Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 09/22/2023 in all areas
-
Excuses. Door de drukte niet eerder kunnen reageren. Dank voor jullie medeleven en belangstelling. Helaas is het niet gelukt het kofferrek te plaatsen. Ik heb op mijn VFR een andere uitlaatset zitten (Remus). Helaas zijn die net anders van vorm dan de originele uitlaten die ik hier thuis in mijn garage heb staan, maar die had ik natuurlijk niet mij bij toen ik zondagmorgen op de motor naar @Johan afreisde. Tijdens het monteren van het rek, kwamen we erachter dat die vervangende uitlaten maken dat het zijkofferrek NET niet past. De vorm van de originele uitlaten is eigenlijk best mooi. In een V-vorm met vier openingen (V4). Mijn vervangende uitlaten hebben een licht ovale vorm en zijn daardoor iets breder dan de originele uitlaten. Ik heb nu van Johan een SW-Motech Buddy zadeltas, Rearbag, 24-36 liter KLIK mogen lenen. In combinatie met mijn originele topkoffer moet dat ruim voldoende zijn.3 points
-
Belofte maakt schuld dus bij deze: Aangezien ik er iedere dag mee naar werk rijdt en de zitpositie niet optimaal vind, besloot ik er een zogenaame streetfighter mod op te zetten; 2 nieuwe veerpootklemmen besteld waar weer een stuurstang in past. Dit zou de ergonomie verbeteren en daarmee het comfort verhogen. Omdat dit stuur breder is dan het originele moest ik ook langere gaskabels monteren. Na even zoeken bleken de kabels van een Honda ST1100 hier perfect voor te zijn. Ook meteen nieuwe handvatten erop gezet van Ariete, stuurgewichten en een nieuwe gashuls (ding waar de kabels inhaken op het stuur). Na een tijdje flink prutsen zit het er dan eindelijk op maar ik was nog niet tevreden. De schakelaarunits worden normaal op hun plek gehouden door een uitsparing in de stuurstangen en in de units zelf zit een metalen pin die daar dan invalt en zorgt dat hij niet kan draaien of schuiven. Om nou meteen in mijn stuur te boren zodat dat ik de goede positie weet en of het stuur uberhaupt een verbetering is heb ik ze vast gekregen door het stuur in te tapen met isolatietape en daarop de unit goed vast te schroeven/klemmen. Vooralsnog werkt het prima B In de tussentijd was het hard zoeken naar nieuwe/vervangende panelen want in het voorjaar zou hij worden gespoten. Ik was op zoek naar een voorkuip en een rechter zijscherm want deze zijn beschadigd bij een ongeluk. Na de winter was het dan eindelijk zover en kon de make-over beginnen! Naast het spuiten van de kappen besloot ik meteen de motor grondig onder handen te nemen want de vorige eigenaar heeft dat niet gedaan en dus zat er overal keihard aangekoekt smeer dat alleen weg te snijden was. Ook was er nodig onderhoud te doen voor de remmen en vering; de voorpoten lekte olie dat in de remblokken was gelopen en de remvloeistof had de kleur van cognac… In de garage waar ik dit ging doen was er geen mogelijkheid om de motor op te tillen aan het dak dus werd er een zeer arbo-conforme stellage gebouwd om de veerpoten te demonteren XD Na flink puzzelen en een hele goeie tutorial op yt verder is de voorpootrevisie succesvol verlopen en het duurde maar 3 uur langer dan gedacht! Daarna zoveel als ik kon eraf gehaald en geschrobd en geschrobd en geschrobd tot de borstelharen permanent omgebogen waren, de schuursponsjes niet meer schuurden en mijn handen pijn deden van de zwarte dasty, maar het resultaat mag er wezen: de achterbrug glimt weer als nieuw en er is geen plekje smeer nog te bekennen: Tegelijkertijd mijn zus maar aan het werk gezet die mijn kappen ging repareren en spuiten, dit is een kiekje van de steriele operatiekamer waarbij de lipjes van de knipperlichten voor zorgvuldig zijn verwijderd en overgezet in de ‘nieuwe’ kap die er een miste: Ook nog wat plaatjes van hoe dit dan ging: Ook nog een ander scheurtje op een gevoelige plek die ze bij het opschuren extra heeft moeten verlijmen omdat hij weer brak door de interne stressen: En nu eindelijk SCHUREN SCHUREN EN NOG EENS SCHUREN Klaar om gespoten te worden Grondlak En dan eeeeeeindelijk de kleur erop Goed laten uitharden en vervolgens monteren Het resultaat mag er dan ook wezen: Nu alleen nog de stickers erop! Het lastigste was het vinden van oem tankstickers in de juiste kleur omdat deze kleur maar 1 jaar is gemaakt. Na heel lang zoeken, rondbellen, rondvragen en surfen had een duitse motorsloop ze nog liggen. 