Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02-03-21 in alle zones

  1. Tja... helaas niet te ontkomen. En beter dat we het dan uitstellen en goed doen. Zou je dan aan mijn vriendin kunnen uitleggen waarom de woonkamer die dag vol zal staan met boutjes moertjes, en kuipdelen?
    3 punten
  2. Dank je wel voor al jullie reacties. Ik ga zeker proefrijden, al vraag ik mij af of ik meer dan 30 minuten mag proefrijden. We gaan het zien. Heb mij iig voorgenomen niet over 1 nacht ijs te gaan. Bedankt!
    2 punten
  3. Gaat binnenkort ook op voor China producten, 21% BTW en boven de €150 komen er ook nog invoerrechten bij (niet meer dan terecht!) Eens kijken wie er dan gaat roepen niets meer uit China bestellen
    2 punten
  4. Van weekend was ik begonnen met los halen van de koppelingscover om zo de veren te gaan vervangen. Het grootste werk is het weg halen van de oude pakking op de motor en cover zelf, met goed materiaal is het overigens goed te doen, heb er speciaal een pakking schraper voor gekocht maar dan is het nog steeds behelpen. Ik zag gisteren bij wheeler dealers wel een handig apparaat ervoor. Het was een rubber schuurschijf die je op een dremel oid kan plaatsen en dat is wel beter om alles op de randen schoon te krijgen. Geen kans op krassen en wel de oude pakking weghalen. Maar goed uiteindelijk is alles redelijk tot goed verwijderd en heb ik de oude veren eruit gehaald en de nieuwe terug geplaatst. Ik kan wel zeggen dat de oude veren echt versleten waren. De nieuwe veren zijn sterker en zijn iets groter(niet gek). Daarna de nieuwe pakking geplaatst en alles weer dicht gemaakt. Vervolgens de olie weer afgevuld en de motor gestart en warm gereden om te kijken of er lekkage zou zijn. Gelukkig niet het geval. De koppeling voelt nu weer als nieuw, het aangrijpingspuint is weer zoals het hoort
    2 punten
  5. Graag gedaan! Ga iig niet over 1 nacht ijs. Laat je goed informeren en bij twijfel kun je hier altijd terecht met je vragen. Lees ook even het volgende topic door voor wat meer achtergrond informatie: Aankoop tip tweedehands VTEC Beide modellen zijn mooie VFR's met ieder hun eigen karakter, en van beide is hier zat info te vinden. Een andere rubriek die je hier ook in de gaten kunt houden tbv je zoektocht is "elders gespot", daar komt soms ook iets leuks voorbij.
    1 punt
  6. Heb je ook al in onze rubriek "te koop aangeboden" gekeken? Daar wordt o.a. (mits beschikbaar) een mooie blauwe 6th gen aangeboden. Voor hetzelfde geld als de rode maar, nieuwer, met meer features. Maw een stuk completer dan de rode (en mooier). Of een blauwe Fi, ook een stuk goedkoper dan die van MP. Keuzes , succes!
    1 punt
  7. Beste Sammybammy, Ik heb ook lang getwijfeld tussen de twee. En ik met volle eerlijkheid zeggen dat de Fi de beste is. Geintjes ter zijde. Ik begon mijn zoektocht met mn oog op de Vtec. En toen ik de 5e tegen kwam begon ik ook met afwegen tussen de twee. Technologie: De Vtec is uiteraard nieuwer, dus ik dacht 'oh dat betekent beter'. Maar dat is denk ik niet waar. Ik vond het Vtec systeem erg interessant van een technisch perspectief maar zelf niet aantrekkelijk om op een motor te hebben (kleppenstellen wordt daardoor een stuk duurder). ABS, tja ik ben al een keer onderuit gegaan dus dat zou ik zeker aanraden. Al was het op de VTEC een optie, en ik zie het niet op deze zitten. Heel klein puntje hierbij: ik was op zoek naar een motor met een digitale snelheidsmeter, dus daar had de vtec een pluspuntje Ik heb gekeken naar de zwakke punten van beide, en mijn conclusie daaruit was dat de vtec in onderhoud duurder zou zijn (in het geval dat er iets fout mee zou zijn) Kwa stijlings ja, dat is zo enorm subjectief dus daar kan niemand je bij helpen. Als laatste, beslis je voor de Fi te gaan, Ik zie geen Duo seat cover, ik heb er nog eentje liggen als je interesse hebt, ja ook in de mooiste kleur blauw En persoonlijk vindt ik de prijs van de Fi een beetje hoog. Tenzij de motor technisch en visueel in hele goede staat is, mooi opgepoetst, maar vergeet de uitlaatbochten niet te bekijken, zijn een beetje weggepropt onder de kuip. Neem je tijd, er staan er veel te koop.
