Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/13/2021 in all areas

  1. 7 points
    En dan heb je opeens 2 VFRs! De VFR800 VTEC van @DaSuperGrover overgenomen, en wat voor een beest is het! Nog niet de beste foto's, maar hier staat hij naast de huidige VFR800 Fi, die op den duur weg gaat.
  2. 6 points
    Ja @Smuiger ik doe niet mee aan die onzin en durf het woord zwart gewoon te noemen
  3. 4 points
    Erg mooi, die zwarte componenten.
  4. 4 points
  5. 4 points
    Jullie zijn ook wel een stelletje nostalgie-ridders he?! Geschiedenis les voor de liefhebbers.
  6. 4 points
    Nee. De importeur is trouwens een vriend van mij, en ik verkoop en monteer ze dus ook in mijn shop. De pen blijft ook als je de bouten van de remklauw losmaakt door/in de schijf zitten. Je kan na demontage het wiel dus maar een heel klein stukje draaien, ongeveer een kwart omwenteling. Het slot heeft de hoogste ART-keurmerken (let wel, alleen de EU-variant heeft ART4), en is dus goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappijen. Het onafgeveerde gewicht van de voorkant wordt met dit slot verhoogd met nog geen 2%. Knappe jongen die dat gaat merken. M.b.t. de veiligheid met wegrijden: doordat er totaal geen enkele beweging in zit krijg je geen klap, en zal je niet vallen. Ook niet als je wiel niet recht staat. Mogelijk dat als je met een wheely wil vertrekken dat het wel misgaat, maar die ervaring hebben we nog niet gehad. De remschijf zal dus ook NIET krom gaan als je het slot vergeet (en dat is de op 1 na meest voorkomende reden waarom remschijven vervangen worden). LET OP: de Roadloks zijn ALLEEN verkrijgbaar voor motoren met radiale remklauwen. Voor diegenen die het verschil niet weten tussen axiale remklauwen en radiale remklauwen is er een simpele richtlijn. De nieuwere/duurdere motoren hebben vaak een upside-down vork en radiale remklauwen. De bouten staan dan iets schuin naar voren naar de vorkpoten toe. Bij de oudere of goedkopere motoren heb je axiale remklauwen waarvan de montagebouten horizontaal liggen, en achter de vorkpoten langs gemonteerd zitten. Hier past geen Roadlok op. En dat is dus helaas voor de meeste VFR-modellen.
  7. 3 points
    Grappig: Vele hebben eerder gezegd dat deze motor te zwaar is om te sportief te rijden en te sportief voor z'n toer eigenschappen. Nu draai ik de rollen ff om. Het is een sportmotor waarmee je kan toeren en het is toermotor waarmee je lekker sportief kan knallen. Het is allebei hetzelfde maar toch anders
  8. 3 points
    De koplamp? Nu je het zegt.... dat is dan jammer om te lezen. Ik heb er namelijk geen foto van, maar er zit een barst in mijn koplamp. Volgens mij wel een barst waar je prima mee kan rijden, maar hij zit er. Verder zijn twee van de vier ophangpunten (aan de binnenkant van de topkuip) beschadigd, maar hier is volgens mij nog wel wat van te knutselen. Overigens was ik al van plan om hem op te knappen, ik heb een doffe plek, lijkt erop dat de coating daar weg is. Zorg wel dat die barst waterdicht blijft. Anders krijg je vocht in de koplamp en is het een kwestie van (niet al te lange) tijd dat je hem weg kunt gooien. Naar om te horen van je highsider! Voor zover ik weet zijn dat zo'n beetje de slechtste ongelukken die je kan hebben, gelukkig klinken ze nog stoer zeg maar. Ben je er zelf goed van hersteld? Ik ben - na een operatie - wel gelukkig goed hersteld van dat ongeluk. Ben daarna (toch wel klein jaartje geduurd) eigenlijk nog veel meer gaan rijden (en voorzitter geworden van deze mooie club). Mag alleen "helaas geen huishoudelijke klussen meer doen zoals stofzuigen en ramen lappen" Zo afgesproken met de chirurg......en dat gunde hij me wel . Mijn vrouw heeft zo haar twijfels hierover
  9. 3 points
    Ik rij al jaren met stuurmoffen, dat is echt super. En zo oud ben ik nog niet.....
  10. 3 points
    Waar ging het ook alweer over? Wij nostalgieridders hebben op onze leeftijd meestal al een wat slechter geheugen.....