35 euro per kant lichter heb ik ze dan toch gekocht en wat een pareltjes zijn het! Het zwart blijkt een bruintint te zijn en er zit kleine metallique in. Meer dan het geld waard De VFR-stickers die op de zijkappen zitten waren helaas niet oem te vinden en heb ik online besteld en ook deze zijn zo goed als fabrieksontwerp want er zit een gradient in van geel naar zwart in de letters VFR en die was moeilijk te vinden. Echter geef ik niet snel op en was ik zelfs van plan het maar zelf te maken omdat ik de juiste niet vond. Terwijl ik aan het wachten was totdat alle stickers binnen waren werd ik op een ochtend uit mijn bed gebeld door een buurman die mij slecht nieuws bracht: de storm had mijn 230kg zware net gespoten trotse bezit omgeduwd… Dit was het trieste beeld dat ik aantrof: Ik kon wel janken. Eerste indruk is niet goed. Maar na even rustig te bekijken en tot 10 tellen lijkt de schade relatief mee te vallen. Deukje in de tank door het stuur, koppelingshevel krom, voetsteun afgebroken, stuurgewicht beschadigd. De olie is afkomstig van de dynamo , de plek waar de kabel er bovenin uitkomt en er zit nog genoeg olie in. Maar toen ik nog beter keek waren de kappen ook beschadigd; knipperlichtrandje (dat gesoldeerd was) is afgebroken en naar binnen gevouwen, krassen op de zijkap en het spatbord beschadigd. Iemand die het niet weet, ziet het niet maar het voelt alsof alle moeite en energie voor niks is geweest. Wat een k*tzooi.😭 Dan toch maar eens de verzekering bellen. Na het rapport van de schade expert kreeg ik een zeer schappelijk bedrag terug aangezien het stormschade was en kan ik de motor ermee laten repareren. Dat is dan een kleine troost bij het zien van het werk dat ik weer opnieuw moet doen. Inmiddels ben ik er al een klein beetje over het verdriet heen want hij rijdt fantastisch en door de nieuwe kleur zie ik toch veel hoofden draaien! Lange post, maar ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn ervaring te lezen 🏍️2 points
-
Honda heeft ze nooit geproduceerd, alleen maar laten inpakken en gedistribueerd. De "originele Honda-remblokken" zijn gewoon Nissins.2 points
-
2 points
-
Bij mij duidde het uitvallen van de display (tijd en dagtellers) vorig jaar op een accu met einde levensduur, dit was nog de accu die er in zat bij aanschaf van de motor (ca. 9 jaar na aanschaf, dus mogelijk was de accu nog ouder)2 points
-
Wij waren ,niet toevallig, bij Hans van Wijk motoren en zoetermeer vanmiddag . Nou had ik al een tweedelig motorpak gratis🤩 gehad ( met o kilometer gebruik ) waar ik superblij mee was maar hun outlet trok ons aan. Behalve remblokken ook nog twee Claw pakken gescoord...voor weinig😇 . Maar terug naar de topic...remblokken in de make😉 Oh ! En een motorbok 🤣1 point
-
Ok. ben je toch niet voor niets naar Zwolle gegaan1 point
-
Ja @Robert-Jan wat is het geworden of .......1 point
-
1 point
-
Das correct @AFS Motorparts, maar daardoor nog steeds niet meer verkrijgbaar via Honda😁... en ik zou ook zo niet weten wie importeur is van dat spul..1 point
-
1 point
-
1 point
-
In Eibergen een candy red vtec met zwart frame en gouden velgen. Even later in Haaksbergen op de rondweg een zilveren 750 rc36II1 point
-
Exact dat dus😉 . Wordt dan toch maatje 46-47 zoeken. Dank voor je tegenbericht👍1 point
-
Ja @Robert-Jan hoe staat t r mee??1 point
-
1 point
-
