Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de rc 36 I/II


 Delen

Welke band willen/gebruiken wij op de VFR750  

88 leden hebben gestemd

  1. 1. VFR750 RC36 I en II 1990-1997 (voor 120/70/17, achter 170/60/17)

    • Michelin Pilot Power
      2
    • Michelin Pilot Power 2CT (voorband)
      3
    • Michelin Power Pure (voorband)
      1
    • Michelin Pilot Road 2
      18
    • Michelin Pilot Road 3
      15
    • Dunlop Sportsmart (voorband)
      1
    • Dunlop Roadsmart 2
      4
    • Dunlop Qualifier II
      3
    • Bridgestone BT16 pro (voorband), BT16 (achterband)
      1
    • Bridgestone S20
      3
    • Bridgestone BT23
      13
    • Metzler M5
      0
    • Metzler Z8 m (voorband), Z8 (achteband)
      1
    • Conti Sport Attack (voorband)
      0
    • Conti Sport Attack 2 (voorband)
      1
    • Conti Road Attack 2
      3
    • Conti motion
      0
    • Pirelli Diablo Rosso 2
      2
    • Pirelli Angel St
      1
    • Pirelli Angel GT
      4
    • Anders *
      12


Aanbevolen berichten

In navolging op het "Welke band willen wij op de VFR, DEEL III" topic hierbij de VFR750 RC36I en II in de hoofdrol van deze poll.

Doel van deze poll is om ervaringen te delen en zij die zoekende zijn te voorzien van bruikbare info m.b.t. hun bandenkeuze binnen het huidige aanbod aan courante banden.
Een reactie n.a.v. je keuze/ervaringen wordt daarom ook op prijs gesteld.
Tevens kan men in het topic "Hoe lang zijn je motorbanden mee gegaan, Voor het maken van de juiste keuze" de verreden km's per band kwijt.
Voor de oudere type banden verwijs ik naar de delen I en II elders op het forum.

* Als men gaat voor de keuze "anders" geef dan tevens in een reactie aan wat het alternatief is en wat je ervaringen zijn met deze nog niet in de poll genoemde banden.

Voor de volledigheid nog even de links naar de banden fabrikanten:
Michelin, Dunlop, Bridgestone, Metzler, Conti, Pirelli

post-3578-1354456582.jpg post-3578-1354456595.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twijfel twijfel , wil toch voor een setje Mpr 3 gaan ondanks er gezegd wordt dat je motor valt in de bochten :huh:

maar afgelopen zondag Lex [essers68] gesproken en die had goede ervaring ermee vooral in het natte.

Komend voorjaar gaan ze erop , rommel die er nu op zit is goed voor de stalling aankomend weekend ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beraniden, volgende keer maar even een rondje op de mijne rijden Bert. (off-topic, ik heb een setje dopjes voor je liggen) :crossy: .

 

 

Ik ben toch voor de complete set MPR3 Michelin gegaan, aangezien ik ook de achterband er al van had, doch deze echter in de 180-55-17 maat.

Na wat gewenning wat betreft uiterlijk van de voorband, ben ik toch zeer tevreden over de grip die de band me bied in het natte seizoen.

Maar ja, ik zie de band toch niet als ik rij :tease: .lekker boeiend!

Ik weet niet wat het prijsverschil / leverbaarheid van de 170 variant doet, misschien dat Frank of Kerst hierop een reactie kunnen geven, deze zullen hier wel bekend mee zijn.

Krijg toch het gevoel dat deze maat misschien wel mettertijd verdwijnt, er zijn maar een paar fietsen uitgerust met deze bandenmaat en slechte levertijden kunnen wel eens naar de 180 maat uit slaan.

 

groeten

Lex

aangepast door Essers_68
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen noemenswaardig prijsverschil tussen de meeste 170-ers en de 180-ers.

Er zijn wel veel meer banden leverbaar in de 180-maat, ook de band die testwinnaar is in droog en regen, de Metzeler Z8 (M/O).

In de 170-maat is deze er (nog?) niet.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb voor en achter een Dunlop Sportsmart op dit moment. Die zijn nu na anderhalf jaar wel versleten. Heb achter een 180 op een 5,5" velg. Banden bevielen me goed, heb er een vijftal circuitdagen mee gereden, en in totaal een dikke 10.000 km. Naast het circuit zijn dat voornamelijk snelweg km. De banden gaven mij veel vertrouwen, zowel op de weg als op het circuit. Ze zijn wel erg direct, door het stijve carcas, maar dat went snel. Je kunt ze daardoor wel op een relatief lage druk rijden zonder een zwabber band te krijgen. Ik rij normaal met 2,3 voor en achter. De banden zijn dan ook snel op temp. zonder dat ze te heet worden.

Voorband had wel snel last van slijtage net naast de midden lijn, en dan aan een kant van een profielgroef. Nou zie je dit wel vaker bij langs groeven net naast het midden. Had er niet voelbaar last van, of heb het iig niet als zodanig ervaren. Wel was op het laatst het platte middenvlak achter voelbaar, maar met de vele snelweg kilometers heeft dat toch lang geduurd. Kwestie van de rest ook een beetje bijschaven op zijn tijd :-)

Wat het volgende setje wordt. weet ik nog niet. Kan ik nog ff over nadenken gezien het weer....maar kunnen zomaar weer dezelde worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik nummer 17 :). Mijn MPR 2 bevallen prima voor woonwerk en vakanties. De banden kunnen meer dan ik en sturen lekker neutraal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin komt er hier dus héél goed uit, ik veronderstel dat de Michelin autobanden en motorbanden dus verschillen.

 

Heb 1x Michelins op een auto geplaatst en vond ze stug, moeilijk op te warmen en de auto reed niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Afgelopen zaterdag op de mijne de Michelin MPR 2 laten leggen , zondag de banden ingereden... conclusie stuurt en rijd geweldig.

achter wel de 180er laten monteren ipv de 170 gewoon omdat het kan met de 5.5 J velg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

BT023 nooit anders gehad als bridgestone zeer tevreden mee

 

vindt de BT023 wel duidelijk beter en stabieler als de BT021 en vooral gripgevoel in de regen is beter met BT023

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

BT023 nooit anders gehad als bridgestone zeer tevreden mee

 

Hier ben ik het mee eens, afgelopen pinksteren op de vrijdag haarspeldbochten, doordraaiers en alles ertussenin gereden in de zeikende regen, er liepen stroompjes over de weg naar beneden.

Niet 1 keer een twijfelmoment gehad en nee, ik reed niet stapvoets ;) Zaterdag en zondag heerlijk weer gehad, 20 graden + en flink doorrijden door de prachtige omgeving. Persoonlijk herken ik mij totaal niet in de klachten over

te weinig grip oid van de BT-023.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...