Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/04/2024 in all areas

  1. Er zijn 2 opties om zonder gedoe foto's te plaatsen volgens mij: 1. foto verkleinen met hulp van een online tool. Effe googelen en dan vindt je het wel. Zelfs ik kan het Of 2. lid worden van de VFROC; dan krijg je vrijwel onbeperkte mogelijkheden om bestanden te plaatsen en in te zien
    4 points
  2. De koffie machine kregen we helaas niet gepast, maar Johan heeft de vering er gelukkig wel in gekregen. Gisteren de VFR weer opgehaald. Alle airbox modificaties zijn ook meteen uitgevoerd. De motor stuurt heerlijk en loop, zeker in het onderste toerenbereik een stuk soepeler.
    4 points
  3. Ik wil toch wel proberen iedere week de vorderingen te posten, maar afgelopen week niet veel gedaan i.v.m. andere verplichtingen. Toch de tank nu ontdaan van de stickers en het voorspatbord alvast voorbehandeld om te spuiten. A.s. zaterdag ga ik als alles mee zit naar Delft, dus ga ik aankomende week de tank ook nog niet spuiten. Vandaag nog wel even de tijd genomen om een klein rondje polder te doen.
    3 points
  4. Ik denk toch dat lucht in het systeem de hoofdverdachte is. Het is echt een PITA om het systeem te ontluchten. Elke keer als je denkt de lucht er uit te hebben........vergeet het maar....er zit nog ergens een f*cking luchtbel. Veel geduld en massage voor nodig. Tenzij met een vacuumpomp ontlucht. (sorry als ik daar overheen heb gelezen) Het zou niet de eerste keer zijn dat er een luchtbel boven in de linker radiator zit (in dat mooie hoge punt waar volgens mij ook de sensor zit) . Daardoor wordt de temperatuurmeting verstoort waardoor de fan niet aanslaat. En dan wordt het heul erg heet en gaat ie koelvloeistof overboord gooien. De normale temperatuur is pakweg 79 graden en de fan hoort bij 104 aan te slaan, Bij hete dagen in de file is 110 ook niet vreemd. Als ik het goed onthouden heb slaat de motor bij 120 graden af om schade te voorkomen.
    2 points
  5. @crossrunner Sorry. was ik vergeten.
    2 points
  6. Niet nodig, mais je veux... moet wel een beugel fröbelen want de ophanging voor is anders.
    2 points
  7. En koop een beetje een goede momentsleutel van een gerenomeerd merk. Ik lees heel af en toe wel eens dat die voordelige van de Lidl en HBM niet al te nauwkeurig zijn, met afbrekende bouten tot gevolg. Maar misschien was je dat al lang van plan.
    2 points
  8. Ojee let wel op want je gaat Hyper pro worden.😂
    2 points
  9. Goedemiddag allemaal, Na veel wikken en wegen heb ik moeten besluiten om mijn VFR te verkopen. Helaas kan ik door slijtage in mijn beide handen er niet meer op rijden dan een minuut of tien. En daar is een VFR niet voor bedoeld. Hij is altijd netjes onderhouden. En ik zou het fijn vinden als hij naar een liefhebber gaat. Het gaat om een blauwe VFR 800fi ut de eerste helft van 2001 met 23229 op de teller. Het model zonder VTEC dus. Mijn Vraagprijs is €2000,=
    1 point
  10. Nou heb ik ook een 800fi uit 2001 met pakweg 65.000 km op de teller en met nog de originele koppelingsplaten. Ik hoef de koppeling praktisch maar aan te raken om met een kleine "knijp" probleemloos te schakelen. Misschien iets niet helemaal in orde met jouw koppeling? Wel een erg mooie kleur overigens.
    1 point
  11. En de bandenspanning controleer je door er even tegen aan te schoppen? VFRikus
    1 point
  12. De reden is spijtig, maar deze mooie machine gaat vast een andere goeie "owner" vinden. Maarre als ik vragen mag .......heb je overwogen om bar-risers of een superbikestuur te monteren voor een comfortabelere zithouding? Bij mij maakte dat een wereld van verschil.....
    1 point
  13. Ben wel benieuwd hoe jij hebt vast gesteld dat hij niet rijk loopt. Ik weet niet wat normaal is voor een 750, maar 1:14.5 lijkt mij redelijk royaal. VFRikus
    1 point
  14. @vfr63 Zou je conform de forumregels een vraagprijs willen vermelden?
