Ga naar inhoud

Lex_b3

Forumlid
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Lex_b3

  • Verjaardag 7 januari

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Huizen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR700
  • De mijne is
    Paars/Blauw

Lex_b3's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Bedoel je doorrijden dat de carburateurs na aftanken vrij zijn van ethanolvrije benzine, of het benzinekraantje dichtdraaien en wachten tot de motor uitvalt zodat alle leidingen leeg zijn?
  2. Voor mij is de vraag: Hoe maak ik mijn VFR winterklaar? Aangezien ik eindelijk met veel plezier rondscheur, en na anderhalve week stilgestaan te hebben al choke nodig had om de viffer te laten draaien, wil ik mij goed voorbereiden op 3 a 4 maanden wegzetten. Ik heb gelukkig een garage, dus hij staat alvast veilig en droog. Maar ik heb begrepen dat je met carburateurs je goed moet voorbereiden. Wat moet ik allemaal wel en niet doen om na 4 maanden weer zorgeloos verder te crossen op een vfr700f uit '86?
  3. Goed om te weten, dankjewel! ik denk dat ik dan voor zo'n sigma tellertje ga, en de KM's bijhouden qua tanken!
  4. Ik heb 'm eindelijk Stuit gelijk op de volgende irritatie, de snelheidsmeter.. Er zit een tellerbak op van een R6. De toerenteller, richtingaanwijzer, temperatuurmeter en N indicator werken, de snelheidsmeter niet en de censor van de tank knippert constant. De teller heeft 1 stekker, alles digitaal aangesloten dus. Waar kan ik het beste beginnen, of zijn deze modellen dmv een kabel aangedreven origineel?
  5. Nee zeker niet, maarja... als ik er uiteindelijk maar plezier van mag krijgen. Het lijkt nu alsnog de brandstofpomp te zijn zoals vroembert zei. Dus de vervanger bleek ook geen succes.
  6. Nee volgens mij is alles gewoon nog origineel, enkel rubbertjes vervangen etc. Ik begreep van de monteur dat die andere "specialist" met kit is wezen spelen om zo wat lekkage te voorkomen. Ik heb de dealer gebeld en hij wil er graag nog een keer naar kijken, keep you posted!
  7. Ik zal vanmiddag contact zoeken om 'm weer terug te brengen, en er opnieuw naar te laten kijken. De benzinepomp hebben ze al wel gewisseld met een 2ehandse, maar zou het niet uitsluiten inderdaad. Had gisteravond weer hetzelfde probleem, koude start zonder choke, goed wegrijden, rustig aan op het gas, en na 1km beginnen de problemen weer.
  8. Goed nieuws en slecht nieuws, hij is ontslagen uit het ziekenhuis, gisteren 2 korte leuke ritjes gedaan, en dacht vanmorgen ook even te rijden, maar na 1km weer hetzelfde liedje. Bij gas geven minderde hij juist vermogen, en sloeg bij terugschakelen meteen af, met choke startte hij stationair, maar mocht absoluut geen gas geven. Ook kon ik m niet laten rollen met stationair vermogen dus moest met de voetjes helpen. Thuis 5 minuten gewacht, gestart en niks meer aan de hand. Via een piertje even getankt, en daarna rondje dorp +- 20 minuten.. Is dat een onhandige opwarmfase, of toch sporadische problemen in electra? Vanavond of morgen nog maar een rondje doen, kijken hoe hij die eerste paar minuten doorkomt. In ieder geval nog steeds het dorp niet uit uitrijden...
  9. In ieder geval heel fijn dat iedereen meedenkt en er veel reacties zijn, iets dat vandaag de dag niet meer vanzelfsprekend is op forums Ik heb weer contact met de vorige eigenaar, en hij helpt meedenken voor een oplossing. De specialist die er de laatste keer aan gesleuteld heeft gaat er waarschijnlijk weer naar kijken. Is wel wéér 2 keer naar Heerenveen op en neer... Maar scheelt allicht de dealerkosten. Mocht het allemaal niet gelukt zijn hou ik zéker 29 september in het achterhoofd! Thnx in advance
  10. Ik heb er zelf de tijd en het verstand niet voor, ergens hoop ik wel dat de dealer ziet dat deze kosten de waarde van de motor verdubbelen. Dus met andere woorden, dat hij me adviseert hier niet aan te beginnen. Ook vrees ik de electra nog steeds, maar als zij zeggen dat dit wel goed is, dan vertrouw ik ze er maar op... Ik heb contact gehad met de vorige eigenaar, en daar hoor ik vandaag meer over.
  11. Gisteren eindelijk diagnose. Helaas wel slecht nieuws. De carburateurs zijn weer/nog steeds het probleem. De naaldjes moeten vervangen worden, hij loopt heel slecht, de vlotter was leeg oid, en 1 carburateur loopt over. Kosten €400,- Zo is het geen goedkoop eerste motortje meer, en hij is voor einde deze maand pas ingepland... Het vonken was geen probleem, dat deed hij wel, maar wat zwak. Hij dacht niet dat dit straks nog een aandachtspuntje was. 1 upside, ik heb deze week de motor van een maat van mij, een Suzuki TL1000S omgebouwd naar naked, ook erg leuk om te rijden!
  12. Dat is goed om te weten! Vandaag even langs de dealer gereden om te kijken of de motor is afgeleverd, en dat was inderdaad zo. Mag ervan uit gaan dat de beste man dit ook in het achterhoofd houd. Het vonk probleem als de motor warm is gaat over spoelmagneten, maar volgens mij heeft deze motor dat niet. In dit geval dus een spanningsregelaar. Ik wacht t even af..
  13. Bevat dus een VFR700F, waar aan gesleuteld is. Volgens de verkoper heeft deze een jaar stilgestaan en is rijdend weggezet. Een nieuwe accu meegenomen en wat motorflush bij een verse tank benzine gedaan. Testrit was oke. Echter was de huisrit niet zo best, de motor weigerde nog enig vermogen te leveren wanneer de 90 km/h was bereikt en na 5km deed hij helemaal niets meer. Terug gebracht naar de verkoper en hij heeft deze naar een gepensioneerde specialist gebracht. - nieuwe startmotor (was met ANWB iets te enthousiast denk ik) - carburateurs gereinigd en nieuwe rubbers - nieuwe vonkjes - aanverwante zaken 2 weken later 2e poging naar huis rijden, (140 km) dit ging 30 kilometer genietend, maar toen sloeg weer een vermogens probleem toe. 5 minuten op de vluchtstrook gewacht, toen gaf hij weer leven voor 400 meter. Hierna niets meer. Toch maar weer de ANWB gebeld, en heb er in die tijd geen leven meer ingekregen. De beste man constateerde dat de bougies niet vonkte, maar de startmotor ging wel rond en er was compressie. Zijn conclusie, ontstekingsmodule. Ik heb de ANWB de motor naar een dealer bij mij om de hoek laten brengen waar zij een diagnose gaan doen, echter ben ik zelf ook al gaan speuren op internet waar ik hier terecht kom. Er is dus gerommeld aan de motor, dus ik verwacht ook geen vlekkeloze bedrading. Op basis van bovenstaand, enige aanleidingen, of tips waar het beste te beginnen? Hij komt uit 86, volgens mij eerste model. Heeft deze een magneetspoeling? Lees veel over problemen met vonken als de motor warm is. Motor in kwestie:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...