Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 05/11/2023 in all areas
-
10 points
-
9 points
-
8 points
-
8 points
-
8 points
-
Vorige week had ik een afspraak om de motor naar Johan te brengen. Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande berichten! Tijdens de intake word de motor door Johan al helemaal 'gelezen'. Op een eerlijke manier vertelde Johan wat hem opviel, en beter kon. Naast de 'standaard' beurt was het volgende al afgesproken: - Kleppen stellen - Balhoofdlager vervangen - Mods uitvoeren - Uitlaat gutten incl. DB-killers - Handvatverwarming monteren - Dashboardverlichting blauw maken. Tijdens het gesprek kwam daar nog bij: - Bedrading verbeteren, onder andere Quadlock over het contact geschakeld. - Stekker van de druppellader opnieuw gemonteerd op een beugeltje. - Linker spiegel vervangen - Voltmeter geplaatst. - Set Michelin road 6 banden gemonteerd. - En vele andere details. De banden had ik al geen goed gevoel bij, maar vooraf niet besproken omdat ik Johans oordeel wilde. Er zat nog voldoende profiel op, maar dat was het dan ook wel, 2 verschillende merken en echt oud. Omdat ik meer vertrouwen in de motor wil krijgen, deze op advies van Johan vervangen. Johan heeft die zaterdag nog contact gehad met zijn bandenleverancier of het mogelijk was binnen een week nieuwe banden te leveren, en dat kon! De voltmeter is ook nog weer een grappig detail: De vorige eigenaar had een behoorlijk groot gat geboord in de bovenkant van de linker kuip, Ik vond het ook niet mooi, maar dacht dat het zo hoorde. Johan bedacht gelijk de oplossing om er een voltmeter in te plaatsen, misschien een bijzondere plek, maar het gat is dicht, en de blauwe verlichting past mooi bij het dashboard. Alles bij elkaar behoorlijk geïnvesteerd dus, maar het is het absoluut waard voor mij, dat merkte ik wel tijdens de terugreis! Ook dat gevoel is al vaak beschreven in voorgaande berichten, dus daar sluit ik me bij aan! Voor de eigenaars die geen onderhoudshistorie hebben, of geen goed gevoel bij de motor hebben: gewoon een afspraak maken. Het is het waard, er word niks opgedrongen en de prijzen zijn gunstig.7 points
-
6 points
-
Wijsheid komt met de jaren, hoewel mannen nooit volwassen worden (maar wie geeft daar om?).6 points
-
6 points
-
5 points
-
Afgelopen week is mijn honda vfr 800 Vtec bij Johan geweest voor een grote beurt. Na alle positieve berichten op het forum gelezen te hebben had ik er vertrouwen in dat mijn vfr vertroeteld zou worden. Johan heeft toch mijn (hoge) verwachtingen weten te overtreffen. Wat een oog voor detail en specialistische kennis bezit Johan! het begon in de ochtend toen ik mijn motor kwam brengen en we samen even doornamen wat er in mijn ogen diende te gebeuren. Het viel Johan direct op dat er een aantal zaken niet helemaal klopte, sommige waar ik van wist en sommige niet. Toen Johan diezelfde avond de voorkant los had om mijn deels defecte xenon-verlichting te onderzoeken kwam hij erachter dat de verlichting op nogal amateuristische wijze door de vorige eigenaar geplaatst was, terug naar originele lampen dus. Dit thema zette zich de volgende dag voort toen Johan erachter kwam dat mijn rechter radiator krom was en een beugel miste, deze was gelukkig niet lek. Ook bij het synchroniseren bleek er een moertje te missen waardoor één cilinder volledig verkeerd stond. Ook cosmetisch heeft johan ervoor gezorgd dat de motor weer een stukje frisser wordt. Zo is er een nieuwe spiegel geplaatst omdat ik twee verschillende had, het hitteschild van de achterrem opnieuw gespoten en heeft Johan naast ook nog talloos kleinere zaken aangepakt (kuipboutjes, rechtmaken remhendel etc.). Zo zijn er nog genoeg dingen aangepakt welke teveel zijn om allemaal uit te typen. Ik werd over alles ook goed op de hoogte gehouden van de bevindingen met foto’s en uitleg. Toen het tijd was om de motor op te halen nog de vering ingesteld op mijn gewicht met bijbehorende uitleg. Al met al ben ik ontzettend tevreden over hoe de motor nu stuurt met het nieuwe balhoofdlager en correct ingestelde vering. Zoals ik eerder al vermeld had zijn er nog talloos andere zaken die aangepakt zijn door Johan, ik kan niet anders dan een vfr-rijder aanbevelen het onderhoud hier uit te laten voeren.5 points
-
4 points
-
Gisteren een nieuw setje Dunlop Road Smart IV GT op mijn 1200f laten leggen. Na 11800 km waren de vorige echt wel op. Qua levensduur en stuureigenschappen gewoon top en dus zelfs niet nagedacht over alternatieven.4 points
-
Ik moet nog ongeveer 5000km voordat ik weer thuis ben, zit nu bij de Honda dealer voor een nieuwe voorband. Better safe than sorry.4 points
-
Zet Johan op die laatste foto nu een gescheurd slangetje terug????😜4 points
-
