Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 17-07-19 in alle zones

  1. Ik ben blij met ieders input! Iedereen die sleutelt doet ervaring op en heeft zo zijn eigen manier om problemen met de motor op te lossen. Zelf vind ik een forum een mooi medium om informatie te vergaren, uit al deze ervaring pik ik dan weer de dingen uit die ik denk te kunnen gebruiken voor mijn 'situatie'. Voor mij is het tevens een manier om nieuwe ideeën op te doen over hoe ik op een andere manier het probleem zou kunnen oplossen ("out of the box" denken). Natuurlijk kan je al wat problemen uitsluiten door op 0 te beginnen en er eerst voor te zorgen dat alle onderdelen die aan slijtage onderheven zijn zijn vervangen. Helaas is dat in dit geval niet mogelijk en kijk ik daarom vooral naar hoe we kunnen testen met wat we wel hebben. Van de 2 cilinders die niet meelopen hebben we de bougies dus wel kunnen vervangen door nieuwe, en dit heeft geen effect gehad, die bochten zijn nog steeds koud. Hierdoor vermoed ik dat het toch niet in de bougies zit, wel mogelijk in de bobine. Of dat het, wat ik zelf eigenlijk ook vermoed, in de carbs zit. Gisterenavond na de tip van Ray vast de achterste bobines gewisseld (voor heeft wat meer werk nodig), we konden echter niet meer testen of het probleem naar de andere cilinder verschoven was (om 22.30 nog met de motor draaien vonden we een beetje lullig voor de buren). Hopelijk vanavond na werktijd nog even de tijd om te draaien, anders wordt het pas richting het weekend.
    3 punten
  2. Firmware aanpassingen VFR Vanwege de vele interesse. Bied ik mijn services aan voor members van dit forum. Wat houd dit in: Ik kan de firmware van de VFR aanpassen. Zonder de ECU te verwijderen of open te maken. Gewoon via de diagnose connector. Welke aanpassingen kan ik maken: Type VFR 1200F Betere mapping limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen Radiator Fan wat rustiger laten draaien. Motortje van uitlaat klep uitgeschakeld (of juist weer inschakelen) storingen uitlezen( resetten) Type VFR 1200F TC: Betere mapping limiters van de 1ste 2de 3de en 6d versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) Type VFR 1200F DCT : Betere mapping limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) Type VFR 1200X Betere mapping limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) Type VFR 1200X DTC Betere mapping limiters van de 1ste 2de 3de en 6de versnelling verlagen. Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) Type VFR 800 2005 and up ( Beta) Betere mapping Max toerental ophogen Max snelheid ophogen storingen uitlezen( resetten) tevens nieuwe service: programmeren nieuwe sleutels op ecu als je alle sleutels kwijt bent. wel heb je dan een klein gaatje in je ecu. (later weer dicht gemaakt met kit) Hiervoor maak ik een back-up van je huidige firmware, upload ik een nieuwe tune naar de ECU en krijg je tussen het wachten door, een lekker bak koffie. Mocht je later toch je origineel firmware terug willen, of heeft de dealer er bij een service beurt de tune overschreven met een ander firmware schrijf ik deze eenmalig gratis terug. In principe kan er niets gebeuren. Maar alle aanpassingen gebeuren wel altijd op eigenrisico. LETOP! Alleen voor members van dit forum. Ik doe dit om een andere een plezier te doen. En wil er geen bedrijf van maken 😉 Interesse of vragen? Stuur mijn een PBtje, via facebook https://www.facebook.com/sabsteef of mail Sabsteef@hotmail.com
    1 punt
  3. Tijdens het hemelvaartweekend in Vianden even lunchpauze.
    1 punt
  4. Flyin' Fred VFR750 Replica... Kwijl Zie artikel: www.motorcycle.com Uitgebreide fotoreportage op de facebookpagina van dB Customs.
    1 punt
  5. Nog een paar plaatjes van vorige week,.... blijven mooie motoren en kleuren om te fotograferen. Lago di Garda.
    1 punt
  6. Sinds 2 weken een Laser Duo Tech eronder. Super V4 geluid zonder db killer!
    1 punt
  7. De motoren weer wat nodig onderhoudt gegeven. Alles nagekeken, nieuwe rem- en koppelingsvloeistof. Allebei klaar voor het nieuwe seizoen en de komende clubrit vanuit Wezep. ( En begin mei naar de Dolomieten, passen rijden in de omgeving van Bozen / Gardameer )
    1 punt
  8. Navigatie stond op waterscooter stand
    1 punt
  9. M'n vorige VFR1200F DCT met standaard Full Power (173 pk) van Honda, ging 276 op teller (mooi vlakke baan) M'n huidige VFR1200F DCT restricted versie (116 pk) met Guhl Flash, doet alles identiek maw ook een 275 op teller. Maar heb wel de indruk dat er verschil zit in topsnelheid als ik hem in manueel laat liggen of in Sport mode of in Drive mode. Maar kan of wil dit voorlopig niet meer uitproberen, daar ik een mooie brief toegestuurd gekregen heb met de vermelding: Proficiat, we konden uw nummerplaat nog goed lezen aan 174 km/u (gecorrigeerd naar 163 km/u) daar waar u maar 90 km/u mocht. (Kennedylaan Gent) Maw, ik verwacht me een van de komende maanden aan een fikse geldboete, inclusief een paar weken mijn rijbewijs kwijt. En de fun is er voorlopig toch een beetje uit met dit in het vooruitzicht.
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...