  11. 3 points
    Vanmorgen op de A1 ter hoogte van Apeldoorn tussen 9h15 9h30 richting Amsterdam een mooie rode Vtec met top koffer berijder geel hesje aan. Ik in mijn zwarte dikke bus richting Enschede Ik hoef eigenlijk niet te vragen wie het was, voor mij (en de club) geen onbekende @skippy kom er maar in 👍
  12. 3 points
    PPPSSSSTTTTTTT oudere handschoenen horen ook bij iets oudere handen Gr Nico
  13. 3 points
    Foei Knalselder... maarreuh... Noemen we een vrouw die daarin trapt vanaf nu een schijfremslet? (Sexistische modus uit.. )
  14. 2 points
    Met het laatste - dat iedereen moet doen waar hij zich het beste bij voelt - ben ik het volledig eens. Met het eerste - dat van belangenconflict - juist niet. Ik ken genoeg ondernemers die heel erg graag een goede auto of motor willen verkopen en graag een tevreden klant terug zien komen voor onderhoud en reparatie. En dus zo'n auto of motor in top-staat afleveren. Want dat is hun verdienmodel....een vaste klantenkring. Een auto of motor waar ze zelf geen vertrouwen in hebben (door bijvoorbeeld inruil verkregen) die staat nog geen dag bij de zaak en gaat gelijk door naar de handelaren. Die ondernemers zitten helemaal niet te wachten op garantie-gedoe en ontevreden klanten. Maarja.......je moet dan zelf ook geen kopjesjager zijn en bereid zijn om een eerlijke prijs te betalen.
  15. 2 points
    Alleen nog ff andere raw’s er op (smoked)
  16. 2 points
  17. 2 points
    Leuk verhaaltje uit 2011 over de 5th gen VFR http://www.motorcycledaily.com/2011/02/md-best-buy-1998-2001-honda-vfr800i/
  18. 2 points
  19. 2 points
    Iedereen bedankt voor de reacties! Mooi om te zien dat er nog dit soort communities zijn waar men elkaar kan helpen Ik zal even één voor één reageren op jullie posts: Thanks voor de tip, ik zal hem eens een DM sturen. Ik heb geen idee wat gangbare prijzen zijn, maar van de bedragen die ik op deze site vind wordt ik een beetje verdrietig :') Hoe lastig is het om met Lego stukken op te knappen? Normaal gesproken zou ik zeggen dat kost me teveel tijd, maar voorlopig zit ik nog veel meer thuis dan me lief is! Opzich héb ik een beschadigde topkuip in de juiste kleur, het heeft alleen zin als die van mij er veel slechter aan toe is denk ik. Precies mijn idee, ik ben écht heel erg verknocht aan mijn trouwe VFR'retje, maar hij heeft me zo'n 2500 euro gekost en ik heb er inmiddels zo'n 80k km op staan, waarvan ongeveer de helft door mezelf. Het liefst knap ik hem nog op, maar als ik er 600 euro aan plastic in moet steken begint het stiekem toch wel een beetje te kriebelen voor een andere motor. Maar goed, als het aan mij ligt blijf ik bij mijn voornemen, "hij gaat niet weg voordat er een ton op staat" Imitatiedelen hoor ik echt ontzettend wisselende dingen over, heb je hier zelf ervaring mee? Passen en meten is opzich niet zo'n heel groot probleem (lijkt me), met originele onderdelen van een andere schademotor moet ik waarschijnlijk ook wel wat knutselen. Dus werk zit er toch aan ben ik bang! (gelukkig vind ik het wel leuk om een beetje te prutsen met dit soort dingen) De koplamp? Nu je het zegt.... dat is dan jammer om te lezen. Ik heb er namelijk geen foto van, maar er zit een barst in mijn koplamp. Volgens mij wel een barst waar je prima mee kan rijden, maar hij zit er. Verder zijn twee van de vier ophangpunten (aan de binnenkant van de topkuip) beschadigd, maar hier is volgens mij nog wel wat van te knutselen. Overigens was ik al van plan om hem op te knappen, ik heb een doffe plek, lijkt erop dat de coating daar weg is. Naar om te horen van je highsider! Voor zover ik weet zijn dat zo'n beetje de slechtste ongelukken die je kan hebben, gelukkig klinken ze nog stoer zeg maar. Ben je er zelf goed van hersteld? In onderdelen heb ik van meer mensen gehoord, maar ik heb niet super veel ruimte om het ding te stallen (en geduld is een schone zaak). Bedankt voor de tips alsnog! Waar moet ik ongeveer aan denken als ik alles (ook de delen die nog heel zijn) laat overspuiten? Als er dan toch gespoten moet worden, dan zou ik natuurlijk ook voor een knallende custom kleur kunnen gaan Wat kuipdelen betreft, ik zoek op dit moment vooral nog naar de topkuip (of iemand die de mijne vakkundig kan herstellen). Je hebt een DM van me! Alles bij elkaar begint voor mijn gevoel m'n schouder weer langzaam wat aan elkaar te groeien en heb ik inmiddels redelijk wat onderdelen binnen (of er zicht op) mede dankzij jullie. Ik houd jullie op de hoogte!
