Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/18/2021 in all areas

  1. 7 points
    Een upgrade voor de XT, zaterdag ga ik 'm ophalen.
  2. 5 points
    misstaat de RC36II niet (van facebook)
  3. 4 points
    Je hebt het niet fout gedaan want Honda schrijft inderdaad die waarden voor. Synchronisatie waarden zijn afhankelijk van de lengte van de uitlaatpijpen Bij de Vtec moet de synchronisatie van alle vier gelijk staan Ik heb de lengte van de uitlaatpijpen van de Vtec vergeleken met die van de FI en deze zijn allemaal gelijk Als je de FI afstelt met alle vier waarden gelijk dan loopt de motor mooier rond dan wanneer je de voorgeschreven waarden van Honda aanhoud. Ik stel de FI daarom ook met alle vier de waarden gelijk af. Een verklaring voor de afwijkende Honda voorschriften heb ik niet, in de praktijk blijkt dat de FI mooier loopt als de waarden gelijk zijn afgesteld
  4. 3 points
    Een ietwat verbouwde transalp uit 1995 gekocht voor erbij.
  5. 3 points
    Ik had het moment gemist tijdens mijn Balkan trip maar ik ben ook met de CT de 100.000 gepasseerd. Ondertussen staan er alweer een paar duizend (stuk of 8 of 9) bij.
  6. 3 points
    Ja maar ik zou even wachten tot je weer nuchter bent Of de volgende keer een echt toetsenbord gebruiken (ik ken het probleem)
  7. 3 points
    Bij Motoplus is alles wat niet BMW is mak en niet gelijk aan een BMW. Dat lees je in al hun tests, of het nu de GS is of in het verleden de K1200 of de 850. Ook in het verleden een Crosstourer werd als mak afgeserveerd door Motoplus. Twee jaar geleden ben ik met (ex) collega's met een tiental BMWs R1200 en R1250 allemaal GS-en en GSA-s een dag gereden in de Eifel en ook op een stuk op de Duitse snelweg topsnelheid. Geen van de BMWs kon de Crosstourer bijhouden (ook niet op topsnelheid) terwijl ik alle koffers er nog op had zitten en de meesten van hun niet. Bij motorNL (Promotor enz.) een test gelezen waar ze een sprint test gedaan hebben tussen een Africa Twin 1100 en de nieuwste GS 1250 en tot 150 km maakte het geen verschil en lag de Africa Twin zelfs tijdens de sprint soms voor. Dus mak zou ik hem zeker niet mee noemen. Ook een praktijktest van diverse testrijders in Promotor op verschillende alroads waaronder de Africa Twin en de GS en een KTM. Geen van de testrijders mistte de 30 of meer PKs die de Africa Twin minder heeft dan de concurrentie. Dus cijfers zeggen niet alles en tests zijn zeker (soms erg) subjectief, terwijl met name Duitse tijdschriften (en dus ook MotoPlus) vaak bij tests je bijna doen geloven dat hun tests bijna wetenschappelijk en objectief zijn. Kortom rijdt er zelf op en kies wat je lekker vindt rijden en laat je niet te zeer beïnvloeden door de zeer subjectieve meningen van testrijders en zeker niet door de race om de meeste PKs. Alle PKs boven de 100 hadden we op dit forum al jaren geleden bestempeld kroeg-pks. Leuk voor sterke verhalen in de kroeg, maar in de praktijk heb je er niets aan.
  8. 3 points
    De afgelopen tijd weer een paar keer op pad geweest, vooral in Nederland maar ook een keertje een "lang weekend" solo naar Sauerland (en weer terug).
  9. 3 points
    Hierbij bied ik mijn VFR te koop aan. Ik ben de 2e eigenaar en heb de motor sinds 2008 in bezit. De kilometerstand bedraagt 85.000. De motor heeft tijdens mijn bezit altijd het verblijf gehad in een verwarmde garage, is niet gebruikt tijdens het pekelseizoen en is cared for by Johan! De VFR is voorzien van de volgende extra's: - Streetbox Hyperpro - Pro-oiler kettingsmeersysteem - Alarmlichtschakelaar vanuit modelserie 2004 - Topkofferhouder Honda en Givi adapter - Staintune uitlaat met db killers (zie Youtube RichyVida) - Convertibars verstelbare clipons - Verlaagde voetsteunen - R&G crash protectors - MRA windscherm De originele clipons, uitlaat en windscherm zijn aanwezig. Prijs 2.500,-
  10. 2 points
    Imbussleutel werkt beter
  11. 2 points
    Vandaag op de Belgisch Laverda meeting deze RC30 gespot. Voor de kenners/liefhebbers, op de achtergrond zie je een échte SFC staan..