Ray vond Ferodo voor de CT ook de beste. Die zitten er nu dus op. Ik heb ook goede ervaring met EBC, echter blijf weg van de gesinterde versies1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Lijkt op een bijna dooie accu. Starten trekt veel stroom, als de spanning teveel daalt vallen andere gebruikers zoals het display uit. Uit jouw beschrijving maak ik op dat alles weer werkt als de motor aangeslagen is en draait. Ik vermoed dat de startmotor ook maar met moeite de motor aan de praat krijgt. Een dooie accu kan meerdere oorzaken hebben, maar daarvoor zul je moeten meten.1 point
-
Mooi verhaal met een prachtig eindresultaat samen met je zus. Tot het omvallen dan, super jammer…… k#@%! Maar dat gaan jullie vast wel weer netjes fixen denk ik. Na het eerste klote gevoel volgt vaak enige vorm van berusting/acceptatie en voor je het weet ben je weer aan het klussen.1 point
-
Op de standaard; ik krijg hem zelf nooit op de middenbok in mijn eentje (ik ben net niet zwaar/ sterk genoeg met mijn 1.66)1 point
-
je bent aangewezen op de aftermarket oplossingen, simpelweg omdat Honda ze niet meer produceert en de NOS bronnen ook opdrogen.. Dus die denkrichting kun je in ieder geval los laten..1 point
-
Net als met banden is het advies heel persoonlijk. Wat de ene geweldig vindt, is voor de ander helemaal niets... En vergelijken doet bijna niemand, dus krijg je vrijwel altijd het advies voor wat zij op dat moment gebruiken. Ik persoonlijk rij met Ferodo (Europa's grootste fabrikant van frictiematerialen) omdat ze het gewoon goed doen en gemiddeld qua prijs zijn (van de grote merken dan). Het is ook het merk dat ik het meest verkoop in de winkel, en het meest monteer in mijn werkplaats. Tweede is Brembo, kort daarop gevolgd door EBC en Nissin (al is dat momenteel slecht leverbaar).1 point
-
Bedankt! Met de schroevendraaier lukte niet maar zat gelukkig een motorzaak in de buurt waar ik terecht kon. In ieder geval weer veilig thuis gekomen! Nu de achterrem laten reviseren ✌️😉1 point
-
klopt maar vaak wel beugels oid waar je wel wat van kan fabrieken1 point
-
De meeste dhz zaken hebben geen staalplaat in het assortiment, koop dan vooral geen alu plaat (dat hebben ze meestal wel). Alu scheurt veel te makkelijk bij deze toepassing.1 point
-
Je kan proberen om aan de rechterkant de klauw met een schroevendraaier een buitje naar buiten te wringen. Niet te veel kracht zetten om de schijf niet te beschadigen. Als het lukt, dan tijdens het rijden ook de voorrem niet gebruiken in verband met het DCBS Wel een uitdaging! VFRikus1 point
-
1 point
-
Thanks for sharing..... Goed bezig geweest samen met je zus. Compliment En wat zuur dat ie omgewaaid is. Gelukkig is dat ook weer gefixed 👍1 point
-
1 point
-
Met ontzettend veel plezier gelezen en wat hebben jij en je zus een mooi werk opgeleverd. De laatste vier foto's had ik eigenlijk niet willen zien. Erg spijtig. Ik hoop dat dit verslag een mooi en vooral positief vervolg krijgt.1 point
-
supermooi gedaan! wel een vreselijke domper dat ie dan omwaait... weet niet hoe de wind staat om je huis maar ik zet hem meestal met de kop in de wind1 point
-
Dat is nogal zuur dat je net gerestaureerde motor omwaait. Maar buiten dat ziet je motor er prachtig uit!1 point
-
Ik wil graag zeggen: “goed verhaal dit!” maar dat je motor omwaait is natuurlijk helemaal niet zo’n goed einde. Wel blij dat je het deelt en voorzien hebt van veel foto’s van het process (en niet alleen het eindresultaat). Thanks for sharing en blij dat je de moed niet hebt verloren, hopelijk heb je het snel hersteld en houd je er een fijne motor aan over die helemaal naar je zin is en dan ook nog een goed verhaal! Remco1 point
-
Leuk verhaal. Wel onzettend jammer dat hij omwaaide nadat je er zoveel werk aan hebt gehad. Stond hij op de jiffy of de middenbok?1 point
-
Je sleutelbeen op de sleuteldag gebroken? Volgens mij neem je de uitnodiging iets te letterlijk..... In elk geval sterkte en beterschap!1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00