Ga naar inhoud

Rijvaardigsheidstraining Lelystad en dagverzekering


edk
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag allen,

 

Ik heb een VFR 800 Fi van bouwjaar 1998 en zou graag een keer een rijvaardigheidstraining willen doen in Lelystad van de KNMV. Vroeger heette dat VRO1, VRO2 etc.. Nu zijn er andere catagoriën ingedeeld en is het bijv. "VRO op maat" geworden.

 

Waar het mij om gaat is het volgende:

Als ik op dat circuit ben wil ik mijn motor wel all-risc verzekerd hebben. Niet dat ik verwacht direct schade op te lopen. Maar je weet maar nooit. Een ongeluk zit in een klein hoekje. De motor zou bijv. kunnen afslaan bij hele lage snelheid en dan in een bocht waardoor ik zou kunnen vallen en schade aan de kuip oploop.

 

KNMV stelt de eis dat je motor niet ouder mag zijn dan 10 jaar als je een all-risc dekking wilt afsluiten.

 

Ik heb contact gehad met KNMV en met mijn verzekeraar, maar ik krijg het maar niet spits. De verzekering wil zich er niet aan branden en daar is ook geen mogelijkheid om voor één dag een volledig casco/all risc verzekering af te sluiten.

 

Heeft iemand van jullie nog tips of adviezen ? Ik wil natuurlijk wel met mijn eigen motor de training gaan doen, en niet een motor lenen of huren. Want zo'n motor voelt en rijdt totaal anders dan je eigen motor.

 

Zoals het er nu naar uitziet is dit 100% kansloos. Ik zou dat erg jammer vinden. Immers, door extra training te doen voor voertuigbeheersing leer je beter omgaan met diverse omstandigheden en leer je vooral wat je nog meer met je eigen motor kan dan je denkt.

 

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Erik

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al even gekeken op het ledendeel. (moet je even apart voor inloggen)

 

Klik dan op de button Ledenvoordeel-Ledenvoordeel verzekering. (Je kunt ook korting krijgen op banden en uitlaten, maar daar vraag je hier niet om).

Het is een collectieve verzekering (je krijgt dan korting zolang je VFROC-lid bent).

De verzekering is van Univé. (Bij Univé even informeren of je verzekert bent als je op een circuit een rijvaardigheidstraining volgt).

 

Er zijn zéér vage plannen om in september, in samenwerking met Honda, iets te organiseren.

Meer dan dit is er nog niet bekend.

Het is zelfs nog niet bekend OF het allemaal wel doorgaat.

Zodra dat wel zo is worden alle leden via mail geïnformeerd én komt er wat op de site te staan waar de alleen VFROC-clubleden toegang hebben.

aangepast door V FRed S
Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij is het zo als je bij de knmv verzekert bent ,en je bij hun de traning volgt ,dat je dan wel verzekerd bent ,maar dan ben je nog steeds niet all risk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Eric,

Ik heb dezelfde brommer als jij maar dan ietsie jonger en van 2001. Vorig jaar september heb ik de door jou aangegeven training gedaan in Lelystad bij de KNMV.

Kan ik echt iedereen aanraden om dat eens te doen met je eigen motorfiets. Leuk en bijzonder leerzaam.

Dan de verzekering. Verzekeren doe je meestal, omdat je risico's ziet (denkt te zien) die je zelf financieel niet kunt of wilt dragen :blink: .

Het oefenterrein in Lelystad is speciaal ingericht voor de trainingen, dus wees niet bang voor rare situaties die risicovol zijn.

Je bepaalt zelf of je een oefening wel of niet doet en hoe fanatiek (snel ^_^ ) je die uitvoert. Techniek en beheersing staan voorop, snelheid volgt vanzelf als je dingen herhaalt.

Maar goed: ik heb deze dag beslist niet ervaren als risicovoller dan rijden op de openbare weg. Eerder overzichtelijker, bewuster en veiliger.

Mijn motor is gewoon WA verzekerd zonder aanvullingen.

Er kan altijd wat gebeuren, maar dat geldt nog veel meer voor de openbare weg dan op het oefenterrein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier ook wel even op inhaken.

