Jump to content

Tukker

Forumlid
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Tukker last won the day on February 24

Tukker had the most liked content!

Community Reputation

162 Excellent
About Tukker
 
 
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nabij Twente... (BRD)
  • Interesses
    MotoGP, SBK, BSB, NK, IDM, MXGP en alles waar een gashendel aan zit....
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Wit
 
Recent Profile Visitors
 
 

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

 
  1. @Vince Kleur van de velgen (origineel) is de kleurcode NH196 van honda (ross white). Is een standaard witte kleur (RAL 9010; zuiver wit), die afwijkt van de originele kleur (NH193P, Pearl Crystal White) die op de kuipen zijn gespoten.. Kortom, origineel wijkt de kleur wit van de velgen af t.o.v. de kuipdelen. Origineel ziet dat er zo uit: project dreambike (ik ben redelijk lang hobbymatig bezig geweest om een '90er VFR 100% origineel te maken namelijk...) Als je de velgen in overeenkomst wilt hebben met de kleur van je motor, denk ik dat je dan al gauw bij een RAL kleurenwaaier komt.. Zijn (naar mijn mening) echter standaard kleuren, en zitten geen parelmoer kleuren in de waaier. Als je dus enkel afgaat op de RAL nummers, krijg je afwijkende kleuren t.o.v. je kuip... Groet'n, Tukker
  2. Tukker

    VFR800fi anniversary

    correct @voodoo ! @Bazz : Betreft een verwijzing naar de legendarische RC166, een 6 cilinder 250cc viertakt. O.a. Redman, Hailwood en consorten heeft hierop gereden... plaatje 17000 RPM, en een heerlijke huil uit z'n 6 uitlaten.. Ver voor mijn tijd, maar man man man wat een heerlijk geluid... Persoonlijk vind ik de kleurstelling minder, maar idd ter gelegenheid van honda's 50 jarige verjaardag is deze kleur 1 jaar uitgebracht..
  3. Tukker

    Webshops UK

    kan in de papieren lopen.. Ik had laatst ook een onderdeel op het oog, maar er toch maar vanaf gezien, bezien de uitleg van de belastingdienst: klikkerdeklik Je betaalt dus BTW/invoerkosten aan de postbedrijf, over het product zelf, de verzekeringskosten, vervoerskosten en gestaffelde invoerrechten, alles bij elkaar opgeteld (in NL).... weet niet hoe het in België is geregeld, maar dat is vast niet veel goedkoper... Is overigens niet het geval als de waarde onder de 22,- blijft (ex verzendkosten)...
  4. Tukker

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 6

    meer een RFV 750 (RC45) kleurcombi.. ongeveer zelfde kleurcombi, vanaf een goede afstand..
  5. Tukker

    Duoseat afdekkap RC36-I

    Damn! mezelf dus in de voet geschoten.. .. Anderzijds, was de kap wss op zolder (in de opslag) gekomen, nu maak ik een mede witte strijder blij, én mijn vrouw.. Blij dat ik het niet gehaald heb..
  6. Tukker

    Duoseat afdekkap RC36-I

    Zeker lastig te vinden, maar niet onmogelijk (als je de tijd hebt). Veul lastiger is het kuipdeeltje op de zijstandaard te vinden van een RC36/1, en uberhaupt in de juiste kleur... Welke kleur buddyseat heb je dan? '90 hadden een blauwe, '91 hadden een grijze (en dus ook bijbehorende kleur kussen op de afdekking) Ik heb zelf een 2e hands exemplaar op de kop kunnen tikken voor 50,- in de juiste kleur, (incl. kussen) maar dat was na een zoektocht van 2 jaar dagelijks marktplaats e.a. sites afstruinen.. Moet het een originele kleur zijn, of mag het een andere kleur zijn (die je later zelf spuit of laat spuiten)? Mag er werk aan zitten (meeste hebben de lipjes aan de achterzijde eraf)? Korte zoektocht leert; Nieuw, juiste kleur (NH193P), in Spanje Nieuw, juiste kleur (NH193P), in Italië blauw, oog gebroken en lipjes? Rood, lipje afgebroken (maar bijgeleverd) Ben benieuwd of je die uit Italië bevalt, zo niet denk ik er zéér sterk over na (lees: bestel ik heb) om deze voor mijzelf te halen (als reserve).. Ik heb er overigens ook nog wel één in de juiste kleur liggen, maar daar is ook een lipje (of twee, weet het niet zeker, moet ik nakijken in m'n magazijn/opslag) van gerepareerd. Ex. kussen mag je deze wel hebben voor 25,-... Let me know, groet'n, Tukker
  7. Hierbij het document... Naast de introductie van de ST1100 (12 pagina's) vind je een korte uitleg van de veranderingen a.d. VFR rc36 t.o.v. de RC 24.. groet'n, Tukker Persbericht ST1100 en VFR 750.pdf
  8. Geïnteresseerden; Ik heb nog een 30 pagina's tellend persbericht/schrijven gevonden uit 1989, uiteraard van Honda, welke naar de dealers werd verzonden. Naast de introductie van de ST1100, is er ook ca. 10 pagina's gewijd aan de 'nieuwe' RC36. Zijn er hier hardcore fans van dit type aanwezig? Reageer dan even via PB (ik ga er vanuit dat het groter dan 2 Mb is) en dan scan ik het morgen in en verstuur ik het je... Noot 1: Ook nog een set up instructie gevonden voor een rc 24 alsmede rc 36 (gaat om het 'ontkratten', en dan met name de werkzaamheden die moeten gebeuren om het ding verkoopklaar te maken).. Ik hoor wel als hiervoor interesse is... groet'n, Tukker
  9. Tukker

