Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/06/2022 in all areas

  1. Vorige week de motor naar Johan gebracht voor een grote beurt, vandaag weer opgehaald. Tijdens de week heeft Johan me op de hoogte gehouden van de vooruitgang door middel van foto's en uitleg. Bij het ophalen zijn we ook nog even alles nagelopen. Naast het standaard onderhoud (alle vloeistoffen/filters wisselen, algehele controle en alles reinigen) heeft Johan onder andere de kleppen gesteld, de remblokken voor/achter vervangen, het balhoofdlager vervangen en de motor voorzien van een vers setje banden. Toen ik de motor kwam ophalen stond hij mooi te glimmen op de brug, ik denk niet dat hij er ooit zo bij heeft gestaan sinds die de fabriek is uitgerold. We hebben de vering nog even afgesteld en daarna kon ik, na een koffie, beginnen aan de terugreis. Tijdens de terugreis merkte ik meteen dat het stuurgedrag enorm verbeterd is, waar de motor eerst een beetje log stuurde, stuurt hij nu zo licht als een veertje. Johan, nogmaals bedankt voor de goede zorgen en tot de volgende keer!
    4 points
  2. VERTROUWEN is wat je nodig hebt in je materiaal als je het volledig wilt aanspreken, niet alleen op het circuit als je serieus gas gaat geven maar ook in het dagelijkse verkeer... blind vertrouwen in Johan als het gaat om 100 punten onderhoud! Ik ga komende Pinksteren '23 een "rondje" Schotland doen en heb nu weer het beste materiaal mee om in ieder geval veilig en met het volste vertrouwen een paar dznd km asfalt te verslinden. Thnx Johan topJob !
    4 points
  3. Van de FB pagina van VFROC Germany "geleend"
    3 points
  4. Heb weer binnen zitten knutselen aan een filmpje. Het is heerlijk weer om binnen te zitten nu.
    3 points
  5. Het verschil is heel veel groter dan je zou denken. De 3 was goed, de 4 is ongelofelijk. Toen ik in februari bij 4 graden Celsius er mee in de Ardennen reed ben ik expres dingen gaan doen die je niet met een motorbandentest moet doen om meer informatie te krijgen. Zijdelings opgeplakte witten strepen oprijden, extra gas geven in de bochten met koude banden enzovoorts. Geen krimp, niets. De band kan veel meer dan ik durf..... En degenen die weten hoe ik kan rijden zullen beamen dat dat soms best te veel is...... Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest over een band als deze. Collega bandenhandelaren en journalisten hadden precies dezelfde ervaring. Absurd en ongelofelijk. Al die ervaring bij elkaar, en we stonden elkaar aan te kijken en de verbazing was aan ons gezicht af te lezen. Een van de journalisten vroeg zelfs wat hij in hemelsnaam over deze band moest schrijven. Als hij op zou schrijven wat hij heeft gevoeld en wat hij dacht zou het verhaal ongelofelijk zijn, en mensen zouden aan een betaalde advertentie denken. Nog even ter info: bovenstaande test was met de oude Pirelli Angel GT, niet met de GT2 (voor zover ik zien kan). Die GT2 is wel duidelijk beter, maar komt nog steeds niet in de buurt van de DRSM IV.
    3 points
  6. Ha Ray, lekker bezig. Enne, t is wel te zien op één van de foto's waar jouw kleur-inspiratie vandaan komt.
    3 points
  7. Als je dan toch op z'n Haags wilt: Hieâh 30 jr praufessiauneile ervaring in mautorbande (+ laatste 15 jr hobbymatag) achtâh de hand (mèn pa) @Ray, dus dat komp wel goed.. Ik weit nie andâhs dan je velgrand schaunmaak bè un nieuw rubbâhtsje (e nauit erreges andâhs late doen), dus hep gein ervaringe dat ut nie gebeuâhd.. Maah gelauf je direk dat die handeling wel vegeite ken wogdûh.. Binnebande kennik nog van vroegâh (met krossâhs toen en auk velgenklemme), was somps un gescheld in de werrekplaats... Al gelauf ik wel dat ut daah met mâhsse e.d. veil betâh op is gewogde voâh met name de kross en enduro.. Me pa zweâhde auveriges altèd bè de Metzeilâh binnebande, ware de dikste in zèn soâht..
    2 points
  8. Ik had hem wel bij me, maar die was niet geladen. Logistiek malheur...
    2 points
  9. Helaas kan ik mijn eigen bericht van 15 november 2018 niet quoten
    2 points
  10. DUNLOP ROADSMART IV VS PIRELLI ANGEL GT- 2022 https://roaddirt.tv/dunlop-roadsmart-iv-vs-pirelli-angel-gt-2022-results/ Getest op VFR800Fi. Interessante uitkomst.