  12. 2 points
    Ach dit echt zo'n hebbedingetje. Niet echt nodig maar leuk om te hebben
  13. 2 points
    Leuk die eerlijkheid (ik doe nooit domme dingen........)
  14. 1 point
  15. 1 point
    Ook de (mijn) RC80 haalt de 1:20 zonder al te veel getreuzel.
  16. 1 point
    Blauwe Viffer 800Fi rond 16:00-16:30 tussen Schermhorn en Ursem. Nog een paar weken en dan is eindelijk de Molendijk weer open
  17. 1 point
    Ik lees allerlei dingen zoals koppeling erbij pakken, hij bokt onder de 3000rpm, met slappe vering is het lastig en ik lees zelfs ergens dat het met rot balhoofdlager nog lastiger is. Niet om op te scheppen, maar een week nadat ik mijn VFR800FI '99 heb gekocht besloot ik naar een parkeerplaats te gaan en weer eens even mijn bijzondere verrichtingen te oefenen. Zelfs na meer dan 15 jaar mijn motorrijbewijs te hebben vind ik dat nog steeds leuk. Geeft toch een stuk motorbeheersing. Nu is mijn balhoofdlager aan vervanging toe maar ik vind de VFR een enorm fijne motor om verrichtingen mee te doen. Achtjes, halve draai, cirkel maken en zelfs knietje aan de grond op de parkeerplaats in z'n 1, hij doet het allemaal met gemak. Ik kan ongeveer tot 1000rpm rijden met constant gas en achterrem erbij, zonder dat hij bokt of afslaat. Kom je rond de 1000rpm of eronder, dan kom je wel in de buurt van afslaan. Ook leuk om te proberen: in een rechte lijn proberen te rijden zonder handen. Hoe langzamer, hoe moeilijker Komt die handchoke van de eerste generatie FI toch nog van pas! Beginnen met 30km/h en dan afbouwen. Tot 10km/h lukt mij.
  18. 1 point
    Eens, maar er zit een mooie afsluitingsdop op, dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik zal hem niet voor andere zaken gaan gebruiken, en die geschakelde draad ga ik mooi gebruiken voor mijn navigatie aansluiting. Bedankt voor het meedenken!
  19. 1 point
    Opnieuw afgesteld met alle vier gelijk en verrek: hij loopt en klinkt inderdaad stukken beter.
  20. 1 point
    Defecte regelaar. VFRikus
  21. 1 point
    Het was iets later geworden dan zondag. Maar deze VFR heeft nieuwe veren en olie. Als ik Bovenstaande mag geloven is het qua vering een stuk beter geworden. Ook zijn de vorkpoten weer lekker schoon gemaakt, op de glijbussen zat wel wat steenslag maar dit hebben we zo goed als we konden weg gehaald met Scotch Brite. Wat wel opviel was dat in 1 vorkpoot fors minder olie zat dan de andere. Alles bij elkaar was het leuke avond en heeft @ElPolloDiablo ook weer geleerd hoe hij het de volgende keer zelf kan doen. Verder vond ik de fiets netjes uitzien.
  22. 1 point
  23. 1 point
    Hoi @hbor77, sorry voor de late reactie maar als je heel goed kijkt naar dat "plaatje" dan zie je dat er aan de onderzijde van het embleem (aan de rand dus van het plaatje) een kleine uitsparing zit. Hier kan je met iets puntigs onder het plaatje komen en het eruit wippen. Het is zacht materiaal en het plaatje zit met de randen iets onder het hardere materiaal dat er rondom heen zit. Met een beetje beleid is het simpel te verwijderen en ook weer terug te plaatsen. Eenmaal eruit kan je bij het boutje (bij mij is dat "inbus"). Succes
  24. 1 point
  25. 1 point
    ...hier heb ik gisteren niet echt op gelet. Nadat ik de SR vervangen had, heb ik hem aangeduwd en de oprijlaan bij mijn werk op en neer gereden (ca. 200m). Vervolgens weer op zijn plek in het koetshuis gezet. Toen ik rond 17:00 uur op de motor stapte en ik op de startknop drukte deed ie het gewoon (hij had wel een beetje moeite om te starten) en zonder problemen naar huis gereden (55 km). Nu alleen weer goedkoop een reserve SR zien te scoren.... Dit behoort ook tot mijn standaard uitrusting
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00