Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/22/2019 in all areas

  1. 9 points
    Gras, Bier en Vuur (deel 1) Ieder jaar reist er tijdens het hemelvaart weekend een natuurramp af richting Luxemburg. Deze natuurramp bestaat uit ongeveer 40 tot 50 motoren die eigendom zijn van leden van de MotorSportGroep, de studenten motorclub van de Universiteit Twente. Sportfietsen, klassiekers, ééncilinders, tweetaken, zijspannen en nog veel meer. Veel van de eigenaren van deze hoop ellende zijn de dupe van het leenstelsel waardoor de gemiddelde prijs is dan ook niet veel hoger dan de €50,- die ik voor mijn RC24 betaald heb. Je kan het je voorstellen, de mede kampeerders denken dat ze in een Mad Max film terecht zijn gekomen. Lekke en doorgerotte uitlaten, schrale tweedehands motorpakken, oliedampen (die niet alleen afkomstig zijn van de tweetakten) en gigantische kampvuren. Iedere dinsdag is er de zogenaamde “Hokavond” bij de MSG. Dit is een avond waarop er in onze werkplaats, het Hok, voornamelijk veel bier gedronken wordt, maar ook gesleuteld en geouwehoerd. De Hokavond voor het Hemelvaart weekend is het voornamelijk druk met panieksleutelaars die hun motor nog snel klaar willen stomen voor het weekend. Dit kunnen mensen zijn die niet zo veel rijden en erachter gekomen dat hun carburateurs dicht zitten na de winterstop, maar voornamelijk zijn het mensen die hun winterproject nog last minute met een rotgang in elkaar aan het drukken zijn. Er wordt dan ook wel ieder jaar door iemand inloop olie gewisseld op de camping. Dit was eigenlijk waar mijn Luxemburg weekend begon. De voorgaande maanden ben ik erg druk geweest met van alles en nog wat. Normaliter ben ik al maanden bezig met enthousiast uitkijken naar dit weekend en ben ik al eindeloos met Google Maps aan het spelen om routes plannen. Dit jaar was het anders. Ik had nog net tijd om op dinsdag avond naar het Hok te komen. Ik kwam daar om wat spullen af te leveren die ik zelf niet mee zou krijgen op de motor. Deze zouden de volgende dag naar de camping gebracht worden met een bus die ieder jaar door de vereniging wordt gehuurd. Donderdag Van het groepje waar mee we naar Luxemburg zouden rijden hadden nog een aantal mensen verplichtingen op de woensdag. Dit kwam voor mij goed uit om even rustig thuis, in Arnhem, m’n tas in te pakken. Donderdag laat in de ochtend zijn de andere mensen uit mijn rijgroepje vanuit Enschede naar Arnhem gekomen. Daar heb ik ze voorzien van koffie en zelf gekochte taart. Toen iedereen de koffie op had en er klaar voor was hebben we de motoren afgevuld, de Sena’s verbonden en zijn we naar het zuiden vertrokken. Eenmaal op de snelweg gingen we netjes in formatie rijden. Ik reed vooraan en mijn vriendin, Marieke, achteraan. Als een moedergans waakte ze over de groep. Via de Sena kon ze mij laten weten of het tempo goed en of er eventuele problemen waren. Ook kon ik aan haar vragen of we in konden halen. Als dit kon dan smeet ze haar motor de linker baan op waarna iedereen rustig in kon halen. Vlak voor de spits reden we bij Maastricht de grens met Belgie over. Het werd steeds drukker op de weg, en aangezien we een oude luchtkoeler in de vorm van een Moto Guzzi V50 Nato bij ons hadden besloot ik voor Luik de snelweg af te gaan. Daar kregen we meteen een aantal haarspelden voor onze kiezen die ons van de drukke snelweg naar het glooiende landschap van de Ardennen leidde. Na een paar keer te verdwalen zijn we bij het brandstofparadijs op de grens met Belgie en Luxemburg gestopt om te eten en te tanken. Hierna zijn we op ons dooie gemak naar Camping du Nord te Goebelsmühle gereden. De traditie bij aankomst is om op je motor te blijven zitten, een blik pils weg te harken, deze plat te stampen en hem vervolgens onder je standaard te schuiven. Een leuke, snelle en goedkope manier om een standaard onderzetter te maken voor in het gras. Nu de motor stevig staat (en ik wat minder) was het tijd om nog voor het donker mijn spullen uit de bus te halen, de tent op te zetten en wat comfortabelere kleding aan te gaan doen. Net voor het donker schoven we bij het kampvuur aan en hebben we de ervaringen van de eerste dag met elkaar gedeeld. .