    2 points
  11. Nadat de Donna een tijdje buiten gebruik is geweest (vervangen / reviseren NAKS'en), kon ik afgelopen zondag eindelijk weer een rondje doen met zoonlief
    2 points
  12. 2 points
  13. Dat is oranje @VFRikus Maar wat wil je daarmee zeggen, dat ik 'm vaker moet wassen?
    2 points
  14. Alle moderne sport-toer banden zoals Road 5 en Roads art 4 bieden meer grip dan je nodig hebt op de openbare weg. De levensduur is ook altijd beter dan de sport banden. Het enige wat een sport beter doet dan een toer is snel van richting wisselen maar zelfs met mijn rijgedrag in de bergen heb ik nooit geneigd om voor een sport band te kiezen. Met de CT rij ik met een 80-20 allroad band en heb nooit grip gemist maar wel 13.000km met een set.
    1 point
  15. Gevonden: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-vfr750-als-rc30-replica/2278519051-305-1118
    1 point
  16. Ja die motor circuleert al een tijdje, meende eerst bij een motordealer en nu particulier op marktplaats. En er is een reden waarom er geen foto van de voorkant (koplamp) bij gedaan is...........
    1 point
  17. En voor de VFR750 heb je weer een GT voorband nodig, en de standaard 170 achterband. Voor alle duidelijkheid, standaard is eigenlijk ook een GT-versie, maar Dunlop noemt ze alleen GT als er in die maat ook een SP-versie is.
    1 point
  18. Hier 30 jr professionele ervaring in motorbanden (+ laatste 15 jr hobbymatig) achter de hand (mijn pa) @Ray, dus dat komt wel goed.. Ik weet niet anders dan je velgrand schoonmaakt bij een nieuw rubbertje (en nooit ergens anders laten doen), dus heb geen ervaringen dat het niet gebeurd.. Maar geloof je direct dat die handeling wel vergeten kan worden.. Binnenbanden ken ik nog van vroegâh (met crossers toen en ook velgenklemmen), was soms een gescheld in de werkplaats... Al geloof ik wel dat het daar met mousse e.d. veel beter op is geworden voor met name de cross en enduro.. M'n pa zweerde overigens altijd bij de Metzeler binnenbanden, waren de dikste in zijn soort..
    1 point
  19. Hé! Is dat die accu die we onderweg wel eens geladen hebben met mijn PowerPack? Of was dit juist de accu die je toen niet bij je had?
    1 point
  20. Dus blijven rijden.....blijven rijden........
    1 point
  21. Ik bedoelde eigenlijk de hoek ten opzichte van horizontaal. Flex maakt me niet zoveel uit, ik heb MZ gereden, dan ligt de lat niet zo hoog.
    1 point
  22. Ja dat klopt. Goede waterdichte kleding en je hebt eigenlijk nergens last van. Enige met dit weer is dat de motor soms staat te dampen wanneer je stil staat en mijn bril ook nog wel eens wat kan beslaan.
    1 point
  23. En hoeveel badges heb je al?
    1 point
  24. Van mij mag het blijven, het kleine jongetje in mij wordt wakker en vindt het leuk...
    1 point
  25. Ik word er nog weleens gillend van wakker!
    1 point
  26. Dank voor het delen. Interessant artikel wat juist aangeeft hoe groot de vooruitgang de afgelopen jaren geweest is. Dunlop hoeft zich zeker niet te schamen, integendeel!
    1 point
  27. Ik heb zowel de Angel GT als de RS3 en RS4 op de rc80 gehad, hoewel de RS4 er nog niet zolang op ligt durf ik het volgende wel te beweren: De RS4 is van deze 3 de beste band, de Angel GT vind ik een goede tweede en de RS3 beviel me, zeker op nat wegdek, niet zo goed. Overigens zit er tussen de GT en de RS4 ongeveer 10 jaar ontwikkeltijd, dus Dunlop zou zich moeten schamen als ze deze test niet hadden gewonnen.
    1 point
  28. Ik kreeg een mail van een bijna ex clublid die zijn witte '86-er heeft verkocht maar nog 2 kuipdelen heeft liggen. Het gaat om linker zijpaneel en het koplamp deel, beide met lichte beschadigingen. Hij vind het zonde om ze weg te gooien dus mocht er een liefhebber zijn dan geef ik zijn mailadres wel door zodat het onderling afgehandeld kan worden.
    1 point
  29. Maat van me in de lokale Plofclub heeft sinds kort een NT1100, vind ik ook geen rare fiets. VFRikus
    1 point
  30. Helaas, dat kan ik je niet zeggen. Ik weet wel dat de ST1100 en 1300 ook verschillen, niet qua aansluiting en de binnenkabel is ook hetzelfde maar de buitenkabel verschilt. Ik had in werkelijkheid de 100 kabel en heb de buitenkabel iets moeten inkorten. De aansluiting zal zeer waarschijnlijk wel hetzelfde zijn als die andere 3 ook gelijk zijn maar daar heb je niets aan. Die van mij waren 3 tientjes voor een gebruikte set dus misschien een gokje waard?
