Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 08/11/2024 in all areas
-
12 points
-
8 points
-
8 points
-
7 points
-
7 points
-
Ik neem aan dat dit grappig is bedoeld van deze HTS-er? Iedereen weet namelijk dat de luchtweerstand veel meer toeneemt bij hogere snelheden, en dus dat het verbruik ook toeneemt. Dat die correlatie (ongeveer) kwadratisch is, dat weet dan weer niet iedereen. Dus 2x zo snel is 4x meer luchtweerstand..... Daar kom je trouwens vanzelf achter als je met 260 km/u zwaait naar een andere motorrijder.... 😁6 points
-
6 points
-
Cool, je laat een koffiemachine inbouwen!6 points
-
Tsja,mijn VFR is bij Johan langs geweest. Kleppen gesteld, balhoofd lagers waren versleten. Had ik niets van gemerkt trouwens😅😅 Wat electra aansluitingen vakkundig door Johan in orde gemaakt en wat oude meuk verwijderd. Verder het standaard verhaal. Hij rijdt weer perfect. Foto 2 Dieptepunt 😪😪 Foto 1 perfectie6 points
-
Nou dat was een flitsende actie vanochtend bij @AFS Motorparts. Ik was er net na opening en werd gelijk geholpen, even tussen een reparatie aan een Honda Goldwing door. Zo’n zwart haakse stalen ventiel; oogt niet alleen mooier het voelt ook veel steviger aan. Binnenkort het voorwiel ook maar even beetpakken. Heb daar de sensor maar vanaf gehaald. Dat durf ik nu niet meer aan. Of ik hem achter laat zitten weet ik nog niet, ben er nog niet helemaal over uit. De montage van het wiel was gelukkig ook weer een fluitje van een cent. Prachtig ontwerp van de VFR 👍🤪.6 points
-
De relatie tussen PK's, koppel en rendement is hier al vaak onderwerp van discussie geweest en in de bijlage welke ik tegenkwam in het blad Auto & Motortechniek wilde ik jullie dan ook niet onthouden Het maakt wel duidelijk waarom onze motoren zulke drinkebroers zijn bijvoorbeeld de Honda NC 750 zo zuinig is. Veel lees plezier! VFRikus5 points
-
NIET doen! Echt NIET! Deze rubberen haakse ventielen scheuren al uit zichzelf bij hogere snelheden. Je moet een volledig metalen haaks ventiel hebben. In het andere topic al aangegeven dat ik ze gewoon in huis heb en dat je welkom bent.5 points
-
5 points
-
Alleen de DCT uitvoering heeft een extra filtertje voor de DCT versnellingsbak5 points
-
5 points
-
Er zijn 2 opties om zonder gedoe foto's te plaatsen volgens mij: 1. foto verkleinen met hulp van een online tool. Effe googelen en dan vindt je het wel. Zelfs ik kan het Of 2. lid worden van de VFROC; dan krijg je vrijwel onbeperkte mogelijkheden om bestanden te plaatsen en in te zien4 points
-
De koffie machine kregen we helaas niet gepast, maar Johan heeft de vering er gelukkig wel in gekregen. Gisteren de VFR weer opgehaald. Alle airbox modificaties zijn ook meteen uitgevoerd. De motor stuurt heerlijk en loop, zeker in het onderste toerenbereik een stuk soepeler.4 points
-
Dat ga je merken, heb ook Hyperpro en stuurt/rijdt een stuk strakker. En de rest van de beurt gaat ook niet ongemerkt voorbij denk ik... Ik mag half oktober, grote blij!4 points
-
4 points
-
4 points
-
Ik wil toch wel proberen iedere week de vorderingen te posten, maar afgelopen week niet veel gedaan i.v.m. andere verplichtingen. Toch de tank nu ontdaan van de stickers en het voorspatbord alvast voorbehandeld om te spuiten. A.s. zaterdag ga ik als alles mee zit naar Delft, dus ga ik aankomende week de tank ook nog niet spuiten. Vandaag nog wel even de tijd genomen om een klein rondje polder te doen.3 points
-
3 points
-
Het gaat idd hoogglans worden, dan kan ik stofjes en foutjes nog een beetje weg schuren en polijsten. Vanavond nog even verder gegaan met schuren, zoals het er nu uit ziet kan ik aankomend weekend de kont gaan spuiten en in de 2k zetten. Uiteraard zal ik wat foto's maken en posten.3 points
-
Ojee let wel op want je gaat Hyper pro worden.😂3 points
-
Het balhoofdlager merk je meestal pas bij inspectie, en bij de eerste rit met het nieuwe lagersetje. Het verschil kan enorm zijn, en toch merk je het niet omdat het langzaam slechter wordt.3 points
-
