Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 25-03-20 in alle zones

  1. Afgelopen weekend mijn “nieuwe” motor opgehaald: een VFR800fi uit 1998 met 77000+km op de teller. Er zit een Givi kofferset bij en, uiteraard, overbodig te vermelden dat ik blij ben met deze machine! Is deze misschien bekend hier op het forum? Ziet eruit alsof deze (ooit) van een liefhebber is geweest (degene van wie ik hem kocht had hem niet zo lang. De man is 75 en vond dat ie teveel voorover moest zitten...).
    3 punten
  2. Echt eerlijk zou zijn: Te Koop mooie motor. Geen import Productiejaar 2009 Modeljaar 2010 1e tenaamstelling 2011 Showroommodel Als men daar nu eens mee zou beginnen.
    3 punten
  3. Sorry voor mijn late reactie.. Inmiddels doet die het weer idd waren 2 kabeltjes tegen elkaar aangekomen en is de zekering eruit geslagen. Accu gaat tijdens het lopen boven de 14 uit dus spanningsregelaar is perfect. Bedankt allemaal voor jullie feedback
    2 punten
  4. zo snel kan ik niet eens naar de schuur lopen, @V4 Rosso,
    1 punt
  5. Zekers, originele WPHB van een '96 blade (CBR 900 RRT) ligt gewoon bij mij in de schuur.. Kan je alleen niet zo'n mooie A3 pdf maken/inscannen, ik heb een (goede) werkgever die zijn personeel naar huis heeft gestuurd ("thuiswerken is de norm nu"), en kom een enkele keer nog 'op de zaak', maar deze week én volgende week sowieso niet... Moet morgenvroeg eerst met de mijne naar de importkeuring (joehoe! eerste stap van NL naar een DE kenteken), daarna kijk ik wel even of ik een goede foto kan maken. Enkel de dash, of het geheel moet je hebben?
    1 punt
  6. Ach, zo stond er bij een dealer een SP1 te koop als " VTR1000 modeljaar 2002".... Euh modeljaar 2002 = SP2 en die is op een aantal punten echt anders.... Dat zagen zij anders hoor! 1e toelating was 2002... Iemand hier recent een zilveren SP gekocht? Buyer beware!!!
    1 punt
  7. Volgens mij niet, je zou even een fische moeten opzoeken om te kijken wat er los kan/moet.
    1 punt
  8. Dat "bouwjaar = jaar 1e tenaamstelling" was nieuw voor mij, ik ging er altijd van uit dat "bouwjaar = productiejaar" is ... Goed om te onthouden als ik ooit weer een auto/motor ga kopen. Die spraakverwarring / dat framing doen dealers natuurlijk met opzet, dat snap ik wel, maar eigenlijk zou dat niet moeten mogen...
    1 punt
  9. Meet eens met een multimeter of er 12 V spanning komt op de stekker van de brandstofpomp, als de motor op contact wordt gezet. Als je hier geen 12 V spanning krijgt dan ligt de storing in het circuit ervoor. Het kan een relais zijn. Bij het subframe, rechterzijde zitten 2 dezelfde type relais. Eén voor de brandstof toevoer afsluiten, de ander is de motor-stop relais (type nummers zijn exact hetzelfde). Wissel deze eens om (wel eerst de accu loskoppelen, - pool even los van de accu voordat je dat doet), dan beide relais verwisselen, en opnieuw testen. Ik heb twee weken geleden soortgelijk probleem gehad. Had de achterpartij van de achterbrug, ketting, kettinggeleider en kettingkast helemaal schoongemaakt en aangekoekt vet verwijderd en alles goed schoongemaakt. Tevens heb ik toen de koplampunit vervangen (wat schade uit het verleden) en preventief de koplampen vernieuwd en dashboard verlichting nagekeken. Dus wel wat stekkertjes even los gehad. Maar alles weer goed aangesloten zoals het zat. Na alles weer in elkaar gezet te hebben, geen brandstofpomp geluid bij het op contact zetten van de motor. Had toen nergens sluiting gemaakt dat wist ik zeker, zekeringen waren allemaal nog prima (simpel door de meten met een de piep-stand om doorverbinding te testen. De zekeringen hebben aan de bovenzijde 2 kleine aluminiumkleurige puntjes daar kun je de meetpennen opzetten en zo de zekering testen of die is doorgebrand of niet. Kill-switch meerdere keren op en neer gedaan, helemaal niks, alles deed het verder wel (dashboard