Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/07/2024 in all areas

  1. Aanvulling op de 'verzameling', 28.000km, origineel NL motor. Men blijft me maar uitleggen dat dit de mooiste jaargangen zijn en ik ga kijken of ie me van m'n 750 af gaat krijgen.... 🙃
    6 points
  2. Heb ze trouwens besteld, we gaan het zien haha.
    4 points
  3. 5 minuten later de Vif even naar buiten gerold en een rondje gemaakt ter controle.. So far so good, geen bijgeluiden(?) en geen olielekkage.. Ik heb geen rammel gehoord..?..maar leg me erbij neer. Het bestelde lager en bus gaan de kast is, misschien ooit.. Alvast fijne feestdagen toegewenst 👍
    4 points
  4. Beste Vriend( innen) van onze mooie club,ik heb mijn VFR verkocht 🥹en heb spullen te koop, instrukieboek VFR 800 f1, een buddysit afdekkap zwart, en een originele uitlaat van de VFR 800 f1, t.e.a.b. Ik woon in Castricum N.H
    3 points
  5. Vraagprijs €75.00 voor de uitlaat, buddysit kap is al weg, en €5,00 voor het boekje, incl evt verzendkosten, Kan de spullen evt. meenemen naar een clubrit, of jaarvergadering.
    2 points
  6. (sorry voor de dubbele post, maar er was een limiet aan post grootte. Hopelijk is het geen probleem dat dit project log een halve foto album is😅) Ok even genoeg tellerwerk! Ik merkte dat ik er wat gedemotiveerd van raakte. Op naar nog meer bedrading.....🥴 Switchback LED's! Want meer zichtbaarheid is meer beter toch? Switchback leds, zoals in een van mijn eerste posts, gaf wat uitdagingen. De fitting is een 2 polige stekker op mijn VFR. Hiervoor heb ik 7443 lamphouders gekocht, ter vervanging van de standaard 7440. De 7440 was standaard op mijn '06 VFR Enig nadeel: Je kan niet zomaar je plug in elk gat rammen. De 7443 heeft bredere lipjes en andere afstanden ten opzichte van de afdichtings-borst. Met wat dremel werk en een extra O-ring, heb ik het alsnog passend kunnen maken. Helaas geen foto's, want dat vergeet ik nog wel eens in mijn (ADD) enthousiasme😅 De bedrading is nu "opgeschoond" en gekrompen in plaats van gesoldeerd. Zwarte plug (SV): Bruin/Blauw (+) met rode kabel naar.... Witte Plug (Knipperlicht): Aangepast naar 3 polige stekker; -Lichtblauw (Of oranje!) (+) naar Wit (Switchback RAW +) en Blauw (Spiegel RAW +) -Groen (-) naar Groen Geel (Switchback RAW -) en Bruin (Spiegel RAW -) -Rood (+) naar Rood (Switchback SV +) RAW= RichtingAanWijzer, SV=StadsVerlichting Naast dat ik een 220v huishoud kabel voor de spiegels gebruik, redelijk netjes nu. Switchback in volle glorie. Als het niet werkt, even je switchback led 180 draaien in de houder.
    2 points
  7. Nou, even een kleine tellerplaat updatje. Nog even de achterkant van de tellerplaat, waar ik de kleurfilters op heb geplakt. Zo ziet het "rood" uit als daadwerkelijk rood, en de cijfers als lichtblauw. De cijfers in rood bij de redzone was uiteindelijk toch niet mooi. Tellerplaat filters, Zo kan ik in de toekomst nog een ander kleurtje kiezen, mocht ik dat willen. En eindelijk de motivatie gevonden om de LCD led's naar wit om te zetten. Het ziet er veel beter uit zo. Witte ledjes zijn mooier dan blauw. En geven meer licht (ik had wellicht eerst de specificaties moeten lezen haha)
    2 points
  8. Reed net langs een gele VFR 800 (uit 99 denk ik?), stond geparkeerd bij de bedrijfskantine van Sabic/Chemelot in Limburg. Iemand van hier? 😁 Overigens bedacht ik mij dat ik op 25 augustus op een van mijn éérste "lange" ritjes op de VFR een witte VFR piloot zag die naar mij zwaaide. (Ik wist eerst niet waarom, tot ik doorhad dat we allebij op een VFR zaten😅) Ik ben nog achter de desbetreffende groep aangereden. (ergens tussen Roermond en Tilburg).
    2 points
  9. Als je toch de boel open hebt liggen voor de kleppen dan zou ik de NAKS meenemen gezien de kilometerstand. Je komt 100% zeker aan de beurt met die dingen en de voorste cilinderbank is dan prima toegankelijk, dus ik zou het gewoon doen. Is de NAKS einde levensduur / spant niet goed meer, dan hoor je dat beslist. Filmpjes genoeg op YouTube als je zoekt op "naks vtec" of "can chain tensioner vtec". Bijgevoegd filmpje was de NAKS van de VFR van mijn schoonzoon. IMG_1036.mov
    2 points
  10. Bij mij begon ik ze bij 50.000 te horen, eigenlijk de ketting hoor je. Maar als je niets hoort zou ik er niets aan doen.
    2 points
  11. ik heb je topic verplaatst naar 'Techniek' het 'even voorstellen' is enkel om jezelf voor te stellen en leest niet iedereen. om het inzichtelijk te maken is het wellicht handig om een fotootje te plaatsen van hoe het eruit ziet?
