Ga naar inhoud

BrianO

Forumlid
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Niel 2845

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

359 profielweergaven

BrianO's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Hey viffers! Ik heb een vaag probleem. Ben volop aan de gang met mijn viffer om te bouwen naar een Naked. Nu grotendeels is gedaan enkel de teller nog en alles spuiten. Nu wou ik eens even eerst alles al testen. Probleem is, mijn pinkers werken enkel de linkerzijde als mijn teller is afgekoppeld, van zodra ik mijn koplampen aanzet, vallen de pinkers uit (branden extreem zwak). Sluit ik de originele teller even aan, werkt alles perfect naar behoren. Teller terug af en terug hetzelfde. Moet er 1 of meerdere kabels doorgelust worden als men de oem teller weghaald? Ter info; vfr800 van 99. Alles is led alsook koplampen zijn high cree leds. Spanningregel is mt07 type, dat is ok. Verder heb ik niets gek gedaan aan de kabelboom, ook niet in geknipt behalve het standlicht is weggelaten (doorgeknipt en individueel afgetaped) Heb al de grote aardings blok nagekeken en daar mis zie ii niets, enkel mini kalk plekje erop. Lijkt me dit een massa probleem? Alsof hij zijn massa via teller/koplampen laat gaan.
  2. Haha geen probleem, heb er eentje doorgestuurd gekregen van een Australische VFR800Fi
  3. Even ouder topicje omhoog halen, Ik begin binnekort aan de ombouwing en mega grote onderhoud. Welke SR kan/moet ik nemen? Ik lees veel over Mosfet SR's en SR afkomstig van een Yamaha MT07/09? Wil ook geen giga grote SR blok ergens verstoppen aan de motor. Zal hem zowieso vooraan willen plaatsen in de rijwind. Nu hangt die nog achteraan op een alu plaatje met een fan erop. Alvast bedankt jongens.
  4. Is inderdaad spijtig van het beamframe maar t'is wat het is. Ik ga hem helemaal mooi zwart spuiten. Kleuren pallet heb ik al in gedachten (Mat zwart wss met Apple candy red velgen.) Qua modificaties aan ophanging/vering ga ik niets veranderen. Ik wil het vrij simplistisch houden. Gewoon alle originele delen zoals voorvork en kroonplaten proper opschuren en herspuiten. Wil enkel die lelijke radiatoren aan de zijkant weg hebben en vooraan plaatsen. Of beide vooraan passen weet ik niet, kan ik op het moment van verbouwing bekijken. Voor de rest wil ik een simpel ronde koplamp vooraan (wel LED evt). Iets hoger stuur of hogere stuurklemmen. Langere gaskabels (AFS Als het zover is neem ik contact met je op) Kleine digitale dashboard. Iets compactere rem/koppel reservoirs, deze kan ik niet optimaat zetten door de uitsteek van de vorkpoten boven de kroonplaat. Achteraan clean kontje met achterlichtje met ingebouwde pinkers (zoals CBR) Recht/plat zadeltje (plaat moet vlak zijn) niet zoals de vfr welke achteraan omhoog gaat Wss zelf passagierpootjes maken/ontwerpen aangezien het subframe word bijgewerkt Kleinere uitlaat net voor het achterwiel eruit of naast het achterwiel. (Geen high-mount zoals mn bos nu.) Ook ga ik m'n tandwiel setup lichter maken (meer trekvermogen dan topsnelheid) voor een iets speelser gedrag. En Michelin PR5s steken, lees en hoor hier veel goeds over, tot slot moet de motor mij ook elke dag naar het werk brengen door weer en wind. - Iemand per toeval een duidelijk elektrisch schema van de VFR liggen? Heb een manual gedownload online maar daar is het schema slecht leesbaar, met name de kleurcodes en de lijnen zijn daarop moeilijk te vinden. - Is de bank angle sensor per toeval te verwijderen en doorverbinden zodat deze zogezegd de brandstofpomp niet uitschakelt bij vallen? Die sensor moet uiteraard 100% goed recht staan en bij de ombouw word dit moeilijk om hem een goede locatie te geven denk ik dan.
