Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

 Mijn motor is weg geweest voor een grote beurt. Toen deze terug kwam bleek deze tijdens het rijden soms spontaan uit te vallen. Tijdens het rijden kon je wel.weer door starten.

 

Later was de accu soms gewoon leeg.

Hierop de motor naar de garage gebracht en daar is toen de accu,  spanningsregelaar en de spoel vervangen. 

 

Nu ben ik gisteren 2x 40 km gaan rijden. En bij de tweede keer viel de motor weer stil tijdens het rijden. Kon wel weer doorstarten maar toch.

 

Toen ik thuis kwam bleek de accu 12.91 volt te hebben.

 

Vanmorgen de accu weer doorgemeten toen stond deze op 12.86 volt.

 

Vervolgens de motor gestart en de accu lade gelijk weer op naar 14.25 volt.

 

Rara waar kan het probleem aan liggen en Hoe los ik het op.

 

Graag jullie hulp.

 

Alvast bedankt MVG John

Edited by TIEL

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Posted (edited)

12.8 V is gewoon een goeie accu spanning in rust en een systeem spanning vaan 14.2 V met draaiende motor is ook perfect.

Was er bij de VTEC geen stekkerverbinding achter de topkuip die dit kan veroorzaken? Ervaringsdeskundigen kom er in eens in!

VFRikus

Edited by VFRikus

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Bedankt voor je reactie, nu wachten op de ervaringsdeskundige :wijsneus:.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Posted (edited)

Achter de linker kuip schijnt die blauwe “beruchte” connector te zitten. Die wil nog wel eens corroderen en daardoor storing geven. Hoop dat ik het goed onthouden hebt want ik heb zelf geen Vtec en ben dus geen ervaringsdeskundige…..

 

Hier spreekt wel een ervaringsdeskundige:

 

Edited by Eric

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Afslaan hoeft niet perse elektronisch te zijn.
Spanningswaarden zijn goed en zoals @Eric aangaf zit er achter de linker zijkuip ter hoogte van de overgang naar de topkuip een blauwe stekker maar nog wel eens een massa probleem optreed net als een ingetaped verdeelblok achter/onder de tellerunit.
Een massaprobleem geeft overigens vaak vreemde storingen zoals lampjes die zich niet gedragen zoals het moet.
Het kan ook zijn dat de be/ontluchtingsslang van de tank niet goed terug is gestopten bekneld zit waardoor een vacuüm ontstaat en de motor niet genoeg brandstof krijgt.
Ook kan de sensor van de airbox vergeten zijn terug te steken en dan loopt ie te laag in toeren als ik me goed herinner.
Dan kom ik op een nader punt want als dat het geval is dan is de beurt niet goed uitgevoerd wat niet onwaarschijnlijk is omdat je aangeeft dat het gekomen is na die grote beurt.
De eerste stap is dan dat je de motorzaak erop aanspreekt en ze de kans geeft het op te lossen wat je eigenlijk al had moeten doen toen de eerste problemen zicht voordeden.
Je hoort veel horrorverhalen en ik doe het allemaal liever zelf maar je moet wel bedenken dat het allemaal mensen zijn en mensen maken fouten, hoe goed een bedrijf is de slecht werk heeft geleverd kan je pas beoordelen op basis van hoe het opgelost wordt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Bedankt alle voor de fijne en behulpzame reacties ik ga er morgen na het werk gelijk mee aan de gang. Wordt vervolgd. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

ik heb dergelijke problemen ook gehad, in mijn geval leek de powercommander het probleem te veroorzaken,

die eruit gehaald (is na synchronisatie toch niet nodig) en opgelost zou je denken, maar nee dus...

na tips alhier schoonmaken van de blauwe stekker leverde het gewenste resultaat.. :yes:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Controleer ook even of jouw ECU (boordcomputer) wel vast zit.
Een ECU die rondstuitert tijdens het rijden kan hele vreemde dingen gaan doen.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Blauwe stekker maar met name het verdeelblok van massa draden (ingetaped geel blok) waren bij mij de boosdoener voor willekeurige uitval perikelen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Posted (edited)

Ik heb/had zelf ook last van soms uitvallen van de motor.  Nadat ik het toerental iets hoger heb gezet is dit niet meer voorgekomen.

De beruchte blauwe stekker is al gemodificeerd, alleen het gele blok nog niet. Waar zit dit blok? @RoelH

Edited by Madfred999

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
 

Na enige tijd een update. Probleem lijkt opgelost te zijn. Heeft even geduurd. Maar de motor moest nog twee keer terug omdat er telkens weer iets was. Gelukkig lijkt nu alles op orde.

 

Naast de accu is nu ook de

spanningsregelaar en de spoel vervangen. 

 

Nu maar duimen.

 

Ik wil iedereen bedanken voor zijn reacties en hulp. Heb ongeveer alle tips  te harte genomen en uitgeprobeerd alvorens de motor naar de garage te brengen 😉.

 

Iedereen alvast een mooie zomer toegewenst met veel rij plezier.

 

Gr John

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Veel rijplezier :crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Is die opnieuw vervangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Similar Content

    • By Arno71
      Rode zijkoffer set met beugels. 
       Het is onbekend of de rest van het originele bevestigings materiaal er bij zit.
    • By Eddie
      Na aanrijding geeft de motor geen versnelling meer aan. Ook niet de neutraal stand. Schakelen werkt nog wel maar de motor doet helemaal niets. Kan dit een startvoorwaarde zijn, middels een relais? Is dit te resetten?
    • By damndoofus
      Beste allemaal,
       
      Sindskort heb ik een VFR uit 2005, en met volle trots gisteren een toerritje gereden samen met mijn broer. Hij wilde natuurlijk ook een rondje maken, dus ik rijd erachter.. en wat valt me op? Het remlicht staat permanent aan.
      Na wat kijken en de voor- en achterrem proberen om te kijken wat het probleem kan zijn, ben ik nog niets wijzer geworden. Voorrem schakelaar klikt wel als ik rem, die is duidelijk hoorbaar. Bij de achterrem hoor ik die niet.
      Verder heb ik dus (nog) geen idee heb hoe deze motor precies in elkaar zit heb ik nog niet echt een idee waar ik kan beginnen, hebben jullie een vermoeden wat er mis is of wat tips waar ik kan beginnen? 
       
      Groetsels,
      Stefan
  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien