Ga naar inhoud

CDA441

Forumlid
  • Items

    59
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

CDA441 won de laatste dag op 8 december 2018

CDA441 had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Tielt
  • Interesses
    Motoren, sleutelen, aquaria, computers, youtuben,etc..

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

582 profielweergaven

CDA441's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

4

Reputatie

  1. Euh, ja die stofkap is ook al (lang) kapot, maakt niet uit, ik heb toch al een idee van hoe dit allemaal moet Ondertussen alles al gemonteerd (slave set en ali kabel) werkt zonder problemen
  2. @Ray Nope, gewoon Eurol, zelfde als toen ik géén slippende koppling had lol. Ik denk dat het eerder ligt aan een versleten slave cylinder seal. Daarvoor dus een revisiesetje besteld bij Roukema. Ook op Ali een kopplingleiding (staalomvlochten) gekocht om gewoon even te zien of het wat is. 5€, valt mee. Veel chinese brommers en motoren rijden met zulke dingen en die hebben toch niet zoveel problemen daarmee. Zou moeilijk mis moeten gaan.
  3. Huh, ik heb juist het omgekeerde probleem. Als mijn motor warm is slipt de koppeling, bij koude motor niet. Dit dan wel enkel bij kvs temperaturen boven de 93°C. Dan heb ik ook juist nieuwe platen en sterkere veren zitten.
  4. Zo, even gemeten: de koppelingslang is 1 meter lang, inclusief banjoaansluitingen. Remmen zou ik ook wel graag doen, maar op het moment kan ik niet aan een DCBS/ABS kitje komen, ofja, niet de juiste. Koppeling zal ik maar eerst vervangen omdat ik daar de meeste problemen mee heb. Remmen nog geen probleem. De reden dat ik niet OEM rubber ga, maar eerder staalomvlochten is dat die toch even duur (of goedkoper) zijn dan OEM. Voor de koppeling maakt de hoek van de banjobout niet zoveel uit omdat ze toch standaard op een "10°" hoekje staan ofzo. Ook tijdens het meten maar eens het voortandwielcover eraf gehaald, Jezus wat een rommel zat daar in! Als de Amerikanen het doorhadden zouden ze mijn motor invallen :')
  5. Hmmm, ja dat dacht ik al, lijkt me niet dat er veel owners zijn die de koppelingleiding vervangen Zal straks even alles uit elkaar halen om alles na te meten, kan het dan hier posten
  6. Omdat mijn hoofdkoppelingcilinder rubberen deeltjes uitspuugt en vloeistof snel bruin wordt, heb ik het voorgevoel dat mijn kabel al verouderd is. Hoewel: HEL koppelingleidingen vind ik toch wel aan de dure kant. Ik wil ook mijn cilinders opnieuw opbouwen zodat alles in 1 keer goed is gedaan. Ik heb een goedkopere aanbieder gevonden, maar ik vraag mij dan nog steeds af welke lengte ik aan hem moet doorgeven. Heeft iemand misschien een idee van hoe lang deze koppelingsleiding is? Het zal me goed helpen
  7. Huh? Dan heeft mijn vtec wel een héél goed koelsysteem! Vandaag veel stad gereden, kwam niet boven de 84°C uit, maar ook niet onder de 77°C Heel weinig fluctuaties te zien in de temperatuur. Thermostaat ook onlangs vervangen en G12+ erin gekieperd, als 100+°C een normale temperatuur is?? Misschien zien we dat midden zomer wel.
  8. Zo, dat is een uitleg die ik wél versta! Bedankt Zal dan maar eens rijden met standaard en zo kijken of het iets zal uitmaken Misschien verklaart de hoge preload ook het slippende achterwiel bij het wat harder remmen voor de bocht. Ik heb ondertussen ook al wat gewicht verder verloren (topkoffer en passagiersvoetsteunen verwijderd) dus zal ik de preload misschien wat minder dan standaard moeten zetten, maar dat zal de rit wel zeggen. Toegevoegd na 16uur: Zo, ff gereden, rijdt hetzelfde, misschien een beetje zachter, maar vooral hetzelfde; Er is geen groot verschil te voelen in de aanpassing. Zal maar eens de uiteinden proberen van de afstelling en daar een verschil in te voelen.
  9. Ja, dit topic vloeit uit de prangende vraag: Wat doet preload, en hoe stel je het af (op de VFR800 met ABS, die met de losse draaiknop) De settings die ik had toen ik 'm kocht was: volledig ingedraaid (op "hard") achteraan en volledig ingedraaid vooraan. Voelde een beetje hard moet ik zeggen, maar ik lees ook soms topics dat preload niets te maken heeft met de hardheid van de vering. Ik heb die zojuist weer op "standaard" gezet, maar past dit dan voor een persoon van 60kg, of moet dit nog "zachter" afgesteld worden? Wat ik ook las, is dat hoge preload de motor lager(?) zet, en lage preload hoger(?) zonder de demping aan te passen, maar enkel de veer? Eerlijk gezegd snap ik er niets van.
