Ga naar inhoud

winterklussen


Bazz
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zeg al jaaaaren dat Klaas Boot het commentaar verzorgt, maar volgens mijn vrouw doet 'ie dat dan vanuit z'n graf. Zal ook wel een leeftijdsdingetje zijn..

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/28/2021 at 12:07 AM, ariesblade said:

 

Mijn To-Do lijstje:

-Luchtfilter vervangen (voor een erg vriendelijk prijsje een K&N filter kunnen scoren bij Louis)

 

Als ik mij goed herinner had jij toch een carburatie-model?
Dan zou ik geen K&N luchtfilter plaatsen zonder dat je de carburatie aanpast m.b.v. een Dyno-kitje. Hij gaat anders wel behoorlijk arm lopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren bij een RC46 '01 de koppelingsplaten een soort van preventief vervangen bij km-stand 100.000 rond. Bij opmeten bleken de gevoerde platen nog vrijwel even dik als de nieuwe platen, met hooguit 0,1 mm verschil.  Goed om op te merken dat het pakket platen voor een '00 en '01 versie anders is dan voor een '98 en '99 model. Bij de laatste zit een extra, afwijkende koppelingsplaat en een spring seat ring + friction ring. Deze 3 onderdelen ontbreken bij het '00 en '01 model en ook de veren zijn 1,1 mm langer. Je kan op het verkeerde been gezet worden als je het wpl handboek volgt.

 

Verder ligt er al 8 jaar een reserve spanningsregelaar op de plank, maar de oude blijft maar goed. Goed idee om ook preventief te vervangen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, dat verschil tussen de platen is inderdaad het geval. Ik kan ook niet met zekerheid zeggen dat de rest van de platen wel identiek zijn. Want op Ferodo en EBC en honda hebben de platen compleet verschillende part#s

EDIT: je kan altijd de exploded views van de WP handboek goed bestuderen, en anders die op MSP, of CMSNL [emoji106]

In NL kon ik voor de 00-01 alleen van ferodo de goede set vinden en niet van EBC of OEM. Dus bij mijn beurtje worden dat ferodo platen.


Over de SR: als je een 01 hebt, heb je hoogst waarschijnlijk de ‘iets verbeterde SR’. Of die echt foolproof is kan ik niet zeggen. Maar er zijn meerdere op VFRDiscussion en VFRworld die hem nog niet vervangen hebben en boven de 80k kms zitten. Ter info default_smile.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

De exploded views zijn een goed hulpmiddel.

Voor wat betreft de verschillende sets koppelingsplaten voor de RC46 kon ik nergens bewijs vinden dat de dikte van de platen ook verschillend is voor de vroege en late RC46's. De vroege heeft 9 koppelingsplaten en de late heeft er 8, en deze zijn volgens mij voor vroeg en laat hetzelfde. De negende plaat voor de vroege versie heeft een afwijkende binnendiameter.

Volgens de gegevens van Honda is de dikte hetzelfde:

A.jpg.201799a79328c9bb94a8ffb3c8cee665.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Cyberob said:

Na het stellen van de kleppen opzoek naar een (minieme) koelvloeistoflekkage. Helaas juist het niet meer te leveren slangetje naar het wax-element dat lek blijkt te zijn... 🤔

 

Ik denk dat je hier best een universeel stukje slang voor kunt gebruiken om op maat maken. Bij de automaterialenhandel wel te krijgen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik denk dat het daar op uitkomt. Moet wel een krappe 180 graden bocht maken zonder dicht te knijpen. Daarom liever orgineel en dus voorgevormd. Als het een probleem wordt dan misschien met een bochtgeleider langs de buitenkant van de slang (mocht zoiets al bestaan...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zullen wel bochtjes voor bestaan.  anders een veer er omheen draaien.  zelfs trekbandjes werken om de bocht open te houden.  beetje mac gyveren.

 

Oh ja die slangklemmen zitten veels te vast denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die oude slang gescheurd o.i.d? Het komt ook vaak voor dat door aluminium corrosie er lekkage ontstaat. Schoonmaken en een nieuwe klem is dan voldoende.

Voor zulke bochten is rechte slang heel lastig.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...