Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/27/2024 in all areas

  1. De RC 94 is een RC 80 geworden. Lang verhaal kort, afgelopen zaterdag gebeld en info gevraagd omtrent de RC94. Naar aanleiding van de antwoorden (als ik de motor goed zou bevinden dan zou ik hem meteen mee kunnen nemen) besloten om vanmorgen de trein nemen en richting locatie te gaan om de motor te bekijken. (Kleine 2 uur onderweg) Eenmaal binnen een ongeïnteresseerd onthaal, en na wat doorvragen gingen echt álle alarmbellen rinkelen… Bleek het een ex overheid fiets te zijn uit Engeland, met geen één aanwijzing vwb het onderhoud… En bij doorvragen bleek de motor niet eens te beschikken over een kenteken, want “er moet nog BPM betaald worden”…. M’n ongenoegen uitgesproken en na een bakkie koffie niet eens meer gereageerd op de vraag “of ik nog wilde proefrijden”… Eenmaal de winkel uit wandelend naar het station gebeld met een andere zaak. Kreeg ik een verkoper aan de telefoon die het van A-tot-Z snapte. Meteen to the point, geen poespas, gewoon een heldere communicatie. Anderhalf uur later de desbetreffende zaak binnen gestapt en daar hadden ze alles keurig klaar liggen ter inzage. Een VFR uit Zwitserland met sluitende historie. 25K gelopen met originele koffers. De lak van die koffers is wat verkleurd, maar dat gaat binnen een paar weken opgelost worden. Alles wat ik er op wil hebben zit er op. En de originele quickshifter is toch wel een leuk speeltje hoor… Met een jaar garantie niets om wakker van te liggen… De rit terug, prachtig weer, en een smile die niet uit de helm te branden is…
    7 points
  2. Er is een RC94 onderweg… 🤘🏻
    6 points
  3. We waren dat geklooi met de Garmin XT al een tijdje beu. Die toestanden met herberekenen en vooral de constante stroom van updates en ik wou vooral meer een setup die meer mogelijkheden bood. Dus na gebruikelijk Youtube video's hebben we dus een Carpuride W702 besteld. 11 april besteld 2 mei geleverd. Ja China is niet bij de deur. Mijn vorige DIY setup van de XT aangepast zodat we dit 7inch grote scherm voor mij dan perfect boven de teller konden plaatsen. Nog een thunderbox van Healtech geplaatst voor de stroomvoorziening van het scherm en er kon geconfigureerd worden. De instructies zijn weer niet zo duidelijk maar dan maar Youtube to the rescue en hup klaar is kees. Het scherm is mooi en helder en duidelijk afleesbaar met mijn 60 jaar oude ogen. Wat een luxe.........ik zet mijn oude scala rider Q3 aan en start de motor. De smartphone verbind automatisch en eer dat ik goed en wel mijn helm aan heb en op de motor zit is alles up en running. Navigatie aan...terwijl lekker een deuntje door de helmspeakers en er kan nog worden gebeld dmv spraakinstructies als is mijn Q3 tje daar te oud voor. Ik moet nog even op het google microfoontje drukken en dan....OK Google etc.... Als navigatieApp zijn we all in gegaan voor MRA. Werkt zonder problemen of je moet die zelf veroorzaken maar echt een zeer gebruiksvriendelijk platform. Ah ja.....wat mooi is is dat je het geluid van de navigatie en, in mijn geval Spotify, afzonderlijk het volume kan van instellen. En nu nog wat foto's al doen ze het geheel eigenlijk geen eer aan. Live is het stukken beter. Groetjes, John
    5 points
  4. Ik ben een paar jaar afwezig geweest op dit forum omdat ik in 2020 ben overgestapt van een VFR800FI naar een CBF1000 om weer eens iets anders te rijden, uiteraard wel Honda. DE CBF is een geweldige allround fiets, ook echt van genoten. Maar al jaren ben ik op zoek geweest naar een origineel en mooi VFR800FI Anniversary model, In mei 1998 kocht ik mijn eerste VFR800FI, geheel zilver. In september 1998 kwam Honda met het jubileum model vanwege hun 50 jarig bestaan. Ik was gelijk verliefd op de kleurstelling. Dit komt omdat ik eigenlijk vanaf mijn veertiende al helemaal gek was op de