Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 04-12-21 in alle zones

  1. Onder het mom van: beter laat dan nooit: de kentekenplaathouder.
    5 punten
  2. Sommigen zullen het al gezien hebben, maar ik neem ook afscheid van m'n VFR1200F. Er is geen enkele reden die negatief zou klinken naar de motor toe. Het blijft een prachtige motor (was reeds m'n tweede VFR1200F) met lekker veel power, en de nodige bekeuringen. De reden dat hij weg gaat en ik stop met motorrijden, heeft gewoon te zien met praktische en luxe problemen. Tot voor 3 jaar woonde ik nog zo een 25 km van m'n werkgever vandaan, en kon ik zeer moeilijk parkeren (Gent) met een 2e wagen door gebrek aan parkeerplaatsen en uitbuiting van de parkeertarieven. Daardoor reed ik met de motor dagelijks naar het werk, winter en zomer. 3 jaar geleden zijn we begonnen met bouwen, en dit op slechts 10 km van m'n werkgever. 2,5 jaar geleden moest m'n echtgenote onder het mes, wat uitdraaide op een soap van 2 jaar thuis en in totaal 3 operatieve ingrepen, en 2 schouder protheses voor dezelfde schouder. Bij de eerste operatie had men maar wat zitten klooien en had ze nog meer pijn dan ervoor in de schouder. Die arts leek bij elke vraag steeds minder zelfverzekerd over wat er nog kon of niet. Na een second opinion, drong men aan op een schouderprothese. Tijdens deze 2e operatie had men blijkbaar de schouderprothese verkeerd geplaats. En na een second opinion op deze second opinion, heeft men een volledig nieuwe prothese geplaatst met betere resultaten. Eindresultaat : m'n echtgenote kan haar ene arm onvoldoende achteruit plaatsen om eventueel de handrepen van de motor vast te houden. Alleen maar wat met de motor gaan rondrijden gaat snel vervelen en tijdens rondritten is het soms levensgevaarlijk. Dit door zij die denken nog met een motor te kunnen rijden en reeds hoogbejaard zijn en hem zelfs met moeite op de zijsteun krijgen (over het af en opstappen ga ik het dan og niet hebben) of zij die steeds weer willen bewijzen hoe goed ze wel kunnen rijden (ook al is dat soms niet zo), met het nodige materiƫle en soms lichamelijk letsel tot gevolg. Doordat m'n echtgenote meer dan 2 jaar thuis zat, kon ik toen elke dag over de wagen beschikken. Hierdoor stond de motor maar te staan in de garage, en ondervond ik ook dat het manipuleren van deze jongen in stilstand moeizamer begon te lukken. Hoe minder je er met omgaat, hoe moeilijker en tevens gevaarlijker (mijn mening) het is. Maar ik kon ondertussen via m'n werkgever een fiets leasen. Hierbij heb ik dit aanbod aangenomen, daar ik nu in een zeer mooie omgeving woon (Assenede het krekengebied / meetjesland ). En ook omdat dit voor de conditie toch geen kwaad kan. Is via het oude spoor slechts 9 km naar het werk enkel, en met een speed pedelec klaar je dit klusje in 15 a 20 min. Recent is zij terug aan het werk gegaan en kon ik als het heel slecht weer was niet meer over de wagen beschikken. Wat resulteerde in elke dag dat het zeer bar weer was, ik met de motor naar het werk zou rijden. Hierbij zakte de moed me snel in de schoenen, en moest ik voor mezelf toegeven, dat ik tijdens die barre weersomstandigheden en het gebrek aan routine niet meer relaxed met de motor kon rijden. Eergisteren dus een 2e wagentje aangeschaft..........en bij deze mag hij wachten op een tweede baasje Met gemengde gevoelens weliswaar, maar ik moet eerlijk voor mezelf blijven en mezelf en eventueel andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Het was een leuke bende hier, spijtig dat ik mede door m'n ploegwerk maar 1 rondritje meegedaan heb. Bij deze zet ik er nog eens een paar foto's van destijds erbij.
    1 punt
  3. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...