Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/25/2021 in all areas

  1. 6 points
    Vandaag, na via dit forum in contact te zijn gekomen met Johan, mijn VFR weer bij hem opgehaald na onderhoud. Dit was een onderhoudsbeurt plus extra zaken (kleppen stellen, balhoofdlager vervangen etc.) van een andere orde dan wat ik bij alle motoren die ik heb gehad gewend ben geweest. Wat een fijn gevoel geeft het als iemand die zo gedreven en gepassioneerd is aan je motor heeft gewerkt. Ook het helemaal meenemen in het traject d.m.v. foto’s en toelichting in de mail was fantastisch, erg indrukwekkend om te zien hoe gedetailleerd alles door Johan werd aangepakt. Bij het ophalen een prachtig gepoetste motor aangetroffen en ook nog een hoop geleerd. Uitgebreide uitleg van Johan over vering en demping, kleppen, banden-profiel en nog veel meer. Echt ontzettend leuk en leerzaam. En daarna mocht ik nog twee uur naar huis rijden, wat een positief verschil met voor het brengen! Heel fijn om weer eens een echte vakman tegen te komen! Johan, nogmaals dank voor de goede zorgen en de perfect afgeleverde motor!
  2. 6 points
    Hallo, Ik heb op de vraag van @Aficior, de stoute schoenen maar aangetrokken en alle wegbeheerders van Nederland een mailtje gestuurd of ze mij informatie kunnen verschaffen over afsluitingen voor Motoren (gemotoriseerd verkeer), dat heeft het volgende opgeleverd... Het bestand wordt nog regelmatig bijgewerkt, en is te downloaden via deze link! Sla het bestand op als: .OV2 (POI) of als .csv (POI) of als .gpx 1.1 (Track, POI) !Let op er zit geen Track in de gpx file! Je kunt het vervolgens uploaden in je eigen MRA omgeving of in een andere routeplanner die je gebruikt. Lekker makkelijk bij het plannen van je routes in Nederland! In MRA: Maximaal inzoomen, Klik op een icoontje om de tekst van de afsluiting te zien. Suc6 met het plannen
  3. 4 points
  4. 4 points
    Hallo, Nou ik ben even bij het lokale schadebedrijf geweest. De achterkap is niet gescheurd alleen scheurtje in de verf! Pfew.... kontje, zij-kap en voorkap alle drie weer helemaal netjes voor grofweg 200 euro. Ik moet zeggen dat valt me niet tegen. Uiteraard wel als ik zelf de kappen er af haal en ze er weer op monteer maar dat gaat wel goed komen. gr, Leo
  5. 4 points
    Maar gelukkig heb ik me fijn kunnen vermaken op Zandvoort met @Cock… Eind goed al goed.
  6. 4 points
    Alsof de garage nog niet vol genoeg is, vandaag nóg een fietsje aangeschaft.. Enigszins mishandeld in de laatste 26 jaar, maar een redelijke basis. 53K gelopen, en het plan is om deze net zo origineel te maken als mn vfrretje En wees niet ongerust, de vfr is netjes gewassen vandaag. Dit jaar toch al 300 km mee gereden 😎...
  7. 4 points
    Gelukt, de deur is open. Met de nodige kracht lukte het om de geleider een stuk te verplaatsen. Toen kon ik erin en de koppeling losmaken. Ben nu aan het kijken waarom hij het niet doet. Het relais klikt als ik op de knop druk maar verder gebeurt er niets. Blij dat ik nu in elk geval m’n garage weer in kan.
  8. 3 points
    Nieuw zadeltje, helemaal blij mee! [emoji2][emoji2][emoji2]
  9. 3 points
    Komt met bekend voor, maar ik kan er gelukkig wél bij. Mijn vrouw vroeg direct hoe dat bij ons werkt, maar het is zó simpel, dat zelfs zij.....
