Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/18/2024 in all areas

  1. Vandaag heb ik een uitgebreide proefrit gemaakt op een Crossrunner RC80, met als resultaat dat ik mij eigenaar mag noemen van de hieronder staande schoonheid. Hoewel ik mijn FI in principe heb ingeruild ga ik hem hier nog te koop aanbieden en mocht dat niet lukken dan zijn er nogal wat accessoires die ik los te koop ga aanbieden.
    12 points
  2. 6 points
  3. Mooie crossrunner Rikus Hier mag ik mij sinds zaterdag de eigenaar van noemen. Helemaal blij. Toch weer een rooie 🙂. Toch nog wel getwijfeld tussen F en X maar mede door het zeer kleine aanbod aan 1200F DCT toch voor de X gekozen. De proefrit ging ook wel erg soepel en ik was gauw om.
    6 points
  4. 5 points
  5. Weer even een update: de accu bak is inmiddels afgelast en de accu, bobines en brandstofpomp hebben een plek gekregen. daarna ben ik begonnen met het opnieuw routen van de kabelboom. Gehele boom open gesneden en een nieuwe kabelloop bepaald. de zekeringkast en grootlicht relais heb ik voor het filterhuis geplaatst. Vanaf de voorkant ben ik nu begonnen met het inbinden van de kabelboom. Ook heb ik de brembo RCS19 rempomp eraf gehaald en heb ik een setje Brembo pompen van een 2021 Ducati Monster 937 op de kop kunnen tikken. nu verder met het inbinden van de verdere kabelboom en daarna Gas, Rem en koppelingsleiding inmeten en bestellen. Daarna met de verlichting aan de gang.
    5 points
  6. Topic gaat op slot, vanmorgen de motor verkocht en afgeleverd.
    4 points
  7. 4 points
  8. Vanwege de aanschaf van de Crossrunner bied ik mijn VFR 800 FI te koop aan. Hij zal hier niet lang te koop staan, want ik kan hem ook inruilen, dus als ik een telefoontje krijg dat de Crossrunner gehaald kan worden zal ik hem inleveren. Als dat gebeurd ga ik een aantal zaken demonteren en los te koop aanbieden. Denk hierbij aan de BSM Carbon demper, Sargent zadel, smoke lichten, topkofferdrager en koffer, ProOiler. De VFR is van 2001, dus tweede generatie. Km.stand is in de foto's te zien en is naast de hierboven genoemde zaken voorzien van: Hyper Pro progressieve vering voor en achter, verstelbare hendels, alarmlicht module, handvatverwarming, een 1 jaar oude Carmo mosfet spanningregelaar en de banden zijn Dunlop Road Smart 4. Zullen ongeveer op 75% profiel zitten. Forumvraagprijs: € 1950.- bieden mag, maar onzin biedingen a la Marktplaats heb ik geen behoefte aan..
    3 points
  9. Uit eigen ervaring weet ik dat je prima zelf een schadeformulier kunt invullen en opsturen naar je verzekering, zeker als je het kenteken van de tegenpartij hebt komt de verzekeraar daar echt wel uit. De tegenpartij hoeft het schadeformulier niet getekend te hebben.
    2 points
  10. dan kan je iig je nickname gewoon houden, gefeliciteerd!
    2 points
  11. Die tank is er binnen 2 minuten vanaf, dus dat mag geen probleem zijn. En als ik even terug kijk op de 18 jaar dat ik auto en motor rij, heb ik nog nooit een zekering stuk gehad, of is dit nu de goden verzoeken 🤣
    2 points
  12. 2 points
  13. Snif snif, mis dat zadel nu al! Zadel voelt zich vast wel thuis, zelfde kleur motor als mijn FI! VFRikus
    1 point
  14. Niet hetzelfde maar wel dezelfde werking, namelijk je blok koelen 🙃 . Sinds mens heugenis weten we dat lucht in het koelsysteem funest is ongeacht het systeem. Dit is makkelijk zelf uit te voeren. Schommelende temperaturen (met name erg afkoelen of slecht op termperatuur komen) is vaak te wijten aan een thermostaat. De how-to's staan op dit forum!
