Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/17/2025 in all areas
-
8 points
-
5 points
-
Ik denk dat er ook een lichte commerciële gedachte achter deze stand tijden zit. VFRikus5 points
-
4 points
-
Dan is jouw accu vrijwel zeker overleden. Je kan hem meestal nog wel laten regenereren, maar hij zal nooit meer goed worden. Voor die paar tientjes zou ik hem vervangen. Denk ook eens aan een (veel duurdere) Lithium Ion accu. Die loopt vrijwel niet leeg, en kan je rustig een jaar zo laten staan (mits je geen lekstroom in de motor hebt).3 points
-
2 points
-
De mods zijn gedaan door de vorige eigenaar. Omdat ik in oude topics lees dat er geen waarneembare verschillen zijn vanaf bouwjaar 2006 heb ik ze ongedaan gemaakt. Dus de flapper weer aangesloten, snorkel erop en de pair weer open/aan. Ik merk dus ook bij mijn 2006 een duidelijk verschil. Bijna niet meer mee te rijden. Gauw weer terug gegaan. Wat is ie dan soepeltjes en heerlijk smeuïg!! Voor diegene die eraan twijfelde: ik zeg doen. Ook vanaf 2006 modellen.2 points
-
heeft ze wel recht op een beetje liefde... Eerst maar eens een beetje uitkleden Geen grote stukken vuil deze keer maar eens gewoon doen Achter piece of cake, voor iets meer werk. Maar we kunnen er weer iets van 25,000km tegenaan. Dan staat ze wel boven de 100,000km.2 points
-
Mijn helm ligt bij een verzekeringsmaatschappij in de vitrine. Nadat ik geschept was door een auto (die 80 km/u reed) ben ik gaan vliegen (vanuit stilstand) en met mijn helm tegen een verkeersbord terechtgekomen (zo'n 15 meter verderop). Mijn polycarbonaat Shoei van 3 jaar oud was op de middennaad over een lengte van ca. 25cm opengespleten. Ik had op een verbrijzeld onderbeen na zelf helemaal niets. Auto, motor, helm en verkeersbord waren total loss. Een goede valhelm kan je leven redden. Zonder helm of met een slechte helm waren mijn kansen fors afgenomen. Ik heb nu een vrij dure carbon HJC gekocht. De carbon schaal veroudert veel langzamer dan andere materialen.2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Je weet best dat daar een onderhoudslader mee bedoeld wordt, maar als je dat zegt weet bijna niemand wat er bedoeld wordt. Vandaar mijn bewoording van "een GESCHIKTE druppellader".1 point
-
1 point
-
Ja, heel leuk. Zal zorgen dat Petrovski een scan krijgt voor in het clubblad.1 point
-
Leuk om jezelf zo terug te zien denk ik? Ik vond van wel 🙂 Ik had het artikel zien staan in de aankondiging van de mail maar omdat ik geen abonnement heb kon ik het hele artikel niet lezen.1 point
-
Vooral aan een DRUPPELLADER zetten, dan weet je zeker dat hij direct weer stuk is. VFRikus1 point
-
Hallo, het betreft hier een V-tec en die hebben het grote probleem met de blauwe stekker links voor. Dat die oxideerd en slecht contact geeft en soms verbrand. Allemaal mee gemaakt. Best even kijken en somige draden overbruggen, ook gedaan en probleem was nadien opgelost. Het kan ook de gele stekker aan de voorkant topkuip zijn, daar komen al de massa draden bij elkaar, ook een teer punt bij de V-Tec. Hoop dat U hier iets aan heeft. M.v.g. Patrick T.1 point
-
Aangezien er drie mensen over verder gaan een paar woorden over Zwelgje dan: Extra luchtinlaatbuis voorkant naar inlaat box, K&N vervangsfilter, Velocity Stacks kelken, middenpijp zonder pre cat, Triumph Off Road sport uitlaat (niet van origineel te onderscheiden, maar lichter en net effe tikkie meer geluid, zonder dat het a-sociaal is). Daarna naar Ruud Frederiks Dynojet geweest, aangepaste mapping, op de testbank +20pk t.o.v. een standaard 1050. Alleen kreeg Ruud bij het plots dichtdoen van gas rond de 5.500 toeren en dan dalen in toeren een naverbranding in de uitlaat er niet helemaal uit. Dus er komt als ik dat wil vuur uit de uitlaat, vandaar de naam Zwelgje. De top koffer is enorm qua inhoud, samen met de zijkanten, dan gaat 2 weken schone kleren er makkelijk in. Ik vind het mega luxe t.o.v. de VFR waar ik altijd met tanktassen en bagagerol opbinden in de weer was. Kreeg alleen wel van matje achter mij te horen: Zou niet heel veel platter gaan, want dan komen die zijkoffers aan de grond, dus daar had Triumph is beter over dienen na te denken. Tenslotte betrouwbaarheid: Kan er nog niet heel veel over melden, wel dat ze ergens bij warm weer waarschijnlijk een massa probleem heeft. Gaat ze binnenkort voor weg.1 point
