Ga naar inhoud

VFR loopt op 3 pitten, ten einde raad


RR Vliet
 Delen

Aanbevolen berichten

VFR loopt op 3 pitten stationair. Cilinder linksvoor doet niet mee, uitlaatspruitstuk blijft koud. Bougie losgedraaid en tegen het frame gehouden, hij heeft een vonk. Voor de zekerheid de bobines en bougies van LV en RV omgewisseld, probleem blijft op dezelfde plek.

 

Uitlaatbocht wordt wel heet bij gasgeven en als ik de choke er op zet. Carburateur losgehaald. Alle 4 de idle jets losgehaald en doorgeprikt met een draadje, kan nu door alle 4 de idle jets heen kijken. Meteen ook maar de main jet losgehaald en gereinigd. Ook de naald, naaldbuis en het vacuumrubber gecontroleerd. Alle 4 de mengselschroeven losgehaald en gecheckt of veer, ring en rubber aanwezig is. Daarna allemaal op 2 slagen uit gezet. Daarnaast alle 4 de vlotters gedemonteerd en de vlotternaalden gecontroleerd. Als laatste test op de benzineslang geblazen, alle 4 de vlotters sluiten af en als ik ze 1 voor 1 optil kan ik elke vlotterkamer inblazen. Vlotterniveau is op de RC36-2 niet instelbaar, vlotters zijn volledig van kunststof zonder metalen lipje.

 

Carburateurs gemonteerd, nog steeds LV die niet meedoet. Carburateurs weer losgehaald en alles nogmaals nagelopen. Daarnaast op basis van deze post (https://vfrworld.com/threads/cleaning-idle-enrichment-circuit-choke-96-vfr-gen-4.34506/#post-310579ook de stationairbuis aandacht gegeven. Deze buis kan niet gedemonteerd worden, daarom conform instructies volgespoten met carburateurreiniger en doorgeprikt naar de 55mm. Dit lukt bij alle 4 de stationairbuizen. Carburateur weer gemonteerd, nog steeds LV die niet meedoet.

 

Carburateur weer losgehaald en met remmenreiniger alle doorgangen gecontroleerd. Spuiten door de opening van de slow jet resulteert in remmenreiniger uit 3 gaatjes rondom de gasschuif en een beetje geborrel bij de mengselschroef. Spuiten door de opening van de main jet resulteert in remmenreiniger langs de naald. Spuiten door de opening van de mengselschroef resulteert in remmenreiniger uit het gaatje boven de gasschuif. Spuiten op de stationairbuis zorgt voor lekkende remmenreiniger aan de bovenkant van de carburateur bij de airbox. Dit is voor alle 4 de carbs gelijk. Daarna hetzelfde gedaan met de racefietspomp, alles lijkt open.

 

De blauwe pijl is de main jet, de groene pijl de stationairbuis, de rode pijl de mengselschroef en de gele pijl de slow jet.

 

carbs2.thumb.png.25cc785ce2d9c9f5f13079c023a413a9.png

 

Ik heb de carbs er nu 3 dagen lang keer op keer op en af gehaald en krijg de cilinder LV niet aan de praat. Wat is hier aan de hand?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

synchroniseren, waarschijnlijk zit gewoon je gasklep te strak op die carburateur. Als die dichtzit draait hij stationair niet mee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten in dit geval.

Je hebt de carbs er al 10 keer afgehad, alles dubbel gecontroleerd en schoongemaakt.

Remmenreiniger is erg vluchtig dus ja dat komt er wel langs. Ook idem met choke.

 

Dat hij wel meedraait met gas geven doet mij vermoeden.

Tevens zou de pilotscrew op ongeveer 2,5 slag moeten zitten. ( 94-97 Rc36II)

(Met een k&n filter soms nog iets meer.)

 

Het lijkt het enige te zijn wat je nog niet gedaan hebt…….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpele gedachte, zit het dopje wel op de aansluiting voor de synchroonmeter ? Meerdere keren meegemaakt, dat die miste bij een VFR en dan loopt die cilinder niet stationair.

  • Like 5
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

HOLY SHIT VROEMBERT!

 

Je hebt verdomme gewoon gelijk!!! Ik ben hier al zo ziek lang mee bezig, dit laat weer zien dat modelspecifieke ervaring echt goud waard is. Dank!

 

qTUQIo7B5NdhFdRWV4h4MmxH9M3xPx41_BPVZS4pxdRjry3JYRREgot3v5CAaDNUcdXpCPJ72uGP-xPj1A_oF6OyKE7R7PotKNDLqNIY9sQY3S6xy8klYiAatiDBw3-xTHgaUw2q4-KgxMe2YcqyskSWyedgpmaem8NZ44TXrXbuYwo1IutuXvby-ZNNMQPRnqzsz4M2kAJym0HxVKbqH2X_Zz5-xEt9xcY6yeEh7PGv_9m6pmZQjdxjU8r6efmVGoFEW61KzsnmvuKeb6ldpQBHFFz7m5GQK5fX9bzFuLTgfon1OxL_sgRL46PcSFV9MS_bAcJ5T5_9hxfNx5900PeqO6_4Np7W3g91xvdvRbeZQw73KCaXiJ4zwuJ1roULP1I9P7G5bhphwvBe0rYe-cIggEPJY1FbORB5YbB_vM_a089Ys3zigJFK2WpzmfROd89FDZwUPcTUIQs24wDvf3rzAYvsWi2VWW6-cKDTNnD9-dvsR4INsBWkF-bNWdGPLDxwbsIOr2UeHwEMWjE2U-QG7kgIUCuGq1i5bFscprmsKxVWdjgYesKEBZR04oi78qCe_gZVrVigCDCfd72gyjSlPffnkLsk4JG3K5oI3VM09T3gQjg5j4XbTqTNoxt1kskONHvigo6I-RzN3oRM8IouwBKH80FfDRb-yLvcYtGVbZ5qGJObacxl3Ne1QsUYx51Yl56CkkNH8lKDa3JtrKqSkrW8A71mhvMjNKjzVX_D_iPqV0F9xLGdZOlm=w745-h993-no?authuser=0

aangepast door RR Vliet
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...