Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/11/2024 in all areas

  1. Ik kon het niet laten en heb een vriendje gekocht voor de 1200.
    12 points
  2. De kappen moesten 24 uur drogen, dus gelijk weer terug gemonteerd. Tijden geleden had ik bij ome Ali blindeer folie besteld voor verlichting dus deze kwam mooi van pas op de vfr. Volgende is de tank. Deze ga ik compleet vrij maken van verf resten en ook weer netjes spuiten.
    8 points
  3. Na een ochtendje rommelen, schuren primeren, spuiten en aflakken is het kontje klaar. Ik niet ontevreden met het eindresultaat 🥳. Nu verder met de rest.
    8 points
  4. Ik heb de mijne ook antraciet gemaakt, eerlijk gezegd nog geen dag spijt van gehad. Zou wel voor hoogglands gaan. Hier het topic van 2017:
    7 points
  5. of gewoon in jezelf geloven ipv allerlei samenzweringen en complotten
    7 points
  6. Ik neem aan dat dit grappig is bedoeld van deze HTS-er? Iedereen weet namelijk dat de luchtweerstand veel meer toeneemt bij hogere snelheden, en dus dat het verbruik ook toeneemt. Dat die correlatie (ongeveer) kwadratisch is, dat weet dan weer niet iedereen. Dus 2x zo snel is 4x meer luchtweerstand..... Daar kom je trouwens vanzelf achter als je met 260 km/u zwaait naar een andere motorrijder.... 😁
    6 points
  7. inmiddels het span weer licht verbouwd 😇 Die kleine wordt morgen 12 😅
    6 points
  8. 6 points
  9. Tsja,mijn VFR is bij Johan langs geweest. Kleppen gesteld, balhoofd lagers waren versleten. Had ik niets van gemerkt trouwens😅😅 Wat electra aansluitingen vakkundig door Johan in orde gemaakt en wat oude meuk verwijderd. Verder het standaard verhaal. Hij rijdt weer perfect. Foto 2 Dieptepunt 😪😪 Foto 1 perfectie
    6 points
  10. Nou dat was een flitsende actie vanochtend bij @AFS Motorparts. Ik was er net na opening en werd gelijk geholpen, even tussen een reparatie aan een Honda Goldwing door. Zo’n zwart haakse stalen ventiel; oogt niet alleen mooier het voelt ook veel steviger aan. Binnenkort het voorwiel ook maar even beetpakken. Heb daar de sensor maar vanaf gehaald. Dat durf ik nu niet meer aan. Of ik hem achter laat zitten weet ik nog niet, ben er nog niet helemaal over uit. De montage van het wiel was gelukkig ook weer een fluitje van een cent. Prachtig ontwerp van de VFR 👍🤪.
    6 points
  11. De relatie tussen PK's, koppel en rendement is hier al vaak onderwerp van discussie geweest en in de bijlage welke ik tegenkwam in het blad Auto & Motortechniek wilde ik jullie dan ook niet onthouden Het maakt wel duidelijk waarom onze motoren zulke drinkebroers zijn bijvoorbeeld de Honda NC 750 zo zuinig is. Veel lees plezier! VFRikus
    5 points
  12. NIET doen! Echt NIET! Deze rubberen haakse ventielen scheuren al uit zichzelf bij hogere snelheden. Je moet een volledig metalen haaks ventiel hebben. In het andere topic al aangegeven dat ik ze gewoon in huis heb en dat je welkom bent.
    5 points
  13. Alleen de DCT uitvoering heeft een extra filtertje voor de DCT versnellingsbak
    5 points
  14. Interessant projectje gespot: -achterkant fireblade -gen 8 achterwiel -usd-vork fireblade 989 Persoonlijk vind ik dit wel geslaagd!
