Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/12/2025 in all areas

  1. Gisteren eindelijk het rijbewijs gehaald en deze machine is er helemaal klaar voor! Een kennis heeft het oude grijze zadel opnieuw bekleed met een mooie zwarte uitvoering.
    9 points
  2. Vanavond deze schoonheid ophalen in Zwolle.
    9 points
  3. Dank allemaal voor het meedenken. De stekker van de stator zat niet aangedrukt. Toen ik hem wilde loshalen om door te meten hoefde ik niks te doen. Nu na aandrukken 14,1 Volt bij 2500-3000 rpm 🤪. 👍
    8 points
  4. Zo goed als origineel, heeft honda 31 jaar geleden toch netjes gedaan!!
    8 points
  5. Vandaag aangenaam verrast, bedankt Dennis & Nancy voor de goede service 👍
    7 points
  6. Laatste bericht 2017 😂 beter laat dan nooit. Deze ook wit
    5 points
  7. Oppenau, Schwarzwald Via Frankrijk (Vogezen) nu een paar dagen in het Schwarzwald met eindelijk een heerlijk zonnetje 😎
    5 points
  8. Machtige machine . Toen ik de mijne net had zei een Amerikaanse vriendin tegen mij :you're in for a treat"...ben blij dat ik begonnen ben met bochtentraing want ,zo blijkt, er is meer mogelijk met deze machine🙈🏍👍
    4 points
  9. Dank, maar ik heb toch liever een stekker ivm evt. vervangen in de toekomst en het kunnen doormeten. Vandaag lekker de hele dag gereden. Div. keren gestopt en ook flink in de regen m. Gelukkig geen problemen meer gehad. Fingers crossed. 🤞
    4 points
  10. Nou 2 uur gereden vanmiddag, talloze malen even gestopt en gelukkig geen problemen meer gehad. Hopelijk was de combinatie van een nieuwe zekeringhouder de stekker naar de stator (en het een maand geleden vervangen van de stator en spanningsregelaar) de oplossing voor mijn laadproblemen en spontaan uitvallen. Nog maar even goed testen het weekend.
    4 points
  11. De oude Shoei is echt op en vies, dus weer een nieuwe gehaald.
    4 points
  12. 4 points
  13. Nieuwe Bandjes. Bridgestone A41 als vorige keer. 14k mee gereden
    4 points
  14. Beide vervangen en bleek nodig te zijn ook . Het zijn gebruikte bridgstones geworden en de achterste is nu breder. Fiks 4mm profiel en.....EN !! De wobble is ook weg🎉👍 .in de oude bandjes waren al verouderings tekens zoals scheurtjes . Het was gezellig en wat andere raakvlakken dan motoren en hebben veel lol gehad🫶👍. Gelijk maar vanaf Bleiswijk naar het westland gereden en een rondje binnendoor gedaan.....subliem te noemen.
    4 points
  15. Bij de pishoek ja dat is dus geen geintje
    4 points
  16. Nou nieuwe zekeringhouder gemonteerd en gelijk een 0,5 Volt meer. Tikt nu zelfs de 14,0 Volt aan terwijl ik voorheen amper boven de 13,5 Volt kwam. En ook mijn handverwarming lijkt het weer te doen. Fingers crossed …. eerste kilometers zijn hoopvol.
    3 points
  17. Kijk, voldoende kofferruimte om heel Europa door te reizen!
    3 points
  18. Motoport rekent (net als vrijwel iedereen) extra geld als je zelf een band aanlevert. Dan moeten ze/we namelijk onze kosten dekken met alleen het uurtarief. En die kosten zijn heel veel hoger dan je zou denken..... Als je praat over 5 jaar geleden dan rekende ik € 17,50 per los aangeleverd wiel + € 5 voor een zelf geleverde band + € 3 verwijderingsbijdrage. Dat zij veel meer kosten per maand hebben dan ik dat heb zorgt er voor dat ze ook meer moeten rekenen. Oplichting is het natuurlijk niet, deze prijs had je van tevoren kunnen opvragen. Dat je dat niet gedaan hebt ligt aan jou, niet aan hun. Ze zijn immers niet verplicht je dit tevoren te melden.... Dat Motoport (vrijwel ?) nooit goedkoop is, dat is ook algemeen bekend. Maar ook dan is het nog steeds geen oplichting..... Als jij 5 jaar geleden een nieuwe voorband voor 69 Euro kocht, dan ben jij duidelijk iemand die voor de centen gaat, en niet voor de kwaliteit. Daar kon je ook toen namelijk niets goeds voor kopen..... En dan ben je inderdaad beter af om het/alles zelf te doen. En dat is jouw goed recht..... EDIT vanwege dubbelposting....
    3 points
  19. Net een belletje gehad van de motorzaak, de achtervering is ‘overleden’ en die lekt dus. Een originele achtervering kost >€2.000,- Er is geadviseerd om er eentje van Hyperpro te nemen, die komt ongeveer op €700,00. Levertijd is ongeveer een week en dan nog de montage uiteraard. Hij zal voor het rondje Zeeland, 20 juli, wel gereed zijn denk ik.
    3 points
  20. Ervaring met allemaal (ik verkoop en monteer heel veel motorbanden, en rij er ook regelmatig mee). En inderdaad is de Roadsmart IV van Dunlop voor vrijwel iedere VFR-rijder de beste keuze. Niet voor niets winnaar van alle grote vergelijkingtesten. Verschil met de Road 6 (de 4 moet je gewoon vergeten) is dat hij door het stijvere karkas strakker stuurt (minder beweging in het chassis), en dat de band zijn goede rij-eigenschappen langer vasthoudt. Maar de Road 6 is comfortabeler, warmt iets sneller op, en gaat bij een rustige rijstijl iets langer mee. De Angel GT2 lijkt qua rijeigenschappen op de Dunlop, maar scoort op bijna alle punten net iets minder. Nog steeds een prima band.
