Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/29/2022 in all areas

  1. Als je dan toch op z'n Haags wilt: Hieâh 30 jr praufessiauneile ervaring in mautorbande (+ laatste 15 jr hobbymatag) achtâh de hand (mèn pa) @Ray, dus dat komp wel goed.. Ik weit nie andâhs dan je velgrand schaunmaak bè un nieuw rubbâhtsje (e nauit erreges andâhs late doen), dus hep gein ervaringe dat ut nie gebeuâhd.. Maah gelauf je direk dat die handeling wel vegeite ken wogdûh.. Binnebande kennik nog van vroegâh (met krossâhs toen en auk velgenklemme), was somps un gescheld in de werrekplaats... Al gelauf ik wel dat ut daah met mâhsse e.d. veil betâh op is gewogde voâh met name de kross en enduro.. Me pa zweâhde auveriges altèd bè de Metzeilâh binnebande, ware de dikste in zèn soâht..
    2 points
  2. Ik had hem wel bij me, maar die was niet geladen. Logistiek malheur...
    2 points
  3. Alle moderne sport-toer banden zoals Road 5 en Roads art 4 bieden meer grip dan je nodig hebt op de openbare weg. De levensduur is ook altijd beter dan de sport banden. Het enige wat een sport beter doet dan een toer is snel van richting wisselen maar zelfs met mijn rijgedrag in de bergen heb ik nooit geneigd om voor een sport band te kiezen. Met de CT rij ik met een 80-20 allroad band en heb nooit grip gemist maar wel 13.000km met een set.
    1 point
  4. Gevonden: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/honda-vfr750-als-rc30-replica/2278519051-305-1118
    1 point
  5. @Aficior Thanks. De decals vond ik lastig. En voor het schilderen zou je eigenlijk een airbrush moeten hebben. Maar ik vond het een leuk klusje. Jij ook veel plezier met het geknutsel.
    1 point
  6. Ja die motor circuleert al een tijdje, meende eerst bij een motordealer en nu particulier op marktplaats. En er is een reden waarom er geen foto van de voorkant (koplamp) bij gedaan is...........
    1 point
  7. En voor de VFR750 heb je weer een GT voorband nodig, en de standaard 170 achterband. Voor alle duidelijkheid, standaard is eigenlijk ook een GT-versie, maar Dunlop noemt ze alleen GT als er in die maat ook een SP-versie is.
    1 point
  8. Hier 30 jr professionele ervaring in motorbanden (+ laatste 15 jr hobbymatig) achter de hand (mijn pa) @Ray, dus dat komt wel goed.. Ik weet niet anders dan je velgrand schoonmaakt bij een nieuw rubbertje (en nooit ergens anders laten doen), dus heb geen ervaringen dat het niet gebeurd.. Maar geloof je direct dat die handeling wel vergeten kan worden.. Binnenbanden ken ik nog van vroegâh (met crossers toen en ook velgenklemmen), was soms een gescheld in de werkplaats... Al geloof ik wel dat het daar met mousse e.d. veel beter op is geworden voor met name de cross en enduro.. M'n pa zweerde overigens altijd bij de Metzeler binnenbanden, waren de dikste in zijn soort..
    1 point
  9. Wegens aankoop C 5 met communicatie set ---- goed werkende communicatie set te koop voor C4 helm ( set + accu+ lader ) € 100,-. Helm er gratis bij ( wel opknappen 5 jaar oud ). Gr Nico
    1 point
  10. Hoe is de montage gedaan? Ik zie vaak dat de velgrand niet schoon wordt gemaakt en dan kunnen er wel rubber resten achterblijven met mogelijk lekkage als gevolg.
    1 point
  11. Klopt, ik heb intussen de importeur even gebeld voor nadere informatie. De website is daar ook niet duidelijk over, vonden ze zelf ook wel. VFRikus
    1 point
  12. Hé! Is dat die accu die we onderweg wel eens geladen hebben met mijn PowerPack? Of was dit juist de accu die je toen niet bij je had?