    Crossrunner rc60 onderhoud

    @Aficior; Rustig warm laten draaien/rijden is belangrijk. Heeft mede te maken dat o.a. de eerste minuten na start de olie nog niet door het hele blok is gepompt, maar grotendeels nog in het carter zit, dus de smerende werking is nog niet overal optimaal aanwezig. Heeft dus (relatief gezien) grotere slijtage tot gevolg. Slijtage van cilinderwanden e.d., maar ook zeker de klepzittingen. Je ziet bij veel ‘koude gassers’ dan ook dat de klepspeling afwijkt (door het inwerken van de klep in de zitting), veelal te merken aan de speling op de uitlaatkleppen. Daarentegen houd je er ook rekening mee. Klant is koude gasser? (Uitlaat)klepspeling ruim zetten, zodat het materiaal kan ‘koelen’ in de klepzetel. (Immers hete uitlaatgassen bij een geopende klep maakt het materiaal zeer warm, probeer je max. te laten koelen door geleiding van de warmte bij gesloten klep). daarentegen de inlaatklep zo strak mogelijk zetten, qua speling, levert het meeste motorvermogen op (Betere vulling van je verbrandingskamer). Is ook iets waarmee je rekening kunt houden, zeker in die gevallen waar het wenselijk is...
  10. Tukker

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    @RoelNL Bikeservice importeur NL Hier haal ik redelijk wat specialistisch gereedschap, merkonafhankelijk en merkafhankelijk ook wel eens wat... succes met je zoektocht... groet’n Tukker
  11. Tukker

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    @RoelNL; Ik moet eerlijk zeggen dat ik géén doorsnee hobbyist ben. Ik heb (altijd) al een t*ring hekel gehad aan martelen en slecht gereedschap (of het ontbreken van juist gereedschap), dus ik geef (veel te veel) geld uit aan goed gereedschap.. Is mij van huis uit geleerd, al is dit makkelijk praten als paps een professionele motorsleutelaar is geweest... Maar (gereedschaps)voorbeelden voor enkel het vervangen van een 'simpel' balhoofdlager, welke bij mij in de schuur ligt: Uittikken lagercups uit het balhoofd: https://www.jurgensmotorsport.nl/alle-artikelen/304-gereedschap-voor-het-verwijderen-van-balhoofdlager-cups.html verwijderen lagerschaal van het T-stuk: http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/168?cid=5 of een lager splitter (budgetvariant van google geplukt) https://www.amazon.de/Lagerabzieher-Kit-12-teiliges-Lager-Splitter-Zahnradabzieher-Schwungrad-Abscheider-Set-mit-Blasform-Werkzeugsatz/dp/B0892F5RF4 montage lagerschaal op het T-stuk: http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/467?cid=5 montage lagerschalen in het balhoofd: http://www.bikeservice.com.tw/product/detail/428?cid=5 Is uiteraard niet rendabel voor een enkel klusje, maar ik heb er nu al zoveel mogen vervangen in de laatste jaren (ik geloof al 6 in de laatste 2 jaar bij enkel mijn eigen motoren al), dat de kosten in tijd (als in arbeid) al lang zijn terugverdiend (en ik doe het niet professioneel overigens).. Als ik weer eens naar Jurgens Motorsport moet (importeur van Bikeservice gereedschap in NL en handelaar in motorfietsgereedschap bij ons in de buurt), moet ik met handboeien er naar toe.. Anders slaat de portemonnee en de pinpas op hol, en mijn vrouw ook naderhand..
  12. Tukker

    Kilometerstanden bij aankoop.

