Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/24/2025 in all areas

  1. Kleine update, Van de winter lekker productief geweest. Waaronder de complete uitlaat vervangen voor een rvs variant(helemaal verliefd op het geluid) Band voor vervangen Rem achter gereviseerd en blokjes vervangen. Ketting en tandwielen vervangen voor een versterkte variant. Een beurtje met benzine filter. Carburateurs gesynchroniseerd Remvloeistof ververst (ook van de koppeling) En vooral even vertroeteld met een poetsbeurt. Helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Betere foto's volgen nog
    6 points
  2. Ziet er professioneel uit, doet mij toch ergens aan denken....😁
    6 points
  3. Ik denk dat er ook een lichte commerciële gedachte achter deze stand tijden zit. VFRikus
    5 points
  4. Mini update; Dynajet vraagt zich 50 euro voor een simpele maak/breek schakelaar. Dat kunnen we natuurlijk mooier, beter en goedkoper. samen met een relais, kan ik nu in stijl gaan switchen tussen twee mappings op de PC-V.
    5 points
  5. Laaghangend fruit heeft mijn buurvrouw ook, er aan plukken mocht niet. En vervangen was geen optie vertelde ze mij 😁
    5 points
  6. Ik heb mezelf vandaag verwend met een nieuwe helm en een nieuw paar handschoenen.😎 Voor mijn liefje een nieuwe motorjas, kunnen we weer samen gaan toeren 🤩
    5 points
  7. Zal ik eens wat remolie op het vuur gooien hier?
    4 points
  8. Neem dan gelijk die van @Robert-Jan mee, die is nog zo maagdelijk.....
    4 points
  9. Dan is jouw accu vrijwel zeker overleden. Je kan hem meestal nog wel laten regenereren, maar hij zal nooit meer goed worden. Voor die paar tientjes zou ik hem vervangen. Denk ook eens aan een (veel duurdere) Lithium Ion accu. Die loopt vrijwel niet leeg, en kan je rustig een jaar zo laten staan (mits je geen lekstroom in de motor hebt).
    3 points
  10. Misschien moet het zo zijn: https://www.marktplaats.nl/v/motoren/onderdelen-honda/m2244214065-vfr-750-kuipset-inc-tank Weg = weg
    3 points
  11. Eerste proefrit zit erop! Even de IAT inlaat temperatuur FI error oplossen, nog de belangrijke VFR stickers erop, en dan zijn we er klaar voor!
    3 points
  12. Het kan ook aan de plukker liggen natuurlijk 🙃🍇
    3 points
  13. Het was nog geen pruimentijd?
    3 points
  14. Nee, dat was niet nodig, past heel goed! Wel vergeleken met een aantal andere helmen. Warmte had ik met mijn vorige zwarte ook niet echt last van, als het heel heet wordt rij ik ook niet vaak..😅
    3 points
  15. Bagsterzadel met bultex zonder gel want dat is me toch heet als ie in de zon heeft gestaan. Vergeten foto te maken en staat nu voor een beurtje bij de monteur.
    3 points
  16. De mods zijn gedaan door de vorige eigenaar. Omdat ik in oude topics lees dat er geen waarneembare verschillen zijn vanaf bouwjaar 2006 heb ik ze ongedaan gemaakt. Dus de flapper weer aangesloten, snorkel erop en de pair weer open/aan. Ik merk dus ook bij mijn 2006 een duidelijk verschil. Bijna niet meer mee te rijden. Gauw weer terug gegaan. Wat is ie dan soepeltjes en heerlijk smeuïg!! Voor diegene die eraan twijfelde: ik zeg doen. Ook vanaf 2006 modellen.
    2 points
  17. heeft ze wel recht op een beetje liefde... Eerst maar eens een beetje uitkleden Geen grote stukken vuil deze keer maar eens gewoon doen Achter piece of cake, voor iets meer werk. Maar we kunnen er weer iets van 25,000km tegenaan. Dan staat ze wel boven de 100,000km.
    2 points
  18. Mijn helm ligt bij een verzekeringsmaatschappij in de vitrine. Nadat ik geschept was door een auto (die 80 km/u reed) ben ik gaan vliegen (vanuit stilstand) en met mijn helm tegen een verkeersbord terechtgekomen (zo'n 15 meter verderop). Mijn polycarbonaat Shoei van 3 jaar oud was op de middennaad over een lengte van ca. 25cm opengespleten. Ik had op een verbrijzeld onderbeen na zelf helemaal niets. Auto, motor, helm en verkeersbord waren total loss. Een goede valhelm kan je leven redden. Zonder helm of met een slechte helm waren mijn kansen fors afgenomen. Ik heb nu een vrij dure carbon HJC gekocht. De carbon schaal veroudert veel langzamer dan andere materialen.
