Ga naar inhoud

Importmotor


Barrie
 Delen

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen wat de nadelen cq. bezwaren kunnen zijn om een VFR te kopen welke is ingevoerd. Ik heb nu een aantal motoren bekeken welke mijn serieuse interesse hebben, maar deze blijken allemaal 'immigranten' te zijn. Is het niet zo dat een aantal jaren geleden, a.g.v. versoepelde invoerregels, er hele containerladingen motoren werden ingevoerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen bezwaren (afgezien van mijn laatste topic), belangrijk is iemand mee te nemen die verstand heeft van motoren.

Kijk...zeggen dat ie altijd binnen heeft gestaan en er nooit wild mee is gereden kunnen we allemaal.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je bij een motor die al wat langer in Ned. is een onderhoud historie kan inkijken.

En dat is lastig bij een verse import.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Invoer is vaak interessant omdat door het ontbreken van BPM motoren en auto's in ons omringende landen een stuk goedkoper zijn.

Het is inderdaad een beetje gokken omdat de historie niet is na te gaan.

Mijn eigen komt ook bij de buren vandaan en intussen heb ik wel al het idee dat hij wat meer kilometers heeft dan op de teller staat, maar ach: hij gaat nog honderd duizend mee en dat is genoeg. :)

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een beetje gokken omdat de historie niet is na te gaan.

Mijn eigen komt ook bij de buren vandaan en intussen heb ik wel al het idee dat hij wat meer kilometers heeft dan op de teller staat, maar ach: hij gaat nog honderd duizend mee en dat is genoeg. :)

VFRikus

 

 

Het maakt dus niet zo veel uit? Van een origineel nederlandse VFR kan ook met de Km stand geknoeid zijn. Een gebruikte motor (of auto) kopen blijft toch altijd een gok, en ik ga er maar vanuit dat de meeste motorrijders liefhebbers zijn, en dus zuinig op hun motor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een verse import.

Gekocht bij een motorzaak, en tot op heden nooit problemen mee gehad, behalve (uiteraard) de spanningsregelaar.

Succes met je zoektocht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de vraagprijs heeft de handelaar vaak meer marge bij een importexemplaar en dus in principe wat meer onderhandelingsruimte tav prijs. Is ie al scherp geprijsd en is het een goeie motor: kopen, lijkt mij. De mijne is ook import en heeft achterstallig onderhoud, maar dat heeft ie in Nederland opgelopen(was prijs ook naar). Uit het buitenland kan net zo goed beter zijn. Goed naar motorfiets(laten) kijken en evt. aankoopkeuring laten doen(geeft veel meer zekerheid).

 

Succes! Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bakaki zie net dat je bij mij om de hoek woon

grappig om te zien hoe klein de wereld is

Ja, dat zag ik ook laatst. Mooie omgeving; ook voor mooie ritjes op de vfr! Zul je zien dat we elkaar op de motor nooit tegenkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van horen zeggen:

Belgen & Engelsen zijn over het algemeen iets minder zuinig op hun motoren dan Duitsers. Duitsers zijn ook "punktlicher" met de service beurten.

 

 

De 98/99 800FI's uit Duitsland & Oostenrijk (dacht ook Zwitserland en Italie, edoch van Belgie en U.K. weet ik het niet) hebben al en kat (en dacht dus ook een aangepast injectiesysteem, en daardoor iets lager verbruik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forumleden weer bedankt voor de snelle reactie's, misschien zie ik wel te veel beren op de weg en moet ik gewoon de knoop doorhakken ( wordt wel m'n eerste motor, moet natuurlijk geen miskoop worden). Als het uiterlijk van de motor er netjes en verzorgd uitziet en de zichtbare slijtdelen niet versleten zijn zal het met de innerlijke techniek ook wel goed zitten, toch.......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 98/99 800FI's uit Duitsland & Oostenrijk (dacht ook Zwitserland en Italie, edoch van Belgie en U.K. weet ik het niet) hebben al en kat (en dacht dus ook een aangepast injectiesysteem, en daardoor iets lager verbruik).

 

 

Voor zover mij bekend is het gewijzigde motor management iets van 00/01

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige motor kwam uit Italië, ook een VTEC.

En de huidige komt uit Duitsland. Duisters zijn vaak wel zuiniger op de motor dan de gemiddelde Nederlander.

Dus wat mij betreft hoeft import helemaal geen probleem te zijn. Nog een voordeel ze zijn vaak goedkoper, dus aantrekkelijker qua prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen dat die 98-99 modellen met kat niet de verbeteringen aan de injectiemapping hebben van de jongere generatie. Bij die machines zou de kat ook extra vermogen kosten, wat bij de latere modellen toen de kat overal standaard werd, ondervangen werd door de verbeteringen aan het motormanagement. Deze persrelease verscheen al eens op het forum en maakt veel duidelijk:

 

2000_VFR800.pdf

 

1/ "the VFR’s design team felt it important that the new low-emissions version provide all the power and performance of the ‘standard’ version it would be replacing"

 

2/"Carefully conceived improvements made to its HECS3 low-emissions system ensure that the engine performance is strong enough to justify its inclusion in every version of the VFR to be made for Europe—as well as the rest of the world. In fact, the VFR’s performance is not merely ‘strong enough,’ but stronger overall, and with lower exhaust emissions and lower fuel consumption than the current model."

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Forumleden weer bedankt voor de snelle reactie's, misschien zie ik wel te veel beren op de weg en moet ik gewoon de knoop doorhakken ( wordt wel m'n eerste motor, moet natuurlijk geen miskoop worden). Als het uiterlijk van de motor er netjes en verzorgd uitziet en de zichtbare slijtdelen niet versleten zijn zal het met de innerlijke techniek ook wel goed zitten, toch.......?

Je hebt je woonplaats niet ingevuld en in je profiel dus ik kan niet zien waar je huis woont :)

Maar misschien is er iemand bij je in de buurt die er kijk op heeft en met je mee wil gaan?

Want mooi van buiten = mooi van binnen hoeft niet altijd op te gaan denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...