toenmalige Honda racers met deze kleurstelling. Dus in september 1998 naar de dealer om te praten over inruil , maar ik moest er toen na vier maanden al teveel bijleggen. Toen de VTEC versie in beeld kwam heb ik deze toen nieuw aangeschaft, het jubileum model was inmiddels toen even uit mijn gedachten. De VTEC heb ik maar acht maanden gehad en deze particulier verkocht om een camper te kunnen bekostigen. Ik ben me toen ook gaan toeleggen op de oude CB750Four, restauratie en reparatie ervan. In de jaren zeventig heb ik namelijk ook drie CB750's gehad. Maar op een gegeven ogenblik wilde ik toch weer eem moderne motor . Toen weer op zoek gegaan naar een jubileum model, kon niks naar mijn zin vinden, die ik toen bekeken heb waren allemaal te verhabbezakt of teveel gelopen. Wel liep ik toen tegen een mooi normaal exemplaar aan, prima onderhouden en slechts 27000 km gelopen. Ik bleef wel steeds zoeken naar het jubileum model,geen enkele voldeed aan mijn verwachtingen. Maar goed ik wilde iets anders en toen de CBF aangeschaft, VFR ingeruild. En opeens twee weken terug zag ik hem, toevallig ook bij een Facebook vriend en ook Honda fanaat. Een heel mooi exemplaar met 37000 km op de klok. Afspraak gemaakt om te kijken, kom ik bij hem staan er zelfs twee. Beide had hij ook pas kort, die ene met 37000 km uit 1999 en een uit 2000 met maar 12500 km erop maar deze hield hij voor zichzelf. Hij had ze via via opgeduikeld. Dus nu bezitter van een heel mooi 50Th Anniversary model, heeft wat jaren gekost om eraan te komen maar nu staat ie er. Ik ben nu bezig met de fiets om alles na te lopen en grondig schoon te maken op plekken waar men bijna nooit schoonmaakt, hierover bericht ik later. Voor nu even wat plaatjes van de fiets.
    5 points
  5. Het begin is gemaakt ! Mocht iemand tips hebben altijd welkom !!
    4 points
  6. Yep! De buit is binnen. Precies wat ik zocht (en meer). Beetje schoonmaken en het is weer gefixed.
    4 points
  7. Frank schrijft dat leden onbeperkt foto's kunnen uploaden en niet-leden beperkt zijn tot 2Mb, daar zal het verschil dan wel in zitten.
    3 points
  8. Dit is een universele crashprotector, dus niet speciaal voor de VFR. Er zit dan ook geen montagehandleiding voor deze specifieke motor bij. Vrijwel zeker moet je deze op het frame of op het motorblok vastzetten, en daarom dus ook boren in de kuip. Bij motoren als de VFR ontkom je daar eigenlijk vrijwel nooit aan, of je moet het willen houden bij voorvorkprotectoren etc.
    3 points
  9. https://www.drbikes.co.uk/product/honda-vfr750-1990-1993-gilles-ip-crash-protectors-ip-ho26-b/
    3 points
  10. 3 points
  11. Dan zijn die vier rubbertjes verhard. Nieuwe kopen en monteren. Nu ze verhard zijn zijn ze soms moeilijk te verwijderen, maar een mes of schroevendraaier bied oplossingen. Van Honda zijn ze verschrikkelijk duur, via aliexpress en andere een fractie van de prijs. Zoek op M5 rubber well nut.
    3 points
  12. Richting m’n schuur en onder m’n kont?… 🤪
    3 points
  13. Bleek uiteindelijk zowel de dynamo als spanningsregelaar te zijn. Bedankt voor jullie feedback!
    3 points
  14. Wist je al dat Arie eigenlijk geen Arie heet? 😅
    3 points
  15. Wat bedoel je met klemmen opmeten? Gewoon laten zitten en een beetje vet aan de binnenkant van de rubbersmeren om het gemakkelijker in elkaar te kunnen drukken. VFRikus p.s. hij is ook goed stuk, ik wist niet dat zo'n ding zover open kon!
    2 points
  16. Super bedankt voor de informatie en de link van de VFR die in België te koop staat. Ik kan weer verder!
    2 points
  17. Afgelopen week de roadsmart IV op de vfr800 laten monteren. Tot nu toe altijd met Michelin gereden (verschillende types motoren en bandenvarianten) Verbazing (postief)over de stabiliteit en stuurgedrag. Daarbij een superbike ABM gemonteerd zal wss ook daarmee te maken hebben.