    1 point
  15. Nog niet geprobeerd staat op mijn lijstje om te checken als ik even tijd heb. Haha nou hoop niet dat ik jou fietst gekocht heb 🤪
    1 point
  16. Hoe je de ventilator test heb je al gevonden zie ik. Lucht in het systeem is een berucht verschijnsel want de VFR is erg lastig goed te ontluchten. Lucht veroorzaakt in ieder geval rare drukken en hoge temperaturen die dan gemeten worden. De schakelaar voor de fan is niet hetzelfde als de sensor voor de temperatuurmeter, 2 verschillende dingen. Is er koelvloeistof ververst waardoor er niet goed ontlucht kan zijn? Wat verder ook kan is een verstopte dop op de radiateur. Die is veerbelast en zorgt ervoor dat het systeem op overdruk blijft bij stijgende temperatuur van de koelvloeistof. Moet dus open en gangbaar zijn. Tot slot is ooit wel eens aan de hand geweest dat 2 slangen verkeerd waren aangesloten bij de radiatuerdop. Slang van het reservoir gewisseld met de slang van de “overstort”.
    1 point
  17. Nou het lijkt wel of ik met zelf in gesprek ben 😉, wellicht heeft iemand anders er nog wat ... misschien moet ik dit maar even proberen.
    1 point
  18. @voodoo het is gespoten met spuitbussen, de blanke lak is een 2k lak wat veel strakker word. Op de foto is het heel strak maar er zitten paar stofjes en foutjes in wat ik er nog uit ga proberen te schuren en polijsten.
    1 point
  19. Heb je dat met een spuitbusje gespoten of heb je een compressor gebruikt? Ziet er op de foto's iig erg strak uit!
    1 point
  20. Schitterend project zo zeg! Wordt erg mooi zo te zien.
    1 point
  21. Na mijn laatste controle van mijn motor miste ik een uitlaatklem en een M10 moer van het deel waar je op zit. Kan zo snel niet op de officiële naam komen. Maar was daar redelijk van onder de indruk, vooral de M10 zette mij aan het denken Zijn er punten op de vfr waar dit soort dingen vaker gebeuren maar niet zo in zicht zijn.het lostrillen van moeren en bouten bedoel ik daarmee. Ik zou het niet fijn vinden als op snelheid de constructie van mijn motor veranderd. Ik ben benieuwd naar tips en ervaringen van jullie. Ruchard
    1 point
  22. De relatie tussen PK's, koppel en rendement is hier al vaak onderwerp van discussie geweest en in de bijlage welke ik tegenkwam in het blad Auto & Motortechniek wilde ik jullie dan ook niet onthouden Het maakt wel duidelijk waarom onze motoren zulke drinkebroers zijn bijvoorbeeld de Honda NC 750 zo zuinig is. Veel lees plezier! VFRikus
    1 point
  23. Bij de Blackbird is het YR-183M.
    1 point
  24. Op onze website (vfroc.nl) staat UNIVE allang niet meer als partner genoteerd, dus die korting geven ze idd niet meer. Maar het klopt wel dat iedereen tegenwoordig zelf een mooie prijs kan bedingen bij vrijwel alle verzekeraars.
    1 point
  25. Erg netjes @Sebas prachtige kleur.
    1 point
  26. Is dit de Tyga kit? Ziet er goed uit! 🤩 Heb jou en deze combinatie (in oorspronkelijk uitvoering) ooit achter me aan gehad tijdens VFROC rit, heel lang geleden.
    1 point
  27. Ervanuitgaande dat hij het heeft over het thermisch rendement, dan klopt zijn verhaal.
    1 point
  28. Ik neem aan dat dit grappig is bedoeld van deze HTS-er? Iedereen weet namelijk dat de luchtweerstand veel meer toeneemt bij hogere snelheden, en dus dat het verbruik ook toeneemt. Dat die correlatie (ongeveer) kwadratisch is, dat weet dan weer niet iedereen. Dus 2x zo snel is 4x meer luchtweerstand..... Daar kom je trouwens vanzelf achter als je met 260 km/u zwaait naar een andere motorrijder.... 😁
    1 point
  29. Honda noemt deze kleur trouwens titanium. De eerste generatie Blackbirds werden o.a. in deze kleur geleverd. Ziet er na ruim 25 jaar nog steeds goed uit...... EDIT: zoals vaker gebeurd wordt mijn tekst 2 maal geplaatst. Nu dus verwijderd.
    1 point
  30. Ik vind het een prachtige kleur
    1 point
  31. De kappen moesten 24 uur drogen, dus gelijk weer terug gemonteerd. Tijden geleden had ik bij ome Ali blindeer folie besteld voor verlichting dus deze kwam mooi van pas op de vfr. Volgende is de tank. Deze ga ik compleet vrij maken van verf resten en ook weer netjes spuiten.
