij rijden, ondersteund door een herfstzonnetje, heerlijk in de Vogezen rond. 

LIFE IS (MORE THAN) GOOD!!!! :m0745:

 

Toegegeven, op de Route de Cretes hebben we een paar keer 0 graden op het dashbord gezien maar op zich was het prima te doen, ingepakt als Michelinmannetjes hebben we de meeste toppen wel getrotseerd. Geen wielrenners, geen campers, super! 

 

Op woensdagochtend bleken de motoren vol met rijp te zitten, het had 's nachts flink gevroren. Dus de rijp van het zadel gepoetst en de VFR in het stralende zonnetje gezet. Na het ontbijt alles weer ingepakt, inclusief mijzelf en alles aan de VFR gehangen. Starten.... één kuchje en dat was het. Donders!
LIFE WERD INEENS EEN BEETJE MINDER GOOD :huh:

 

Klokje was gereset en ik wist het gelijk: accu en/of dynamo. Weg was dat gevoel van gelukzaligheid wat ik de afgelopen 2 dagen had gevoeld. We hebben de VFR met startkabels gestart en zijn naar de dichtsbijzijnde garage gereden om er een multimeter aan te hangen. Daar werd mijn vrees waarheid, de accu laadde niet bij, wéér de dynamo doorgebrand. Voor de tweede keer liet de VFR me in het buitenland in de steek, balen!

SOMETIMES LIFE S*CKS!! :glare:

 

Toen begon het vakantie-avontuur pas echt: ANWB gebeld (zij hebben me prima geholpen), reisverzekering gebeld (die konden niets voor me doen), VFR naar een garage waar ze alleen maar Frans spraken (Google translate heeft zijn nut bewezen), zij meenden dat het door de stroomvraag van alle apparatuur kwam. Geen vervoer naar het hotel, onderdelen die besteld moesten worden, en de volgende dag nog meer onderdelen die besteld moesten worden. Mark en Ietske van motorhotel Col du Bussang die me uiteindelijk 3 dagen onder hun hoede hebben genomen, in de laatste week dat zij nog eigenaar van het motorhotel waren. Uiteindelijk was zaterdag om 16:15 uur de VFR klaar. Mark heeft me bij de garage afgezet, ik ben op de motor gesprongen en aan één stuk door de 650 kilometer naar huis gereden. Zonder handvatverwarming omdat ik het risico niet wilde lopen om in mijn eentje in het donker ergens op een snelweg te komen te staan.

 

Om 00:15 was ik thuis en besefte ik dat het tijd werd om afscheid te nemen van de VFR. Afgezien van de dynamo, die me in 2019 in Engeland ook al in de steek liet, heb ik er eigenlijk nooit problemen mee gehad. De teller van de VFR staat op ruim 105.000, waarvan ik er zelf sinds 2013 meer dan 87.000 km op heb gezet. Ik ben er op prachtige plekken mee geweest, de Dolomieten, Engeland, Frankrijk en talloze ritten in Duitsland en Nederland. Voor komend jaar stond Noorwegen voor ons samen op de planning, maar ik heb het niet meer aangedurfd. En dus ga ik komende vrijdag na 9 jaar de VFR uitzwaaien. Zijn opvolger is een Kawasaki Z1000SX geworden. De Kawa heeft niet zoveel karakter als de VFR, maar is één van de weinige motoren waar ik nog enigszins normaal op kan zitten met mijn beperkte lengte en heeft wat meer vermogen. Hopelijk wordt het snel voorjaar! :piraat:

 

293042477_WhatsAppImage2021-11-22at16_45_39.thumb.jpeg.98edd0439410182857cf0875b28cf99d.jpeg   

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn al zien we elkaar niet zoveel meer toch gewoon lid blijven komen we elkaar vanzelf weer een keer tegen :thumpup:.

veel geluk met je nieuwe speeltje.

 

Gr Nico

 

PS: de parkeerplaatsen zijn meestal groot genoeg dus je hoeft hem niet tussen al die VFR's te zetten :oops:

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat volgend jaar druk worden met de VFROC-ers in Noorwegen :schater:

Ohja... heel veel plezier met je nieuwe bike natuurlijk 😉

Ik ga ook niet met de VFR naar Noorwegen.

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moest er eens van komen Marjolijn. Prachtige Kawa! Proficiat!  Heel veel veilige kilometers toegewenst. 
 

Life is good…. Even without a VFR :w

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja na 2 x dynamo zou ik ook wel gaan twijfelen of die nog een derde vakantie kan gaan verzieken... veel plezier met je nieuwe bike! :w

(ik zou alleen niet aan dat groen kunnen wennen, brrrrr...)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken het gevoel helaas ook van mijn oude vtec, hopelijk blijft de nieuwe er vrij van.

 

Veel plezier met de kawa. Ik vind het een mooie machine.

 

Mooier dan de huidige Honda's die wat mij betreft de plank volledig mis aan het slaan zijn met het huidige motorpark.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi groen is niet lelijk:lol:

Zelf helaas ook 2x de dynamo naar zijn grootje gehad binnen 1 jaar na aankoop, zonder extra verbruikers (behalve navigatie). Helaas een vaker voorkomend geval bij de VFR. Maar minder erg dan een blok of cardan wat in de soep loopt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een erg leuke motor, gefeliciteerd!

 

Hopelijk wel betrouwbaar, zo'n Kawa, ik heb er totaal geen beeld van. Maar dat je na twee van die incidenten met der VFR het vertrouwen wel een beetje verliest kan ik me voorstellen.

 

Hopelijk blijf je bij onze club en rij je nog af en toe een keertje mee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2021 om 15:23, Nijn zei:

LIFE WERD INEENS EEN BEETJE MINDER GOOD :huh:

Jammer maar dat komt voor, gefeliciteerd met de nieuwe motor en veel veilige kilometers.

Lid blijven kan hoor, ook leuk zonder VFR en ik kan het weten.

:thumpup:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...