 

Houd er rekening mee dat All risk voor jou motor niet zo heel veel voorstelt, dit lijkt mooier dan dat het is.

Toen ik mijn Vfr van 1998 ca 3 jaar geleden kocht, lag de dagwaarde voor de verzekering op ca 800,- euro.

M.a.w als je hem om laat vallen is hij total loss, en krijg je 800,- uitgekeerd of nog minder als je besluit de kapotte/beschadigde motor te houden en zelf op te knappen.

 

Ik heb die van mij bij Verzekeruzelf verzekerd, ook all risk maar hier krijg je 3 jaar all risk dekking op je aanschaf waarde die je betaalt hebt voor je motor ook bij een 2e hands motor.

Zij deden ook niet moeilijk over een VRO training, hier blijft je dekking gewoon geldig.

Vermoedelijk heb je hier nu niets aan omdat je elders verzekerd bent.

 

Is dit hele verhaal belangrijk? nee niet echt, waarom?

 

Ik heb al diverse Circuit trainingen gedaan met mijn vfr op Lelystad, de kans dat hier iets mis gaat is zeer klein.

Je hebt gewoon in mijn ogen veel minder risico op een ongeval.

Om de simpele reden dat je geen 'last' van andere weggebruikers hebt die allerlei onvoorspelbare dingen doen zoals op de openbare weg.

Daarnaast rijd je op een keurig wegdek waar geen zand, rare kuilen etc zitten dus ook hierover hoef je je geen zorgen te maken.

Je kan dus alle aandacht vestigen op hetgeen wat je aan het doen bent, motor rijden en leren van wat je aan het doen bent in de ideale omstandigheden.

 

Mijn advies is, luister goed naar je instructeur en doe alles lekker op je eigen tempo, dan is er echt geen reden om je druk te maken over je verzekering.

 

gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edk ik zit/zat een beetje met hetzelfde. Die van mij is van 1994 en dus ook niet all risk te verzekeren.

De mensen hierboven hebben m'n twijfels redelijk weg genomen.

Wanneer heb jij ongeveer in de planning zitten? Wellicht sluit ik wel aan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edk ik zit/zat een beetje met hetzelfde. Die van mij is van 1994 en dus ook niet all risk te verzekeren.

De mensen hierboven hebben m'n twijfels redelijk weg genomen.

Wanneer heb jij ongeveer in de planning zitten? Wellicht sluit ik wel aan :-)

Ik heb nog geen plannen hiervoor op korte termijn. Ik loop al wel 3 jaar hier aan te denken om eens zo'n rijvaardigheidstraining te doen. Ik zal eerst wat spaarcenten opzij moeten zetten hiervoor, want ik ben net met een cursus programmeren begonnen. Als ik een idee heb wanneer ik ongeveer een dagje naar Lelystad wil dan laat ik het je wel weten.

Lijkt me leuk om met iemand samen daarnartoe te gaan. Ik ben er ook nog niet uit welk soort training ik zou willen. Er is aardig wat keus. Remmen en bochten komt volgens mij in elke variant terug als oefeningen.

 

Ik lees positieve ervaringen over zo'n trainingsdag. Misschien dat ik dit jaar nog de knoop doorhak en besluit een dagje in te plannen.

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal prima ! :-) ik heb ook geen haast, en nog geen concrete plannen. Mocht je er aan toe zijn dan hou ik me aanbevolen :-)

 

Offtopic, welke programmeertaal is het geworden ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alternatief voor de VRO trainingen op Lelijkstad, kun je ook het alternatieve programma (dus op de weg) van de KNMV bekijken.

Zo had ik mee kunnen doen voor een paar tientjes aan de VRO risico: http://www.knmv.nl/opleidingen/Cursusaanbod-KNMV/vro-risico-zuid-holland/

Kwestie van de site in de gaten houden. Wellicht iets om over na te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met eerdere sprekers: de kans op schade is zeer klein.

Ik heb ook de training gevolgd met eigen motor en geen enkel moment angst gehad voor schade, je wordt goed begeleid! :thumpup:

 

 

en wat betreft de 'groepsaankoop' lijkt het mij handiger dit af te splitsen voor de overzichtelijkheid, dit topic gaat immers over verzekeren.

topic vind je hier

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...