Ga naar inhoud

Starten motor - bobine


Inkedcaptain
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedeavond. 
 

gisteren een ritje van Alkmaar naar Zandvoort gedaan. Tijdens de rit over de binnenwegen veranderde mijn motor in een elektrische fiets. Geen tot weinig power, 1 uitlaat meer druk dan de ander.

wel thuis gekomen en daarbij pakte de kracht wel weer op.

 

vandaag alles uit elkaar gehaald, bedrading doorgemeten(werkt allemaal) 

echter bij het proberen te starten vonkt niet alles tegelijk, zoals ik gelezen heb op dit forum zou het zo zijn dat hij loopt als 1,2,3,4 ?? 
hoe en waar kan ik dit controleren want kan ik dat alle 4 de kabels bij elkaar vinden en met de

bougies erin zien hoe ze

vonken? Ik heb alle 4 de bougies al vervangen, heb inmiddels ook al een set met werkende bobines besteld, waar kan ik nog meer naar kijken?

 

aangezien sommige meteen beginnen te miepen over wellicht de manier van uitleg. Probeer je zelf even te verplaatsen in iemand die er nog niet zo veel van weet. alvast bedankt!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Inkedcaptain zei:

echter bij het proberen te starten vonkt niet alles tegelijk, zoals ik gelezen heb op dit forum zou het zo zijn dat hij loopt als 1,2,3,4 ??

De onstekingsvolgorde is 1 3 2 4.

 

Hier kan je een werkplaatshandboek binnenhalen waarin het systeem staat beschreven en tevens een stappenplan tbv storingsdiagnose.

https://www.carlsalter.com/download.asp?p=2059 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er 

7 uren geleden, Eric zei:

Mag ik vragen waarom je denkt dat de oorzaak electronisch is? Kan het geen brandstof probleem zijn? 

er komt gewoon benzine in! Kan ook gewoon gas er op los laten alleen hij verliest soms zijn power en dan komt het weer terug. Dus vandaar mijn idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, crossrunner zei:

Klinkt als een defecte brandstofpomp  of een vacuum in de tank.

Defecte pomp vind ik lastig te begrijpen, echter vacuüm in de tank, zou ik hem feitelijk open kunnen houden en dan zou het niet gebeuren? Of mis ik iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt kennelijk het vermoeden dat niet alle 4 cilinders altijd goed meedoen. Heb je gecontroleerd of de temperatuur van de 4 uitlaatbochten ongeveer gelijk is?  Dat moet je vooral niet met je blote vingers checken :coolsmiley:

 

Je kunt een goede indicatie krijgen door met een plantenspuit water op elke uitlaatbocht te spuiten als de motor warm is. Dan zie je gelijk of dat water op alle bochten ongeveer even snel verdampt. 

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gisteren getracht te proberen met een laser thermometer, maar je idee over het water is ook niet gek. Ik ga het testen.

aangepast door crossrunner
quote op voorgaand bericht niet nodig.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-4-2022 om 16:05, Inkedcaptain zei:

Defecte pomp vind ik lastig te begrijpen, echter vacuüm in de tank, zou ik hem feitelijk open kunnen houden en dan zou het niet gebeuren? Of mis ik iets?

Mogelijk dat de pomp af en toe weigert waardoor er te weinig benzine naar de motor gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, crossrunner zei:

Mogelijk dat de pomp af en toe weigert waardoor er te weinig benzine naar de motor gaat.

Oké, en is er gek gezegd een manier om dit te kunnen controleren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Inkedcaptain zei:

Oké, en is er gek gezegd een manier om dit te kunnen controleren? 

 

 

Druk meter er op zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen. 
 

inmiddels weer even opnieuw gaan zitten en bezig met mijn Kabelboom ontleden.

 

In mijn boek staat 1,2,3,4 per kabel setje dat richting de bobines loopt. 
 

klopt het dan dat het cijfer moet matchen met de cylinder? Fijne pasen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet zeker maar het lijkt me heel logisch dat de kabelnummering overeenkomt met de cylindernummering. Het zou wel heel raar zijn als dat niet het geval zou zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval heb je 2 logica's, cilindernummering of ontstekingsvolgorde en dan is het nu de vraag welke logica ze gevolgd hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...