Zo heel af en toe log ik nog weleens in op dit forum waar ik veel plezier aan heb beleefd. Volgens mij kan ik de openingspost niet meer aanpassen, maar modjes kunnen dit ongetwijfeld. Dit ontdekte ik naar aanleiding van een PB van Wytze. Ik zie dat er na bijna 20 jaar ook nog steeds dezelfde technische vragen worden gesteld. Soms is het goed dat dingen niet te veel veranderen Mijn VFR heb ik inmiddels niet meer en om eerlijk te zijn, weet ik de eindstand ook niet. Mijn grote liefde, sinds lange tijd, is nu de MTB. Niet eens veel goedkoper dan motorrijden. 🤪 Het houdt me iig scherp en is makkelijker in onderhoud, behalve de vering. In juni ben ik weer in het land van Bartje om Bartje200 te racen. Yeaaaah. Veel VFR plezier allemaal, hoewel het wel lijkt alsof Honda het V4 geweld wat is vergeten of heb ik wat gemist.4 points
-
4 points
-
4 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
na @mdj al de 2e VTEC die wordt ingeruild op een 800X: wordt dat straks nog de meest voorkomende viffer binnen de3 points
-
Wauw wauw wauw, wat mooi @GdP. Ik ben zelf nog nooit bij Johan geweest (wel kennis gemaakt tijdens een van de sleuteldagen [ toen nog bij Rikus}) maar van de vele berichten kan ik alleen maar opmerken dat het een echte topper is op het gebied van onderhoud aan onze VFR. Super @Johan zoals jij VFR bezitters weer gelukkig maakt .3 points
-
3 points
-
Vet houden, en de juiste spanning en uitlijning (niet van toepassing bij enkelzijdige achterwielophanging). Schoonmaken zorgt er over het algemeen voor dat de kettingset juist minder lang meegaat. Wanneer de ketting over de kettingwielen loopt zal vuil opzij gedrukt worden naar plaatsen waar het geen kwaad kan (al is het wel een rotgezicht). Ga je nu schoonmaken, dan zal je een deel van dat vuil weer terugverplaatsen naar de plekken waar het wel meer slijtage veroorzaakt. En dat is dan ook de reden dat ik geen voorstander ben van dik kettingvet dat je met een kwastje moet aanbrengen. Daarmee doe je namelijk precies hetzelfde, alleen nog iets erger. Gewoon elke 250km de spuitbus kettingvet gebruiken of een smeersysteem met olie monteren. Dan moet je zonder veel problemen 50.000km met een kettingset kunnen halen. Er zijn er zelfs die meer dan 80.000km halen!3 points
-
precies wat Smuiger zegt. Ik maak de ketting eigenlijk alleen schoon (met lampenolie) als er veel zand op zit. En dat is met normaal weggebruik zelden nodig. Voor het smeren gebruik ik Motul lubricant. Maar wit kettingvet van de Action doet het ook prima. Alleen niet door elkaar gebruiken. Ook niet doen: hogedrukreiniger gebruiken of een harde (staal)borstel. Daarmee beschadig je de o- of x-ringen. Belangrijk voor de levensduur is de juiste kettingspanning.3 points
-
schoonmaken helpt niet voor de levensduur. gewoon vethouden is alles. Tenzij je blingbling goudenketting hebt dan voor de looks3 points
-
3 points
-
2 points
-
Hier in NL is de 40 Euro cashbackactie van Dunlop trouwens verlengd tot eind Juni. Wel alleen bij de Dunlop Pro-Dealers.2 points
-
2 points
-
Niet zo zeer 'groter'. Maar wel veel goedkoper. motor die ik op het oog had was 24k op de teller, met OEM kofferset en welgeteld maar €6k... dus zelfs met importeren scheelt dat een hoop geld2 points
-
Voor de mensen die het interessant vinden ik ben momenteel bezig met afspraken plannen om de grens over te steken naar onze zuiderburen en naar VFRs te kijken 🥳2 points
-
2 points
-
2 points
-
In dat geval kan ik zeggen dat ik ook enigzins last heb gehad van cupping, maar niet met zulke opvallende bulten als Voodoo. Het oppervlak van mijn voorband (Dunlop Roadsmart III) was ook bobbelig constateerde Frank toen een keer tijdens een inspectie. Ik ben daarna beter op mijn bandenspanning gaan letten, wat in mijn geval hielp.2 points
-
Het is een vorm van cupping, maar deze is vrij extreem. Cupping ontstaat door een combinatie van factoren zoals constructie van de band, bandenspanning, gebruik(-er), en instelling van de vering/demping. Gelukkig ontstaat dit bij de IV pas tegen het einde van de levensduur, en is er verbazingwekkend genoeg nog heel behoorlijk mee te rijden. Mijn advies: band oprijden, en eens kritisch kijken naar je bandenspanning en vering/demping. Die factoren zijn het makkelijkst aan te passen.2 points
-
2 points
-
@Geert VFR Mooie "wissel" Ik heb je zip file ontleend en de foto's voor je aangepast zodat iedereen er van kan genieten. Vergeet niet je profiel aan te passen naar je nieuwe Viffer! Veel plezier er mee!2 points
-
2 points
-
2 points
-
gefeliciteerd! is die uitlaatdemper ook wit of is dat lichtval?2 points
-
Excellente keuze! Maar ik ben dan ook een tikje bevooroordeeld.2 points
-
Duurt je inderdaad altijd te lang, maar we hebben de vtec nog 👍2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00