    Met het met eens met de algemene stellingname dat motoren met hoge kilometrage absoluut geen probleem hoeft te zijn, als je een goede treft. Ik heb een CBR 1000 F gehad, nieuw gekocht in '94 door mijn vader, 1000% onderhoud uitgevoerd (incl. optimalisatie van de carb's met dynojet stage II gasnaalden e.d. werkzaamheden), overgenomen met 70K van hem, uiteindelijk is die afgeschreven met 155K, doordat ik getracht heb een auto te doorboren. ding had als enige na 20 jr een beetje olieverbruik, maar dat was opgelost door nieuwe klepsteelrubbers te plaatsen, ipv de hard geworden originele. Uiteindelijk het blok gesplitst (foor de fun en interesse), en de originele hoonsporen waren nog aanwezig op de cilinderwanden. Evenals eerste montage originele remschijven e.d. Daarom houd ik zo van die honda kwaliteit Maar zoals @Dial_888 en @Ray aangeven, behoren hun voorbeelden gewoon tot regulier en te verwachten onderhoud... Laatst een ST1100 Pan European erbij gekocht, km stand actueel circa 120K.. Net nieuw onder het plastic.. Daarentegen ook wel scheepsladingen compleet verkr*chte motoren tegengekomen, maar goed die hadden maar 30K gelopen, dus dat kan toch niet slecht zijn? (sarcasme modus uit...) Goed je ogen open houden bij bezichtiging, soms kom je écht mooie pareltjes tegen, is alleen een kwestie van niet verliefd worden op moment dat je voor een potentiele aankoop staat. Dan gaat het rationeel denkvermogen zienderogen achteruit.... groet'n, Tukker
  13. Tukker

    Blogje van mijn VFR

    Lagersplitter is mijn eerste keus, om dit te demonteren. kost je in ieder geval minder als een nieuw t-stuk, mocht je uitschieten met de slijptol... Maar ik heb het ook wel eens gedaan met een klezoorbeitel en een vuisthamer (vanaf de onderzijde). Niet ideaal de laatste tip, je moet wel genoeg ruimte en “vlees” hebben om te slaan, en ook uitkijken dat je het schroefdraad niet kapot slaat (door het afsteunen)... laatste is wel een bushcraft oplossing, maar zo heb ik het weleens gered... groet’n tukker
  14. Tukker

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    @ariesblade Reservedelen in kleur (speciaal zo'n "afwijkende" kleur, die niet veel geleverd is) kun je nooit genoeg hebben liggen... Altijd handig, en over het algemeen behoud het zijn waarde wel, zelfs bij verkoop van je huidige... on topic; Vorig weekend het balhoofdlager van mijn 'nieuwe' ST1100 vervangen.. Kom je dit stukje vakwerk tegen bij demontage (en NEE, ik was het niet. Ik heb lagersplitters e.d. vakgereedschap liggen, om dit soort "vakwerk" te voorkomen... Daarna opgebouwd, waarbij de nieuw aangeschafte voorvork veertjes o.a. gemonteerd (servicebeurt voorvork); Handtekening gezet, pakketje opengetrokken en het grootste deel van de onderdelen verwerkt voor een grote beurt (o.a. klepspelingcontrole) van de ST1100; Van de week nog even het ding synchroniseren, en dan kan het grote "tupperware paspakket" weer worden opgebouwd... Momenteel probeer ik de postbode en mijn vrouw te ontlopen, zijn beide 'not amused' vanwege het aantal pakketten van laatste tijd..
  15. imbusbout ff een slag "lossen" als deze nog in het T-stuk+ kroonplaat zit (idd met een luchttol), dan kroonplaat lossen, afdekdop/moer 1 slag lossen, dan T-stuk lossen en uitbouwen... Demontage en dan met een bezemstok omwikkeld met lappen, ingespoten met remmenreiniger door de binnenpoot halen. Tenminste zo doe ik het veelal. Vorig weekend toevallig nog zo gedaan met de 'nieuw' aangekochte ST1100 van mij. Ook idd staat van onderhoud onbekend.. En het loonde, zo te zien, wel... groet'n, Tukker