  20. 2 points
    Goedemiddag VFRienden, Met deze update wil ik dit topic graag afsluiten. Inmiddels heb ik een waterpomp aangeschaft en ben daarnaast ook weer wat wijzer geworden. Allereerst heb ik contact gezocht met Motorcycle Spare Parts om de mogelijkheid van de aanschaf van een nieuw exemplaar te onderzoeken. Dat onderzoek was echter snel afgerond, want na een blik in hun computersystemen bleek dat ook zij de benodigde waterpomp niet meer kunnen leveren. Om anderen in de toekomst geen valse hoop (meer) te geven gaan ze dit gegeven nu aanpassen op hun website. De optie van een nieuw exemplaar kwam voor mij daarmee te vervallen. Voor een tweedehands exemplaar kwam ik, via een omweg, vervolgens uit bij BOR Motorparts. De waterpomp die zij aanboden vond ik er optisch het meest fris uitzien. Na telefonisch heel netjes te woord te zijn gestaan heb ik, om weloverwogen een keuze te kunnen maken, per app eerst nog zes extra foto's ontvangen. De verkoper wees mij vervolgens ook nog op een mooi exemplaar uit 2009, die hij tevens op de plank had/heeft liggen. Na overleg met Arie Molenaar Motors werd mij echter toch aangeraden om 't bij het officiële artikelnummer te houden en daardoor geen extra risico te nemen. De betaling verliep via iDEAL en de waterpomp is vervolgens diezelfde middag nog verzonden. Arie Molenaar Motors heeft de waterpomp een dag later ontvangen en gaan er nu verder mee aan de slag. Ik ben dus erg blij dat ik straks, als het goed is, de weg weer op kan en ben zeer tevreden met de verleende service! Ik heb wellicht nog een handige tip voor andere mensen die op zoek zijn naar gebruikte onderdelen. De waterpomp waar ik uiteindelijk voor heb gekozen had ik namelijk, voor € 55,- exclusief € 10,- verzendkosten, op Motorparts-Online zien staan. Gelukkig kon ik op de foto het labeltje met daarop de naam van het desbetreffende bedrijf lezen en ben ik daar vervolgens even rechtstreeks gaan kijken. Bij BOR Motorparts bleek de waterpomp € 50,- te kosten en de verzendkosten € 7,95 te bedragen. In plaats van € 65,- ben ik nu geslaagd voor € 57,95, met die paar muisklikken heb ik dus toch mooi weer € 7,05 bespaard. Ik had van tevoren geen rekening gehouden met dit soort verdienmodellen, maar die zijn er blijkbaar dus wel... Lang verhaal in het kort, mijn zoektocht is ten einde gekomen. Gelukkig heb ik toch nog een op het oog nette waterpomp weten te bemachtigen en nu maar hopen dat ik er nog lang plezier van ga hebben. Nogmaals hartelijk dank voor jullie inbreng!
  21. 2 points
    Bij 94.000 km waren bij mij de koppelingsplaten van mijn CT aan vervanging toe. Daarna weer prima na het vervangen. Dus bij jou zou het ook maar zo kunnen dat ze versleten zijn. Vervang dan ook maar de aandrukveren (wordt aangeraden door Honda). Het slijten van de koppelingsplaten is geheel afhankelijk van je rijstijl, maar ik zou de platen en veren (en pakking) maar vervangen, zo duur zijn die onderdelen niet als je het zelf vervangt.
  22. 2 points
  23. 2 points
    Dank voor de duidelijke en overtuigende uitleg (wel Jammer....ik begon net geïnteresseerd te raken. Daar hoef ik nu dus niet meer over na te denken...totdat er een motor met radiale remklauwen in beeld komt . Dus om een heel goed schrijfremslot aan te schaffen heb ik een nieuwe motor nodig.....best goed verhaal )
  24. 2 points
    Klopt , Fred Bakker stond zelfs nog in de zaak...
  25. 2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00