Ga naar inhoud

Laadspanning varieert


 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is interessant. Ik zat al te denken of er niet een of andere modificatie was om het probleem van de koeling op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En misschien kan @748cc  de plaatjes die hij op mf heeft geplaatst ook hier neerzetten? Ter lering ende vermaeck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Aficior zei:

Ik las laatst van Sabsteef via zijn Facebook kanaal....

 

Je bedoelt sebspeed, denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet olie te verversen i.v.m. vuil in je olie.
Misschien overbodige opmerking maar better safe than sorry.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, voodoo zei:

 

Je bedoelt sebspeed, denk ik?

 

Shit. Ja. Dank voor de correctie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad interessant.

Dus, ik zou een deksel van een 2014+ uitvoering moeten hebben. Gat boren en klaar.

Of zie ik nog iets over het hoofd?

aangepast door Madfred999
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook even op motorforum bij het vfr topic, daar heeft Leon plaatjes gepost van een modificatie aan het standaard deksel die ook schijnt te werken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@voodoo

Heb je toevallig een link.

Ik heb gezocht op motor forum naar bijdrages van Leonvfr, maar ik kon niks vinden. Zal wel aan mij liggen, dus als je een link hebt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er iemand hier die deze modificatie zoals op het motor forum beschreven al heeft uitgevoerd?

Lijkt me eigenlijk tamelijk eenvoudig te doen.

Alleen weer de deksel eraf, stator eruit, frezen en alles weer monteren. 

Is zeker de moeite waard. Kost ook niks, behalve wat tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanochtend de deksel eraf gehaald, stator losgemaakt en bekeken hoe het vergroten van de bestaande en plaatsen van een extra "spoelpoort" gerealiseerd kon worden.

Met een Dremel kon ik er niet goed bij, tenminste niet met een slijpschijfje. 

Ik heb een gebruikte (dus kleinere, anders zou ik de zijkanten raken) doorslijpschijf op mijn haakse slijper gezet.

Hiermee heb ik een aantal snedes gemaakt waardoor er een soort "kam" overbleef. Vervolgens de "tanden" weggebroken. Hierna met een Dremel de boel wat afgewerkt.

Daarna een nieuwe pakking gemaakt, stator weer geplaatst en deksel teruggezet.

Ik ben in totaal 1,5 uur bezig geweest.

En nu is het afwachten.

aangepast door Madfred999
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...