Bevat dus een VFR700F, waar aan gesleuteld is.
Volgens de verkoper heeft deze een jaar stilgestaan en is rijdend weggezet.
Een nieuwe accu meegenomen en wat motorflush bij een verse tank benzine gedaan. Testrit was oke.
Echter was de huisrit niet zo best, de motor weigerde nog enig vermogen te leveren wanneer de 90 km/h was bereikt en na 5km deed hij helemaal niets meer.
Terug gebracht naar de verkoper en hij heeft deze naar een gepensioneerde specialist gebracht.
- nieuwe startmotor (was met ANWB iets te enthousiast denk ik)
- carburateurs gereinigd en nieuwe rubbers
- nieuwe vonkjes
- aanverwante zaken
2 weken later 2e poging naar huis rijden, (140 km) dit ging 30 kilometer genietend, maar toen sloeg weer een vermogens probleem toe.
5 minuten op de vluchtstrook gewacht, toen gaf hij weer leven voor 400 meter. Hierna niets meer. Toch maar weer de ANWB gebeld, en heb er in die tijd geen leven meer ingekregen.
De beste man constateerde dat de bougies niet vonkte, maar de startmotor ging wel rond en er was compressie.
Zijn conclusie, ontstekingsmodule.
Ik heb de ANWB de motor naar een dealer bij mij om de hoek laten brengen waar zij een diagnose gaan doen, echter ben ik zelf ook al gaan speuren op internet waar ik hier terecht kom.
Er is dus gerommeld aan de motor, dus ik verwacht ook geen vlekkeloze bedrading.
Op basis van bovenstaand, enige aanleidingen, of tips waar het beste te beginnen?
Hij komt uit 86, volgens mij eerste model. Heeft deze een magneetspoeling? Lees veel over problemen met vonken als de motor warm is.
Motor in kwestie: