Ga naar inhoud

Handige klusser gezocht omgeving Drunen


Moeki
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste VFR rijders,

Vraagje ... ik ben sinds vandaag lid op dit forum. 

Meestal kom ik er wel uit met YouTube filmpjes en forums bekijken voor de makkelijke reparaties aan de motor. Echter nu heb ik een probleem waar ik echt niet weet hoe en wat.

- vandaag heb ik de achterste NAKS vervangen. Het ratelend geluid lijkt minder zijn te geworden.
- maar misschien moet de voorste NAKS ook nog wel gedaan worden.
- ik had tot vandaag de 3 mods gedaan (snorkel, pair en flapper mods) - eigenlijk helemaal geen problemen mee ondervonden.
- vandaag toch weer alles aangesloten behalve de air intake aan de voorkant. Die heb ik "open" gelaten

Maar nu wil ik de motor starten en start deze ineens heel moeilijk. Pas als ik het lampje FI zie branden, dan blijft de motor draaien. Het lampje blijft daarna ook branden ... 

Mijn vraag. Is er wellicht een handige klusser in de buurt van Drunen (omgeving Den Bosch) die tegen een vergoeding uiteraard hier iets mee kan? 

Ik hoor het graag.
Moeki
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slang van de flapper luchtdicht afgedopt?
Witte stekker aan de onderkant van het luchtfilter weer ingestoken?
Met de "air intake" neem ik aan dat je de snorkel bedoeld?
Voor mij alweer een tijdje geleden maar met het afdoppen van de PAIR mod moest je geloof ik het stationair toerental verhogen maar dat weet ik niet meer zeker.
Volgende week zaterdag (10 september) is er een sleuteldag in Delft.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry .. ik weet de echte termen niet allemaal, haha. Moest je eens weten hoe ik soms bepaald gereedschap noem :).

- slang van de flapper heb ik weer aangesloten. Die zit weer vast.
- witte stekker onderkant luchtfilter heb ik ook weer ingestoken
- de snorkel heb ik er af gelaten.

Dus eigenlijk is hij nu weer standaard, op het niet terug aansluiten van de snorkel na. 
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je topic verplaatst vanuit " te koop gevraagd" naar " techniek algemeen".

Hier lezen de techneuten wat sneller mee.

 

Succes met troubleshooten!

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: 

Ik had de manuele nokkenaskettingspanner er "op gehoor" ingezet en aangedraaid. Dat had ik namelijk bij de CBR 600 1995 ook gedaan.

Maar daar zat natuurlijk wat minder techniek in (de CBR 1995) en natuurlijk niet te vergelijken met deze 2003 VFR 800 Vtech techniek. Dus ik heb al wat informatie gekregen van mede rijders dat ik wellicht de timing heb verprutst. 

En daardoor nu de motor niet meer goed start. En ook het FI lampje blijft branden.  
 

Ik baal er wel van, want ik had nog tegen mezelf gezegd bij deze motor ... zodra er iets motorisch gedaan moet worden, dan niet aankomen. Olie, oliefilter, luchtfilter, dat soort kleine dingen ok .. maar de andere zaken, vanaf blijven. Stom stom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NAKS werkt niets anders dan die van de CBR en staat helemaal los van het VTEC (zonder de H, dan heb je kinderspeelgoed).
Bij het verwijderen van de oude NAKS kan je inderdaad de timing verprutsen maar puur doordat de ketting een tandje kan verschuiven als de spanning eraf is, exact zoals bij een CBR van '95.
Fi lampje is volgens mij vooral gerelateerd aan het brandstof systeem.
Hoe loopt de motor? Bij een afwijking in de timing wordt dat doorgaans wat onrustiger.
Lees eens de foutcode uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist de foutcode uitgelezen via de stekker. 

Hij geeft 2 korte "blinkjes". Volgens de foutcode lijst zou dit dan zijn :
- loose or poor connection of the MAP sensor hose
- faulty MAP sensor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! 

***** Update ***** 
- Ik heb het losse slangetje op de foto weer aangesloten. 
- de foutmelding heb ik kunnen resetten via de connector.
- net bij het starten en stationair lopen van de motor zag ik geen FI lampje meer branden. 

Ik moest de motor nog wel met een accu booster opstarten, want "uit zichzelf" deed de motor het nog niet. Ik hoop dat de accu gewoon nog steeds leeg is na een week stil staan.

Ik ga vanavond een stukje rijden om te testen. Ik hoop de problemen zijn opgelost. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat je weg rijd kijk even naar de spanning die geleverd word op de accu moet tussen de 13 en 14 Volt liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net voor de zekerheid de accu aan de oplader gelegd. Volgens de acculader zou de accu nu vol moeten zijn.

Als ik hem start dan: 
- valt alles eigenlijk "uit" 
- de klok springt ook weer terug naar de begintijd
- ik heb een Koso voltmeter erop zitten. Die geeft aan een spanning van 13V met alleen contact aan.
- Ik heb met een accu booster de motor wel weer gestart gekregen. Dan kwam er een 14,5V op de Koso voltmeter te staan.

Ik had geen losse voltmeter bij de hand om het echt goed door te meten. Die haal ik vanavond even op voor betere resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ray zei:

Lijkt op een kapotte accu.
Wat doet de spanning tijdens het starten?

Ik heb net de losse voltmeter er op gezet. 

- 12,9V contact uit
- 12,7V als het contact aan staat 
- 7V naar 5V naar 3V naar .... als ik probeer te starten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...