    5 points
  15. Er zijn 2 opties om zonder gedoe foto's te plaatsen volgens mij: 1. foto verkleinen met hulp van een online tool. Effe googelen en dan vindt je het wel. Zelfs ik kan het Of 2. lid worden van de VFROC; dan krijg je vrijwel onbeperkte mogelijkheden om bestanden te plaatsen en in te zien
    4 points
  16. De koffie machine kregen we helaas niet gepast, maar Johan heeft de vering er gelukkig wel in gekregen. Gisteren de VFR weer opgehaald. Alle airbox modificaties zijn ook meteen uitgevoerd. De motor stuurt heerlijk en loop, zeker in het onderste toerenbereik een stuk soepeler.
    4 points
  17. Dat ga je merken, heb ook Hyperpro en stuurt/rijdt een stuk strakker. En de rest van de beurt gaat ook niet ongemerkt voorbij denk ik... Ik mag half oktober, grote blij!
    4 points
  18. 4 points
  19. Nou dat achterwiel eruit was echt een fluitje van een cent! Ik kom morgenochtend graag even bij je langs. Voor mijn voorwiel kom ik langs als ie weer rijdt. 😉
    4 points
  20. Ik wil toch wel proberen iedere week de vorderingen te posten, maar afgelopen week niet veel gedaan i.v.m. andere verplichtingen. Toch de tank nu ontdaan van de stickers en het voorspatbord alvast voorbehandeld om te spuiten. A.s. zaterdag ga ik als alles mee zit naar Delft, dus ga ik aankomende week de tank ook nog niet spuiten. Vandaag nog wel even de tijd genomen om een klein rondje polder te doen.
    3 points
  21. Ik vind het een prachtige kleur
    3 points
  22. Het gaat idd hoogglans worden, dan kan ik stofjes en foutjes nog een beetje weg schuren en polijsten. Vanavond nog even verder gegaan met schuren, zoals het er nu uit ziet kan ik aankomend weekend de kont gaan spuiten en in de 2k zetten. Uiteraard zal ik wat foto's maken en posten.
    3 points
  23. Ojee let wel op want je gaat Hyper pro worden.😂
    3 points
  24. Het balhoofdlager merk je meestal pas bij inspectie, en bij de eerste rit met het nieuwe lagersetje. Het verschil kan enorm zijn, en toch merk je het niet omdat het langzaam slechter wordt.
    3 points
  25. Er zijn mensen die een rijbewijs gehaald hebben omdat ze dat graag willen (om wat voor reden dan ook) en er volstrekt ongeschikt voor zijn èn (nog wat meer) mensen, die op een motor gezet zijnde, wegrijden zonder probleem. En de meesten zitten daar ergens tussenin. En zie daar maar eens in de steeds complexere -qua rijvaardigheid èn technologisch- je weg in te vinden als CBR met het rijbewijzen gedoe. En dat je wat probeert en doet en fouten maakt snap ik ook. Maar geef ze feedback en laat ze de dingen doen met een beetje respect en begrip ipv verdachtmakingen. T'gaat uiteindelijk om onszelf en hoe wij het doen -en vooral onze veiligheid.
    3 points
  26. Iemand heeft gekletst… er is zojuist beslag gelegd op m’n zakgeld. Gaat voorlopig niet gebeuren 🥴
    3 points
  27. GEWELDIG 👌🏼 Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring, ik vond het een hele leuke dag (eigenlijk dagen want ik ben twee keer ‘opgeroepen’ 😉)
    3 points
  28. Ik denk toch dat lucht in het systeem de hoofdverdachte is. Het is echt een PITA om het systeem te ontluchten. Elke keer als je denkt de lucht er uit te hebben........vergeet het maar....er zit nog ergens een f*cking luchtbel. Veel geduld en massage voor nodig. Tenzij met een vacuumpomp ontlucht. (sorry als ik daar overheen heb gelezen) Het zou niet de eerste keer zijn dat er een luchtbel boven in de linker radiator zit (in dat mooie hoge punt waar volgens mij ook de sensor zit) . Daardoor wordt de temperatuurmeting verstoort waardoor de fan niet aanslaat. En dan wordt het heul erg heet en gaat ie koelvloeistof overboord gooien. De normale temperatuur is pakweg 79 graden en de fan hoort bij 104 aan te slaan, Bij hete dagen in de file is 110 ook niet vreemd. Als ik het goed onthouden heb slaat de motor bij 120 graden af om schade te voorkomen.
    2 points
  29. Niet nodig, mais je veux... moet wel een beugel fröbelen want de ophanging voor is anders.
    2 points
  30. Na mijn laatste controle van mijn motor miste ik een uitlaatklem en een M10 moer van het deel waar je op zit. Kan zo snel niet op de officiële naam komen. Maar was daar redelijk van onder de indruk, vooral de M10 zette mij aan het denken Zijn er punten op de vfr waar dit soort dingen vaker gebeuren maar niet zo in zicht zijn.het lostrillen van moeren en bouten bedoel ik daarmee. Ik zou het niet fijn vinden als op snelheid de constructie van mijn motor veranderd. Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie. Ruchard
    2 points
  31. En koop een beetje een goede momentsleutel van een gerenomeerd merk. Ik lees heel af en toe wel eens dat die voordelige van de Lidl en HBM niet al te nauwkeurig zijn, met afbrekende bouten tot gevolg. Maar misschien was je dat al lang van plan.
    2 points
  32. Ik heb zojuist een allrisk motor verzekering bij UNIVE afgesloten maar de medewerker gaf aan dat de collectiviteit korting niet meer geldig is. Heb een vergelijk gedaan en zij kwamen als goedkoopste er uit. Heb wel 15 schade vrije jaren. Bespaart mij aardig wat. 🙂
    2 points
  33. Goed bezig, dat ziet er al mooi uit! Ben benieuwd naar het complete plaatje later 👍
    2 points
  34. @Smuiger nu is het net of ik het idee van je gestolen heb 😅 Ik heb een beetje hetzelfde idee.
    2 points
  35. Ja ben al bij Robs accesoires geweest maar die moet ze ook bestellen, heb hem al gevraagd wat ie kan leveren. Ali zie ik niet zo heel erg zitten....
    2 points
  36. Op mijn 800fi ui 2001 ook de verstelbare (zwarte) v-trec uitvoering. Voldoen prima. Zie de reactie van Eric die ik helemaal kan bevestigen.
    2 points
  37. ik ben toendertijd drie keer gezakt, mijn eigen leraar was het met twee keer ook oneens!
    2 points
  38. Bij aanvang van mijn ritje vanmiddag rond 15:00 passeerde een rode RC36 (incl duo) me in Leeuwarden die zijn duim op stak 👏 Wie o wie was dat?
    2 points
  39. Das wel uniek ja… Als hij nu blauw was en ik centjes genoeg had…. 🤤
    2 points
  40. Ah oke, had er maar eentje nodig..... is kwartjes spul, als ik er iemand blij mee kan maken! Zal hem verplaatsen. Dank.
    2 points
  41. Mooi zeg! Heel veel plezier en veilige km’s gewenst! Ga deze generatie ook steeds mooier vinden qua lijnen en cockpit. Ooit, als ik groot en rijk(er) ben zou dat best een vervanger voor m’n 800fi kunnen zijn 🤫
    2 points
  42. Je had graag straaljagerpiloot willen worden? 🤣
    2 points
  43. Graag gedaan. Vergeet je niet om nog op de weg te letten met al die extra opties😉.
    2 points
  44. Nou ik kon niet wachten dus ik heb de rommel alvast maar ingebouwd. Gelukkig net gisteren en vandaag alles binnengekregen zodat ik morgen tijdens de toertocht het kan testen. Vanavond nog snel even een rondje gedaan en het ziet er goed uit!
    2 points
  45. Stuur mij maar een pb, ik heb nog een setje of 2 liggen geloof ik
    2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...