Ga naar inhoud

Versnellings indicator werkt niet


 Delen

Aanbevolen berichten

Na aanrijding geeft de motor geen versnelling meer aan. Ook niet de neutraal stand. Schakelen werkt nog wel maar de motor doet helemaal niets. Kan dit een startvoorwaarde zijn, middels een relais? Is dit te resetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 1200 krijg je dezelfde symptomen als de chip in de sleutel niet matcht met de ECU. Misschien is door de aanrijding de startveiligheid verstoord? Heb je al een reservesleutel geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

noodstop meerdere malen gecontroleerd. Reserve sleutel nog niet geprobeerd. Motor staat momenteel bij de dealer voor schade rapport. ik zal de reserve sleutel proberen als ik langsga. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vtec hebt zou de versnellingsindicator aftermarket moeten zijn en nergens aan gekoppeld. Of heb je een vfr800f het laatste model?

Mogelijk is bij de aanrijding de jiffyschakelaar geactiveerd dan wil hij ook niet starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de hellingshoeksensor die voorin de neus zit is van slag / kapot a.g.v. aanrijding. Deze zorgt ervoor dat de motor afslaat als deze plat komt te liggen.
Na een aanrijding kan er van alles in het elektrisch circuit zijn beschadigd waardoor e.e.a. niet meer werkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2022 om 12:58, Eddie zei:

Motor staat momenteel bij de dealer voor schade rapport.

als je dat nog niet al gedaan hebt wellicht ff melden, kan handig zijn voor het onderzoek ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat de motor niet start. Draait de startmotor wel rond?

 

Hellingshoek sensor zou kunnen, heb ik geen ervaring mee. Maar het is mi een aan/uit sensor (dus niet met een variabele uitgang zoals bv een flowmeter) dus die zou je moeten kunnen overbruggen.

 

Als de motor niet in neutraal staat, dan moet je toch kunnen starten. Tenminste als je EN de koppeling intrekt, EN de zijstandaard NIET is uitgeklapt. Als een van de beide voorwaarden niet aanwezig is dan zal de startmotor niet draaien. Beide voorwaarden worden gedetecteerd door schakelaars en zijn dus te meten cq te overbruggen.

 

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je die reservesleutel nu al geprobeerd??

Door omstandigheden heb ik een sleutel van een andere ECU die wel pas gemaakt is op mijn motor. Als ik daarmee de motor op contact zet krijg ik exact dezelfde symptomen als jij hebt: de motor gaat op contact en alle controlelampjes werken, ook dat voor de neutraalstand! Enkel de versnellingsindicator blijft een horizontale streep, ongeacht welke versnelling je inlegt. De brandstofpomp werkt niet (die hoor je normaal onmiddellijk zoemen als je de motor op contact zet) en de motor reageert helemaal niet op de startknop en hij start dan natuurlijk ook niet. Het kan dus heel goed dat jouw motor een probleem met het HISS heeft. Dat kan in de sleutel zitten, vandaar mijn suggestie om de reservesleutel te proberen, maar ook in het contactslot zelf (of misschien zelfs in de ECU?).

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

TO is niet meer online geweest sinds 18 juni. 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of het probleem opgelost is. Maar ik ben bang dat we niks meer gaan horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat @Eddie ons alleen heeft gevonden omdat hij antwoord op zijn vraag zocht...

Flakkee is een eiland en het water is breed! ;)

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...