Jump to content

Recommended Posts

Ik kijk vanmiddag naar mijn motorfiets, achterband heeft zichtbaar (!) te weinig luchtdruk.

Nameten bevestigd: Druk in de achterband is 0,0 bar :o

Dus de fiets op de middenbok gezet, ietswat lucht erin gepompt en op zoek gegaan naar beschadigingen van de achterband.

Geen spijkers o.i.d. gevonden, alleen heel kleine sneetjes (max 3 mm), alle getest, geen lek gevonden.

Dan toch maar op minder waarschijnlijke plekken gekeken, en jawel, er lijkt voelbaar lucht uit het ventiel te komen...

 

Ik heb er haakse (metalen) ventielen op zitten, kun je er zelf wat aan doen (vervangen), of is dat een zaak voor de bandenspecialist?

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Even met een ventiel sleuteltje het binnen ventiel losdraaien. Die vervangen dan is het meestal weer opgelost.

Hoeft de band niet voor af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Als het er vanuit het vulpunt komt dan zie bovenstaande en anders kan het zijn dat je het moertje aan de binnenkant na moet draaien als dat nog een optie is maar zowel hiervoor als voor een nieuwe moet toch de band eraf (minimaal 1 kant).
Ligt er dus aan of je zelf banden kan en/of wil monteren.
Bij de CT laat ik het doen, bij de T7 doe ik het zelf. Zelf doen zonder professioneel banden apparaat levert vaak beschadigingen aan de velg op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
14 uren geleden, Mhiam zei:

Even met een ventiel sleuteltje het binnen ventiel losdraaien. Die vervangen dan is het meestal weer opgelost.

Hoeft de band niet voor af.

Misschien zit het binnenwerkje van het ventieltje alleen maar los, Misschien dus alleen maar vastdraaien met het sleuteltje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Bedankt 👍

Lucht lijkt uit de vulopening te komen, niet van naast het ventiel.

Dan moet ik in eerste instantie op zoek gaan naar een ventielsleuteltje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

@bvanes

 

Ja als je geluk hebt.
Het binnenventiel heeft een klein rubbertje, dit wil wel eens verharden of uitdrogen/scheuren. Dan sluit het niet mee goed af. Even een nieuwe halen bij een willekeurige garage.
Je wilt gewoon niet onderweg zijn en opeens weer een zachtere band hebben als blijkt dat het toch lekt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Zijn niet zo duur dus de discussie niet waard lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Similar Content

    • By Spekp
      Gezocht spatbord voor bij voorkeur blauw.
    • By Moeki
      Beste VFR rijders,

      Vraagje ... ik ben sinds vandaag lid op dit forum. 

      Meestal kom ik er wel uit met YouTube filmpjes en forums bekijken voor de makkelijke reparaties aan de motor. Echter nu heb ik een probleem waar ik echt niet weet hoe en wat.

      - vandaag heb ik de achterste NAKS vervangen. Het ratelend geluid lijkt minder zijn te geworden.
      - maar misschien moet de voorste NAKS ook nog wel gedaan worden.
      - ik had tot vandaag de 3 mods gedaan (snorkel, pair en flapper mods) - eigenlijk helemaal geen problemen mee ondervonden.
      - vandaag toch weer alles aangesloten behalve de air intake aan de voorkant. Die heb ik "open" gelaten

      Maar nu wil ik de motor starten en start deze ineens heel moeilijk. Pas als ik het lampje FI zie branden, dan blijft de motor draaien. Het lampje blijft daarna ook branden ... 

      Mijn vraag. Is er wellicht een handige klusser in de buurt van Drunen (omgeving Den Bosch) die tegen een vergoeding uiteraard hier iets mee kan? 

      Ik hoor het graag.
      Moeki
       
    • By PaulT
      Tijdens het verwisselen van het voorwiel voor een nieuwe band heeft de ring het niet gered. Helaas. Is er iemand die een alternatief heeft/  kent?  Ik hoorde dat een nieuwe , Honda , rond de 300 euro is. Dus alle suggesties zijn welkom
      Fijne avond, ik hoor het wel.
      Gr Paul
  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien