Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/16/2019 in all areas

  1. 4 points
    een nieuwe/gebruikte start motor... De oem uit 1986 hield er mee op; t anker was sterk ingesleten dus dan gaat een setje nieuwe borstels het niet (lang) redden
  2. 3 points
    Ho ho Bazz, wat heb jij een haast - kan het topic best zelf op slot gooien hoor. Dit Tupperwaretopic moet stijlvol afgesloten worden. Ben niet voor niks uren aan het vifferen geweest met het nieuwe puntgave kontje. De anders zo rustige zaterdagavond bleek een lijdensweg te zijn. Er werd, zo te ruiken, fiks gebarbecued maar er waren ook twee onzalige fietsfestijnen op den dijk. De ergste was "de Vegafietsters Nederland" met van die fietstassen, maar "Zwabberend Grijs Punt NL" kon er ook wat van. De Veerstoep was onbereikbaar vanwege het Circus - wat een volk. Veel zwarte Golfjes ook, geen mormels... grumpf, lastig pletten die Golfjes Puntgaaf kontje heeft zich goed gehouden en heeft al heel wat dijkjes gezien. Denk dat ik van de week maar es ga dauwtrappen met Rooie Rakker. Zo, en nu een slotje er op
  3. 3 points
    Zijn 2 verschillende ecu’s... @BlackVfr heeft een G type (is Germany) ofwel een Duitse... Daarvan zijn er overigens meer van... ook G1 of G2 kan ook nog (afhankelijk van het aantal pk’s... waren meerdere versies van... 34 pk, 65 pk (meen ik uit mijn hoofd) of 100 pk) @CKvfr heeft een ED type (is European Direct sales) deze worden in Nederland uitgeleverd... en hadden altijd vol vermogen.. groet, tukker..
  4. 2 points
    @Mhiam; ben zo’n sukkel die obsessief bezig is met het origineel mogelijk houden van m’n motorfietsen... Daarbij komt dat er bij ons (Dld) zoiets is als een 2 jaarlijkse keuring (tüv of Dekra) en die kunnen het je heel moeilijk maken, als ze het ontdekken... (dus ook een 170/60 achterband op de 36/1 helaas)... ook wil ik niet te veel gaan rommelen, met meerdere motorfietsen in bezit moet je dan ook alles gaan onthouden wat gemodificeerd is, bij welke fiets.. Heb inmiddels besloten om de poten te laten hardverchromen, en deze gister aangeboden in Assendelft.. ondanks een forse rit, was dit nog goedkoper dan het bij ons te laten doen in de omgeving, € 95 p.poot (Assendelft) versus 300 p.poot (Enschede). Duurt ca. 2 week, kan ondertussen mooi de onderspoten en remschijven spuiten (kleur laten namaken, tenminste zo goed als mogelijk)... ook de Honda dealert kan weer aan de slag, nieuwe voorwiellagers en keerringen besteld, evenals nieuwe glijbussen, keerkringen, stofringen, onderlegplaatjes, op mijn gewicht aangepaste hyperpro en bijbehorende olie... Maar dat zie ik over 2 weekjes wel.... Nu eerst de TT v.a. morgenvroeg en aansluitend door naar Höhenstein-Ernsttal voor de Sachsenring volgende week...
  5. 2 points
    Je moet ook niet uitgaan wat op die sites staat. Louis is een prima zaak waar ik goed ervaring mee hebt maar het bedrijf verkoopt graag want dat is waar ze het geld mee verdienen, dat wil niet zeggen dat de "tips" die ze geven. Ik heb even gekeken maar ik zie alleen "bijpassende artikelen" en "dit zou je ook kunnen interesseren" maar niet iets van wat er bij hoort. De plug is ook niet iets wat je moet vervangen maar volgens het boekje wel de koper/messing/aluminium afdichtring maar als je die even goed schoon maakt kan je die prima hergebruiken. Ik zeg ook altijd dat je voor gangbare zaken ook het beste gewoon bij de dealer kan kopen, dan weet je zeker dat je het goede hebt en anders kan je ook makkelijk de fout bij de juiste persoon leggen want je kan zo even terug gaan. Zelf ben je helaas ook fout bezig geweest want met de verkeerde draad kan je echt niet de plug met de hand indraaien tot het einde, als je dat aanhoudt als regel dan kan er weinig mis gaan. Alles aan draad moet je met de hand tot het einde kunnen draaien of tot aan de kunststof ring als het om een zelfborgende moer gaat en bouten voorzien van een fabrieksborging (bijv. remschijfbouten) moet je met een (inbus)sleutel met minimale weerstand tot het einde kunnen draaien. Ben je niet zo bedreven dan zou ik investeren in 2 à 3 momentsleutels (nooit 1 met een bereik van 10 tot 200Nm kopen want die werken niet), met het juiste moment ingesteld klikt hij al voordat de schade onherstelbaar is maar je hebt alsnog kans op beschadigen en daarom kan je beter uitgaan van helemaal indraaien met de hand.