-
1 point
-
Ik heb hier ook nog een Arai helm liggen, meer dan 25 jaar oud. Mankeert niks aan behalve dat de binnenkant (stof/schuim) vergaan is. Tijdens het rijden kreeg ik 2 jaar geleden opeens steeds zand in mijn ogen, tenminste dat dacht ik. Was dus schuimrubber korrels van de binnenkant. De boel opengesneden en schuimrubber eruit gehaald, de binnen schaal mankeerde niks aan. Inmiddels natuurlijk een nieuwe helm maar helmen gaan veel langer mee dan ze je doen geloven is mijn mening. Als je ze maar niet laat vallen en zo. En dan nog de generatie goedkope helmen, geloof dat mijn oude kwaliteit helm het nog beter doet dan het goedkopere goed gekeurde spul van tegenwoordig.1 point
-
Volgens mij heeft das motorad die mythe een jaar of 20 geleden al doorgeprikt. De schaal blijft echt wel veel langer goed, het is de binnenzijde die slechter wordt. Maar een angstig mens is een goeie klant1 point
-
1 point
-
1 point
-
Jammer, maar wel een (te) logische keuze.. (al zou het voor mij dan weer een uitdaging zijn om hem goed te vertroetelen.. En nee groentje neem ik niet over, ik zit al heul lang met het N+1 - nog één - virus die mij stevig in de greep houdt) Overigens wel grappig om te lezen, ik heb zelf ooit overwogen om een CBR1000F in te ruilen op een 1050 ST maar kwam al snel tot de conclusie dat - behoudens echt wel de heerlijke sound van zo'n 3 cilinder - het mij niet het gewenste bracht. vooral de originele koffers waren te klein, daar had de latere 1050 GT dan weer minder tot géén last van.. Een mega merel kwam dan weer niet in mij op, de ori kleurstellingen heb ik nooit mooi gevonden (was geen midden jaren 90 wit/rood laat maar zeggen), al denk ik soms nog wel aan een mooie lichtzilveren of de laatste versie met het zwarte eronder ook niet zou misstaan in de garage.. Anderzijds mag ik niets zeggen over de te kleine koffers op een 1050 ST, op mijn tegenwoordige (en eveneens iets gekietelde) 1050 Tiger is de rechter koffer nóg kleiner 🤣..1 point
-
Dilemma! Sinds 5 november 2024 rij ik voornamelijk op de Enfield, deze week weer een keer op de fi en dat gaf me veel minder plezier dan voorheen. Wat te doen? Verkopen? Ben er wel achter dat ik een vtec "fanboy" (op leeftijd....) ben. O ja, ik heb ook al een spaarpotje geopend met de naam Enfield 350.....1 point
-
AFS en Rikus ook nog bedankt voor reactie. Mede dankzij de hulp van Worfje en 'n (oud lid/forum) Ronald, is er een conclusie => Groentje gaat naar een hospice. Ik zal uitleggen waarom: Een slang bleek een scheur te hebben. Dit verklaart ook achteraf, waarom ze opeens zo stond te roken (/vapen), dampen => Toen die slang knapte is er dus een lading koelvloeistof tegen het blok gekomen. Daarmee wordt het ontluchten dan best wel moeilijk of beter onmogelijk gemaakt. Slang vervangen, ontluchten op de best mogelijke manier inmiddels geleerd (in slangen knijpen, motor schuin leggen, temperatuur laten oplopen, uitzetten, via radiator aanvullen, dit 3x herhalen). Daarna t.a.v. het topic onderwerp: Temperatuur liep gestaag (>5 minuten) op naar 78, daalde tot 74 en liep verder op tot 106 (uitleg volgt zo dadelijk), fan springt aan en koelt terug. Kortom: Thermostaat: Check Fan + aansturing ervan: Check Toch ga ik van haar en dit forum afscheid nemen (opvolging is er 3 jaar in de vorm van Zwelgje, een gekietelde Sprint ST 1050). Kortom op het forum gaat een verkoop topic verschijnen voor wat bijzondere onderdelen en de fiets zelf. Nogmaals dank voor ieders hulp.1 point
-