    1 punt
  8. De 2002 vtec kan wel wat nukkig zijn omdat de in en uitschakelmomenten van het vtec systeem vrij dicht bij elkaar liggen. Bij de latere modellen is dit verbetert.
    1 punt
  9. Kiezen uit alleen maar leuke dingen is een luxe "probleem". Ja toch? Wat betreft het rijwielgedeelte zit er feitelijk geen verschil en zal de km-stand en de staat van onderhoud en de banden bepalen of er verschillen zijn in het rijden an sich. De looks zijn totaal anders, dus dat is niet zo moeilijk. Je vind de ene nu eenmaal mooier dan de andere. Het blok is wel degelijk anders en dan met name de techniek die erin zit. Kunnen we erg ingewikkeld over doen, maar ook dat is een kwestie van proberen en proefrijden. Complete plaatje bepaalt uiteindelijk wat jij het leukste vindt of het beste vindt passen. Proefrijden maar en geniet ervan. Succes met de afweging.
    1 punt
  10. Vooral goed proefrijden en zelf voelen wat het beste bij je past. Persoonlijk vind ik de FI in de lagere toeren wat prettiger rijden. De Vtec wordt eigenlijk pas echt leuk als je hem hoger in de toeren rijdt (en in de lage toeren ietwat bokkeriger; al is daar wel wat aan te verbeteren) . Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Zoals eerder gezegd.....qua model kun je niet verkeerd kiezen. Misschien kun je iemand meenemen die er meer kijk op heeft? Een aankoopkeuring is natuurlijk prima. Vooral voor de veiligheid en de zichtbare/voelbare slijtage. Maar die geeft geen uitsluitsel of de (vtec)kleppen wel of niet gecontroleerd/gesteld zijn. En over de spanningsregelaar (fi) of stator (vtec) krijg je ook geen uitsluitsel. Trouwens ik ben nu 10 jaar lid van de VFROC en heb nog nooit verbrande kleppen voorbij zien komen. Wel onderhoud/vervanging van de NAKS (vtec). Kortom: proefrijden, proefrijden, proefrijden.... Succes met de keuze en we zijn natuurlijk benieuwd wat je straks gekozen hebt. Over (hoge) km-standen: wij zeggen hier altijd dat een VFR-blok pas bij 100.000 km is ingereden. Die zijn bullitproof. Maar dat geldt natuurlijk niet voor remmen, wiellagers, schokbrekers. Daar moet gewoon onderhoud aan uitgevoerd worden. Mijn fi telt nu 79.000 km en ik ben nog lang niet van plan om hem van de hand te doen.
    1 punt
  11. Als je verder niet echt technisch aangelegd bent is het altijd handig om een aankoop keuring te doen zodat er eventuele zaken naar boven komen die uitonderhandeld kunnen worden in het vervolg. Qua veiligheid heeft de verkopende partij mits motorzaak ook gewoon een naam hoog te houden en ze zullen je niet snel een motor geven die gevaarlijk is omdat de remmen bijna versleten zijn. Uiteraard zijn rekeningen van onderhoud/onderdelen goud waard, aan de hand daarvan is er een soort van zekerheid voor de koper en verkoper. Als er geen onderhouds historie bij zit dan is een aankoopkeuring altijd verstandig als je het niet vertrouwd. Daarom is proefrijden altijd een must om een goed oordeel te hebben over een motor, en een proefrit van een halfuurtje en een keer het gas opentrekken is dan niet voldoende.
    1 punt
  12. kleppenstellen controleren is uit mijn hoofd om de 24dkm en wordt vaak overgeslagen en dan wordt gezegt dat het nog niet hoeft, is vaak ook zo. 30dkm voor een fiets van 2000 tot 2010 is gewoon heel weinig en vaak is rede dat ze dan weg moeten omdat er groot onderhoud nodig is en men dat weer zonde van centen vindt. Alles meer dan 60dkm is denk een goed kmstand bij fietsen van die leeftijd met een passende onderhoudshistorie uiteraard.