    1 point
  15. Je kan een bod doen, prijs is niet in beton gegoten. Maar onder het motto: zakken gaat beter dan stijgen heb ik ze er redelijk enthousiast bij gezet, want als ik er niks bij zet beginnen die moderatoren weer te zeuren. VFRikus
    1 point
  16. Been there, done that.. Stoppen en achteruit rijden terwijl ik zo links stond dat ie mij in zijn spiegels kon zien (en hij mij)... Ik ook achteruit trappelen en toeteren, maar toch net een tik en om.. Ben je WA of allrisk verzekerd? Let op: het is nu puur een financiële afhandeling voor de verzekeraars; het is heel simpel. als de schade 1 euro hoger is dan de (uit te keren) waarde "economisch total loss", dan krijg je die waarde. Afhankelijk van jouw polisvoorwaarden mag je het "wrak"dan wel of niet terugkopen. Dus bij laten taxeren duidelijk aangeven wat je wel of niet zou willen. Taxatie was iets van €75, jij kiest of je laat maken of niet (dus het bedrag pakt). Laat je niet maken dan betaal je de taxatiekosten. Stuur maar PM als je meer vragen hebt.
    1 point
  17. Dat is ook waar. Op dit moment is de rechtsbijstand er mee bezig. Ik hoef zelf geen contact meer met de tegenpartij op te nemen. Mocht de tegenpartij onverzekerd zijn, dan zal voor het waarborgfonds wel een aangifte nodig zijn. Ik wacht het rustig af en zal een update geven als ik meer weet over de motor, danwel de zaak. Ik hoop maar dat de motor gerepareerd kan worden.
    1 point
  18. Dank voor de tip! Ik zal het formulier dan uploaden. Gelukkig was er een ooggetuige waar ik mee contact heb. Mocht ik echt geen contact krijgen met de tegenpartij, volgt er een aangifte voor wegrijden. Motor gaat richting Doornekamp motorsport. Afwachten wat de daadwerkelijke schade zal zijn.
    1 point
  19. 1 point
  20. Nee, alleen mijn linkerbeen heeft een flinke plek gekregen. Wel jammer dat de bestuurder niet de tijd heeft genomen om een schadeformulier in te vullen. Heeft zijn contactgegevens achtergelaten, maar reageert niet op mijn berichten en stuurt ook geen schadeformulier terug. Hoop dat ik alle schade op hem kan verhalen. Kenteken heb ik gelukkig wel kunnen noteren, alsook een ooggetuige een verklaring laten afleggen.
    1 point
  21. Goedhart Bodegraven, is een oké Honda Dealer maar er zullen er dichterbij misschien ook wel zitten, maar die ken ik dan niet. Succes, vervelend hoor als je een niet oplettende blikbestuurder tegenkomt. Helaas kan ik ervan meepraten. Zelf geen schade?
    1 point
  22. fijn dat het gelukt is op naar het laatste examen🏍️
    1 point
  23. Ja had ook het idee dat je eerst AVB en theoriecertificaat moest hebben voor je op mag voor AVD examen.
    1 point
  24. Mijn exacte mening👍...maarja...cbr hè...die doen wel meer in een andere volgorde🤣
    1 point
  25. Ja dan kan je van alles maken, zolang je maar onder de 2m breedte blijft. Al wil je dat sowieso wel want 2m breed raak je een hoop grondspeling kwijt om lekker bochtjes te nemen.
    1 point
  26. Mooie motor Rikus, Ik zit zelf ook wel te kijken naar een nieuwe runner maar ze zijn zeldzaam.
    1 point
  27. Gefeliciteerd Rikus! Mocht je een reden nodig hebben om een langer ritje te rijden, in IJsselstein is er koffie...
    1 point
  28. Ik had hem al eerder gevonden, vorige week vrijdag wezen kijken bij Ten Kate in Nieuw Leusen en gelijk even een bakkie wezen doen bij Johan. De motor was toen al verkocht aan iemand, maar de verkoper wilde wel mijn telefoon nummer noteren, want de koper moest de financiering nog regelen en afgelopen vrijdag werd ik gebeld dat hem dat niet lukte. Navigatie er op bouwen en een nieuwe Pro Oiler monteren, dan ben ik al een heel eind. Maar dat is geen garantie voor de toekomst! 😀
    1 point
  29. De NT stond ook op mijn shortlist, maar die viel buiten het budget wat ik wilde besteden. Het aanbod van Crossrunners is inderdaad niet groot, helemaal niet met de complete kofferset die ik beslist er bij wilde. Overigens is mijn exemplaar afkomstig uit Belgie! 2490 Balen
    1 point
  30. Prachtige machine VFRikus! Die heb je best vlot gevonden! Heb heel veel rijplezier er mee! Ga je er nog iets aan toevoegen of is hij al helemaal naar wens?
