Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 13-04-24 in Berichten

  1. Ik ben al best een tijd lid van de VFR club, maar nog nooit meegereden met een rit. Dit jaar daar maar eens verandering in brengen.
    5 punten
  2. Inmiddels een hele fijne en ook lange proefrit kunnen maken dankzij @voodoo een dik uur samen kunnen rijden in combinatie met een mooie route. Ik dat klein uurtje dat ik heb kunnen rijden ben ik wel overtuigd van de kwaliteiten van de RC80. De Vtec hoor je wel alleen de overgang is bijzonder prettig. Al is er al heel veel pret te beleven tot 7000 toeren. Bijzonder wendbaar. Draaien op een smal straatje zonder de voeten aan de grond. Binnen een paar km al een met de VFR. De KM stand van de motor van Voodoo is niet te voelen. En hij is te koop… Zij het niet dat zwart niet m’n kleur is. Even kijken wat ik daar aan kan doen. Spuiten of wrappen. Ben er nog niet over uit… De rode NC750X, daar rijd m’n vrouw mee. Ik af en toe ook. 🤓 tja, keuze stress. 😅 Voodo, bedankt voor de gezelligheid en de geboden gelegenheid.
    4 punten
  3. Voorzichtig hoor RJ er staat geen naam bij de uitnodiging, straks komen we allemaal 🤣😂😉
    2 punten
  4. Tussen alle modificaties door meen ik hier het motorblok en frame van een VFR750 RC36/II te herkennen: Best een interessant kanaal overigens voor de klussers onder ons....
    1 punt
  5. Denk het wel, waarschijnlijk een spastische rechter pols VFRikus
    1 punt
  6. Mijn tankmeter wijkt niet af maar zakt soms te snel. Of is dat een ander probleem. 😇
    1 punt
  7. Ik zou deze vloeistof niet meer meten, maar gewoon vervangen.
    1 punt
  8. Als de kruiskop door gedraaid is rest alleen nog een een boortje van 4.5 of 5 mm. om de kop er af te boren en dan met een griptang de rest er uit te draaien. Remvloeistof moet niet alleen beoordeeld worden op hoe het er uit ziet, je moet het eigenlijk meten. VFRikus
    1 punt
  9. Graag gedaan! Ik vond het ook een gezellig toertje én ik heb weer lekker op een NC750 gereden. Voor een beetje toeren in NL is zo'n kalm motorblokje met goed 50pk echt ideaal.
    1 punt
  10. Vorige week zondag mooi ritje door de polders achter Woldendorp gemaakt en daarbij paar mooie foto's gemaakt van de VFR800f bij de tulpen.
    1 punt
  11. Mooi René, Ik woon zelf in Holwierde. Er zijn veel tulpenvelden bij ons in de buurt ook richting Bierum, Spijk en de polders bij de Eemshaven. Ook de velden met koolzaad geven mooi kleur aan de provincie. Gr Dennis
    1 punt
  12. Hier nog een topkoffer met zijkoffers voor een VFR 800 opMarktplaats voor wie interesse mocht hebben: https://www.marktplaats.nl/v/motoren/accessoires-koffers-en-tassen/m2099524891-honda-vfr-800i-2003-complete-kofferset
    1 punt
  13. Zou ik super vinden, maar ik durf het nog niet te bevestigen. (Helaas helaas helaas). Ik zou niets liever willen hoor, laat dat duidelijk zijn. Mocht het niet lukken, ben je wel van harte welkom voor een kopie overheerlijke koffie of cappuccino als je dat liever hebt of espresso. Kopje thee kan ook. Alles prima.
    1 punt
  14. Te Koop Honda VFR750F Grijs (1995) 48.500km Starlight Silver Metallic Bouwjaar 1995 Op kenteken gezet 1997 Kilometerstand 48500 Erg fijne en betrouwbare motor. Rijdt zowel comfortabel als sportief. Technisch is de motor zeer goed, banden, ketting zijn goed. Carburateurs zijn schoon, evenals luchtfilter. Olie, koelvloeistof, bougies vorig jaar vervangen. Remblokken, vorkolie en remvloeistof drie jaar geleden vervangen. Voorvorken zijn gereviseerd, achterveer is vernieuwd. Bijzonderheden: - Hyperpro voorveren met instelbare cartridges en skg keerringen - YSS achterveer instelbaar met R&G schokbreker beschermer - Zero Gravity, double bubble kuipruit - Oxford handvatverwarming - Daytona spanningsmeter - Delkevic rvs uitlaat - VFR-ness (verbeterde kabelboom) - FH020AA Mosfet spanningsregelaar - Michelin Pilot Road5 banden - vfr800i spiegels - RVS-remkabels - JMT lithium accu Compleet met originele uitlaat, reserve sleutel, sleutelset en handleiding. Vraagprijs 2250 euro. Ophalen in Utrecht. Stuur mij een persoonlijk berichtje als je interesse hebt. .
