Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/18/2025 in all areas

  1. Vandaag aangenaam verrast, bedankt Dennis & Nancy voor de goede service 👍
    6 points
  2. Ervaring met allemaal (ik verkoop en monteer heel veel motorbanden, en rij er ook regelmatig mee). En inderdaad is de Roadsmart IV van Dunlop voor vrijwel iedere VFR-rijder de beste keuze. Niet voor niets winnaar van alle grote vergelijkingtesten. Verschil met de Road 6 (de 4 moet je gewoon vergeten) is dat hij door het stijvere karkas strakker stuurt (minder beweging in het chassis), en dat de band zijn goede rij-eigenschappen langer vasthoudt. Maar de Road 6 is comfortabeler, warmt iets sneller op, en gaat bij een rustige rijstijl iets langer mee. De Angel GT2 lijkt qua rijeigenschappen op de Dunlop, maar scoort op bijna alle punten net iets minder. Nog steeds een prima band.
    2 points
  3. Met oil level wordt bedoeld het oliepeil t.o.v. de rand van de binnenpoot. En dat is de zogenaamde luchtkamer, dus dat deel waar geen olie zit.
    2 points
  4. 1 point
  5. Bij een auto is het wisselen altijd gratis....
    1 point
  6. Voor de feedback: Gisteren de stator vervangen door een Electro sport variant (plus de pakking). Zelf doen is niet heel lastig, alleen even opletten met de bedrading in het deksel en de rubberen afdekkingen. Het ziet er nu weer allemaal goed uit qua spanningen. Het connector vissen gelukkig redelijk kunnen voorkomen door een trekdraad aan de oude connector te binden. Ik ga het voorlopig wel even in de gaten houden en af en toe de accu meten, maar het lijkt nu dus opgelost .
    1 point
  7. https://youtube.com/shorts/M3NDRMUfXQ4?feature=shared
    1 point
  8. Oke dan gaat het de dunlop worden. Bedankt voor de uitleg 👍
    1 point
  9. Ik doelde met mijn opmerking meer op de oorzaak van de oude breuk tpv voetsteun, die op de foto duidelijk minder vers is.
    1 point
  10. Beetje lullig dat een bedrijf een motor zo verkoopt. Als je voetsteun afbreekt kan dat best voor gevaarlijke situaties zorgen. Heb je toevallig nog garantie?
    1 point
  11. Ik had helaas ook een kapotte stator bij aankoop van mijn motor bleek achteraf. "Vervangen" onder garantie maar tijdje later stond ik er weer mee stil. Een of ander goedkoop alibaba alternatief was erin gegaan. Bij die dealer/garage kom ik dus niet meer. Daarna geen problemen meer gehad met de stator. De stator is gelukkig maar 1 van de weinige probleempjes die iets vaker voorkomen van de verder hele fijne VFR
    1 point
  12. Straks maar even ophalen, hoop dat ze hem inderdaad hebben liggen.
    1 point
  13. Volgens mij heb ik er nog een liggen. Morgen zal ik even op zoek gaan.
    1 point
  14. Klopt, niet al te duur ivm die van eBay die ik stuurde. Ff oppoetsen en klaar is Tycho 😉
    1 point
  15. Jeetje, watskebeurd? Je zou kunnen kijken of Wim/ @Veefer er nog eentje heeft? Op de laatste sleuteldag in Delft had hij nog wat spares in de verkoop. En anders internet ff afstruinen?
    1 point
  16. 1 point
  17. Zo goed als origineel, heeft honda 31 jaar geleden toch netjes gedaan!!
    1 point
  18. Tja, dan heb je net ruim 3000 km door Thüringen gestuurd. Staat de motor op de aanhanger. Zijn we bij de laatste camping voordat we ze thuis neerzetten, zie ik dit!!!! We vermoeden dat het cardan lekt. Morgen geen tijd om de motor naar ‘onze’ garage; Motorhuis De Valkenier’ te brengen omdat we op tijd in Assen moeten zijn voor een voorstelling in De Bonte Wever. Gelukkig heb ik een zoon met een auto met trekhaak die dat voor zijn moeder wil doen. Ik hoop dat het meevalt, ben toch nog wel gehecht aan mijn stoere brommert. Ook met zijn inmiddels 249.000km 😊
    0 points
  19. Gezien de kleur lijkt het mij motor olie. Transmissie olie wordt meestal niet zo donker. VFRikus
    0 points
  20. Nou, de pech houdt maar niet op. Nu is mijn steun voor mijn rempedaal gebroken zie bijgevoegde foto. Wie kan mij hieraan helpen?
    0 points
  21. Nou hij zit er weer netjes op, helaas nu electra problemen. Hierover later meer.
    0 points
  22. Deze motor staat bij mij op de hefbrug. De voetsteun (schetsplaat) brak af tijdens het ontluchten van de rem, bij het met de hand naar beneden duwen van de voetrem..... Er was dus vrijwel geen kracht voor nodig. Een keertje gaan staan op de voetsteunen had er dus voor gezorgd dat de rijder van de motor af valt. Pure mazzel dat het nu gebeurd.
    0 points
  23. Heb eens teruggekeken en hij was al gebroken toen ik hem kocht. Nou goed straks hopelijk even een nieuw (gebruikte) ophalen.
    0 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...