    1 point
  31. Hele mooie motor. De Crossrunner stond ook op mijn lijstje, maar het aanbod op de tweedehandsmarkt is in België heel mager(en de prijzen hoog voor motoren van 2017-2018) zodat het motorkoppel én vooral de windbescherming mij toch voor de NT deden kiezen.
    1 point
  32. Mooie keuze Rikus! Ik begrijp nu je kleur keuze 😉 Veel plezier er mee!
    1 point
  33. Heb je al een werkplaats handboek tot je beschikking? Met het elektrisch schema kun je denk ik een heel eind komen in je zoektocht. Mbt de foto’s delete je de geüploade foto onder je post? Ik heb geprobeerd de foto zichtbaar te krijgen maar iets klopt niet. Bij deze het wiring diagram voor een 2002. Met de kleur codering van de connectors kun je achterhalen waarvoor ze zijn, al heb ik wel mijn twijfels of degene op jouw foto voor de VFR zijn. Kan ook bij de cockpit van een blade horen. Honda VFR 800 V-Tec Electrische schemas in kleur.pdf
    1 point
  34. Om de keuzestress te verhogen: je kunt ook met een demper naar keuze naar Pajic in Genderingen gaan, die maakt ter plekke een linkpijp voor een highmount voor je.
    1 point
  35. Volgens de manual moet je de stekker van de brandstofpomp los halen en de motor even laten lopen om de druk er af te halen. Vervolgens kan de leiding middels een snelkoppeling los gehaald worden. VFRikus
    1 point
  36. PS: Snuister gerust nog verder door mijn andere aanbiedingen. Misschien zit er nog wat tussen dat je kan gebruiken. En het vrouwtje is allicht wat coulanter na een romantisch weekendje...
    1 point
  37. Dat geeft me weer een goed gevoel; m’n VFR-to be heeft ‘nog maar’ dik 113.000km, nog maar net ingereden dus 😎💪🏻.
    1 point
  38. Hallo Knalselder , ik heb meer dan normale belangstelling voor je mooie zadel. Sterker nog ik wil 'm -zeer waarschijnlijk-wel kopen! En ophalen , vanuit Groningen...! (Binnen nu en drie weken). Ik betaal je de vraagprijs! Zou je'm eventueel voor me willen reserveren? Mn vrouw heeft vroeger in Breda gestudeerd, we gaan d'r een (nostalgisch) weekendje van maken en halen dan het zadel op. Nb. Je kunt onder "Even Voorstellen" bij Mama Africa m'n "Witte" zien met beschadigd zadel als je goed kijkt (pikkende kraaien hebben er gaten gemaakt..) Had het een beetje gerepareerd met ductape Heb trouwens zelf nooit last gehad van de gladheid van het zadel-m'n vrouw wel..voor zover ze achterop zat..) Ik hoor wel even van je , alvast dank.
    1 point
  39. Dat is misschien waar, maar voertuigbeheersing is toch best belangrijk! Ik oefen bijvoorbeeld nog steeds met enige regelmaat de sur-place, gebruik je ook niet in de praktijk, maar brengt je wel veel op het gebied van voertuigbeheersing.
    1 point
  40. Sorry voor de late reactie, deze kwam opeens weer in beeld. maar het klopt wat je zegt, het verbruik is hoger (de cijfers lager 😇)
    1 point
  41. Na een bijzonder geslaagd dagje gisteren waarbij ik twee VFR’s heb mogen proefrijden is mijn zoektocht beëindigd. Nu zou je denken dat kiezen uit twee kandidaten gemakkelijk is, maar dat gaat bij VFR’s niet echt op. Immers, het zijn fantastische machines die zelfs op hogere km-stand en leeftijd nog steeds niets aan kwaliteit en rijbeleving inboeten! hieronder alvast een fotootje van waar m’n keuze op gevallen is. Ophaalmomemt moet ik nog afstemmen maar waarschijnlijk kan ik hem tijdens de sleuteldag in maart wel even komen laten zien. Topic mag dicht wat mij betreft 😎
    1 point
  42. De 800 VTEC over een paar weken de deur uit en deze DCT er in! Half uur mee gereden, wat een dijk van een machine!☺️
    1 point
  43. Gister mijn zwarte vtec ingeruild op een mooie witte crossrunner uit 2016 incl koffers. Nog 3 weken wachten en dan kunnen we hem halen
    1 point
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
×
×
  • Create New...