  2. 3 points
    Update.. De Vfr heeft terug 2 lichtgevende ogen! Bedankt voor de tip van het verlengstukje, hier kwam inderdaad niets meer door. Gelijk maar alles eruit gehaald en opgekuist. Paar keer aan uit om te testen en terug licht in de duisternis. Volgende week 2 nieuwe stukjes bestellen. Groeten, Bart
  3. 3 points
    En onlangs ook nog een paar goede stuurschakelaars op de kop kunnen tikken.. geeft toch weer een iets nettere uitstraling aan madam, dan diegene die eraf kwamen (linker schakelaar)... wordt vervolgd.....
  4. 3 points
    Ik lees dat ik er bij ben om de honneurs waar te nemen.......dus ik ben er bij
  5. 2 points
    En door met wederom een deelamputatie en transplantatie... Al eerder geschreven dat er speling op de achteras aanwezig was, waardoor ik niet zeker was of het door de as kwam, of door eventueel versleten lagers... Had echter het juiste gereedschap niet, om het e.e.a. te controleren. Daarom afgelopen vrijdag dit speeltje gekocht: Uitkomst, het was het eerste vermoeden.. De as was niet op het juiste moment aangetrokken, ondanks dat deze geborgd was, maar gevoelswijze op ca. 100 Nm.. Daardoor speling, waarmee ik me gelukkig mag prijzen met de uitkomst van m'n vermoedens. Gelukkig niet de wiellagers hoeven vervangen, dit was een grotere klus en vooral kostenpost geweest. Nu de uitkomst bekend is, het geheel weer los gehaald en gedemonteerd: Alles netjes ontdaan van 'heul veul' kettingvet, smeer en dergelijke, lagers gecontroleerd, remschijf en steun voor de remklauw gespoten in zilvergrijs, naaldlager opnieuw ingevet, hub+achterbrug licht ingevet (om toekomstige ketting spannen mogelijk te houden en ), alles gemonteerd en het reeds eerder aangeschafte OEM atw, vtw en ketting tevens gemonteerd. Alles wat los gehaald is, is uiteraard naderhand weer netjes op moment, conform wphb, vastgetrokken. Voorlopig tussenresultaat: Volgende actie: Totale rebuild van het achterremsysteem. mede ingezet doordat dat normaliter niet snel gebeurd (sen ik gebruik de achterrem echt nooit, behalve in het zand met dito machines), madam bijna 30 word, het logisch is gezien de overige werkzaamheden, gun ik het haar... wordt wederom vervolgd....
  6. 2 points
    Show-off gaat (nog) niet maar 2 witte shirts en een zwart/rode polo besteld in onze eigen VFROC webshop en voor diegene die er interesse in hebben: de VFROC-kentekenplaathouder is weer te bestellen!
  7. 2 points
    Vanochtend weer een stukje gereden en de garage laten kijken. Natuurlijk viel de motor nu niet uit. Toerental is verhoogd naar 1200+- loopt nu wel constanter en valt niet meer uit. (10minuten laten staan) Nieuwe bougies, luchtfilter e.d. gaan volgen met grote beurt.