  10. Groene KVS wijst op de oude KVS (niet G12+). Bij RAD kan je een fles van 5 liter kleurloze G12+ halen, werkt goed, en mijn fiets raakt niet boven de 78°C in deze temperaturen, maar daalt ook niet onder de 77°C op snelwegtempo. (thermostaat is ook al vervangen trouwens) Topsnelheid (tot nu toe) is 200 op de teller (want ik durf niet sneller uit vrees rbw kwijt). Je moet ook nu niet met koude motor de toeren gaan jagen (9.5k RPM) want dat lukt niet en maak je je fiets op den duur wel stuk. Als je maar 200km op 1 tank kan rijden vermoed ik dat er toch iets mis is. Ik reed in het begin 1 op 13, maar dat is zeker en vast aan het stijgen naar 1 op 15 en verder. Kan ook zijn dat je thermostaat halfdicht staat, wat de hogere temperaturen (en fluctuerende temps) kan aantonen. Olielampje: Oliefilter en olie kunnen goed vervangen worden, maar is de oliepomp ook nagekeken bij die 1 jaar nazicht? Daar kan het probleem ook zitten.
  11. Of je doet gewoon een eendelig regenoverall aan. -10°C in de sneeuw lekker zweten aan 130km/h
  12. @vroembert euh, ja, die is in rust 12.9 , hoewel heb ik eerst nog een paar seconden mijn lichten aangezet (is aangeraden door een amerikaan) om die restspanning weg te nemen zodat de accu langer meegaat (?). @Ray De stekker van de stator naar SR is in orde (zie foto's in mijn topic), en daar wil ik zo min mogelijk aan komen. Zolang ze niet smelten zie ik geen probleem, en dan kan ik ook direct zien dat er daar iets aan de hand is. Blauwe stekker en massaverbinding ook maar even nakijken dan. Is het ook niet makkelijker om direct een nieuwe (extra) massa aan te sluiten? Toegevoegd om 22u(en een beetje) Sh*t. Ik heb meerdere multimeters thuis, en beide geven een andere meting, en ik heb geen idee welke multimeter nu een juiste waarde geeft en welke een verkeerde. Op mijn huidige multimeter (waar ik altijd mee meet) krijg ik een waarde van 12.92V, maar met mijn andere multimeter krijg ik een waarde van 13.21V in rust. Welke kan ik nu geloven
  13. Even dit topic weer laten opkomen. Ik heb hetzelfde probleem, maar dan zonder dat de accu niet meer laad, of dat er plotseling een drop is naar 11V. Wat ik wel heb is de (te) hoge laadspanning, met name 14.9 en nu zelfs 15V volgens mijn goedkope voltmeter op het stuur, hoewel, die spanningen zijn constant, van stationair naar redline. Als ik nu weer mijn HVV aanzet, dan fluctueert de spanning (14.1V - 15V) en blijft deze dus niet meer constant. Zou dit dan toch aan de SR liggen? Stator: 50V bij 4000rpm, 20v bij stationair (1200rpm), bijna net zoals OP. Mijn oude accu heb ik nu al een paar dagen uit de motor liggen (er zit al een nieuwe in) om te kijken naar de power drain van de batterij in rust. Ik meet na 2 dagen nog steeds een spanning van rond de 12.79-12.84V. Mijn nieuwe accu (na een ritje) is 12°C, redelijk normaal dus, en is 12.91V bij het uitschakelen. Dit verklaart nog steeds niet waarom mijn accu leeg is na 9 dagen stilstand, terwijl er geen (standaard 1.2mA, heb 1.8mA) lekstroom of hoge verbruiker is.
  14. Hmmm ja inderdaad, dacht ik ook. 50V t.o.v. van 90V is wel een heus verschil. Ik heb een "load test" gedaan (heb een voltmetertje op mijn stuur zitten) en kom met een volle accu (die kapot is) aan 12.7V motor aan (en traagjes naar beneden gaande) aan 10.1V ten laagste en 14.9V ten hoogste. Mijn verbruikers in rust zijn ook "normaal" dus is het even zoeken. De motorwinkel zei mij ook dat ik mijn 2 maand oude accu mag terugbrengen voor garantie mocht het nodig zijn. Motort zit weer in elkaar, dus het enigste wat er nu nog moet gebeuren is het inrijden van de remblokken. Ontluchten van het KVS systeem was ook wel EZ PZ, want het "burpen" heeft niet echt veel uitgehaald. (+- een paar ml en kleine bubbeltjes die eruit kwamen)
  15. Ik meet op 4000rpm maar 50.2v over alle gele draden heen. Eventjes alles op een rij: - Lekstroom: 1.81mA - Laadspanning (lampen aan enzo): 14.7V DC - Dynamo weerstand tussen draden: 0.01 op schaal 2000 - Dynamo weerstand tussen massa: oneindig - Dynamo wisselspanning stationair: 20V AC (over alle 3 draden) - Dynamo wisselspanning 4000rpm: 50V AC (over alle 3 draden)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...