Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 31-03-19 in alle zones

  1. Hallo, Aangezien de afgelopen weken in het teken van mijn vorige VFR1200 hebben gestaan, dacht ik dat het goed is om jullie even een update te geven. Mijn VFR1200f uit 2010 heb ik sinds 2016 overgedaan aan een maatje van mij. Een paar weken geleden is gebleken dat bij 69000 km de zesde versnelling stuk is gegaan. Ai, een zeer dure reparatie doordat dit een behoorlijk arbeidsintensieve klus is. De kostenraming zat tussen de 2000 en 3000 euro. Hierop hebben we besloten een donorblok te kopen en het blok te wisselen. Samen met VFRRob800 aan de slag gegaan. Gelukkig had Rob de ervaring aangezien het motorblok van zijn VFR1200 DCT ook al eens in elkaar is gedraaid en hij deze met zijn vader heeft vervangen. Enfin, vrijdagavond 19:00 uur begonnen met strippen van de motor en bezig geweest tot een uur of 22:00. Toen was het meeste er wel af. De volgende dag het motorblok in de takel gehangen en de vier bouten en twee assen gelost. Hierna de de cardan losgekoppeld. Dit is echt een tijdrovend klusje geweest. Het systeem zit vernuftig in elkaar maar je moet het blok ook nog kantelen. Enfin, hierna kon het blok zakken en worden verwijderd. Het donorblok had 50k gelopen maar beide zijkappen waren beschadigd. Deze zijn overgezet en we hebben gelijk de kleppen gecontroleerd. Deze stonden goed en samen met de nieuwe bougies lijkt het erop dat het donorblok onlangs de 48k beurt heeft gehad. Nadat we de laatste zaken hadden overgezet, zijn we begonnen met het monteren van het blok. Ook hier kostte het koppelen aan het cardan weer de meeste tijd. Daarna was het een kwestie van alles terugplaatsen tot het grote moment waar alles samenkomt: de eerste keer starten. De VFR1200 startte direct en het viel ons op hoeveel mooier dit blok liep. Waarschijnlijk heeft dit blok langere afstanden gereden. De VFR1200 kan er weer tegen aan en gaat aankomend weekend weer gezellig mee naar Duitsland. Totaal dus wel 14 uur met drie man bezig geweest. Het was een flinke klus maar we gaan komend weekend naar de Eifel. Helaas was dit de tweede keer dat ik dit meemaakte. Ik was erbij (samen met nog wat VFROC leden) toen het blok van VFRRob800 op de Autobahn in elkaar draaide. En nu mijn eigen vorige motor. Jammer maar wellicht toeval. Het blijft een fijne motor en gelukkig konden we vrij snel via Boonstra een goed donorblok vinden. Weer een VFR1200 gered voor het nageslacht!
    3 punten
  2. Hahha ja klopt maar alsje moet wachten duurt het toch best lang [emoji16][emoji16]
    1 punt
  3. Ik weet de maat van de FI niet uit mijn hoofd, maar ze passen in elk geval niet. Ik heb namelijk meerdere malen BB-rijders hier gehad met niet passende clip-ons..... ("ze zijn toch van een VFR?")
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...