Ga naar inhoud

Vacuumklep en snorkel


Odin
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Nu zie en lees ik regelmatig zaken over de luchttoevoer. De behuizing zou uit 2 openingen bestaan, waarvan 1 bediend wordt via een vacuumklep. Tevens zou de luchttoevoer belemmerd worden door de vorm van de snorkel. Deze 2 modules er tussenuit halen zou wat extra vermogen genereren en een soepelere loop van de motor in lagere toerentallen vanwege een verbeterde luchtstroom. Mijn concrete vraag is;

 

Klopt dit? Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de consequenties (afgezien van de uitstoot)

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Screenshot_20220209_104901(1).jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer vermogen zal dertien cijfers achter de komma zijn, maar wat meer geluid wel.

Maar bij die armoedig 110 PK helpen alle kleine beetjes........

VFRikus

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen van deze aanpassingen geeft meer vermogen. Wel meer geluid. Voor soepeler oppakken van het blok bij lage toeren (minder aan/uit gedrag, en minder ploppen in de uitlaat) kan de pair valve mod wél effect hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Cyberob zei:

Geen van deze aanpassingen geeft meer vermogen. Wel meer geluid. Voor soepeler oppakken van het blok bij lage toeren (minder aan/uit gedrag, en minder ploppen in de uitlaat) kan de pair valve mod wél effect hebben.

Had ik ook gezien ja. Geeft dat geen storingen op sensoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Er zijn meerdere mogelijkheden om je PSV te omzeilen (stekker los, knikkers in slangen, block plates). Even goed inlezen en dan komt het goed. Om alleen het effect te ervaren zou je de stekker eens los kunnen halen en een stukje gaan rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knikker in de slangen doet wonderen, de motor reageert veel mooier op het gas. Zeker een aanrader!

VFRikus

edit: geen ervaring mee, maar een stekker los trekken zou wel tot foutcodes kunnen leiden.

 

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

De snorkel weghalen levert nul komma niks op aan extra vermogen. Je hoort wat meer aanzuiggeluid en je hebt meer kans op water richting luchtfilter bij hevige lange regen, want juist die snorkel is bedoeld om dit tegen te houden.

De flapper heb ik er ook maar afgehaald inclusief het membraan-bedien-busje er bovenop. Die kun je er gewoon vanaf draaien en het hefboompje haak je er vanaf. Gat in de bovenkant plak je af. Een enorme “gewichtsbesparing” :schater:.

Het pairingsysteem eraf halen is meer werk, maar dat levert dan ook echt iets op.

Niet voelbaar meer vermogen, maar zeker wel fijner en soepeler gedrag in lagere toerentallen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mogelijk iets wint in het midden gebied met een open flapper, maar dat is minimaal, wel klinkt het gewoon fucking lekker als je heb vol open trekt! 

 

Ik denk persoonlijk dat de snorkel verwijderen mogelijk tot vermogens verlies kan leiden, maar zie 't nut er ook niet van met die open flapper kan er meer dan genoeg lucht naar binnen, een goede sport uitlaat doet kwa vermogen een stuk meer 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vond ik nog. Als je de flapper wil ontmantelen kan al het geel gemarkeerde weg, inclusief alle slangen die er tussen zitten.

 

5a2b685b7e6e0_VariableAirIntake.jpg.a1fe630c819bc6f29f49aecff1b88b1d.jpg

aangepast door Cyberob
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn VTEC had ik alles er rigoureus afgehaald, eerst alleen afdoppen en toen ik de overhaul deed alles compleet verwijderd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik inderdaad ook, had de pair valve al deels gedelete , en de flapper mod, Johan heeft de rest wat er nog op zat bij het onderhoud er ook af gehaald..... 

 

If you don't need it, delete it

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Ray zei:

Op mijn VTEC had ik alles er rigoureus afgehaald, eerst alleen afdoppen en toen ik de overhaul deed alles compleet verwijderd.

Katalysator ook verwijderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, wel het DCBS van het remsysteem.

Uitlaat heb ik origineel gehouden, alleen gegut. Vond een nieuwe collector te duur zonder er veel voordeel van te hebben en de originele dempers vond ik ook mooier dan wat er te koop was.

Ze waren wel zwart

post-3441-0-93764900-1372796893_thumb.jpgpost-3441-0-77004000-1372796895_thumb.jpgpost-3441-0-91758700-1372796897_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die zwarte dempers zijn zeker gaaf👌

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd.
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...