Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 11/14/2024 in all areas
-
8 points
-
natuurlijk..... dat is al de derde keer.... voel ik me erg dom nu maar hartelijk dank7 points
-
6 points
-
6 points
-
5 points
-
De tijdelijke "werkplaats" Mijn huis is niet heel geschikt om een hele motor uit elkaar te schroeven. Het was met de CBF600N al een uitdaging in de woonkamer, en sinds ik een nieuwe bankstel heb, ben ik wat huiverig met rondspanndende vloeistoffen. Ik heb een overkapping die ik al ietswat dicht had gemaakt met zeil, maar dat was toch niet afdoende. Het werd nodig tijd om de CBF in de schuur te plaatsen, en de overkapping klaar te maken voor het VFR winterproject. Constructie is niet mijn ding, dus alvast excuses voor de traantrekkende constructie/houtwerk. Het is in iedergeval redelijk dicht en droog. een kleine 12m2 aan werkruimte, wat opklap tafels, en we kunnen eindelijk goed van start! Buitenkant van de overkapping. Let niet op alle rommel die heeft moeten wijken voor de VFR π Binnenkant, ruimte is wat karig maar goed genoeg om vrij rondom te werken. Aan de huiszijde staan nu inmiddels 2 klaptafels voor de nieuwe kappen. Let niet op de "lichtplaat". Hornbach levert blijkbaar de zeilen met een marge van 20cm, waardoor een overbrugging gemaakt moest worden. Het blauw zeil zit semi vast. Hierdoor kan ik wel nog de motor in en uit rijden, of eventueel hem half open zetten indien er gelucht moet worden. Hopelijk word de volgende picture-post eentje waarbij eindelijk de nieuwe kappen gemonteerd worden!π5 points
-
4 points
-
4 points
-
Nou goed en slecht nieuws, Het goede nieuws, het lijkt alsof de gear indicator en voltmeter zouden moeten passen op de plekjes die ik heb uitgekozen. Slechte nieuws is dat ik ergens iets teveel van de gear indicator heb weggefreesd, en hij dus is doorgebrand. OOPS. π€¦ββοΈ Het "schaaltje" wat het licht difuus maakt heb ik met zilververf ingesausd om een wat betere reflectie te creeeren. Hierdoor is de tellerplaat wat feller, wat zeker bijdraagt gezien het wat dimmer is door de kleurenfilters. (Verdere uitleg hierover, hieronder) Voor nu de aanpassingen van de tellerplaat "houder". Ik ben helaas vergeten een foto te maken voordat ik alles had uitgefreesd. Er is heeeel veel aangepast, waaronder een extra steuntje voor het nu bijna zwevende middendeel. Tellerplaat "houder" aangepast. De HISS indicator moet maar even ergens anders heen.... Nieuwe kleuren voor de tellerplaat. Origineel zijn de "rode" streepjes ietswat roze. Dit is omdat de originele ledjes rood waren, en zo dus beter qua kleur uitkwamen. Nu deze ledjes wit zijn, zouden de streepjes ook roze schijnen. Niet zo mijn ding. Om dit dus aan te passen, heb ik kleurenfilters gekocht, waarbij ik dus individuele segmenten van de teller kan "kleuren" zoals ik ze wil. Zie onderstaande voor een voorbeeldje. Oja, en de "naald" is nu aangepast. Hij is nu doorzichtig, met een felle punt. Nog even kijken hoe ik deze qua kleur aanpas aan de hand van de toeren (Het idee is lichtblauw tegen 6700 toeren en rood bij 1180 toeren) De blauwe LCD schermen vind ik overigens niet mooi. Deze gaan aangepast worden naar wit, en wellicht ga ik hier ook nog een kleurfiltertje achter plaatsen. De kleurentest van de teller. Blauw is toch niet helemaal de kleur die ik wil.4 points
-
En verder is het: Op 2 meter afstand zie ik bij mijn vrouw ook geen rimpels.... π€£4 points
-
Na de start problemen van zondag en volkomen dood gister. een nwe accu. Net ff in de kou en donker er in geprutst een echte nitro gel accu4 points
-
4 points
-
Beste Vriend( innen) van onze mooie club,ik heb mijn VFR verkocht π₯Ήen heb spullen te koop, instrukieboek VFR 800 f1, een buddysit afdekkap zwart, en een originele uitlaat van de VFR 800 f1, t.e.a.b. Ik woon in Castricum N.H3 points
-
die van mij is gemaakt door dr. @Johan wellicht kan hij je adviseren over de kleuren3 points
-
3 points
-
Een welbekend clublid zou zeggen: U is een handig knaapje! Dat belooft nog wat ππ»3 points
-
Ik heb ruim 40 jaar professioneel aan lakspuiten gedaan, tot aan 3 laags metallic aan toe en nog nooit van welke trainer dan ook gehoord dat je maar een kant op mag spuiten. Ook de spuiters van Dave Kindig het nooit zien doen, en die zijn wel met een por verf vertrouwd VFRikus3 points
-
3 points
-
Vandaag bezig geweest met de tellerunit. Alle ledjes aan het vervangen met een andere kleur, polarisatie filter wisselen en kijken hoe we een gear indicator en voltmeter kunnen integreren. De gearindicator van ome ali zit in een kunststof behuizing, waarbij de achterkant is ingegoten. Een 7 segment display is normaal niet zo groot, dus met wat hak en slijpwerk komen we tot component niveau. Hee...dat is handig...+12v en aarde... Hier zit toevallig een +12v en aarde aan! Dat is handig, want nu kan ik een mini-volt indicator erop solderen. Deze pakt hij van de "Service / Diagnostic plug". Nu hoef ik niet de teller voeding te gaan ontcijferen, dat scheelt! Een klein test opzetje. Snelle test, en ja hoor! we hebben beeld! De mini volt-indicator heeft een potmetertje om te calibreren. Effe aansluiten, calibreren (zo goed als dat kan met een huis-tuin-keuken multimeter), en we zijn klaar om uit te vogelen.....hoe ga ik dit in mijn teller monteren? Ik heb een paar ideeen die ik bijna heb uitgewerkt, foto's zullen hopelijk deze week volgen. Slechte foto, maar de blauwe ledjes zitten erin, met de polarisatie filter gewisselt. De display ledjes zijn gewisselt naar blauw, en teller/wijzerplaat ledjes zijn nu wit. Even als test, want ik ben nog niet helemaal verkocht van het blauw. Wellicht dat ik weer alle moeite neem om ze toch naar wit te krijgen, maar SMD ledjes solderen is nu ook niet mijn favoriete bezigheid. De ledjes onder de "naald" zijn nog niet gewisseld. Ik had hier op het forum wat gelezen over een naald met kleur verloop, en heb daar een paar ideetjes over.... π3 points
-
Ja, had eerst een klein kacheltje van de action, en dat is nu "opgewaardeerd" naar een 2kW kacheltje van de hornbach. Dit houd het goed te doen (maar het is dit weekend dan ook niet heel koud geweest moet ik bekennen) Voorkant en zijkappen zijn inmiddels eraf. Even kijken of de tellerunit aangepast kan worden voor een geintegreerde voltmeter en gear indicator, ledjes erin, en dan weer de rest monteren.3 points
-
3 points
-
en naarmate de tijd vordert neem je gewoon een grotere afstand ππ3 points
-
Dank voor alle hulp! Ik heb onnodig lang zitten kloten voordat ik er achter kwam dat de borgschroef slechts een klein beetje 'opgetild' hoefde te worden om het gashendel er af te schuiven. Dankzij het losmaken van de clip-on kon ik inderdaad de gaskabels op spanning laten en de boel zo overzetten.3 points
-
Beter lezen is soms wel een probleempje, wil alles te snel ππ€£ en dat lukt niet altijd. Bedankt @Bazz3 points
-
3 points
-
Auctmart, Chinese kappen Na een lange tijd (4 September betaald), zijn de chinese kappen eindelijk binnen. Deze waren besteld bij Auctmarts, via hun eigen website. (En nee, ik word niet gesponsored ofzo, was het maar waar haha) Het is nogal een stressvolle situatie geweest, want de "Skoda Lava Blue" die ik had aangegeven, was toch een uitdaging. Zeker toen ik de foto's kreeg van het resultaat, was ik erg bezorgd; het zag totaal niet uit als ik mij had voorgesteld. Erger nog, het was een afgrijselijke kleur blauw. Nu, op elke monitor ziet het weer anders uit. Na veel mailen en toch maar de gok wagen, zijn ze hun lange reis begonnen Het voorbeeld, die weliswaar veel beter uit ziet op mijn computerscherm dan op de telefoon... Je zult maar postzegels nodig hebben.... Na 38 euro inclaringskosten (want ze zouden "maar 80 euro kosten"), is het pakketje opgehaald. Alle kappen zijn verpakt in een soort dunne schuimfolie, en vastgeplakt met plakband. (nee, geen tape, maar gewoon je kantoor plakband). Oof. Als ze het maar hebben overleefd. Dat is nogal krap verpakt... Maar we zijn hier natuurlijk voor de foto's niet voor een ellelange text over verpakkingen. Het interceptor logo, en een close up van het metalic blauw. Meest representatief van de "echte" kleur Een van de zijkappen met Honda logo. De blauwe kleur is hier op de foto wéér anders...maar gelukkig matched het in het echt wel. En het neusje! Het zwarte scherm geeft een beetje "Aliens vs Predator / Alien Queen" vibes. Daar gaat nog een andere op waarschijnlijk. Al met al ben ik wel tevreden. Het is niet 100% de kleur die ik in gedachte had, gezien de "Skoda Lava Blue" een wat uniekere "zwarte parelmoer" effect heeft. Afin, voor de prijs mogen we niet teveel klagen. Wel is van de linkerkap een oogje afgebroken. Shit, toch niet helemaal goed gegaan in de post. Afgebroken oogje. Makkelijk te repareren, maar toch.. Het kan weliswaar gelijmd worden, wat ik waarschijnlijk ook ga doen. Maar eerst even kijken hoe de leverancier dit wil oplossen. Inhoud: Je krijgt, zoals op de eerste foto, alle gespoten delen met uitzondering van de dekplaatjes voor je duogrips. (of in iedergeval in mijn geval). Ook krijg je de zwarte kuipdelen, zoals het middelste zwarte gedeelte achter je voorband (geen idee hoe dat kuipdeel heet...centrale kap ofzo? het houd de linker en rechter kap aan elkaar in iedergeval), de zwarte dekplaatjes van de knipperlichtruimtes, en zelfs de kap voor over je tellerunit. Ze zijn van een flexibelere kunststof, en ik had al gemerkt dat hier en daar de hete lucht fohn erop mag om ze in verband te krijgen. Ik heb ook een bolt kit besteld in het zwart, echter kreeg ik ze in het zilver. Het lijken generieke boutjes, dus het is even kijken of het past. Ook de rubbertjes zijn anders dan de Honda rubbers waarbij er intern een moertje zit verwerkt. We gaan het zien of het past. Het zwarte scherm was in de prijs inbegrepen, en ziet er goed uit, alleen een beetje raar op de nieuwe kleurstelling. Eens kijken voor een mooie semi-transparante blauwe ofzo. Voor de opvallende kijker; er is ook een tankcover besteld. Het zou, volgens andere forums, een ABS compressie deel zijn. Het bestaat uit twee "schalen" die in het midden zijn gelijmd met een abs strip. De vraag is; gaat het over mijn huidige tank passen? Ik wilde het risico nemen, gezien ik uiteindelijk ook een tankring voor een tanktas ga monteren, wat mogelijk de kap beter op zijn plaats gaat duwen. Als je dit niet hebt, dan zit bij je tank een soort grote gleuf waar je je originele tank ziet. We gaan het meemaken. Kwaliteit: Nu, de kappen zijn ABS injection molded. Het voelt lichter en voor het gevoel iets stijver/brosser dan de originele kappen (wellicht vandaar dat het oogje is afgebroken, het lijkt daar ook alsof het ABS niet helemaal volledig in de mal is gekomen). Verder zitten er messing draad inserts op sommige montage punten, en lijkt alles redelijk recht te zijn. De logo's zijn overgespoten met clearcoat, maar er is wel reliëf te voelen. Hier en daar zijn druipers te zien, maar niets storend, of op hele zichtbare plekken. De lijnen zijn strak. De binnenkanten van de kappen hebben wat overspray, maar verder is er niet te zien of er een primer laag op zit of niet. Het is wel enigsinds grof en rommelig. Lijmresten, tape resten en een korrelige structuur. Vermoedelijk gewoon niet schoongemaakt nadat de kappen gespoten waren. Pasvorm: Nou, dit is natuurlijk de "Million dollar question". De pasvorm. Daar moeten we helaas nog even op wachten, omdat ik nog geen tijd heb gehad om de VFR uit elkaar te schroeven. Hopelijk volgt dat deze week! Het winterproject mag gaan starten nu!3 points
-
Vraagprijs β¬75.00 voor de uitlaat, buddysit kap is al weg, en β¬5,00 voor het boekje, incl evt verzendkosten, Kan de spullen evt. meenemen naar een clubrit, of jaarvergadering.2 points
-
(sorry voor de dubbele post, maar er was een limiet aan post grootte. Hopelijk is het geen probleem dat dit project log een halve foto album isπ ) Ok even genoeg tellerwerk! Ik merkte dat ik er wat gedemotiveerd van raakte. Op naar nog meer bedrading.....π₯΄ Switchback LED's! Want meer zichtbaarheid is meer beter toch? Switchback leds, zoals in een van mijn eerste posts, gaf wat uitdagingen. De fitting is een 2 polige stekker op mijn VFR. Hiervoor heb ik 7443 lamphouders gekocht, ter vervanging van de standaard 7440. De 7440 was standaard op mijn '06 VFR Enig nadeel: Je kan niet zomaar je plug in elk gat rammen. De 7443 heeft bredere lipjes en andere afstanden ten opzichte van de afdichtings-borst. Met wat dremel werk en een extra O-ring, heb ik het alsnog passend kunnen maken. Helaas geen foto's, want dat vergeet ik nog wel eens in mijn (ADD) enthousiasmeπ De bedrading is nu "opgeschoond" en gekrompen in plaats van gesoldeerd. Zwarte plug (SV): Bruin/Blauw (+) met rode kabel naar.... Witte Plug (Knipperlicht): Aangepast naar 3 polige stekker; -Lichtblauw (Of oranje!) (+) naar Wit (Switchback RAW +) en Blauw (Spiegel RAW +) -Groen (-) naar Groen Geel (Switchback RAW -) en Bruin (Spiegel RAW -) -Rood (+) naar Rood (Switchback SV +) RAW= RichtingAanWijzer, SV=StadsVerlichting Naast dat ik een 220v huishoud kabel voor de spiegels gebruik, redelijk netjes nu. Switchback in volle glorie. Als het niet werkt, even je switchback led 180 draaien in de houder.2 points
-
Nou, even een kleine tellerplaat updatje. Nog even de achterkant van de tellerplaat, waar ik de kleurfilters op heb geplakt. Zo ziet het "rood" uit als daadwerkelijk rood, en de cijfers als lichtblauw. De cijfers in rood bij de redzone was uiteindelijk toch niet mooi. Tellerplaat filters, Zo kan ik in de toekomst nog een ander kleurtje kiezen, mocht ik dat willen. En eindelijk de motivatie gevonden om de LCD led's naar wit om te zetten. Het ziet er veel beter uit zo. Witte ledjes zijn mooier dan blauw. En geven meer licht (ik had wellicht eerst de specificaties moeten lezen haha)2 points
-
Reed net langs een gele VFR 800 (uit 99 denk ik?), stond geparkeerd bij de bedrijfskantine van Sabic/Chemelot in Limburg. Iemand van hier? π Overigens bedacht ik mij dat ik op 25 augustus op een van mijn éérste "lange" ritjes op de VFR een witte VFR piloot zag die naar mij zwaaide. (Ik wist eerst niet waarom, tot ik doorhad dat we allebij op een VFR zatenπ ) Ik ben nog achter de desbetreffende groep aangereden. (ergens tussen Roermond en Tilburg).2 points
-
Als je toch de boel open hebt liggen voor de kleppen dan zou ik de NAKS meenemen gezien de kilometerstand. Je komt 100% zeker aan de beurt met die dingen en de voorste cilinderbank is dan prima toegankelijk, dus ik zou het gewoon doen. Is de NAKS einde levensduur / spant niet goed meer, dan hoor je dat beslist. Filmpjes genoeg op YouTube als je zoekt op "naks vtec" of "can chain tensioner vtec". Bijgevoegd filmpje was de NAKS van de VFR van mijn schoonzoon. IMG_1036.mov2 points
-
Bij mij begon ik ze bij 50.000 te horen, eigenlijk de ketting hoor je. Maar als je niets hoort zou ik er niets aan doen.2 points
-
De 1200F staat er ook op nu VFR 1200F 2012 Silhouette Metal Wall Art β Vroom Arts Ik zie zojuist dat dit een andere aanbieder is dan welke Voodoo in zijn openingspost plaatste.. krijg dan altijd wel mijn bedenkingen... dat het een soort van doorgeef luikjes zijn die er ook weer aan willen verdienen. Al komen ze beide uit Litouwen. kan er wel gelijk 2 bestellen...π€ Ninja ZX14R 2016 Silhouette Metal Wall Art β Vroom Arts De Goldwings die ze hebben zijn net degene die bij mij ontbreken in de verzameling.2 points
-
Klinkt een beetje als de PAIR valve. Kan zijn dat deze bij jou is uitgeschakeld, wat een veel voorkomende modificatie lijkt te zijn bij VFR's. Zou zorgen voor verse lucht injectie in je uitlaat systeem voor betere emissies, en het uitschakelen ervan zou een dipje rond 5k toeren verhelpen, uitlaat minder laten ploffen (pop/crackle), en het schokken bij gasgeven wat verhelpen. Aldus zegt "het internet". (Niet mijn foto)2 points
-
2 points
-
ik heb je topic verplaatst naar 'Techniek' het 'even voorstellen' is enkel om jezelf voor te stellen en leest niet iedereen. om het inzichtelijk te maken is het wellicht handig om een fotootje te plaatsen van hoe het eruit ziet?2 points
-
Lijkt me het proberen waard om zelf te doen zoals @Mhiam schrijft. Mooi overzichtelijk stukje Tupperware en door de vorm denk ik dat een eventueel kleurverschil niet eens zou opvallen.2 points
-
ik haak ff in. Zoals gemeld doet het contactslot van mijn CT ook lastig en dit is vandaag in eens heel lastig geworden,. Dus ff de parts fiche er bij. Het lijkt er op dat bij de CT het contactblokje wel los te vervangen is. 35101MGH641 is het nr. Kost maar liefst 120 tot 140 euro maar bij https://www.japan-webike.nl/ maar β¬50,-- Zelfde nr dus zou goed moeten zijn2 points
-
Ik had die brackets inderdaad al eens gezien, ook een hele elegante oplossing! Het leek met echter leuk om te kijken of ik ze in de tellerplaat kan wegwerken. Leek mij een leuke uitdaging haha. π Of het daadwerkelijk gaat lukken is een tweede...π2 points
-
De noodstop stond uit dus de motor start weer. Maar ik ga ook even naar die schakelaar bij de koppeling kijken. Dank voor deze tip2 points
-
dat vraagt ook om een Ron! @Thunderbird ik vind het nog wel een prima werkplekje zo, nood breekt wet! nog wel een kacheltje erbij hoop ik voor je?2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Zal mij benieuwen hoe het allemaal in elkaar gaat passen ? En natuurlijk naar het eindresultaat2 points
-
2 points
-
2 points
-
Oi, dat is toch wel mijn droomauto! Maar de 2CV was ook heel fijn. En de kudde aan BX-en, Xsara's, Xantia's die ik heb gehad ook. Maar dat is wel erg off-topic......2 points
-
ik vraag me af of Volijn problemen heeft met het zichtbaar zijn of zelf voldoende licht te hebben? op mijn vfr1200x zaten extra lichten op de valbeugels, deze helpen natuurlijk wel te accenturen dat er een motor aankomt, maar helpen niets om zelf beter te zien. toen ik mijn motor ophaalde stond de verlichting erg laag afgesteld, maar dat is eenvoudig te verhelpen het de knop achter het dimlicht overigens heeft de mijne (2015) standaard twee extra positionlights, die het zicht in de breedte bhoorlijk vergroten.2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00