  8. 2 points
    Zo waarde forumleden, hier weer eens een update vanuit mijn zijde... Laatste tijd bergen werk verzet, maar helaas niet aan de VFR... Bezig met de renovatie van een 6x3 garagebox tot (uitsluitend) motorwerkplaatsje, daarbij inmiddels het lekkende golfplaten dak met 75 cm opgehoogd en compleet vervangen voor een plat dak. Nu nog de wanden fatsoeneren, elektra aanleggen en een monoliet afgewerkte betonvloer storten, en van daaruit worden de projectjes t.z.t. bewerkt... Inmiddels wel weer een klein eindje verder met de VFR en inmiddels is: Voorvork afgewerkt. De binnenpoten zijn opnieuw hardverchroomd, nieuwe hyperpro veren en olie erin, nieuwe OEM glijbussen, keerringen, stofringen e.d. zijn geplaatst. Buitenpoten zijn opnieuw gespoten; Voorwiel afgewerkt. Beide wielen zijn voorzien van een nieuwe poedercoating (wit), zoals dit standaard ook was. Geen parelmoer, maar echt wit (ral 9010 is dat geloof ik). Nieuwe Bridgestone Bt016 erop, nieuwe OEM lagers en stofkeerringen, onderlegringen voor de remschijven, nieuw stalen ventiel, bouten en hart van de remschijven opnieuw gespoten... Remmen geserviced.. Glijpennen, remzuigers e.d. nagelopen, waar nodig bijgewerkt en vervangen. Nieuwe vloeistof erop, maar geen totale rebuild, acties eerst gericht op het op kenteken krijgen, alvorens te maken proefruns duidelijk gaan maken wat er nog meer benodigd is. Dit alles geeft het volgende resultaat...
  9. 2 points
  10. 2 points
    Is er behoefte aan iemand die wat schades weg kan werken? Heb zelf geen VFR meer maar dan stap ik op de Speed Triple met alle spullen in de rugzak.
  11. 1 point
    Was weer effe leuk om de sleutelaars aan het werk te zien, ik kwam er helaas te laat achter dat iemand zijn V-tec wilde synchroniseren, had ik hem graag bij geholpen, heb nog wel voor Caspar de ketting gespannen. Wim bedankt voor de gastvrijheid en de hamburgers, en iedereen voor de gezelligheid.
  12. 1 point
    Ha, na al die natte zooi weer es de dijken geïnspecteerd - ze zijn allemaal goedgekeurd, ramen en deuren kunnen weer open en daarna hop, het nest in. ...ondertussen kwam ik ter hoogte van Andelst op de Waal(band)dijk om ± 16:15 uur een CandyRed-kleurige VTEC tegen - we hebben Wat fijn dat nu al die bejaarden met hun zwalkende E-barrels + uniseks fietstassen wieder hinten die Geraniums verschwunden sein VROAH
  13. 1 point
    Ik ben inmiddels weer thuis. Het was leuk om allerlei VFR fans te ontmoeten. Het is zeker voor herhaling vatbaar. Hopelijk is het dan wel iets warmer.
  14. 1 point
    Startmotor ff uitbouwen en koolborstels/anker inspecteren. Tref je zoietsaan dan is dit de oorzaak...
  15. 1 point
    en deze aanstaande opa gaat ook niet aanwezig zijn bij de sleuteldag. Mijn dochter en haar man hebben mijn hulp harder nodig bij het verbouwen van hun huis voordat de baby komt over een paar weken. het is wat met die kinderen. Bijna nog leuker dan motorrijden.....😜
  16. 1 point
    Hallo allemaal, in mijn welkoms bericht heb ik jullie laten weten dat bij mijn eerste kennismaking met een vfr, direct na de aanschaf de motor was vastgelopen. Inmiddels de motorblok vervangen, de motor loopt weer zoals het hoort. Vandaag heb ik voor de nieuwsgierigheid de oude blok open gemaakt. Een van de nokkenassen was vastgelopen. Geen olie meer gekregen, waarschijnlijk een verstopte leiding. Duidelijk te zien bij de lagers, deze zijn heel erg beschadigd. Eigenlijk met een nieuwe cilinderkop had ik het probleem kunnen oplossen, zonder dat ik het hele blok had moeten vervangen 😥 maar, omdat toch met de motor helemaal op de grond waren hebben we ook een aantal werkzaamheden bij gedaan: -kleppen controleren en afstellen. -cilinder koppeling schoon gemaakt en ingevet. Was heel erg vast en geroest. -Nieuwe olie, bougies, oliefilter, nieuwe koelvloeistof -ketting schoon gemaakt, ingevet en gespannen. als het goed is kan ik nu vertrouwen hebben dat deze vfr weer een betrouwbare honda is geworden ( hoop ik, ha ha ha) Tussendoor nog de AVB examen ook binnen, 23 okt de AVD, fan hoop ik dat ik nog een paar mooie dagen zullen krijgen zodat ik ook van mijn vfr kan genieten.