    2 points
  18. Ik heb de motor in februari gekocht met een jaar garantie, dus dat is het probleem van Ten Kate. 😇 VFRikus
    2 points
  19. Ook ik heb dit probleem gehad en om de dure reparatie te vermijden heb ik mbv Wynns Cooling System flush de thermostaat weer gangbaar gekregen. Daarna afgevuld met G12+ koelvloeistof en (fingers crossed) al 5 jaar geen probleem meer gehad. Ik ben niet supertechnisch maar dit was voor mij prima te doen. Ik weet ook dat deze methode niet bij iedereen heeft gewerkt, maar wellicht vind je het de moeite waard om te proberen. Op https://www.wynns.be/nl/product/cooling-system-flush/# vind je een download om alvast even te lezen hoe het moet, zodat je kan beoordelen of je het wil proberen. En mogelijk zijn er hobby sleutelaars die je willen helpen.
    2 points
  20. Als ik die stellige meningen in bandentopics lees krijg ik altijd erg veel zin om een setje Heidenau K60 op mijn brommers te leggen.
    2 points
  21. Begin eerst eens met de aandrijfketting te controleren. Als deze te strak of te slap staat (op meerdere plekken in de ketting controleren!) krijg je ook een deel van deze problemen, en jouw km-stand doet vermoeden dat dit nog de originele kettingset kan zijn. Ik denk dat ik bij mij in de zaak ruim meer dan de helft van de gemelde schakelproblemen heb opgelost door alleen de kettingspanning juist af te stellen of de kettingset te vervangen.
    2 points
  22. Felicitaties voor jou en je partner.
    2 points
  23. @Rudolf Selecteer zijn naam in de reactie boven de jouwe en vervolgens selecteren je het envelopje (gele markering) onder zijn profiel foto.
    2 points
  24. Bij het uitruimen van de schuur nog tegen gekomen. Een Krauser kofferset en rek voor op de VFR. Heeft op een 800FI gezeten. Mist misschien enkel een bout of moer, maar verder compleet voor zover ik nog kan beoordelen Mag weg tegen elk aannemelijk bod, gezien ik de VFR toch niet meer heb ook geen noodzaak meer voor Gezien een prijs gewenst is en marktplaats als richtlijn. € 100,-
    2 points
  25. nope, met diesel ipv benzine dan rookt ie wel erg veel maar rijden ho maar.... vraag dat maar aan mijn pa! (gelukkig hulp gehad van de pompbediende die met een hevel de tank weer leeghaalde)
    2 points
  26. Mooi hoor! Veel plezier ermee. En bedenk wel dat de VFR gemaakt is om mee te rijden en niet om te poetsen 😘
    2 points
  27. Inmiddels door Johan een antwoord op mijn vraag en een oplossing gevonden. Bedankt voor het meedenken.
    2 points
  28. Alleen de bout, die heb ik ooit eens moeten uitboren om handvatten en hendels te verwijderen. Maar je woont in Lingewaard? Ik moet binnenkort nog een keer op bezoek bij een vriend in Huissen, dat is dan wel te combineren.
    2 points
  29. Dank voor het meedenken @AndreV. Inclusief verzendkosten zijn ze duurder dan bij CMSNL...... Met twee bouten (ik wil toch het liefst twee die er hetzelfde uitzien) ben ik minimaal € 45,= kwijt. Niet onoverkomelijk maar toch een tank benzine. Niet dan? Ja toch! Maar misschien heb ik geluk. Bij Baboon een set gebruikte "moeren en bouten" besteld. "Wat je ziet is wat je koopt" zegt Baboon. En ik zie twee bouten die ik wil hebben . Het pakketje is onderweg. Dan heb ik in één keer drie van de kostbare bouten De rest is bonus..... Ik ben benieuwd of ik inderdaad krijg wat ik zie/zag op deze foto.
    2 points
  30. touwtje aan binden Eric, dit is niet normaal........ ik ga ff zoeken, heb ik vast nog wel maar van een 36-1
    2 points
  31. Helaas, ik heb geen VFR meer. Hij komt van een vriend van me af, die is gestopt met motorrijden en wilde hem weggooien, nou ... laat ik dat nou zonde vinden . Ik heb er niets aan maar de sleutelaars hier op het forum, er zal vast wel iemand blij mee kunnen zijn. De steunen zijn verstelbaar, breedte, hoogte. Je zet hem eronder en met de hefstang zet je met omhoog en vast staat het.