    1 punt
  13. Klepspeling, klepspeling, klepspeling met name bij de vtec, als je niks zelf aan je motor doet is dit een dure operatie als je je aan het onderhoudschema houdt. Zwakke punten bij de vtec is met name de: stator en als ze op leeftijd komen zijn is de bedrading en massapunten wel een dingetje aan het worden (geldt eigenlijk voor alle fietsen). Zwakke punt bij de FI is met name de: spanningsregelaar (afgekort SR hier op het forum). Alles staat en valt met wat er aan onderhoud gedaan is bij beide fietsen, pech hebben kan je altijd. Passende onderhoudsregistratie is bij beide belangrijk. Als je de keus hebt tussen een nieuwere met wel wat km maar niet overdreven veel met geen onderhoudshistorie of 1 met veel km en wat ouder met passende onderhoudshistorie is de keuze makkelijk neem de degene met passende onderhoudshistorie. Uiteraard ook je gezonde verstand gebruiken en kijken of er geen schades zijn en proefrijden en aanvoelen welke je lekkerder/fijner/beter vindt rijden.
    1 punt
  14. 1 punt
  15. Hallo Sammy (?), Welkom op het forum. Wij van .. adviseren ... Met een VFR kan je niet misgaan. Ik ben zelf bevooroordeeld, want ik heb de VTEC en die vind ik inderdaad mooier, maar anderen hier zijn juist weer heel erg fan van de 1e,2e,3e,4e,5e generatie, van tandwielaangedreven nokkenassen, CrossXXX modellen, van ... Enfin er komen vast de nodige adviezen.
    1 punt
  16. @MichelDB volgende keer je telefoon een kwartslag draaien dan past de motor er precies op!
    1 punt
  17. Ik ben nog altijd zeer tevree met m'n 17" wieltjes, CBR F2 voor en VFR nieuwer typ achter. En vandaag gaat Johan er een nieuwe YSS shock onder zetten en wordt 't helemaal feest op het oude beest!
    1 punt
  18. Heel maagdelijk wit. Doet me wel denken aan de spierwitte Honda F1 auto waar Jos Verstappen destijds een jaar in getest heeft en wat jammer genoeg niet doorging.
    1 punt
  19. Feest !! 20 jaar Forum Dank aan alle VFRienden en VFRiendinnen die dit forum hebben opgericht, onderhouden, modereren en/of anders ondersteunen. Een paar namen van toen zijn nu nog steeds actief hier . Degelijk en betrouwbaar als de VFR zelf....... Dank aan iedereen die een bijdrage heeft geleverd en/of nog steeds levert.
    1 punt
  20. Beste leden, Dit is officieel mijn tweede post ooit op dit forum, dus mochten jullie mij niet kennen dat is de reden. Ik heb afgelopen week mijn VFR naar Johan gebracht, omdat ik moe was van oplichtende garages en iemand met passie en kennis zocht die mijn motor onder handen kon nemen. Ik hoefde niet verder te zoeken :p. Afgelopen zaterdag heb ik mijn VFR bij Johan afgeleverd, daarna kreeg ik elke avonden updates betreffende mijn motor en waar Johan zich die dag mee bezighield. Prachtig om te zien hoe de motor helemaal uit elkaar wordt gehaald en elk onderdeel wordt geïnspecteerd. Buiten dat ik zeer tevreden ben mijn alles wat Johan betreffende mijn motor heeft gedaan, is mijn kennis ook nog eens bijgeschaafd. Enkele dingen zoals de vering juist afstellen en aspecten van de voorvork had ik zelf geen kennis van maar na Johan wel. Ik kan persoonlijk iedereen aanraden om Johan een bezoek te brengen mocht hij/zij een onderhoudsbeurt zoeken of de staat van zijn/haar motor willen weten. Gegroet! Dirk
    1 punt
  21. De corona is helaas nog steeds niet klaar met ons, de kappers rijscholen en nog wat contactberoepen mogen weer starten maar evenementen of zelfs gewoon samenkomen mag nog steeds niet dus hebben we helaas na de AV ook deze bijeenkomst moeten cancelen. Op de manier hoe het eventueel wel toegestaan zou zijn haalt het hele doel van deze dag onderuit, we hebben het uiteraard niet klakkeloos besloten maar als het niet goed kan dan beter helemaal niet. Verschillende partijen roepen dat de 2e helft van het jaar weer een klein beetje richting normaal zou moeten kunnen maar ik hoop dat ze ongelijk hebben. Geen ongelijk als in het gaat tegen die tijd niet beter maar ongelijk als in dat het eerder kan.
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...