Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/25/2022 in all areas

  1. Vorige week de motor naar Johan gebracht voor een grote beurt, vandaag weer opgehaald. Tijdens de week heeft Johan me op de hoogte gehouden van de vooruitgang door middel van foto's en uitleg. Bij het ophalen zijn we ook nog even alles nagelopen. Naast het standaard onderhoud (alle vloeistoffen/filters wisselen, algehele controle en alles reinigen) heeft Johan onder andere de kleppen gesteld, de remblokken voor/achter vervangen, het balhoofdlager vervangen en de motor voorzien van een vers setje banden. Toen ik de motor kwam ophalen stond hij mooi te glimmen op de brug, ik denk niet dat hij er ooit zo bij heeft gestaan sinds die de fabriek is uitgerold. We hebben de vering nog even afgesteld en daarna kon ik, na een koffie, beginnen aan de terugreis. Tijdens de terugreis merkte ik meteen dat het stuurgedrag enorm verbeterd is, waar de motor eerst een beetje log stuurde, stuurt hij nu zo licht als een veertje. Johan, nogmaals bedankt voor de goede zorgen en tot de volgende keer!
    4 points
  2. Van de FB pagina van VFROC Germany "geleend"
    3 points
  3. Ik had hem wel bij me, maar die was niet geladen. Logistiek malheur...
    2 points
  4. Heb weer binnen zitten knutselen aan een filmpje. Het is heerlijk weer om binnen te zitten nu.
    2 points
  5. VERTROUWEN is wat je nodig hebt in je materiaal als je het volledig wilt aanspreken, niet alleen op het circuit als je serieus gas gaat geven maar ook in het dagelijkse verkeer... blind vertrouwen in Johan als het gaat om 100 punten onderhoud! Ik ga komende Pinksteren '23 een "rondje" Schotland doen en heb nu weer het beste materiaal mee om in ieder geval veilig en met het volste vertrouwen een paar dznd km asfalt te verslinden. Thnx Johan topJob !
    2 points
  6. Hé! Is dat die accu die we onderweg wel eens geladen hebben met mijn PowerPack? Of was dit juist de accu die je toen niet bij je had?
    1 point
  7. Dus blijven rijden.....blijven rijden........
    1 point
  8. Ik bedoelde eigenlijk de hoek ten opzichte van horizontaal. Flex maakt me niet zoveel uit, ik heb MZ gereden, dan ligt de lat niet zo hoog.
    1 point
  9. Ja dat klopt. Goede waterdichte kleding en je hebt eigenlijk nergens last van. Enige met dit weer is dat de motor soms staat te dampen wanneer je stil staat en mijn bril ook nog wel eens wat kan beslaan.
    1 point
  10. Helaas kan ik mijn eigen bericht van 15 november 2018 niet quoten
    1 point
  11. Het verschil is heel veel groter dan je zou denken. De 3 was goed, de 4 is ongelofelijk. Toen ik in februari bij 4 graden Celsius er mee in de Ardennen reed ben ik expres dingen gaan doen die je niet met een motorbandentest moet doen om meer informatie te krijgen. Zijdelings opgeplakte witten strepen oprijden, extra gas geven in de bochten met koude banden enzovoorts. Geen krimp, niets. De band kan veel meer dan ik durf..... En degenen die weten hoe ik kan rijden zullen beamen dat dat soms best te veel is...... Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest over een band als deze. Collega bandenhandelaren en journalisten hadden precies dezelfde ervaring. Absurd en ongelofelijk. Al die ervaring bij elkaar, en we stonden elkaar aan te kijken en de verbazing was aan ons gezicht af te lezen. Een van de journalisten vroeg zelfs wat hij in hemelsnaam over deze band moest schrijven. Als hij op zou schrijven wat hij heeft gevoeld en wat hij dacht zou het verhaal ongelofelijk zijn, en mensen zouden aan een betaalde advertentie denken. Nog even ter info: bovenstaande test was met de oude Pirelli Angel GT, niet met de GT2 (voor zover ik zien kan). Die GT2 is wel duidelijk beter, maar komt nog steeds niet in de buurt van de DRSM IV.
    1 point
  12. DUNLOP ROADSMART IV VS PIRELLI ANGEL GT- 2022 https://roaddirt.tv/dunlop-roadsmart-iv-vs-pirelli-angel-gt-2022-results/ Getest op VFR800Fi. Interessante uitkomst.
    1 point
  13. Ik kreeg een mail van een bijna ex clublid die zijn witte '86-er heeft verkocht maar nog 2 kuipdelen heeft liggen. Het gaat om linker zijpaneel en het koplamp deel, beide met lichte beschadigingen. Hij vind het zonde om ze weg te gooien dus mocht er een liefhebber zijn dan geef ik zijn mailadres wel door zodat het onderling afgehandeld kan worden.
    1 point
  14. Nadat de Donna een tijdje buiten gebruik is geweest (vervangen / reviseren NAKS'en), kon ik afgelopen zondag eindelijk weer een rondje doen met zoonlief
    1 point
  15. Ja dat is waar, ik zal het niet meer doen. Ik had ook niet zoveel gereden de laatste jaren. Ik had wel elk jaar de olie en het filter vervangen.
    1 point
  16. Ik ook maar dan met een paar streepjes gas
    1 point
  17. En dat streepje gas en slepende rem is nou precies wat ik ook gebruik in de haarspeldbochten in Frankrijk, gewoon om er voor te zorgen dat ik op eigen weghelft blijf. VFRikus
    1 point
  18. Na de mooie rit vandaag ben ik helaas bijna thuis terwijl ik stil stond te wachten bij een kruising door een achteruit rijdende auto geraakt en omgekiepert op de linkerkant. Ging allemaal erg langzaam, maar de schade valt dan toch wel tegen. Alleen materiële schade gelukkig. Gevalletje verzekering tegenpartij, maar het moet wel weer netjes worden. Dus op zoek naar spullen. Naast de gebruikelijke zaken als de koppelingshendel en spiegel en knipperlicht en wat weg te poetsen plekjes, is vooral het plastic links de dupe geworden. Het voorspatbord is helemaal gescheurd, het linkerkuipdeel is gehavend met veel diepe krassen en putten van het asfalt (misschien reparabel en te spuiten). Iemand nog zoiets "op voorraad" of weet je het te vinden? Kleur is zilvergrijs. Het spatbord is beyond repair, dus die staat met stip bovenaan de wenslijst. Kees
    0 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...