  5. Ben meer voor de onderste kwa kont. Clean en simpel. Enkel de uitlaat is niet direct mijn gedacht. Bovense vind ik weer beetje te lelijk kwa kont in vergelijking met voorkant zo kaal. Beide hebben de std. Radiatoren nog en dat wil ik wel graag veranderen.
  6. Ah ok en enig idee welke gaskabels eventueel lang genoeg zijn om terug de originele route te laten lopen? Nee is niet echt de bedoeling voor een rasechte streetfighter met die lelijke konten te maken, daar ben ik zelf niet voor. Zou hem graag meer ombouwen a la ducati monster stijl. Beetje vrij kaal en mooie ronde koplamp. T'is wel veel werk inderdaad om alles te herleggen en er iets moois van te maken. Budget gaat bij mij beperkt blijven want het is en blijft een oude motor. Er zijn inderdaad paar mooie builds bij. Heb al eentje in gedachten die ik zeer mooi vind en vrij simpel omgebouwd. Meeste "nakeds" zijn gewoon kuiploos met de lelijke radiatoren nog aan de zijkanten e.d. Voor de radiatoren moet ik indd bekijken of ik ze beide onder elkaar kan plaatsen. Zijn al vrij grote radi's..
  7. Beste Viffers, Ik zou graag mijn VFR800fi ombouwen naar een naked/streetfighter styled bike maar ik zit met paar vraagjes. Meeste hier zullen wel vloeken en boos worden om een prachtige vfr te "verneuken" maar ieder zijn smaak/stijl. Ik hou van de v4 blok en de rijeigenschappen maar het is een zware motor voor me en ergonomisch wil ik rechter zitten, heb geen stalen buikspieren dus mn armen/polsen beginnen te verkrampen na 20 a 30 minuutjes rijden. Maar goed. 1) hoe kan ik een aftermarket teller aansluiten, iemand al gedaan of een schema hiervoor? 2) radiator. Meeste mensen steken een andere radiator maar ik zou het liefst de originele linker radiator behouden met de fan erop, is dit genoeg koeling als hij vooraan gemonteerd word? De fan zuigt of blaast deze? Ik denk dat 1 radiator wel ok moet zijn aangezien met de kuipen erop de rechter niet echt gekoeld word, enkel bij snelheid.. 3) heb nu mn gaskabels herlegd maar vind dit niet zo mooi ogen/optimaal. Is het mogelijk om 1 gaskabel plaats van 2 te gebruiken? Dan kan ik een universele langere gebruiken. Of welke gaskabels kan ik gebruiken zodat mn gaskabels terug de normale route volgen? Alvast bedankt.
  8. Okeej, en welke sr en of vanwaar kan ik ze bestellen? Je vind er veel van terug online maar wil geen rommel kopen..
  9. Dus nieuwe accu en sr en is terug gereed? En iemand ideetje welke sr? Zag bij carmo ofzoiets dat ze een mosfet Sr hebben voor rond 135 euries incl btw.
  10. Pffft ook dat weer.. al genoeg kosten aan de motor...
  11. Beste Viffers! Net zoals velen heb ik ook nu een probleem met mijn vfr.. ben erachter gekomen omdat hij nu soms zwak start/ff stopt met starten. Mijn accu laas niet of meer deftig op. Op accu gemeten, 13.5v stationair, 5k rpm maar 12.5.. Heb de 3 testen gedaan op de stator, 0.2ohm, geen kortsluiting naar chassis en stationair 20v wissel en 5k rpm maar 60 a 62v wissel.. Diode test gedaan op de sr, deze is goed. Accu geen idee hoe oud hij is, stak in de motor toen ik hem kocht. Met afgekoppelde plus en min van dr se naar de batterij meet ik op de sr maar 0.8v.. van moment dat ik hem terug inplug terug de metingen zoals boven vermeld. De connectoren zijn niet verbrand, wel lichte corrosie op de fiches. De sr is ooit vervangen geweest denk ik, steekt op een aluminium plaat en een fan erop die geschakeld staat op de verlichting. Het gaat om een vfr 800fi van 99..
  12. Iemand hier al gemonteerd, zo ja is het ongeveer plug n play en enkel beugeltjes maken voor de demper onder de kont te bevestigen, of? Vind de uitlaat looks van de vtec veel mooier dan mn uiterst lange bos demper die naast mn kont uitsteekt. Mn spatlap/fender achter is eraf. Gaat om een 99 fi model.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...