    1 point
  13. Dus blijven rijden.....blijven rijden........
    1 point
  14. Van de FB pagina van VFROC Germany "geleend"
    1 point
  15. Vorige week de motor naar Johan gebracht voor een grote beurt, vandaag weer opgehaald. Tijdens de week heeft Johan me op de hoogte gehouden van de vooruitgang door middel van foto's en uitleg. Bij het ophalen zijn we ook nog even alles nagelopen. Naast het standaard onderhoud (alle vloeistoffen/filters wisselen, algehele controle en alles reinigen) heeft Johan onder andere de kleppen gesteld, de remblokken voor/achter vervangen, het balhoofdlager vervangen en de motor voorzien van een vers setje banden. Toen ik de motor kwam ophalen stond hij mooi te glimmen op de brug, ik denk niet dat hij er ooit zo bij heeft gestaan sinds die de fabriek is uitgerold. We hebben de vering nog even afgesteld en daarna kon ik, na een koffie, beginnen aan de terugreis. Tijdens de terugreis merkte ik meteen dat het stuurgedrag enorm verbeterd is, waar de motor eerst een beetje log stuurde, stuurt hij nu zo licht als een veertje. Johan, nogmaals bedankt voor de goede zorgen en tot de volgende keer!
    1 point
  16. Het verschil is heel veel groter dan je zou denken. De 3 was goed, de 4 is ongelofelijk. Toen ik in februari bij 4 graden Celsius er mee in de Ardennen reed ben ik expres dingen gaan doen die je niet met een motorbandentest moet doen om meer informatie te krijgen. Zijdelings opgeplakte witten strepen oprijden, extra gas geven in de bochten met koude banden enzovoorts. Geen krimp, niets. De band kan veel meer dan ik durf..... En degenen die weten hoe ik kan rijden zullen beamen dat dat soms best te veel is...... Ik ben nog nooit zo verbaasd geweest over een band als deze. Collega bandenhandelaren en journalisten hadden precies dezelfde ervaring. Absurd en ongelofelijk. Al die ervaring bij elkaar, en we stonden elkaar aan te kijken en de verbazing was aan ons gezicht af te lezen. Een van de journalisten vroeg zelfs wat hij in hemelsnaam over deze band moest schrijven. Als hij op zou schrijven wat hij heeft gevoeld en wat hij dacht zou het verhaal ongelofelijk zijn, en mensen zouden aan een betaalde advertentie denken. Nog even ter info: bovenstaande test was met de oude Pirelli Angel GT, niet met de GT2 (voor zover ik zien kan). Die GT2 is wel duidelijk beter, maar komt nog steeds niet in de buurt van de DRSM IV.
    1 point
  17. DUNLOP ROADSMART IV VS PIRELLI ANGEL GT- 2022 https://roaddirt.tv/dunlop-roadsmart-iv-vs-pirelli-angel-gt-2022-results/ Getest op VFR800Fi. Interessante uitkomst.
    1 point
  18. VERTROUWEN is wat je nodig hebt in je materiaal als je het volledig wilt aanspreken, niet alleen op het circuit als je serieus gas gaat geven maar ook in het dagelijkse verkeer... blind vertrouwen in Johan als het gaat om 100 punten onderhoud! Ik ga komende Pinksteren '23 een "rondje" Schotland doen en heb nu weer het beste materiaal mee om in ieder geval veilig en met het volste vertrouwen een paar dznd km asfalt te verslinden. Thnx Johan topJob !
    1 point
  19. Ja dat is waar, ik zal het niet meer doen. Ik had ook niet zoveel gereden de laatste jaren. Ik had wel elk jaar de olie en het filter vervangen.
    1 point
  20. Na de mooie rit vandaag ben ik helaas bijna thuis terwijl ik stil stond te wachten bij een kruising door een achteruit rijdende auto geraakt en omgekiepert op de linkerkant. Ging allemaal erg langzaam, maar de schade valt dan toch wel tegen. Alleen materiële schade gelukkig. Gevalletje verzekering tegenpartij, maar het moet wel weer netjes worden. Dus op zoek naar spullen. Naast de gebruikelijke zaken als de koppelingshendel en spiegel en knipperlicht en wat weg te poetsen plekjes, is vooral het plastic links de dupe geworden. Het voorspatbord is helemaal gescheurd, het linkerkuipdeel is gehavend met veel diepe krassen en putten van het asfalt (misschien reparabel en te spuiten). Iemand nog zoiets "op voorraad" of weet je het te vinden? Kleur is zilvergrijs. Het spatbord is beyond repair, dus die staat met stip bovenaan de wenslijst. Kees
    0 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...