    2 points
  19. kwam deze tegen op FB, best wel 'naked'
    2 points
  20. O sorry ik bedoelde met hoge luchtdruk schoon gemaakt.
    2 points
  21. Spreek ik mijzelf tegen hahaha
    2 points
  22. Je weet dat ik bij de fiod werk?
    2 points
  23. Dat dus. En als ik wel spijt krijg koop ik er weer een terug.
    2 points
  24. ligt er ook wel aan hoe vaak je de helm gebruikt. elke dag of 5x per jaar.
    2 points
  25. Die zijn vast van de vrachtwagen gevallen.... Dit ligt nog onder de prijs waarvoor ik ze bij Michelin kan kopen!
    2 points
  26. AFS en Rikus ook nog bedankt voor reactie. Mede dankzij de hulp van Worfje en 'n (oud lid/forum) Ronald, is er een conclusie => Groentje gaat naar een hospice. Ik zal uitleggen waarom: Een slang bleek een scheur te hebben. Dit verklaart ook achteraf, waarom ze opeens zo stond te roken (/vapen), dampen => Toen die slang knapte is er dus een lading koelvloeistof tegen het blok gekomen. Daarmee wordt het ontluchten dan best wel moeilijk of beter onmogelijk gemaakt. Slang vervangen, ontluchten op de best mogelijke manier inmiddels geleerd (in slangen knijpen, motor schuin leggen, temperatuur laten oplopen, uitzetten, via radiator aanvullen, dit 3x herhalen). Daarna t.a.v. het topic onderwerp: Temperatuur liep gestaag (>5 minuten) op naar 78, daalde tot 74 en liep verder op tot 106 (uitleg volgt zo dadelijk), fan springt aan en koelt terug. Kortom: Thermostaat: Check Fan + aansturing ervan: Check Toch ga ik van haar en dit forum afscheid nemen (opvolging is er 3 jaar in de vorm van Zwelgje, een gekietelde Sprint ST 1050). Kortom op het forum gaat een verkoop topic verschijnen voor wat bijzondere onderdelen en de fiets zelf. Nogmaals dank voor ieders hulp.
    2 points
  27. Ok, bedankt voor je bericht! De iridium bougies zijn idd stinkend duur. Bij sommige bedrijven wel €35-40 per stuk! En nu ik de originele bougies met flinke korting heb kunnen kopen, is het verschil nog groter! Als de iridium nodig zijn dan is dat zo, maar voor bv de levensduur hoef ik het niet te doen. Ik zal waarschijnlijk geen 80.000 km meer gaan rijden met mijn motor.
    2 points
  28. En het afplak werk dan? Is dit gepoederd of zit daar nog plakband ofzo: Want die remschijf moet er wel weer mooi recht op natuurlijk, als je dit zelf moet schuren........
    2 points
  29. Wat klein zegt @bram_timmer, wel of niet de velgen reeds ontlakt (oude verf eraf gehaald) aangeboden, wellicht kleur en of hoeveel afplakwerk eraan zit, kan het verschil maken. Ik weet niet precies wat het kost, maar ik schat tussen de 120-160 voor een set velgen. Laatst kwam ik toevallig de prijzen tegen uit '22, en toen was het aan de 120 kant, maar ik schat nu richting 160. Toevallig afgelopen vrijdag nog contact gehad met betroffen firma, dus verwacht mijn set (fireblade) velgen in zilvergrijs eerdaags te kunnen halen. Kosten kijk ik eigenlijk zelf nooit naar, hoor het wel als Peter belt dat de velgen klaar zijn.. Let wel, poedercoaten is wél dat je lagers eruit moeten op voorhand, dus je bent nog niet geheel uit de kosten - al loop je niet leeg op een setje wiellagers...
    2 points
  30. Oké, ik heb de afgelopen tijd te veel aan andere motoren gesleuteld welke dus alle gedeelde bobines hebben. De VFR800 heeft er natuurlijk 4 en ik heb er maar twee ontkoppeld (de achterste cilinderrij). Hij draaide hierdoor natuurlijk gewoon op de 2 voorste cilinders...