    1 point
  32. Ik heb zojuist een allrisk motor verzekering bij UNIVE afgesloten maar de medewerker gaf aan dat de collectiviteit korting niet meer geldig is. Heb een vergelijk gedaan en zij kwamen als goedkoopste er uit. Heb wel 15 schade vrije jaren. Bespaart mij aardig wat. 🙂
    1 point
  33. Goed bezig, dat ziet er al mooi uit! Ben benieuwd naar het complete plaatje later 👍
    1 point
  34. Na een ochtendje rommelen, schuren primeren, spuiten en aflakken is het kontje klaar. Ik niet ontevreden met het eindresultaat 🥳. Nu verder met de rest.
    1 point
  35. Ruim 16 jaar heb ik de VFR 800Vtec en de VFR 800F gereden maar bij mij is er nog nooit iets losgeraakt 🤔.
    1 point
  36. Het gaat idd hoogglans worden, dan kan ik stofjes en foutjes nog een beetje weg schuren en polijsten. Vanavond nog even verder gegaan met schuren, zoals het er nu uit ziet kan ik aankomend weekend de kont gaan spuiten en in de 2k zetten. Uiteraard zal ik wat foto's maken en posten.
    1 point
  37. Hoogglans. Met (deels) matkleuren krijg je al snel dat delen waar je tegen aan zit gaan glimmen.
    1 point
  38. Dat ga je merken, heb ook Hyperpro en stuurt/rijdt een stuk strakker. En de rest van de beurt gaat ook niet ongemerkt voorbij denk ik... Ik mag half oktober, grote blij!
    1 point
  39. 1 point
  40. Ik heb de mijne ook antraciet gemaakt, eerlijk gezegd nog geen dag spijt van gehad. Zou wel voor hoogglands gaan. Hier het topic van 2017:
    1 point
  41. Het balhoofdlager merk je meestal pas bij inspectie, en bij de eerste rit met het nieuwe lagersetje. Het verschil kan enorm zijn, en toch merk je het niet omdat het langzaam slechter wordt.
    1 point
  42. Doordat mijn VFR motorisch een vastloper had, ben ik begonnen om alle losse onderdelen te demonteren, waarvan onderstaande lijst al los is. Ze komen van een VFR 800 VTEC, kleur zwart uit 2002. Foto's van de onderdelen even via PB vragen, dat worden er hier in het topic teveel. Kleine zaken kunnen verstuurd worden. (weer verkochte zaken er tussenuit gehaald) Richtprijzen tussen haakjes. Kan in Katwijk, Leiden of Delft. Kuipruit, smoke (35) Xenonlampen compleet en werkend (voorlampen) (100) Radiateur li en re (75/st) Bagsterhoes en bijpassende tas (100) Tellerset (125) Gashandel (20) Originele uitlaatset (100) Wielen (150/st) zijn recht etc, maar de lak moet wel opgeknapt worden Complete nette voorvork, keerringen niet lek (250) Zijstandaard (30) Middenbok (40) Accu, 2x (25) Step re (25/st) Voor andere zaken stuur even een pb, dan haal ik het eraf . Al verkocht: Laser uitlaatset (350) Kentekenplaat verlichting (5) Spiegelset Y2k, li spiegel gekrast op kunststof (25) Duo step li en re (25/st) - Zadels - Stuur en clipons Linkerstuurschakelaar Complete kuipset zwart,(475) RVS sierplaatjes rem- en koppelingsvloeistofreservoir (15) Koplampunits li en re (50/st) Knipperlichten voor li en re (25/st) Achterlichtunit (40) Kofferrek topkoffer (45)
    1 point
  43. schopje, voorjaar komt er weer aan. Al veel verkocht, maar ook nog wel zaken beschikbaar. Als het niet in de beschikbare lijst staat of onderaan bij verkocht, stuur even een PB. Misschien heb ik het nog of kan ik het nog van de motor afhalen. Heb je behoefte aan een frame inclusief kenteken om een caféracer te maken, kan dat ook.
    1 point
  44. Het probleem zit echt in mijn handen. Ik heb nie tmeer de knijpkracht om de koppeling te bedienen.
    0 points
  45. Via mijn tussenpersoon heb ik nu 2 auto's en 4 motoren ondergebracht bij een verzekeraar, dat levert een 10% extra korting op. Ik kon daarnaast de hoogste krortingstredes (van 2 motoren) overzetten op Alllrisk en WA+ op de auto's. Mijn motoren zijn enkel WA en nu iets van Eur 32 per jaar. De Gilera's (1953 en 1954) bij een verzekeraar voor classic voertuigen; ook iets van eur 32 per jaar. Naast verplicht verzekeren is de Wegenwacht met Europadekking een geruststellende zaak..... (Ja, het frame is links en rechts afgebroken)
    0 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Create New...