    2 points
  32. En dat tie ook helemaal geen Blade heeft 😇
    2 points
  33. ik dacht eerst dat ie nog in de grondverf stond...
    2 points
  34. ah zit da zo. ik maak ook vaak een screenshot vd foto
    1 point
  35. Als aanvulling op de perfecte beschrijving van Voodoo kan ik nog melden dat de rc93 ten opzichte van de rc79 ook nog een accessoirestekker in de kuip heeft. Zie foto.
    1 point
  36. De toenmalige vertegenwoordiger van Continental (hij doet tegenwoordig hetzelfde, maar dan voor Michelin) kwam ook met dit verhaal. Toen ik hem vroeg of hij wel meteen voluit ging rijden kwam er een nogal zuinig gezicht te voorschijn...... 😁 Ja, de Traction Skin van Conti werkt, de band is echt veel minder glad. Maar verwacht er geen wonderen van.... En laten we eerlijk zijn, de tractiecontrole van de VFR1200 is zeker geen topper. Met meer banden grijpt deze in, zelfs als ze al ingereden zijn.
    1 point
  37. nu al ca 3000km met de ContiRoadAttac4 Geweldig, je hoeft ze niet eens in te rijden... Jaja daar dacht de TC van de CT heel anders over. Op aanraden van AFS laten monteren over de levensduur nog niks te zeggen.
    1 point
  38. Gisteren de koe maar meteen bij de horens gepakt en de remklauwen eraf gehaald. Slurrie zat ook in de klauwen, dus ik ga ze uit elkaar halen en goed schoonmaken. dan kijk ik wel wat de staat van de rubbers is. Mss wel slim om dat meteen aan te pakken bij een motor van 20 jaar oud. De achterrem vloestof was gelukkig nog wel helder, dus die spoel ik door met nieuwe Ik heb gisteren ook even gekeken naar stalen remleidingen, maar dat is niet zo simpel met al die verdeel blokjes ertussen. Ik zie het meeste op tegen het onluchten van het hele systeem dadelijk, maar ook dat azal wel goed komen
    1 point
  39. Zoals de regels al aangeven, wil je aub een vraagprijs noemen? Mocht je geen vraagprijs kunnen of willen geven dan is de rubriek de reserve plank een optie.
    1 point
  40. En hopelijk weer iemand blij gemaakt, het is opgehaald .
    1 point
  41. Ja! Dat viel mij ook al op. Met de proefrit op jouw motor beviel die erg goed. Dat is nu nog steeds zo… 🤓
    1 point
  42. Nou Maarten, daar ben je mooi klaar mee! mijn ervaring met verzekeraars is niet best, dus zelf opknappen is een prima optie als je een beetje handig bent en tijd hebt... je zou als je tijd hebt eens kunnen neuzen in het overhaul topic (van Ray ✝️) daar staat veel info.
    1 point
  43. gefeliciteerd, veel plezier met je aanwinst!
    1 point
  44. Dat zijn ze inderdaad. Fingers crossed 🤞🏼
    1 point
  45. on topic: ik had gehoopt deze week alle aankopen te kunnen delen. maar helaas wat foutjes met leveringen en vertraagde levering geforceerd ermee te wachten. Wel heb ik de nieuwe VFR voorzien van: Nieuwe Michelin Road 6. De fabrieksbanden waren toch niet zo tof om op te rijden.. oliebeurtje + rem/koppeling vloeistof. Nu nog een goeie poetsbeurt schuldig @Robert-Janhet zal niet ineens in een ferrari veranderen. helaas...
    1 point
  46. Sterkte! Die biedt vaak dapper weerstand! Heb het ook aan de hand gehad, volgens mij heb ik de kop eraf geboord en daarna met gepast geweld de rubberen (?) insert eruit getrokken. Viel niet mee in ieder geval.
    1 point
  47. We moeten eerst de zijkant demonteren lijkt het om bij die poort te kunnen komen. Het lijkt er pas gemonteerd te zitten VANAF het 2016 model. De foto hierboven is van een boekje betreffende het 2016 model. Ik heb ook een afbeelding van het 2014 model en daar is die verwijzing niet in de vinden.
    1 point
  48. Daar ziet het wel naar uit Wim met deze kilometerstand. Eerst binnenkort maar eens naar JohanVFR toe om de machine te inspecteren. Zal vast goed zijn, maar ik weet het liever zeker.
    1 point
  49. Ik zou deze vloeistof niet meer meten, maar gewoon vervangen.
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...