    2 points
  31. Ik heb actueel ook nog een setje (fireblade) velgen liggen bij hem @klein 😇 (Fijne vent, net bedrijf. is volgens mij al wel de 10e set velgen zo onderhand dat daarheen is gegaan 🤪)
    2 points
  32. en die kuipdelen blijven niet heel. Overigens het is te restaureren. Superlijm en bakpoeder methode
    2 points
  33. Difi Rebel aerotex -Is verkocht- Gaat weg omdat ik andere jas heb gekocht, is slechts paar keer gedragen. vraagpijs voor dit forum: €50,- ophalen en verzenden mogelijk. Sportieve motorjas, maat M. Geschikt voor voorseizoen, zomer en naseizoen. Eigenschappen: Winddicht, waterdicht en ademend dankzij AEROTEX® z-liner Protectoren op ellebogen en schouders, gecertificeerd volgens EN 1621-1 In hoogte verstelbare elleboogprotectie Zak met Foam-Shock-Absorber voor apart verkrijgbare SAS-TEC-rugprotector, gecertificeerd volgens EN 1621-2 Reflecterende vlakken op de mouwen en op de rug Uitneembare thermische voering Zoomwijdte-instelling met klittenband aan de zijkant Mouwwijdte instelbaar 2 buitenzakken Binnenzakken Gefixeerde labyrintsluiting voor Ventilatieritsen op de mouwen en op de rug bevestigingslus voor jeans Korte verbindingsrits voor broek
    2 points
  34. https://www.motorparts-online.com/nl/honda/vfr-800-i/1998-2001/binnenkuip/201410996
    2 points
  35. Als ik jouw zou zijn zou ik hier van af zien alles wat je extra er tussen zet geeft meestal storing Ik zou gewoon een goed slot kopen als het er om gaat dat die niet gestolen word ook sloten kunnen tegenwoordig een alarm ingebouwd hebben.
    2 points
  36. Hallo, Bij deze zet ik mijn VFR1200F te koop. Weinig mee gereden maar wel veel plezier aan gehad. V4 cylinder Tractiecontrole Km stand: 29000 Bouwjaar: 2013 Full power (ECU flash)!!! Titanium rem en koppelingshendel (originele beschikbaar) Top Sellerie Deluxe seat (originele beschikbaar) Centrale middensteun Oxford heated grips Garmin Zumo 595 Volledige 3-delige kofferset met grote topkoffer. Eén zijkoffer heeft krassen door schuren tegen een wand (motor niet gevallen!!!) Banden in goede staat Motor is rijklaar en super betrouwbaar. Nooit enig technisch defect gehad buiten 1 nieuwe batterij. Kenners hier weten hoe goed deze motor is. Extra foto's kunnen gemaakt worden indien nodig. Regio Limburg, België. Vraagprijs € 8200. Serieuze biedingen mogen uiteraard altijd.
    2 points
  37. Ondertussen de CN 2026.10 NTU voor Zumo 396 en XT2 (en waarschijnlijk XT, maar die heb ik niet)
    2 points
  38. Op die Crosstourer, nu van mijn zoon, zit nu de originele Akrapovic titanium uitlaat die Honda in 2013 aanbood als accessoire. Origineel hardstikke duur, maar als winkeldochter voor de helft kunnen kopen. Verschil met de originele uitlaat, 5 kg minder gewicht zoals eerder genoemd, een stuk smaller daardoor makkelijker in de schuur te manoeuvreren, en stiller dan het origineel!! Dus voor het geluid hoef je het niet te doen, tenzij je de db-killer eruit haalt. Bij die van 2013 kan je de db-killer er nog uihalen. Het schroefje zit wel vast met een soort puntlas, maar makkelijk los te krijgen. maar dan maakt die zoveel lawaai, dat je in Duitsland direkt zou worden aangehouden. Dus voor het geluid hoef je het niet meer te doen. Officieel claimt Akrapovic nog een vermogenswinst en meer koppel, maar dat is marginaal voor een machine die meer dan genoeg heeft. Kortom alleen voor de looks.
    2 points
  39. Personal Fit moeten doen of was het niet nodig? Mooie helm. Wel warm met de zon erop. De opvolger van mijn C3pro gaat een wat lichtere kleur krijgen.
    2 points
  40. Band van 2016 moet je sowieso vervangen..iets met laaghangend fruit 😉
    2 points
  41. Net pas gelezen, ontzettend interessant artikel.
    1 point
  42. Nieuwe prijs ivm schuur opruimen.
    1 point
  43. Helaas kan ik er zaterdag niet bij zijn. Andere verplichtingen. Ik leg de Carbtune nog maar even terug in de kast... Ik wilde anders nog later aanhaken, maar ik krijg het niet tussen de andere bezigheden gepland helaas. Veel plezier en succes voor degene die wel aanwezig zijn.
    1 point
  44. Zoek het rechterkuipdeel voor mijn VFR750 uit 1990, kleur rood.
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...