    1 point
  31. Ruit voor VFR 800 van 2015 te koop. Zie foto Prijs € 25,00 Geïnteresseerd? Doe even een PB
    1 point
  32. Heb vandaag bij mijn oude en nieuwe Naks geprobeerd deze terug te drukken, en lukt bij beide niet. Is dan een 2002 model.
    1 point
  33. 1 point
  34. Bij veel CBR-modellen die origineel geen HISS hebben, maar waar later een HISS-dashboard op gekomen is komt dit doordat hij een signaal van de zijstandaardschakelaar krijgt. Dat zou bij de VFR ook zo kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Bedien jouw zijstandaard eens, en kijk eens wat dat doet..... Een verbruik van 1:15 is wat hoog, maar niet extreem. Thermostaat stuk zeg je. Meet eens vlak na koude start welk deel van de radiatoren warm wordt, en welk deel niet. Jouw vering zal met die lekke voorvorkkeerring natuurlijk slecht zijn. Origineel was het al niet geweldig, en we zijn nu vele jaren later, dus dat zal er niet beter op zijn geworden..... Mocht je vragen hebben of spullen nodig hebben wil ik je met alle plezier helpen. Purmerend ligt immers vlakbij.....
    1 point
  35. Ja dat is waar, ik zal het niet meer doen. Ik had ook niet zoveel gereden de laatste jaren. Ik had wel elk jaar de olie en het filter vervangen.
    1 point
  36. En hij zit weer in elkaar. De foto's doen het effect geen recht maar als je eromheen loopt dan lijken het van kleur te veranderen. Thuisgekomen meteen de tooltube en de tassen weer gemonteerd maar daar heb ik nog geen foto van. Morgen nog de nieuwe flitsers achter monteren en aansluiten en dan is hij ook weer inzetbaar voor de begeleidingen.
    1 point
  37. Ik ook maar dan met een paar streepjes gas
    1 point
  38. En dat streepje gas en slepende rem is nou precies wat ik ook gebruik in de haarspeldbochten in Frankrijk, gewoon om er voor te zorgen dat ik op eigen weghelft blijf. VFRikus
    1 point
  39. afgelopen week was de Donna in hogere sferen: en een mooi parkeerplekje
    1 point
  40. Een zeer zeldzame foto van mijn Crosstourer, erg naakt en vol zeep...
    1 point
  41. Zo geel streepje erop dan past dat goed bij de gele nu nog een paar (Michelin) banden scoren
    1 point
  42. DCT is heerlijk, de VFR1200F gereden met de 1ste gen (35k) en de VFR1200X gereden met de 2de gen (125k) Qua betrouwbaarheid dus 160.000 km DCT gereden zonder een probleem. (een s/w probleem bij de eerste gen, maar dat bleek uiteindelijk veroorzaakt door de dealer die toen nog niet precies e.e.a. wist. Was ook makkelijk te resetten. Geen echt probleem, alles reed ok maar de D en S branden allebei ) Ik zou ook niet meer zonder de automaat willen rijden, eenmaal aangewend heerlijk. btw: mijn BMW heeft ook een 8 trap automaat maar ik stoor me er niet aan, die ZF schakelt heerlijk soepel en ook die kan in manueel. De 7 & 8 zijn volgens mij echt voor zuiniger rijden -> lage toeren. Dat doet de DCT ook soepel schakelen, zeker wanneer de motor warm is, koude motor geeft iets meer schakel gevoel. Met duo heb je dus geen last van helmpje tikken Ook heel veel file gereden, dan switch je naar manueel en tik tussen de 2 en 3 op auto laten staan is ook hier opschakelen en dat wil je niet. Ging volledig automatisch uiteindelijk, hè file remmen er tussen en ik zat al manueel, alles went blijkbaar, file lost op, hop weer in auto. Qua automaat staat Honda denk ik wel bovenaan, dit vind je gewoon niet bij andere merken. Gewoon top Mijn EV rijd dan weer anders die heeft geen versnellingen niet te vergelijken. Doet er hier verder ook niet toe. Wil je een automaat op een motor dan is DCT de keuze. (en inderdaad niet iedereen wil een automaat, dat snap ik ook) Volgens mij gaat Honda hem op steeds meer modellen aanbieden, dat zegt al genoeg. aanvulling: de harde klak bij het inschakelen en het in de 1 zetten is bewust zo geprogrammeerd werd mij verteld door de dealer. Dat kon ook heel soepel, maar is een soort reminder dat de motor nu echt in de versnelling staat. Bij manuele bakken is dat eigenlijk hetzelfde.
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...