VFRikus 1,468 Posted June 2 Kwam laatst ook al langs. Is een mosfet regelaar net als van Carmo VFRikus 1 Share this post Link to post Share on other sites
AFS Motorparts 986 Posted June 3 Wat een slecht stukje.... Dit is gewoon reclamepraat, en niet eens goede reclamepraat. 1 Share this post Link to post Share on other sites
VFRikus 1,468 Posted June 3 Maakt ook Carmo zich schuldig aan. Die beweren ook dat hun regelaar minder warm wordt. Dat zou betekenen dat er elektrische energie in het niets verdwijnt. Gaat niet. VFRikus 2 Share this post Link to post Share on other sites
crossrunner 1,261 Posted June 3 We hebben de andere topics over dit artikel verwijdert omdat het reclame was onder het mom van eigen ervaring. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Bazz 1,289 Posted June 3 15 uren geleden, AFS Motorparts zei: Wat een slecht stukje.... Dit is gewoon reclamepraat, en niet eens goede reclamepraat. zelfs met spelfouten... Share this post Link to post Share on other sites
AFS Motorparts 986 Posted June 4 On 6/3/2022 at 8:18 AM, VFRikus said: Maakt ook Carmo zich schuldig aan. Die beweren ook dat hun regelaar minder warm wordt. Dat zou betekenen dat er elektrische energie in het niets verdwijnt. Gaat niet. VFRikus Heb jij er al eens een infraroodthermometer op gehad? Ze zijn inderdaad tientallen graden koeler, dus die claim klopt wel. Hoe ze dat precies doen snap ik ook niet (electra was mijn slechtste vak op de MTS), maar het is wel zo. Share this post Link to post Share on other sites
VFRikus 1,468 Posted June 4 Dat kan alleen als het koelend vermogen / warmteafgifte van het huis beter is. De hoeveelheid energie die afgefakkeld moet worden veranderd niet. VFRikus Share this post Link to post Share on other sites
Smuiger 1,129 Posted June 4 werd er nu niks afgefakkeld. en wordt beurteling 1 vd stroom kringen gesloten waar door er minder stroom opgewekt wordt. Dit sluiten ed heeft wat verlies oid waardoor de warmte ontstaat. maar goed er is hier vast wel een deskundige die het weet uit te leggen of in 1 vd vele topics er over na zoeken. Affakkelen is niet wat er gebeurt Google geeft dit, Quote De spanningsregelaar zorgt voor het in- en uitschakelen van het magnetisch veld, door de stroom door de rotor in- en uit te schakelen. De spanningsregelaar zorgt ervoor dat de laadspanning constant blijft (tussen de 13,2 en 14,6 volt). De hoogte van de laadspanning is o.a. toerental afhankelijk Share this post Link to post Share on other sites
Ray 4,919 Posted June 4 Dus je gaat je stator frituren? De stroom wordt opgewekt door een magneet die om spoelen draait en beide zijn permanent dus die blijven volgens mijn logica stroom opwekken. Gecorrodeerde connectoren zijn als oorzaak van het frituren omdat de weerstand te groot wordt een de stroom niet voldoende afgevoerd wordt. Of ben ik nu gek? Share this post Link to post Share on other sites
Eric 2,262 Posted June 4 4 uren geleden, AFS Motorparts zei: Hoe ze dat precies doen snap ik ook niet ............, maar het is wel zo. Ik zou zeggen: "vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van". Het is natuurlijk "het geheim van de smid". Dat gaan ze ons dus niet uitleggen, toch? 1 Share this post Link to post Share on other sites
VFRikus 1,468 Posted June 4 Te kort door de bocht naar mijn idee. Natuurkundige wetten laten zich niet buigen. VFRikus 1 Share this post Link to post Share on other sites
Eric 2,262 Posted June 4 Zei ik dat natuurwetten zich laten buigen? Share this post Link to post Share on other sites
VFRikus 1,468 Posted June 4 9 uren geleden, Smuiger zei: werd er nu niks afgefakkeld. en wordt beurteling 1 vd stroom kringen gesloten waar door er minder stroom opgewekt wordt. Dit sluiten ed heeft wat verlies oid waardoor de warmte ontstaat. maar goed er is hier vast wel een deskundige die het weet uit te leggen of in 1 vd vele topics er over na zoeken. Affakkelen is niet wat er gebeurt Google geeft dit, Jammer dat de Quote van Google niet mee komt, maar die verwijst naar een auto dynamo en daar wordt inderdaad het magnetisch veld geregeld. Bij een motorfiets hebben we met een permanente magneet te maken die elektriciteit opwekt gerelateeerd aan zijn toerental. Het "regelen" bestaat uit het vrijwel aan massa schakelen van de spanning om zodoende de spanning te laten zakken door belasten. VFRikus Share this post Link to post Share on other sites
manz 10 Posted June 9 Zijn hier rijders waarvan de dynamo is doorgefikt na plaatsen van Mosfet regelaar? Lijkt mij dat die spullen goed getest zijn voordat ze verkocht worden? Share this post Link to post Share on other sites