verlichting, richtingaanwijzers, dimlicht etc.. en zelfs de startmotor draaide rond. maar geen geluid van de motor van de brandstofpomp). Ik heb toen beide relais omgewisseld. En de twee brede stekkers van de ECU unit één voor één losgetrokken (en pinnetjes geïnspecteerd, alles zag er nog schoon uit) en weer op dezelfde plek vastgeklikt. Daarna deed de brandstofpomp het weer. Uiteindelijk weet ik nog niet exact wat het geweest is. Ik kreeg geen spanning bij de stekker van de brandstofpomp bij het op contact zetten toen. Of een relais was verkleefd, of de ECU heeft een bepaalde geheugen / status gehad waardoor de relais van de brandstofpomp niet werd bekrachtigd door het stuursignaal. Heel vreemd, maar hierna de handelingen die ik heb gedaan ook geen problemen meer gehad. Brandstofpomp blijft het nu goed doen. Altijd even de accu - pool loshalen (en van contact af) zodat de kabelboom helemaal spanningsloos is als je met stekkers, relais etc. bezig gaat. Dan blijft het veilig en kun je geen kortsluiting maken. Als de startmotor wel ronddraait dan heb je mijns inziens voldoende spanning en stroom van je accu om te motor te kunnen starten. De relais kun je overigens ook even eruit halen en los doormeten en testen met een 9V batterij of je de klikjes hoort dat het relais schakelt.
    1 punt
  10. Dank voor de reacties zo ver. Morgen hoop ik iig de kuip eraf te halen, dan kan ik hopelijk wat meer zien en vertellen. Ik hoopte dit vanavond al ff te doen, maar ik (moest) wilde de PlayStation van zoonlief repareren [emoji3061] Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
    1 punt
  11. Ik heb ondertussen contact gehad met de dealer. Hij zegt dat de motor NIET is geimporteerd en dat de productiejaar niks met de bouwjaar te maken heeft. Ik heb heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet uit ben op retaliatie maar dat ik een oplossing wil. Hij gaat kijken of hij een type 2 voor me binnen kan halen (wel duurder maar dat heb ik er wel voor over). Het is dus even afwachten.
    1 punt
  12. Materiaal zal metaal zijn. Ik denk stukjes van gegalvaniseerd staalplaat.............(lewis plaat)
    1 punt
  13. Datum afgifte eerste tenaamstelling (eerste kenteken) zegt niets over het bouwjaar, een overjarig model die een tijd in een showroom heeft gestaan of een late 2011 (zelfde modeljaar, modeljaar is ook weer wat anders) die in 2012 is verkocht hebben dus vaak een kenteken die niet overeenkomt met het modeljaar. In geval van een particulier kan het nog een geval onwetendheid zijn maar wanneer het een dealer betreft vind ik het pure oplichting want ik vind dat je dat verschil als dealer hoort te weten.
    1 punt
  14. Ik denk dat je misschien bij het aansluiten van de SR de rode (+) en de groene (-) draden tegen elkaar zijn gekomen. Hierdoor gaat de hoofd zekering stuk (30 amp) of te wel Main Fuse B Zie foto Voorkant accu
    1 punt
  15. Hoeveel volt heeft de accu bij stilstand (alles uit). En tijdens starten? Ik vermoed dat VFRikus gelijk heeft: eerst sowieso accu volledig opladen. Wel gek dat de benzinepomp niks doet......dus idd zekeringen checken.
    1 punt
  16. Zekeringen gecontroleerd? Nog steeds geen geluid van de benzinepomp wanneer sleutel op contact staat?
    1 punt
  17. Mooie deal op mplaats gedaan voor een Givi tanktas.
    1 punt
  18. Ik heb ze er bij m'n donor blok uiteindelijk heel makkelijk uitgedraaid, waren er ook diverse afgebroken door de oude eigenaar. Ik heb toen een setje bgs doppen besteld, die grijpen zegmaar vast op beschadigde of dolle draadeinden, en daarna gewoon op m'n kinzo 300nm slagmoersleutel op standje twee klop je ze er zo uit, soms moet hij best een aantal sec slaan maar ze gaan er zonder breken zo uit. je moet alleen geen zware slagmoersleutel gebuiken dan breken ze zws ook als ze wat vast zitten. Gr Rolf
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...