Ga naar inhoud

SPES carbon van low-mount naar High-mount


teake
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren met een collega lekker een dagje aan het verbouwen geweest om mijn low-mount Carbon SPES om te bouwen naar high-mount. En passant ook nog even een dB-killer gemaakt, en gekeken hoe kofferrekje er nog voor kan. Maar dat laatste niet af gekregen.... komt nog wel eens.

 

1) Eerst touwtje gespannen langs onderzijde zijpaneel, pas daarna zijpaneel verwijderd. (Johan dank voor de tip!)

post-4190-1288794741.jpg

 

2) Daarna uitlaat gedemonteerd, flens eraf geslepen, en opgeschoond om oude lassen te verwijderen.

post-4190-1288794812.jpg

 

3)Vervolgens voorkant van uitlaat (met linkpijp) gedemonteerd, om demper in te korten, en rotatie-hoek van linkpijp anders te kunnen zetten.

post-4190-1288794881.jpg

 

4) Demper 5 cm ingekort omdat hij dan mooier achter het spatbord kan vallen zonder met het voetsteuntje ruzie te krijgen.

post-4190-1288794945.jpg

 

5) spatbord ook nog licht iets aangepast, voor iets meer ruimte.

post-4190-1288795013.jpg

 

6) Plek bepaald met zijpaneel er weer even los op, voor de juiste beeldvorming.

post-4190-1288795086.jpg

 

7) Steuntje gemaakt aan achterframe (draad getapt in stalen framebuis). Sleufje voor het steuntje in kunststof binnenspatbord gefreesd.

post-4190-1288795131.jpg

 

8) Link pijp met lasbochten pas gemaakt en gehecht in de juiste stand.

post-4190-1288795190.jpg

 

9) Lassen verder gehecht, en helemaal afgelast

post-4190-1288795252.jpg

 

10) Pijp gepolijst, popnageltjes weer vast gezet, GLIM!

post-4190-1288795309.jpg

 

11) Nou??? is het wat?

post-4190-1288795359.jpg

 

12) dB-killertje gemaakt, demontabel uiteraard.

post-4190-1288795574.jpg

 

13) zónder: BROAAAP.......

post-4190-1288795613.jpg

 

14) mét: broaap.... met een roffeltje en iets meer pèfpèf...

post-4190-1288795715.jpg

 

15) vanmiddag nog iets ingekort, voor iets meer geluid. Gek genoeg wordt hij er wel iets pèfferiger van, maar niet echt veel DIEPER kwa geluid. Misschien dat doorboren van de dB-killer vlak voor het einde helpt? In elk geval heb ik nu de mogelijkheid om te spelen met het geluid.

post-4190-1288795840.jpg

 

16) Maar eh..... DIK tevreden mee zo!!

post-4190-1288795913.jpg

post-4190-1288795919.jpg

 

EDIT: nu ook filmpjes met geluid onlijn op joeptroep:

aangepast door teake
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ziet er keurig en professioneel uit. :)~

 

1 kleine opmerking van een 'zeikerd'. :39: Ik had de uitlaat 'precies' mee laten lopen met de lijn van het zijpaneel. Nu loopt ie iets weg. :sleep:

 

Bij foto 6 houdt je hem wel vast zoals ik bedoel. In de definitieve vorm zit achter iets dichterbij dan voor.

 

Maar het ziet er natuurlijk veel mooier uit dan een lowmount. Vind ik tenminste :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er keurig en professioneel uit. :)~

 

1 kleine opmerking van een 'zeikerd'. :39: Ik had de uitlaat 'precies' mee laten lopen met de lijn van het zijpaneel. Nu loopt ie iets weg. :sleep:

 

Bij foto 6 houdt je hem wel vast zoals ik bedoel. In de definitieve vorm zit achter iets dichterbij dan voor.

 

Maar het ziet er natuurlijk veel mooier uit dan een lowmount. Vind ik tenminste :yes:

 

(detail: ik heb de foto genomen, en sta dus niet zelf op de foto)

 

Ik ben het met je eens -zeikerd- :wijsneus::) Maar dat was een heel stuk lastiger geweest, omdat ik dan de aanwezige bocht van de uitlaat ook had moeten afzagen. Nu konden we (met iets beperkte tijd, ik moest immers 's avonds weer rijdend naar huis) beter gebruik maken van de al aanwezige bocht, dat scheelde veel pas en meetwerk, en dus veel tijd.

 

Maar inderdaad: deze man (Rendel, niet ik) kan hééél mooi lassen, en heeft al diverse kunststukjes gemaakt. Onder andere complete 4-in-2-in-1 spaghetti uitlaten, V8 sidepipes, en noem het maar op :-)

 

Enneh... ik ben er heel blij mee zo, het staat inderdaad véél mooier dan een lage pûpe...

aangepast door teake
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij foto 6 houdt je hem wel vast zoals ik bedoel.

Tja, ik had het niet durven zeggen...

Maar het was me wel opgevallen. Nou ja, d'r moet ook iets over blijven!

En ach: je ziet het achterwiel tenminste weer, en daar gaat het om!

 

Heel mooi gedaan. Erg leuk om dit uitgebreide fotoverslag te zien.

Dank daarvoor!

:respect:

 

edit: en ik vergat nog te zeggen dat de foto's ook zo'n lekker formaat hebben... ;)

aangepast door davey400
Link naar reactie
Delen op andere sites

carbon doorslijpen is zeer eenvoudig, vergelijkbaar met polyester oid.

 

Geluid van geinpijpie van Carloss is erg leuk voor af en toe gek doen. maar ik wou ook met goed fatsoen een toerritje kunnen doen....

 

Geluid is nu mooi diep met roffeltje. youtube op goede speakers met flink bas geeft het redelijk kloppend weer. Laptop speakertjes niet.. te weinig laag. logisch ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knap werk en met zo`n High Mount komt die éénzijdige ophanging toch ook veel mooier tot zijn recht!!!

 

VFRnelis ;) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

carbon doorslijpen is zeer eenvoudig, vergelijkbaar met polyester oid.

 

Geluid van geinpijpie van Carloss is erg leuk voor af en toe gek doen. maar ik wou ook met goed fatsoen een toerritje kunnen doen....

 

Geluid is nu mooi diep met roffeltje. youtube op goede speakers met flink bas geeft het redelijk kloppend weer. Laptop speakertjes niet.. te weinig laag. logisch ook.

 

Snap ik. Was een smiley vergeten deze :huh::D om precies te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heij Teake,

 

Complimenten voor je post dit echt de moeite waard om te bekijken. Foto's van begin tot eind MET tekst en beeld via joepietoepie.

Profimateriaal wat je daar allemaal hebt en sjiek dat je dit zelf kunt maken!

 

Veel plezier met je nieuwe grommmm en de veel vettere highmount!

 

Greetz Bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...