Als ik mijn vtec op rdw op zoek kloppen de voertuiggegevens niet. Volgens de rdw heb ik een VFR800FI (Rc46), maar dit zou een Rc46A moeten zijn. Maakt de rdw geen onderscheid in deze twee types of kloppen mijn gegevens niet? Ik zie overigens nu pas dat het op mijn kentekenbewijs ook zo staat...
Sinds mijn laatste post een hoop kilometers gemaakt, waarbij m’n VFR soms perfect liep en soms reed als een draak. Wel continu Shell V-power blijven tanken om de brandstof uit te sluiten. Vrijdag de nieuwe penbobines binnen gekregen en gemonteerd. Voor de zekerheid de massa en aansluitingen nog een keer nagelopen. Met vanochtend er bij heb ik er nu 200km op zitten en de problemen die ik eerder had blijven tot nu toe weg. Het lijkt er toch op dat er één (of meerdere) bobines niet goed waren.
Overigens heb ik ook weer een originele uitlaat gemonteerd, de Jama Laser verkoop ik.
Zojuist 60km gemaakt zonder problemen, blok liep mooi rustig, bij filerijden geen probleem met lage snelheden, geen gestotter. Ik begin te vermoeden dat het met de buitentemperatuur te maken heeft. Zou dat kunnen? Waar moet ik het dan in zoeken?
Nou, 300km verder en m’n VFR is weer terug bij af. Bokken in de lage toeren, stotteren bij deellast en gasreactie is zo abrupt in de 2 en 3 dat filerijden een uitdaging is. Het gekke is dat ‘ie vlak na het syncen echt perfect liep. Na het syncen heb ik 98 benzine getanked en de ellende lijkt weer begonnen toen ik 95 heb getanked. Dit mag toch geen verschil maken?