Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 13-01-20 in alle zones

  1. Ik ben van plan deze winter is wat elektronische aanpassing te gaan maken. op het lijstje: - dagrijverlichting - new style knippers voor en achter - modern LED achterlicht - knipperen achterlicht bij hard remmen - correct en benzine meter indicator - voltage indicatie in cockpit ben ik nog iets vergeten?! Dit weekend de start gemaakt met de voorkant. De knippers van de 1200 kunnen wel een upgrade gebruiken. nu duidelijk dagrijverlichting en knipperlichten new style 😎 https://youtu.be/rZkZi7AGnno nog even wachten op de voorraad spullen en dan kan ik verder
    2 punten
  2. deparking-moto.be Heeft gehoor gegeven en de advertentie verwijderd 👍🏻
    2 punten
  3. Ik doe bandenwissel ook zelf. Ideaal: band bestellen, wordt voor de deur afgeleverd, in een ochtend of middag wiel er uit, band erom leggen, balanceren en wiel er weer in. Klaar. Dat statisch balanceren niet goed genoeg zou zijn is in mij ogen commerciële praat. Al die klanten die met problemen zitten doordat er statisch is gebalanceerd ben ik in mijn motorleven nog niet 1 van tegengekomen. Niet in "real life" en ook niet op het www. Als je het zelf doet ben je supervrij in welke band je kiest(meer keuzemogelijkheden dan bij de gemiddelde bandenboer die vaak apart moet gaan bestellen voor banden die hij/zij niet in het assortiment/op voorraad heeft; vaak levert dat gedoe op en probeert de bandenverkoper je in de richting van een band te sturen die hij/zij wel op voorraad heeft). Daarnaast ben je weinig tijd kwijt met de wissel als je het zelf doet, is het beduidend goedkoper en je hebt meteen de gelegenheid de motorfiets even na te lopen/schoon te maken/remmen en wiellageers te inspecteren enz. Ik ben erg blij dat ik het zelf kan doen. Het gereedschap dat je er voor nodig hebt heb ik, op de bandenlichters na, zelf gemaakt. Dat je bij banden kopen via internet oude banden krijgt toegestuurd heb ik nog niet meegemaakt. Bij sommige webshops kun je dezelfde band voor een lager bedrag kopen; die is dan wel iets ouder dan dezelfde band voor een hoger bedrag, maar daarin heb je dan zelf de keuze en ik ben nog nooit berichten tegengekomen dat er oude banden geleverd worden die over datum zijn. Mocht dat mij ooit overkomen; gaat ie retour. Ik ben overigens wel berichten tegengekomen van mensen die van de bandenboer oudere bandjes meekregen en het vervolgens een moeilijk verhaal bleek om die om te wisselen voor versere, dus.. De banden die ik tot nu toe besteld heb waren allemaal productiedatum van een paar maanden voor aanschaf. Ik vind het wisselen en balanceren ook leuk om te doen, dus dat maakt de keuze voor mij nog makkelijker. Of het goed en betrouwbaar werkt en of er verder nog nadelen aan zitten weet ik niet, maar ik zou niet kiezen voor producten als ride-on. Kost ook weer geld en is niet nodig. Balanceren met loodjes is een uitstekende manier om het wiel in balans te krijgen. Niet voor niets dat zowel bij auto's als motorfietsen het merendeel op die manier gebalanceerd wordt.
    1 punt
  4. moeilijk doen hoeft niet je laat er gewoon ride-on indoen en je hoeft niet te balanceren en een schroefje kan ook geen kwaad Gr Nico
    1 punt
  5. Ik zal bij mij in de zaak altijd de voorkeur geven aan dynamisch balanceren, maar ik weet dat veel collega-motorzaken het niet doen. Ik krijg dan ook vrij veel herstelwerkzaamheden van hun klanten. In meer dan 90% van de bandenmontage is een dynamische onbalans verwaarloosbaar, maar in de overige 10% (deze percentages zijn schattingen) maakt het wel degelijk verschil. Soms zelfs heel erg veel verschil. Vooral bij het voorwiel kan het verschil enorm groot zijn, veel groter dan bij het achterwiel. Ja, in theorie kan de onbalans bij het bredere achterwiel groter zijn, maar in de praktijk merk je dat de "losse ophanging" van het voorwiel er veel gevoeliger voor is dan de "vaste ophanging" van het achterwiel. Laat bij 100 km/u je stuur eens los, en laat de snelheid afzakken tot 60 km/u. Als je merkt dat bij een bepalde snelheid jouw stuur uit zichzelf gaat bewegen, en dat dit bij een lagere snelheid weer stopt, dan is dat vrijwel altijd veroorzaakt door dynamische onbalans. Als de beweging doorgaat, dan is het meestal een wiel of band met een slinger er in. Opnieuw dynamisch balanceren (wat ik dus voor anderen meermalen per maand doe) kan een gigantisch grrot verschil in rij-eigenschappen en vertrouwen betekenen. M.b.t. de balanceerstip, daar is al veel over geschreven. Die moet bij het ventiel gemonteerd worden. Het gewichtsverschil tussen het gewicht van het ventiel en de hoeveelheid metaal die uit de velg genomen is om het gat te maken zit vrijwel altijd onder de 20 gram. Maar toch kom in wielen tegen waar ik meer dan 100 gram statisch moet bijplakken. Dynamisch kan je dan wel het dubbele nodig hebben. In die gevallen is er echt iets mis met de combinatie. Als er al veel gewicht op de velg zit van de vorige montage, dan zal ik altijd eerst de kale velg balanceren om te kijken of het probleem in de velg of in de band zit. Meestal is het de velg. Niet alle banden hebben een balanceerstip. Michelin vrijwel nooit meer, de andere merken hebben meestal 1 groene of gele stip, od een dubbele rode stip. Let op: het zijn altijd ronde stippen. Dunlop gebruikt ook nog een driehoekje, maar die wordt niet gebruikt bij balancering.
    1 punt
  6. Het voorwiel van een motor is inderdaad zo smal dat deze manier van balanceren prima werkt, maar het achterwiel van een VFR is al 5,5 inch en dat is niet zo gek veel smaller als een autowiel. Sterker nog er zijn zat auto's met velgen van 5,5 inch. Mocht je hierdoor niet overtuigd zijn plak dan eens een stuk lood van 50 gram aan de linkerkant van je achterwiel en ook eenzelfde stuk aan de rechterkant er precies 180 graden tegenover. Statisch zal je achterwiel nog perfect in balans zijn, maar de dynamische onbalans is op dat moment 100 gram en dat is best veel. Succes! VFRikus p.s. het is wel een prima oplossing voor nierstenen.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...