Ga naar inhoud

winterklussen


Bazz
 Delen

Aanbevolen berichten

Eindelijk klaar met tentamens betekent aan de VFR te mogen klussen [emoji322]

Ik ben toch blij dat ik koelvloeistof op het lijstje had staan. Ik had niet door dat het zo nodig was maar de foto bewijst het tegendeel. Het onderste gaat was helemaal verstopt met drap… paar muntjes, water en dan wat remmenreiniger maakte er vlug werk van. Toch even doorspoelen met water eerst voor ik het vervang met KVS. Kappen blijven er af voor de schoonmaak beurt

34de057050dff7e263c341483fcc2a49.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, g12+ is al gekocht. En is ook doorgespoeld al met water [emoji854]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-12-2021 om 08:38, Eric zei:

Na een electronische storing afgelopen FS-weekend ga ik alle connectoren maar eens goed nakijken, schoonmaken en van zuurvrije vaseline voorzien. 

En dat blijkt geen overbodige controle. Ben er net op tijd bij denk ik. Dat was al behoorlijk aan het doorfikken.

Dat wordt solderen............Maar die kabels zijn te kort :bugerit:

Dan de spanningsregelaar maar iets naar voren plaatsen denk ik. 

IMG_6261-COLLAGE.thumb.jpg.4bdaaf0981d40863f1756753d52b0ad2.jpg

 

  • Like 4
  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt me bekend voor, ik kon de steker niet eens meer uit elkaar krijgen.

Met een soldeer verbinding kan je de bedrading ook een stukje langer maken in plaats van verplaatsen van de SR

Mijn draden waren al zo door vocht aangetast dat ik er een stuk af moest knippen om te kunnen solderen.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SR zit op een aluminium plaat (voor extra koeling) en is redelijk eenvoudig te verplaatsen. Anders had ik idd ook de kabels verlengd.

Ben het solderen wel een beetje verleerd geloof ik (kan wel 30 jaar geleden zijn);  dus ben nu eerst maar eens aan het oefenen geslagen.:wijsneus:

 

Als dat niet goed genoeg gaat lukken (broddelwerk heb ik geen zin in) dan wil ik soldeerhulzen gaan gebruiken. Is dat ook goed genoeg? 

Wat adviseren jullie?

2004267286_Schermafbeelding2022-01-30131910.jpg.60dda95f654930e8113d5de6c993e18e.jpg1181790111_Schermafbeelding2022-01-30131943.jpg.fa855364693f044d78fa6d29affc1e08.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het maar geen loodvrije zijn dan is het goed van wege hoogfrequent trillingen.

daarom zijn ontheffingen verleent op printplaten om die ook nog loodhoudend te mogen solderen.  ( al 10 jaar geleden :oops:)

 

Gr Nico

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorspatbordverlenger gemonteerd (gelijmd).


Voltmeter eindelijk gemonteerd met de Healtech gearindicator. Moet je toch wel e.e.a. voor loshalen en aan de kant doen. Vooral de aansluiting van de speedsensor zit op een k#*-plek, maar goed het is gelukt. Alles paste, maar het kabeltje naar de ECU was veel te kort. Bij de 800fi zit die helemaal achteraan bij de achterlichten. Dus verlengen, solderen ….. etc. Het inlezen is een fluitje van een cent. Erg blij mee hoe het geworden is.

8B20955C-1D00-40AC-BF5B-75B9B7D069C8.thumb.jpeg.ef3753290f79d95f7c831097b42d63ee.jpeg

4A2FE338-A3CA-44C5-8CD3-66EEEF6CA897.jpeg

aangepast door Bazz
opmaak aangepast
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Case zei:

Voltmeter eindelijk gemonteerd met de Healtech gearindicator. Moet je toch wel e.e.a. voor loshalen en aan de kant doen. Vooral de aansluiting van de speedsensor zit op een k#*-plek, maar goed het is gelukt. Alles paste, maar het kabeltje naar de ECU was veel te kort. Bij de 800fi zit die helemaal achteraan bij de achterlichten. Dus verlengen, solderen ….. etc. Het inlezen is een fluitje van een cent. Erg blij mee hoe het geworden is.

 

 

mooi!! :respect: (wil ik ook wel!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd of dat spatbordje veel invloed zal hebben op je poetswerk! Zo ja ben ik ook wel geïnteresseerd :P


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 21-12-2021 om 08:01, voodoo zei:

Misschien dat ik deze winter de crossdresser wel een keer ga poetsen.....

Nope, nog niet gelukt. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig… kettingvet. En inspectie slave cylinder. Geen grap, er is rond de 200gram kettingvet en vuil weggeschraapt tijdens de poets sessie. Resultaat van het werk: nog niet goed de koppeling kunnen testen, maar het happerig/schokkerig gedrag wat ik wel eens ervaarde niet gemerkt. Daarnaast schakelt de motor echt. vele. Malen. Beter. Erg tevreden om gelijk zo’n verschil te merken. Ondertussen js er een revisieset binnen. Die zal ik waarschijnlijk toch nog even mee pakken.

Slave cylinder heeft gelekt, want er was redelijk wat opgedroogd remvloeistof om schoon te maken en ook de lifter rod van de koppeling verwijderd en opgepoetst om de werking van de koppeling op te schonen (ha goed he?). De zuiger kreeg ik niet meer op eigen kracht terug naar binnen dus moest ik hulp van een lijmklem inschakelen.

Top tip van de dag: Ontdekt dat als je de rode rubbere voetjes van de OK lijmklem van de gamma verwijderd, die precies op de zuiger passen om hem terug te kunnen duwen. (Ram mount tussenstuk was overigens ook de goeie maat maar overbodig.
e1697e30da307b520ed47a04bb718ccc.jpg

Nog wat meer fotos van de mega puinhoop die ik daarnog nog heb moeten opruimen. Veel brokken kettingvet, kleine steentjes (wellicht nog eentje van de alpen), haar, en andere troep
702909ca5d72a5ea2619f8a496f29970.jpg
4d725bc10afbd869a5984174fd9b3e33.jpg
a819294c13069cb3697b5c235a9b8c06.jpg

Dit zijn de brokstukken die alleen van de deksel af kwamen..
5622f1fbd67cb2f37a097ca62b0d3259.jpg
56021296c95bbc0996d1d3159ca2ab29.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...