  17. 1 point
    Het zou me niet verbazen, als er een stukje vloeibare pakking of ander rotzooi in het oliekanaal zit. Het blok is wel te redden denk ik met een nieuwe kop, maar ik zou dan het blok wel open halen en alles nalopen om herhaling te voorkomen. Carterpan open halen zou al uitsluitsel kunnen bieden, als daar troep in de zeef van de oliepomp is te vinden.
  18. 1 point
    Dat is een mooie klus geweest. Als de nokkenas al geen smering heeft gehad kun je over de rest van de motor ook vragen gaan stellen. De hele motor vervangen is dan het beste. Leuk dat je dit met ons deelt.👍
  19. 1 point
    Leuk om een nummer op te zoeken maar mijn ervaring is dat de dealer om de hoek meestal goedkoper is dan CMSNL. Ik gebruik RonAyers ook puur om het nummer op te zoeken. Kleine dingetjes zijn ook bij een hogere prijs bij de dealer vaak alsnog goedkoper want daar heb je geen verzendkosten. Zo'n boutje hebben ze meestal wel op voorraad dus hoef je niet te wachten en als je een band opbouwt dan willen ze je meestal ook wel uit de brand helpen als er iets niet op voorraad is. Zo hebben ze voor mij eens de dop van de cardan uit een showroom model gedraaid omdat ik die direct nodig had.
  20. 1 point
  21. 1 point
    Ik ben van plan om er te zijn. Natuurlijk om wat mensen te ontmoeten, kennis opdoen, maar ook om mijn motor te synchroniseren. Ik had ook nog het vage idee on re voorvork olie te vervangen maar dat gaat hem niet worden denk ik. Ik neem zelf wat klein gereedschap mee. Klein doppendoosje, imbus set. Wat er in mijn rugzak past. Ik hoop dat er iemand met een carbtune oid aanwezig is?
  22. 1 point
    Ik ga er dit keer helaas niet bij zijn. Het komt vaak voor dat er net iemand een verjaardag viert als ik een rit heb o.i.d. en meestal ga ik na de rit wel langs maar dit keer wordt buiten de deur gevierd dus dat grapje gaat dit keer niet op. Eric neemt mijn honneurs waar naast Nico. Iedereen alvast veel plezier.
  23. 1 point
    Heb onlangs n 8-spaaks achtervelg en RC36-2 voorvelg laten poedercoaten. Is helaas niet de juiste kleur geworden, dus komende winter laat ik dat opnieuw doen. Maar dan wel bij een ander bedrijf! Om toch te kunnen rijden heb ik er door Frank AFS wel nieuwe banden op laten leggen. De Pirelli Angel GT2 (achter 170 breed) voldoet uiteraard toch nog toe erg goed. Bijna 18k gedaan met de Bridgestone T30. Daar was ik ook prima tevreden over (zie oa eerdere beschouwing in topic over VRO-cursus), maar nu waren ze wel op. En ook nog n spijkertje erin, dus t was ook tijd. Heb, oa na advisering van AFS, de Pirelli verkozen boven de Dunlop Roodsmart III.
  24. 1 point
    Nog 5000km en dan is hij ingelopen.
  25. 1 point
    Ik heb een foutje begaan, Nederland krijgt de E10 niet in 2019 maar in 2020. Hier is nog meer info en deze bron legt het allemaal heel goed uit al maakt het het niet gemakkelijker. https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10 Bij de check:
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00