    2 points
  12. In nette staat. 50 euro. Alleen ophalen in Drunen.
    1 point
  13. Ik denk dat het een zg dubbel bubbel uitvoering is. Hij komt hoger uit dan het oem.
    1 point
  14. Prijs en ophalen Drunen verder niet.
    1 point
  15. Kijk even wat voor "tag" ik erbij heb ingevuld 😉
    1 point
  16. Misschien ff vermelden waar hij precies voor is? VFRikus
    1 point
  17. Zwart zie foto's. Gratis af te halen in Drunen. Waarschijnlijk uit China maar zien en voelen er degelijk uit. Ik stuur ze niet op. Geen zin in
    1 point
  18. Beste lezers, Ik ben op zoek naar een laser xtreme uitlaat voor mijn vfr800 vtec uit 2004. Wie kan mij verder helpen? groet, Max
    1 point
  19. Marktplaats goed in de gaten houden. af e toe komen ze te koop. Ik heb een set onder mijn VFR, en ben er blij mee.
    1 point
  20. Hallo VFRinden weet iemand waar je deze verf kan kopen om te spuiten. Bij mijn bedrijf kan ik het spuiten, dus wil graag een blik verf. en iemand nog tips voor blanke lak voor eroverheen? Y124P Shiny Pearl Yellow dit is mijn kleur code van de vfr 800 met vriendelijke groet wouter.
    1 point
  21. Iemand lijkt er ooit de nodige liefde in te hebben gestopt iig....
    1 point
  22. Hmmmm... die motor ken ik. Volgens mij gebouwd door Jake (Carl) van de syncshop.
    1 point
  23. Ik denk idd dat ik de naksen laat meenemen. Dan misschien toch maar de klepjes laten controleren 🤔
    1 point
  24. Gaaf. Denk niet dat ik mijn vrouw zover krijg
    1 point
  25. En kijk dan even of de naksen van het type na 2014 passen, die bijven doorgaans wel heel.
    1 point
  26. Dan gaat de ketting duidelijk angstaanjagend tikken. Je schrikt je dan een hoedje en denkt dat er ineens 300 knikkers in het blok zitten 😄
    1 point
  27. Is het echt een tikkend geluid of is het meer een soort van kloppend geluid? Een aantal RC36's (onder andere die ik toen had) hadden zo af en toe namelijk last van een "tapping and knokking" geluid dat werd veroorzaakt door 1 (of meerdere) nokkenassen. Die van jou is dan wel een ouder type maar ik dacht ik meld het maar even, je weet maar nooit. Er is in die tijd (1996) en technical bulletin van Honda Europa over geweest met de oplossing om er van af te komen. zie afbeelding.
    1 point
  28. das niet zo gek, ik zit net naar itchy boots te kijken, die rijd al 2000km met een rammeltje, zit er een moertje van de uitlaatflens in de carterplaat......
    1 point
  29. Als ze nog goed zijn zou ik ze niet vervangen. Ze kunnen ook zo nog 20000 km meegaan.
    1 point
  30. Ik vind het altijd prettig om even een kartonnetje te prikken, zodat ik weet welke bout waar moet en welke voorzien is van een beugeltje.. En korte tik met plastic hamer, en het deksel komt los..
    1 point
  31. De 1200F staat er ook op nu VFR 1200F 2012 Silhouette Metal Wall Art – Vroom Arts Ik zie zojuist dat dit een andere aanbieder is dan welke Voodoo in zijn openingspost plaatste.. krijg dan altijd wel mijn bedenkingen... dat het een soort van doorgeef luikjes zijn die er ook weer aan willen verdienen. Al komen ze beide uit Litouwen. kan er wel gelijk 2 bestellen...🤔 Ninja ZX14R 2016 Silhouette Metal Wall Art – Vroom Arts De Goldwings die ze hebben zijn net degene die bij mij ontbreken in de verzameling.
    1 point
  32. die van mij is gemaakt door dr. @Johan wellicht kan hij je adviseren over de kleuren
    1 point
  33. Klinkt een beetje als de PAIR valve. Kan zijn dat deze bij jou is uitgeschakeld, wat een veel voorkomende modificatie lijkt te zijn bij VFR's. Zou zorgen voor verse lucht injectie in je uitlaat systeem voor betere emissies, en het uitschakelen ervan zou een dipje rond 5k toeren verhelpen, uitlaat minder laten ploffen (pop/crackle), en het schokken bij gasgeven wat verhelpen. Aldus zegt "het internet". (Niet mijn foto)
    1 point
  34. ik heb ook blauwe ledjes en die ziet er wel een stuk helderder uit dan de jouwe, vind het contrast wel een groot verschil
    1 point
  35. En dus toch voor zwart gegaan 😅
    1 point
  36. Gefeliciteerd, en ik herken het gevoel. Ik heb dat namelijk ook met mijn 5 Blackbirds..... 😍
    1 point
  37. Keuzestress?.. Ik noem het extra meer “genieten”. De pret begint natuurlijk al als ik de schuurdeur open, dat ik tegen 3 aan mag kijken waarvan er 2 ooit “jongensdromen” waren geweest… Dan het rijden zelf… Alle 3 verschillend, met ieder een eigen karakter. Als ik op een van de drie gereden heb, dan heb ik wéér dat moment als ik de schuur weer open doe na het genot wat rijden heet.. je kent het wel, dat voldane gevoel ná het rijden, en dán nog eens de schuur open doen om te mogen kijken naar nog 2 VFR’s.. 🤓 Die glimlach is dan zó groot dat ik amper m’n helm af kan krijgen… 😁
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...