Ga naar inhoud

winterklussen


Bazz
 Delen

Aanbevolen berichten

Mooi werk. Maar eerlijk gezegd zie ik nog geen uitzonderlijk veel kettingvet/troep. In mijn ogen is dit vrij normaal (tenzij je een automatisch kettingsmeersysteem hebt). Toen ik die van mij kocht kon ik het voorste kettingwiel bijna niet terugvinden :wijsneus:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, ariesblade said:

Jemig… kettingvet. En inspectie slave cylinder. Geen grap, er is rond de 200gram kettingvet en vuil weggeschraapt tijdens de poets sessie. Resultaat van het werk: nog niet goed de koppeling kunnen testen, maar het happerig/schokkerig gedrag wat ik wel eens ervaarde niet gemerkt. Daarnaast schakelt de motor echt. vele. Malen. Beter. Erg tevreden om gelijk zo’n verschil te merken. Ondertussen js er een revisieset binnen. Die zal ik waarschijnlijk toch nog even mee pakken.

Slave cylinder heeft gelekt, want er was redelijk wat opgedroogd remvloeistof om schoon te maken en ook de lifter rod van de koppeling verwijderd en opgepoetst om de werking van de koppeling op te schonen (ha goed he?). 

Nog wat meer fotos van de mega puinhoop die ik daarnog nog heb moeten opruimen. Veel brokken kettingvet, kleine steentjes (wellicht nog eentje van de alpen), haar, en andere troep

Dit zijn de brokstukken die alleen van de deksel af kwamen..
 

Ik moet zeggen dat dit juist uitzonderlijk schoon te noemen is..... Ik haal er wel eens 2 grote handen vol ingedikt kettingvet en straatvuil vandaan.
Ik doe heel veel kettingsets bij mij in de zaak, maar ik zie maar zeer zelden dat het niet alleen zo schoon, maar ook zo droog is. Van de gelekte slave-cilinder zie ik niets terug qua vochtigheid.
Dat het daar zo droog is doet mij vermoeden dat je veel te weinig smeert, of dat je een dry-lube gebruikt.

8 hours ago, ariesblade said:

 

Edit: weer een dubbelposting....

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nou dank je wel voor het compliment dan 😆.

 

Ik heb ook de slave cylinder losgehaald van de deksel, daar helaas geen fotos van(op de deksel en rondom de zuiger). al het uitgedroogde remvloeistof bij de zuiger zorgde er ook voor dat ik de zuiger niet er terug in kreeg eerst. gebrek aan smering, Dat zou misschien het geval kunnen zijn. Ik ben nu eindelijk in bezit van een tube ATE. Dat zou ik het best kunnen gebruiken bij de slave cylinder toch?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ariesblade zei:


a819294c13069cb3697b5c235a9b8c06.jpg

Dit zijn de brokstukken die alleen van de deksel af kwamen..
 

 

Ik mis eigenlijk de AFTER foto's van de gereinigde componenten.

Ik denk dat het er gereinigd bijna sexie uit zou zien.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh mijn excuses [emoji28] helemaal vergeten! ‘Schoon’ is het niet omdat dat mij vrij zinloos leek, maar man wat heb ik lopen schrapen en krabben


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Straks het rubber van de benzine kraan vervangen, de benzine lekt langs de draai knop.

 

Geen idee of het veel werk is.

 

Foto maken onder de 2 MB lukt niet 

aangepast door Paull
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Paull zei:

Foto maken onder de 2 MB lukt niet 

Even “foto verkleinen” googelen. Tal van oplossingen. Of een schermafdruk gebruiken. 
 

Ik denk dat het minder werk is dan de bezinekraan repareren :wink_smile:

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, benzine kraan rubber vervangen kan eventueel in 2 minuten :)

 

Eens kijken schermafbeelding

gelukt. 

dit is het oude rubber van 37 jaar oud, het beste is er wel vanaf

 

 

 

Screenshot_20220312-154346.png

aangepast door Paull
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige maand cabrateurs eraf gehad, en nu de cabrateurs synchroon gesteld.

Was wel nodig, de vfr loopt  weer prachtig.

 

Dankzij de goeie tip van RoelNL, geen complete benzine kraan hoeven kopen, maar een losse pakking kunnen bestellen.

 

Waarvoor dank, dit vind ik het mooie van zo'n forum mensen kunnen helpen en kennis delen.

 

Straks de kuipen er weer op schroeven en genieten maar.

 

Groeten Paul

IMG-20220313-WA0005.jpg

aangepast door Paull
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een mini-klusjes dag.

kontje dr afgehaald zodat ik eindelijk het kapotte elastiekje bij de toolkit kon vervangen. Beetje hier en daar schoon gemaakt onder het subframe, connectors van de SR bekeken en die zag er verdacht meer ‘wit’ uit dan de harnas kant. Dus ik vermoed dat die al een keer is vervangen. Overige connectors ook ingevet tegen corrosie . En uitlaat gepoetst met Nevr-Dull



Dat nagaan heeft toch wel nut, ik ben een kapot remlichtje tegen gekomen! Dus die is besteld
3450e8a734b2c149ea42c7bd14a8873e.jpg

cce55439c2b9b42debe294001239b5f9.jpg
cde7d6a52969af741ac8f73d04b2e0ec.jpg

e84af42400fc1f4da34167892a2a29e5.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...