Ga naar inhoud

Tellerpartij VFR 1200 F


 Delen

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik heb een 1200 F versie 2010 waar de tellerpartij het heeft opgegeven, vermoedelijk de print achter het scherm die gecorrodeerd is.

Hij is momenteel op onderhoud bij de motorzaak en daar gaven ze me drie opties: een nieuwe, trachten te laten maken of een tweedehands teller er in steken. 

Een nieuwe kostte 1550 euro, dat vind ik overdreven :) 

Trachten te laten maken zou rond de 300-400 euro kosten maar ze konden ook geen garantie geven dat dit ging lukken, en moest het niet lukken kost het alsnog wat geld voor de manuren. 
Een tweedehands teller er in was mijn eerste idee, zo zou ik het zelf oplossen en zo zijn er nog verschillende verkrijgbaar online aan prijzen rond de 200 euro.

De motorzaak heeft zelf gezocht naar tweedehands tellers en uiteindelijk bellen ze om te vertellen dat ze niet 100% zeker zijn dat ze er vinden die compatibel zijn. 

Iets in de trend van: DCT of geen DCT (de mijne heeft geen DCT), ABS of geen ABS (hebben alle 1200 f's geen ABS?), oudere/nieuwere modellen. 
Iemand die weet of die tellers redelijk universeel zijn? Volgens mij moet deze lukken tóch? 
https://www.cama-motorparts.nl/webshop/nld/onderdeel/C300001RYC/hp0837002+tellerset+honda+vfr-1200-f-vfr1200-dct

 

Groeten,

Jimmy


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn bedrijven waar je de tellerunit heen kan sturen.
Doen ze voor auto's ook.
Vaak is het een soldeer probleem en relatief eenvoudig te verhelpen.
Als je handig ben met soldeerbout zou je het zelf kunnen.
Als er een breuk in de printplaat zit is het einde oefening.
2e hands zit je dan niet met tellerstand die afwijkt ?
Aangezien die sinds 1 jan. ook bij de RDW gemeld moeten worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Anton zei:

2e hands zit je dan niet met tellerstand die afwijkt ?
Aangezien die sinds 1 jan. ook bij de RDW gemeld moeten worden.
 

Wordt de tellerstand niet vanuit de ECU aangestuurd?

Hierdoor is de tellerbak eigenlijk alleen maar een doorgeefluik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hem laten repareren. Vaak is het een losse of slechte verbinding. Gebroken printplaat is niet waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oudere VFR-en zie je ook vaker een gecorrodeerde print die met een draad erop solderen om de breuk te overbruggen op te lossen, misschien hier ook zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk persoonlijk dat de km-stand in de print wordt bijgehouden en niet in de ECU, dus het is misschien wel makkelijker hem te laten repareren. 
Het verschil is een 150 euro. Gebroken zal hij wel niet zijn denk ik, de motor is niet gevallen ofzo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even wat zaken op een rij:

 

- de HISS code zit in de ECU

- de KM stand zit op de chip in de het display

- zonder tellers kun je ook gewoon rijden 😉

 

maar wat ik mis in het verhaal. je geeft aan dat het display het niet meer doet. 

maar kun je iets specifieker zijn: want als ik 2 zekeringen uit het zekeringkastje trekt doet het display ook niet. maar de knipperlichten het nog wel.

ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders kun je het hier wel afgooien. zal ik even kijken of ik het kan maken, 

zo complex zijn die dingen niet

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hey Sabsteef, 

Klopt zonder teller kan je rijden maar rijbewijs bijhouden is wel handig :) 

Ik heb hem laten repareren en heeft me uiteindelijk 290 euro gekost. 

 

Grtn,

 

Jimmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...