Wat klein zegt @bram_timmer, wel of niet de velgen reeds ontlakt (oude verf eraf gehaald) aangeboden, wellicht kleur en of hoeveel afplakwerk eraan zit, kan het verschil maken. Ik weet niet precies wat het kost, maar ik schat tussen de 120-160 voor een set velgen. Laatst kwam ik toevallig de prijzen tegen uit '22, en toen was het aan de 120 kant, maar ik schat nu richting 160. Toevallig afgelopen vrijdag nog contact gehad met betroffen firma, dus verwacht mijn set (fireblade) velgen in zilvergrijs eerdaags te kunnen halen. Kosten kijk ik eigenlijk zelf nooit naar, hoor het wel als Peter belt dat de velgen klaar zijn.. Let wel, poedercoaten is wél dat je lagers eruit moeten op voorhand, dus je bent nog niet geheel uit de kosten - al loop je niet leeg op een setje wiellagers...1 point
-
Kleine update, Van de winter lekker productief geweest. Waaronder de complete uitlaat vervangen voor een rvs variant(helemaal verliefd op het geluid) Band voor vervangen Rem achter gereviseerd en blokjes vervangen. Ketting en tandwielen vervangen voor een versterkte variant. Een beurtje met benzine filter. Carburateurs gesynchroniseerd Remvloeistof ververst (ook van de koppeling) En vooral even vertroeteld met een poetsbeurt. Helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Betere foto's volgen nog1 point
-
1 point
-
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-honda/m2222980025-honda-vfr-800-vtec-project1 point
-
De VFR is inmiddels weer terug van een paar dagen wellness bij Johan. Hij heeft met een fohn de blaasjes een beetje verwarmd. Vervolgens heeft de VFR een paar dagen in zijn verwarmde garage gestaan en de blaasjes zijn nu praktisch verdwenen. Als je heel goed kijkt zie je in bepaald licht dat er iets aan de hand kan zijn maar dat zie je alleen als je het weet. De VFR staat nu te overwinteren in een een garage. Dat maakt het wat lastiger om te rijden maar voor de koude, vochtige wintermaanden is dat de beste oplossing.1 point
-
Als je die goed vindt, kies dan toch echt eens voor de Roadsmart IV. Voelt vrijwel hetzelfde aan, maar blijft dat veel meer kilometers volhouden. Daarnaast ook nog eens een stukje goedkoper, zelfs zonder de cashbackactie die ze 2 keer per jaar doen.1 point
-
1 point
-
Zoals Firefly al zegt: die achterrem doet praktisch niks als je hard voor remt omdat de achterband praktisch al het nuttige contact met de weg verliest. De voorrem "aanleggen" en dan zo hard mogelijk blijven remmen en hopen/bidden dat het goed gaat. Met of zonder ABS is om het even. Terugschakelen tijdens een noodstop is niet aan de orde en kost je altijd meer tijd en remweg dan het "afremvermogen op de motor" zou opleveren. Het leidt je af van de noodremactie en verder moet je ook maar afwachten hoe zorgvuldig dat terugschakelen gaat en hoe de achterkant zich gedraagt tijdens het remmen. Menig VRO gedaan in de 40 jaar dat ik motor rijd. Ook kun je nog uitwijken tijdens het remmen zolang de motor nog snelheid heeft en je de tegenwoordigheid van geest behoudt. En, dat maakt echt een meter of 5 remweg verschil, vooral vooruit blijven kijken. Niet naar je voorband of naar het obstakel waarvoor je remt, waarop praktisch iedereen gefixeerd is. Maar verder weg over het obstakel heen kijken, of zoals Firefly het noemt naar de horizon. Paar jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag eens een privéles van 3 uur gekregen van een zeer ervaren KNMV instructeur en daar zat op mijn verzoek het onderdeel (nood)remmen in. Mijn remvaardigheid was verder prima, maar de verder kijken tip bleek de sleutel tot succes en leverde echt een remweg op die 5 meter korter was. Het is maar een tip.1 point
-
Klik Zelf heb ik deze vorige week ook aangeschaft. Echt nieuwe banden, recente dotcode van 2025.0 points
-
Ik zou vandaag een stukje gaan rijden om te testen, dat gaat hem niet worden. Gisteravond/vannacht ben ik ziek geworden, echt stront verkouden 🤧 Ik wacht maar effe tot ik me iets beter voel.0 points
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00