  6. 2 points
    Inmiddels heb ik de neutraal schakelaar gemonteerd en dit lijkt het probleem op te lossen. Inderdaad niet de beste manier van troubleshooten maar ben blij dat dit goed heeft uitgepakt.
  7. 2 points
    Thuisblijven dan maar?
  8. 2 points
  9. 2 points
    Tadáá dankzij een alleraardigst Brabants spook heeft Rooie Rakker weer een puntgaaf kontje Vanavond maar es een dijkje inspecteren met de nieuwe aanwinst
  10. 2 points
  11. 1 point
    Garmin ntu 2020.10 is beschikbaar. Tevens een update voor garmin express. Nu maar hopen dat hij mijn rit van 14 juli niet verandert.
  12. 1 point
    Haha dat kwam er lekker uit. Dat de VFR kleine stukjes rijden niet fijn vindt.
  13. 1 point
    Ray, Super bedankt voor de service! Ook met het warme weer kan ik rijden
  14. 1 point
    Wel netjes volgens de gebruiksaanwijzing rechtop monteren. Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen maar hij heeft het gedeeltelijk op z'n kant niet lang volgehouden.
  15. 1 point
    Zojuist persoonlijk door Martin Valk (valkmotive.nl) bij mij thuis afgeleverd ... Ik zou de hoorn eerst bij hem komen afhalen maar zijn planning liep in het honderd en 'dus' kwam hij 'm gewoon even persoonlijk bij mij thuis brengen. Wat een service !!
  16. 1 point
    Ik ben tegen een soortgelijk probleem aangelopen na aankoop van mijn motor. Er zijn revisiesetjes leverbaar om dit te repareren. Heeft bij mij goed gewerkt! Lees dit maar even na: https://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?/topic/29055-Carterdraad-olieplug-reviseren#entry466422
  17. 1 point
    In aanvulling op Ray's uitstekende post nog wat over het daadwerkelijk oplossen van dit probleem. Volgens mij is de meest voor de hand liggende oplossing een nieuwe draad tappen en dan een overmaatste -passende !- dop er in. Dat gaat heel mooi met de carterpan eraf maar persoonlijk zou ik kijken of het gedaan kan worden met de carterpan er gewoon op. Je moet dan wel zorgen dat je het slijpsel er allemaal weer uitkrijgt maar ik denk dat dat te doen is. Maar ... en dit bedoel ik absoluut niet lullig ... met jouw technische vaardigheden zou ik dit niet zelf doen. Ik weet niet waar je woont maar ik denk dat 'onze' Johan dit klusje ook perfect zou kunnen klaren. Maar een goede motorzaak ook hoor.
  18. 1 point
    8.00 -8.30 uur en dan heb je de motor ook nog redelijk vooraan staan en onder de tribunes is een stand waar je de helm in bewaring kunt geven voor ( vorig jaar tenminste) €2,50 zodat je daar niet mee hoeft te slepen. Ze gaan er zorgvuldig mee om en je krijgt hem onbeschadigd weer terug[emoji106] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  19. 1 point
    gezien de tropische temperaturen de knoop maar door gehakt en Een Revit Jeans gekocht.
  20. 1 point
    Dan zul je een parasol mee moeten nemen. Op de taluds zal het ook rete druk zijn hoor, Meeuwenmeer etc een prima plek. Je kunt in die hele sector vrij rondlopen. Neem zonnehoed en creme mee...
  21. 1 point
    Als je maar genoeg nieuwe onderdelen monteert is hij ooit een keer klaar. Ik had de schakelaar even tijdelijk overbrugd met een draadje en dan geprobeerd of het dan wel goed is. Zo ja dan weet je zeker dat het de schakelaar is, zo nee dan weet je zeker dat het in de bedrading zit. Dit is try and error en dat kan een dure manier van diagnose worden. Meten is weten, gokken is dokken en gissen is missen. VFRikus
  22. 1 point
    Tijdens het hemelvaartweekend in Vianden even lunchpauze.
  23. 1 point
    Nee, wel 2 radiateurs maar alleen aan de linkerkant zit een ventilator.
  24. 1 point
    Heb jij niet 2 ventilatoren? Zo even uit mijn hoofd bedacht hoor, niets nagekeken..... Maar in elk geval even de ventilator(-en) electrisch loskoppelen en rechtstreeks op de accu aansluiten. Hiermee controleer je of ze wel werken. Als ze niet werken, probeer dan even of je ze met de hand kan roteren. Soms zit het lager vast, en soms loopt de fan vast ergens tegen aan. En dan brand de zekering dus ook door.....
  25. 1 point
    Ik heb hier nog een complete set liggen inclusief verlichting. Zonder scheuren of breuken. Verder in goede en nette staat.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00