    3 points
  21. 3 points
  22. 3 points
  23. Sorry, dat klopt niet. Je hebt de Sportmax Roadsmart, en de Sportmax Sportsmart. De Sportsmart MK3 is de sportband die het langst meegaat. Op mijn Blackbirds haal ik er met een stevige rijstijl 8000km (achter) en 12.000km (voor) mee.
    3 points
  24. Lekker man, mooie omgeving ook. Enjoy !
    3 points
  25. 3 points
  26. Zelf ben ik niet zo van een kofferset. Oke, de topkoffer kwam bij de motor en is wel makkelijk voor dingen. En de woon/werk-laptop-erin-is-erg-handig... Vanuit m'n V2 tijd heb ik altijd roltassen gebruikt, van groot tot klein. Dus ging ik op zoek naar iets soft-baggerigs. Ik kwam uit op de Bagster Sprint, en dan is Vinted ineens je vriend. Voor 30 euro's vanuit Frankrijk ingevlogen, inclusief (helaas) maar 1 heatbag. Afgelopen weekend een proef-plaatsing en rit van 240 km gedaan. Het zit als een huis. Ik heb zelf de nodige (kleine) spanbandjes gemaakt om de onderkant vast te zetten, en 2 bandjes extra die aan het topkofferrek gaan. De roltas zit vast aan het rek en de duopas. mount. De zijtassen zijn nog iets van 10cm breeder te maken.
    2 points
  27. Bedankt het zal wel weer een winter dingetje worden, maar ja kan ik vast spullentjes verzamelen 😃
    2 points
  28. GT Air 3 Nog nooit een systeemhelm gevonden die ik lekker vind zitten.
    2 points
  29. Alleen met de de en remontage red je het in 30min. En er wordt niet vol continu gewisseld dus die reken som van 160 euro uurloon is niet correct
    2 points
  30. Wat is volgens jou de prijs van personeel? incl gereedschap? Ik heb een hekel aan de opmerking oplichting ... volgens mij snap je dan niet hoe het werkt in de handel. Groet Peter.
    2 points
  31. @José begrijpelijk was ook alleen een tip vind het namelijk een hoop geld En je kunt altijd naar Johan zou niet weten waarom je dat niet zou kunnen maken je bent niet een contract met hun aangegaan voor onderhoud het is nog steeds je eigen keuze Zo denk ik erover wat een ander denkt ook helemaal prima 👍
    2 points
  32. Dat is geen moeilijke keuze dan denk ik? Hier ook erg blij met m’n Hyperpro (voor én achter)!
    2 points
  33. ok, dat kan ook nog. enne met die nwe veer wordt de CT ook nog eens beter
    2 points
  34. Gratis bestaat niet. Hooguit "bij de prijs inbegrepen" VFRikus
    2 points
  35. Dream on.....
    2 points
  36. De zekeringhouder die ik heb besteld was deze https://www.amazon.nl/dp/B0B9RXF7WK?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1, ik geloof dat ik de op een na dikste heb gebruikt. Verder heb ik dit stekkertje er uit geknipt en toen de draden die ik overhield verbonden met de nieuwe zekeringhouder. Die zekeringhouder toen ergens weggefrommelt op de plek waar de originele ook zat. Wint niet de schoonheidsprijs maar het werkt. Het gaat hier om "main fuse B" volgens het schema in de handleiding Overigens zagen mijn stator en stekker daarvan er toen zo uit dus dat is ook de moeite waard om te checken
    2 points
  37. Met oil level wordt bedoeld het oliepeil t.o.v. de rand van de binnenpoot. En dat is de zogenaamde luchtkamer, dus dat deel waar geen olie zit.
    2 points
  38. bedankt en vooral voor de montage handleiding. kon het nergens vinden via Google.
    2 points
  39. Er is ( al een week) een kaartupdate uit: CN 2026.20 NTU. Voor de liefhebbers
    2 points
  40. Gewoon opzoeken die plakstrepen, went ècht. En je glijdt maximaal slechts 10cm opzij.
    2 points
  41. Het is helemaal gelukt, zit er onder en al uitgetest in Luxemburg met 2 personen en bagage. Werkt wel maar is nog geen Hyperpro veering, als toevallig nog iemand wat heeft liggen hou ik mij aanbevolen 🙂, maar nu kan ik weer even verder. Bedankt voor de informatie. M.v.g.Patrick
    2 points
  42. Sterker nog, hij is duidelijk beter dan de Road 6 (op zwaardere motoren). Alleen de levensduur is wat minder, maar hij blijft wel langer goed sturen. Ze heten trouwens Sportmax Roadsmart.
    2 points
  43. Ik zou nooit gebruikte banden nemen.. lijkt mij over het algemeen een verkeerde bezuiniging. 🤔 Ik rij zelf met Dunlop Roadsmart 4 op de VFR800 en op de ZZR1400 en doe er ongeveer 11-12 duizend km mee. Daarvoor de Roadsmart 3 gehad, deze toen geprobeerd nadat ik de Bridgestone T30 / T31 heb gebruikt en naar mijn mening was het rijden prettiger met de dunlops, maarja zoveel verschillende mensen zoveel verschillende meningen 😅 Elke nieuwe band van de bekendere merken is tegenwoordig gewoon goed heb ik het idee, en altijd beter dan de versleten band die eraf gaat.
    2 points
  44. Bar Montenegro en mijn trouwe Honda
    2 points
  45. Gisteren bleek mijn VFR erg fotogeniek te zijn na een ritje, foto genomen bij de haven in Wageningen.
    2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...