Er zijn mensen die een rijbewijs gehaald hebben omdat ze dat graag willen (om wat voor reden dan ook) en er volstrekt ongeschikt voor zijn èn (nog wat meer) mensen, die op een motor gezet zijnde, wegrijden zonder probleem. En de meesten zitten daar ergens tussenin. En zie daar maar eens in de steeds complexere -qua rijvaardigheid èn technologisch- je weg in te vinden als CBR met het rijbewijzen gedoe. En dat je wat probeert en doet en fouten maakt snap ik ook. Maar geef ze feedback en laat ze de dingen doen met een beetje respect en begrip ipv verdachtmakingen. T'gaat uiteindelijk om onszelf en hoe wij het doen -en vooral onze veiligheid.3 points
-
3 points
-
Iemand heeft gekletst… er is zojuist beslag gelegd op m’n zakgeld. Gaat voorlopig niet gebeuren 🥴3 points
-
GEWELDIG 👌🏼 Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring, ik vond het een hele leuke dag (eigenlijk dagen want ik ben twee keer ‘opgeroepen’ 😉)3 points
-
Ik denk toch dat lucht in het systeem de hoofdverdachte is. Het is echt een PITA om het systeem te ontluchten. Elke keer als je denkt de lucht er uit te hebben........vergeet het maar....er zit nog ergens een f*cking luchtbel. Veel geduld en massage voor nodig. Tenzij met een vacuumpomp ontlucht. (sorry als ik daar overheen heb gelezen) Het zou niet de eerste keer zijn dat er een luchtbel boven in de linker radiator zit (in dat mooie hoge punt waar volgens mij ook de sensor zit) . Daardoor wordt de temperatuurmeting verstoort waardoor de fan niet aanslaat. En dan wordt het heul erg heet en gaat ie koelvloeistof overboord gooien. De normale temperatuur is pakweg 79 graden en de fan hoort bij 104 aan te slaan, Bij hete dagen in de file is 110 ook niet vreemd. Als ik het goed onthouden heb slaat de motor bij 120 graden af om schade te voorkomen.2 points
-
2 points
-
Na mijn laatste controle van mijn motor miste ik een uitlaatklem en een M10 moer van het deel waar je op zit. Kan zo snel niet op de officiële naam komen. Maar was daar redelijk van onder de indruk, vooral de M10 zette mij aan het denken Zijn er punten op de vfr waar dit soort dingen vaker gebeuren maar niet zo in zicht zijn.het lostrillen van moeren en bouten bedoel ik daarmee. Ik zou het niet fijn vinden als op snelheid de constructie van mijn motor veranderd. Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie. Ruchard2 points
-
En koop een beetje een goede momentsleutel van een gerenomeerd merk. Ik lees heel af en toe wel eens dat die voordelige van de Lidl en HBM niet al te nauwkeurig zijn, met afbrekende bouten tot gevolg. Maar misschien was je dat al lang van plan.2 points
-
2 points
-
Ik heb zojuist een allrisk motor verzekering bij UNIVE afgesloten maar de medewerker gaf aan dat de collectiviteit korting niet meer geldig is. Heb een vergelijk gedaan en zij kwamen als goedkoopste er uit. Heb wel 15 schade vrije jaren. Bespaart mij aardig wat. 🙂2 points
-
Goed bezig, dat ziet er al mooi uit! Ben benieuwd naar het complete plaatje later 👍2 points
-
@Smuiger nu is het net of ik het idee van je gestolen heb 😅 Ik heb een beetje hetzelfde idee.2 points
-
Ja ben al bij Robs accesoires geweest maar die moet ze ook bestellen, heb hem al gevraagd wat ie kan leveren. Ali zie ik niet zo heel erg zitten....2 points
-
2 points
-
2 points
-
ik ben toendertijd drie keer gezakt, mijn eigen leraar was het met twee keer ook oneens!2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Ah oke, had er maar eentje nodig..... is kwartjes spul, als ik er iemand blij mee kan maken! Zal hem verplaatsen. Dank.2 points
-
Mooi zeg! Heel veel plezier en veilige km’s gewenst! Ga deze generatie ook steeds mooier vinden qua lijnen en cockpit. Ooit, als ik groot en rijk(er) ben zou dat best een vervanger voor m’n 800fi kunnen zijn 🤫2 points
-
Je had graag straaljagerpiloot willen worden? 🤣2 points
-
Graag gedaan. Vergeet je niet om nog op de weg te letten met al die extra opties😉.2 points
-
2 points
-
Stuur mij maar een pb, ik heb nog een setje of 2 liggen geloof ik2 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00