Ik ben blij met ieders input! Iedereen die sleutelt doet ervaring op en heeft zo zijn eigen manier om problemen met de motor op te lossen. Zelf vind ik een forum een mooi medium om informatie te vergaren, uit al deze ervaring pik ik dan weer de dingen uit die ik denk te kunnen gebruiken voor mijn 'situatie'. Voor mij is het tevens een manier om nieuwe ideeën op te doen over hoe ik op een andere manier het probleem zou kunnen oplossen ("out of the box" denken).
Natuurlijk kan je al wat problemen uitsluiten door op 0 te beginnen en er eerst voor te zorgen dat alle onderdelen die aan slijtage onderheven zijn zijn vervangen. Helaas is dat in dit geval niet mogelijk en kijk ik daarom vooral naar hoe we kunnen testen met wat we wel hebben. Van de 2 cilinders die niet meelopen hebben we de bougies dus wel kunnen vervangen door nieuwe, en dit heeft geen effect gehad, die bochten zijn nog steeds koud. Hierdoor vermoed ik dat het toch niet in de bougies zit, wel mogelijk in de bobine. Of dat het, wat ik zelf eigenlijk ook vermoed, in de carbs zit.
Gisterenavond na de tip van Ray vast de achterste bobines gewisseld (voor heeft wat meer werk nodig), we konden echter niet meer testen of het probleem naar de andere cilinder verschoven was (om 22.30 nog met de motor draaien vonden we een beetje lullig voor de buren). Hopelijk vanavond na werktijd nog even de tijd om te draaien, anders wordt het pas richting het weekend.