Ga naar inhoud

pannekoek141

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Amersfoort

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

pannekoek141's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Ik heb de settings van @Johan uit een ander topic gebruikt. dan zal die dus wel verkeerd staan, 3/4 van een 360 graden "turn" En ik heb een van de schroefjes eruit gehaald om te checken, maar het is wel heel raar dat ik dan een andere carb heb, lijkt me frapant. Ik denk wel dat je gelijk hebt, de carb van mij heeft zwarte deksels, geen zilvere. ah goed, hij loopt en trekt verder prima
  2. Ik heb inmiddels de carbs er af gehaald om even de boel te controlen, verbruik zat dit keer op de 1/12 158 km op 14 liter. Nu wil ik graag de pilot screw naar stock zetten, maar snap nog niet hoe dat zit. Is een slag 360 graden? En hoeveel slagen moet die hebben? Edit: uit een ander topic gehaald dat het voor europa 1x 1/2 slagen is(slag is 360 graden. Nu staan ze bij allemaal 2 volle slagen en nog een beetje open, hmm. We gaan ze naar fabriek zetten, kijken hoe dat loopt Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  3. @garfield: Dit heb ik inderdaad al gedaan ja. Hier de data, ik bereken op kilometer gereden/benzine getankt: 1. 1/13 veel snelweg kilometers 2. 1/8 veel in de stad heen en weer gecrosst Nu de volgende keer wil ik hem echt is tot de reserve rijden om te kijken hoeveer we komen. Anyway, hij verbruikt als een Amerikaanse v8, en op genoeg forums wordt een gemiddeld verbruik van 1/16 tot 1/20 vermeld, zou prettig zijn als ik dat ook ga halen. De volgende tankbeurt zal ik ook de rauwe cijfers er even bij zetten
  4. Uiteraard niet. Kan ik tank zien en aan het gewich toen ik hen eraf haalde om de bougies te checken dat er niet meer zoveel inzit. Maybe nog wel 70 km
  5. Zo, weer een paar dagen verder. Fijne dagen trouwens helpende forumleden! Met de vfr van de ene naar de andere familie gecrosst, 120 km gereden totaal en nog een beetje benzine in de tank, hmmm. Toch maar is even die bougies bekijken, en de choke bekijken. Kan het zijn dat die aan de binnenkant blijft hangen? Het eerste deel doet die vrij weinig. Goed binnenkort toch maar is de carbs eraf halen. De bougies waren in ieder geval zwart. Dus dat verteld al iets. De foto's zijn 2 verschillende bougies (de achterste) toch teveel benzine dus. Lekken doet die nu niet meer!
  6. Goeie tip vroembert! Ik ga morgen de boel we even openmaken. Net wel iets nieuws gevonden toen ik de accu aan de lader ging leggen. Dat rode nippeltje zit aan de onderkant van de tank, en hoort daar geen slangetje op te zitten. Net toen ik ging kijken drupte er ook benzine uit. [emoji28] Ik heb er een bakje onder gezet en ga zo kijken of er wat in is gedript. Moet haast wel dit zijn.. Edit: Oke naar benden gelopen idd wat benzine in het bakje. Nu heb ik het even zo opgelost. En waar dient dit bakje voor, dat zat nu met een heel kort slangetje aan de carbs, hoort deze niet onder het tuitje uit te komen? Ik zou dankbaar zijn als iemand met een vfr van dezelfde generatie even het zadel eraf zou halen en een foto van de rechterkant zou kunnen maken
  7. Nee zeker niet werkt naar behoren, toch even gecheckt met de tank eraf en werkt gewoon ja. Ik ga nog een is een kijkje nemen, maar denk ik ook thermostaat er is uit halen. Op het Amerikaanse forum zeggen ze, vervangen die thermostaat [emoji848] Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  8. Er zit bij achter een onbemande shell die goedkoop is, daar tank ik altijd. [emoji16] Ik vraag me af of het mogelijk is dat verbruik nog meer stijgt doordat het kleine stukjes zijn. 10 min rijden, dan warmt die natuurlijk nooit op. Dit weekend weer wat snelweg rijden, we zullen zien hoe het gaat. En Oja, wat vroembert zij is een goeie maybe ook maar is kijken of het mechanisme idd wel terugkomt, heel soepen gaat de choke niet. Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  9. Exact. logische theorie. Ik zit ook sterk aan lekken te denken. maar waar! Snel ook maar is een bougie eruit trekken om te zien hoe die eruit ziet, uiteraard gooi ik ook een foto op het forum.
  10. Oke dus misschien zou ik beter moeten zoeken. Jullie mogen altijd hebben maar de plekken waar die zou kunnen lekken 1. Bij de pomp 2. Onder aan de aansluiting bij de tank. 3. Onderaan bij de float bowls van de carbs. Als er teveel benzine aangevoerd wordt, hoe komt dit? Ik zit zelf te denken om de diaframs van de carbs er is uit te halen om te checken of er geen ringetjes onder zitten. Kan het zo zijn dat de pomp teveel aanvoert? Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  11. Die zit idd echt niet vast, werkt gewoon zoals het hoort. Maar waardoor zou die zo zuipen dan? Waar gaat al die benzine heen? Op het Amerikaanse vfr forum zeggen ze dat het hoogst waarschijnlijk daardoor komt. Wel heb in last van roestende rem schijven maar na een klein stukje rijden lopen die ook niet meer aan. Banden spanning is in orde..
  12. Alles gecheckt en het is allemaal kurkdroog. Wel even nog wat foto's gemaakt. De brandstof leidingen zijn zeker moeders mooiste niet meer. Die 55 km wel veel stadsverkeer en n wegen gereden, en dan zit ik echt niet constant op t gas. Even de brandstof pomp gecheckt en die is ook droog. Ook ritmisch als de vfr loopt voel je hem stootjes geven, maar op mn FZR hoor je m echt.
  13. Zo we zijn even bezig geweest. Ik heb een foto van de luchtiflter gemaakt, wat mij betreft ziet die er prima uit. Ook nog even getankt en berekend wat die dit keer had gebruikt. 1/8,5.... Zelf ben ik er nog steeds van overtuigd dat het de thermos is. Op het amerikaanse forum had iemand me uitgelegd hoe je dat kon testen en dat heb ik gedaan. Minuten lang stationair draaien en de radiator wordt maar niet heet. Ook de slang op de foto die van de thermos naar de radiator loopt die kan ik gewoon vasthouden. Dus: 1. Luchtfilter is prima. 2. Jets zijn schoongemaakt blok loopt ook mooi 3. Nieuwe bougies zitten erin 4. Afstelling van de carbs nog niet gecheckt dan moet alles er weer af. 5. De thermostaat (wat ik dus denk) is toast waardoor het blok nooit echt warm wordt. Als mensen hier 1/18. 1/19 halen dan vind ik dit niet leuk.. Ik kan alleen nergens online een nieuwe thermostaat vinden, weet iemand of het een universeel onderdeel is? op welke code zou ik moeten zoeken of waar kan ik er eentje vinden! Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  14. Ik ga morgen eerst wel even de luchtfilter checken en stuur dan ook een foto van de staat van de filter. Lijkt mij niet dat de carbs zo gesleten zijn na 50.000 km dat die zoveel verbruikt. Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
  15. Nu heb ik net 50 km gereden en de meter staat al onder de helft dus ik denk dat er bij echt wel wat mis is. Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
×
×
  • Nieuwe aanmaken...