    1 punt
  15. Hallo Allemaal, Dit zal voorlopig mijn laatste post zijn op dit forum. Ik heb mijn RC24 in onderdelen verkocht. Het afgelopen jaar heb ik mijn VFR als circuitfiets gebruikt. Na in 2022 mn eerste serieuze dag te hebben gereden met mijn 17" wielen, heb ik mij samen met een vriend van me heel brutaal ingeschreven voor de racelicentie cursus van CRT. Dit is écht heel leuk om te doen. Daarnaast is het echt heel gaaf om met zo'n oud barrel mensen buitenom in te halen op volledig geprepareerde circuitfietsen. Tijdens een van de racesimulaties had ik een mooi duel met een man op een volledig geprepte GSX-R600. De baan droogde langzaam op en hij was gestart op regenbanden. Ik daarentegen reed op de fantastische alleskunners van Bridgestone, de S21. In de bochten was ik sneller op de rechte stukken kwam hij me weer voorbij. Na de sessie kwam hij naar me toe op de paddock. "Dit waren de duurste 20 minuten van mijn leven. Ik heb een gloednieuwe set regenbanden kapot gereden, omdat ik het niet kon hebben dat die kentekenplaat en knipperlichten mij buitenom kwamen in de Ramshoek." Later in het jaar zijn we met een groep naar de Bikers Classics geweest op Spa. Wat is dit een gaaf circuit zeg. Ook hier rijdt ik weer met m'n ouwe kak tussen écht dure machines. De RC30 van Fred Merkel stond naast me opgesteld in de pits bijvoorbeeld. Aan het eind van het jaar heb ik nog een circuitdag op Assen gereden. Na twee dagen op Spa te hebben gevlamt heb ik uiteindelijk mijn PR kunnen verbeteren tot 2:06.9. Dit is een gemiddelde snelheid van 130 km/h. Tijdens de 3e sessie van de dag reed ik weer op een opdrogende baan. De ene na de andere motor reed ik voorbij. Bij het ingaan van de Haarbocht (bocht 1) kon ik mooi richting het achterwiel van twee 1000 cc motoren remmen. Bij het ingaan van de Strubben kon ik mij zo positioneren dat ik ze allebei kon inhalen. Bij het opdraaien van de Veenslang kom je er dan wel weer achter hoe verbrandingsmotoren zijn ontwikkeld de afgelopen 40 jaar. Je wordt voorbijgevlogen alsof je stil staat. Helemaal plat liggend achter het ruitje ben ik volledig gefocust op mijn toerenteller. In mijn ooghoek zie ik het 150 meter bordje voorbij vliegen en kom ik omhoog om te remmen. Tot mijn grote schrik zie ik dat mijn vrienden op de 1000cc brommers al ver daarvoor zijn gaan remmen. Om niet vollebak op ze te klappen wijk ik remmend uit naar rechts. Van de droge lijn af.... In mijn beste poging om de bocht te halen rem ik mijzelf onderuit. Ik glij mooi rechtdoor, mijn motor gaat linksaf het gras in en doet en slaat één keer om, met heel veel schade tot gevolg. Terug in de box was het natuurlijk meteen starten en lopen. Stomme Honda's ook altijd. Tot zo ver mijn verhaal. Mogelijk dat er in de toekomst weer een raar VFR project op duikt. Mogelijk een RC36-2 ombouwen tot RC45 replica. Groet Allard.
    1 punt
  16. En als je wilt mag je best een rondje op mijn RC80 rijden.
    1 punt
  17. Gisteren de VFR uit de winterstalling gehaald en nagelopen. wat me snel opviel was dt de remvloeistof er apart uitziet. Door hetb glaasjhe lijkt het op slurrie. toen ik het deksel eraf wilde halen, bleken de schroeven muurvast rte zitien en de 2e draaide meteen kapot. Wat is een goede methode om deze los te krijgen zonder het hele reservoir te vervangen?
    0 punten
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...