  10. 3 points
    Ik had al een aantal jaren het plan om me een grotere topcase aan te schaffen omdat in de originele maar één helm past. Nu wilde ik niet nog een extra kofferrek in de garage, al zeker niet omdat het originele rek het mooiste en het stevigste op de markt is. Het bleek echter nog niet mee te vallen om op het Hondarek een ander merk van topkoffer te installeren. Als Givi-fan zag ik niet hoe ik één van hun steunplaten zou kunnen monteren en dus ben ik na lang zoeken bij SHAD uitgekomen. Na enkele uurtjes experimenteel geknutsel zitten de montageplaat en de bijhorende koffer bombenfest. Ik ben erg tevreden met het resultaat en vind dat de SH48 ondanks zijn fors formaat niet misstaat op de 1200f. Deze koffer weegt bovendien op het gevoel maar de helft van de kleine Honda topcase. Over de invloed op het rijgedrag kan ik nog niets zeggen, want voor een proefritje was het weer vandaag te slecht. Bevestiging van de plaat: De koffer met carbonlook afdekplaat En natuurlijk een zacht steuntje in de rug voor mijn passagieres
  11. 2 points
    Vast cash aftikken, maar zelfs dan nog een spotprijs. Materiaal kosten schat ik zo maar op €75.- VFRikus
  12. 2 points
    SW-Mototech Daypack. Super tassie!! Niet goedkoop, maar zeker zijn geld waard.
  13. 2 points
    Die f had ik ff over het hoofd gezien. En nu weet ik waarom jij nooit achter mij rijdt… [emoji1787]
  14. 2 points
    Dan zou het dat ronde ding met het kabeltje eraan moeten zijn en bij dit blok ziet het er ook wat zweterig uit. Uiteraard is dit blok flink gewassen omdat het als ornament opgesteld staat.
  15. 2 points
  16. 2 points
    Alhoewel ik geen problemen heb heeft dit topic me toch geïnspireerd voor een leuk werkje. Er zaten er toch een aantal behoorlijk vast dus wat preventief onderhoud zal zeker geen kwaad kunnen.
  17. 1 point
    Hallo, Zo heel veel stickers zitten er nu ook niet op alleen die 3d zilver VFR stickers op de tank en achter op het kontje een kleine Honda sticker dus dat gaat wel mee vallen. Wellicht ook al niet origineel maar dat vindt ik nu ook al mooi genoeg zeg maar 😉 Qua chinese kuipen hoor ik wel goede berichten over de wat duurdere(ABS) versies van Bliss star experts en het engelse Monster Fairings. Eerst maar eens langs het schade herstel bedrijf hier om de hoek zo met een.... gr, Leo
  18. 1 point
  19. 1 point
    Deze middag heb ik het hitteschild gedemonteerd en alles een keer gepoetst. Het zou effectief van die sensor naar beneden kunnen lopen, maar als alles wat vettig is, is dat altijd moeilijk met zekerheid te zeggen. Op de foto zie je alle genoemde verdachten.
  20. 1 point
    Ik heb foto's gemaakt van het item Gear indicator uit het WPH boek van de 1200F Misschien heb je hier iets aan De volgorde van de foto's is de volgorde in het WPHB
  21. 1 point
    @748cc Is gewoon een rc36II vork, kijk maar even goed naar de uiterlijke kenmerken.
  22. 1 point
    Aan de binnenkant gebruik ik een vleugelmoer en om die te lossen had ik een paar keer een tangetje nodig. Tijd is de grootste luxe waarover ik beschik naast gezondheid natuurlijk.
  23. 1 point
    Verder altijd onthouden EEN KWARTSLAG VOOR HET AFBREKEN STOPPEN
  24. 1 point
  25. 1 point
    Ik vervang meerdere keren per week kettingsets. Ja, sommigen zitten inderdaad krankzinnig strak vast. Ik gebruik in eerste instantie een sterke accu-ratel. Lukt het daarmee niet, dan gebruik ik de luchtratel. Het helpt trouwens als je eerst zoveel mogelijk de speling uit de ketting draait. Een enkel keertje lukt het ook hier niet mee. Dan rol ik de motor 150 meter verderop waar een vrachtwagengarage zit. Die hebben zwaardere luchtratels. Tot dusverre hebben we gelukkig nog nooit de hele zware moeten gebruiken...... Maar ook met hun medium-ratel heb je 2 man nodig om de motor op zijn plek te houden......
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00