Jump to content

Tukker

Forumlid
  • Posts

    275
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    15

Tukker last won the day on July 19

Tukker had the most liked content!

1 Follower

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nabij Twente... (BRD)
  • Interesses
    MotoGP, SBK, BSB, NK, IDM, MXGP en alles waar een gashendel aan zit....

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Tukker's Achievements

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • Very Popular
  • Collaborator
  • First Post
  • Reacting Well
  • Dedicated

Recent Badges

263

Reputation

  1. Zekers! Band verliest idd 0,3 bar na montage (gemiddeld). Is echter met geijkte Eurodainu voor vertrek op juiste spanning gezet, niets aan de hand (geen drukverlies). Mee naar Engeland geweest, weggezet voor een paar week en vervolgens ga ik bijna op mijn muil bij de eerste bocht in de straat 100 mtr verderop op een vroege zondagmorgen.. Velgrand niets aan te zien, band vertoond geen uiterlijke gebreken. Punt van lekkage gemarkeerd, 90 gr. Gedraaid op de velg en de lekkage vond weer plaats op gemarkeerde plaats.. nog nooit meegemaakt, zoveel verlies in korte tijd... bij de ST ook gemiddeld 0,2 bar verlies per week op beide banden... nog nooit zoveel drukverlies meegemaakt in al die jaren
  2. Hier 30 jr professionele ervaring in motorbanden (+ laatste 15 jr hobbymatig) achter de hand (mijn pa) @Ray, dus dat komt wel goed.. Ik weet niet anders dan je velgrand schoonmaakt bij een nieuw rubbertje (en nooit ergens anders laten doen), dus heb geen ervaringen dat het niet gebeurd.. Maar geloof je direct dat die handeling wel vergeten kan worden.. Binnenbanden ken ik nog van vroegâh (met crossers toen en ook velgenklemmen), was soms een gescheld in de werkplaats... Al geloof ik wel dat het daar met mousse e.d. veel beter op is geworden voor met name de cross en enduro.. M'n pa zweerde overigens altijd bij de Metzeler binnenbanden, waren de dikste in zijn soort..
  3. @Ray Ik weet hoe je banden monteert.. In dit geval, schone randen (je maakt ze toch standaard schoon voor het monteren? Wie doet dat nou niet?), gemonteerd met goed bandenvet. Gebalanceerd, 2000 km gereden en plots lekkage (ong. 8 week na montage). Gemarkeerd, gedemonteerd, wederom schoongemaakt, band 90gr ten opzichte van eerdere montage erop gelegd en nog lekkage bij het gemarkeerde punt.. (bij de 1000F) (De)montage gebeurd met professioneel materieel, niet met enkel bandenlichters of HBM rotzooi. Balanceren idem.. Wil het grapje dit winter ook nog herhalen met de ST, maar ik ben er bang voor dat het daar ook blijft lekken.. Vind het toch wel een grote smet op de voor de rest zeer goede Roadsmart 4. Nog nooit zoveel luchtverlies gehad met banden, en dus ook (bijna) wekelijks controle op de bandenspanning én op spanning zetten.. (Heb overigens wel een filmpje over het drukverlies/lekkage, maar die is iéts te groot met 18 Mb)...
  4. Waarschijnlijk gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok, maar ik heb de nodige problemen met de Roadsmart 4... Zeer lange levertijden dit voorjaar, om uberhaupt maar setjes Roadsmart 4 te krijgen; Lekkage a.d. voorzijde (CBR 1000 F) spontaan en na 2K aan kilometers. Band vervangen onder coulance door importeur; Houtdraadbout aan achterzijde (1000F, okay daar kan Dunlop niets aan doen, maar overkomt me wel voor het eerst in lange tijd weer, ook hier de band moeten vervangen); Spontane lekkages aan voor- en achterzijde op de ST 1100 (actueel 6K eronder, luchtdrukverlies van ca. 0,2 bar per week) Kortom 2 sets, 2 motoren en 2x hetzelfde lekkagebeeld... Geeft mij wel te denken of ik de set nogmaals zou nemen, ondanks dat het op zich wel bevalt..
  5. @HoekmanR Ik heb nog niet veel met de band gereden (2000 km, vanuit D naar Isle of Man en terug).. Sindsdien stond hij (de CBR 1000 F) veelal in de schuur, en sindsdien niet veel gereden. Hij blijkt echter (onverklaarbaar) lucht te verliezen langs de velgrand. Dit probleem is echter opgetreden voor 4 weken geleden (en sindsdien), en momenteel heb ik (net) een reclamatieclaim neergelegd bij de bandenleverancier. Ik weet nog niet wat de uitkomsten zijn, maar heb wel zoveel vertrouwen in de band dat ik alvast een nieuwe besteld heb. Mijn ervaringen zijn echter dat de band neutraal stuurt en veel grip biedt, vanaf de eerste meters.. Maar ik moet eerlijk zeggen dat álle banden van de laatste jaren mij dit gevoel geven. Dit onderstrepen de das Motorrad (of de NL vertaling, genaamd Motorplus) bandentesten ook. Er is eigenlijk geen slechte band meer, en de verschillen zijn dusdanig klein dat ik ze eigenlijk niet kan ontdekken voor normaal straatgebruik.. Momenteel staat mijn ST 1100 dan ook op splinternieuwe Dunlops voor een komende trip naar de MotoGP in Aragon/Spanje (v.a. 15/09), maar daarvoor had ik Bridgestone T31's gemonteerd. Die vielen mij (qua kilometergebruik) tegen met 8K en 10K voor respectievelijk de voor- en achterband en waren toen écht op met 0,6 mm restprofiel. Nu moet ik wel zeggen dat ik met de Pan European ook rijdt als een hooligan, maar dat doe ik met eigenlijk al mijn motoren..
  6. @AFS Motorparts: Bepaalde soort van Koso . Weet niet of dit de laatste versie is, want ik kom verschillende tegen van Koso..
  7. Ik kende die speciale versie ook niet, maar het zou mij niets verbazen als het alleen in de UK was.. Honda importeur UK is redelijk actief met dat soort unieke oplages. Hebben ze in 2014 ook gedaan met een 300 st. oplage van een "tiger" fireblade, als hommage aan de 20 jr. eerder uitgebrachte "urban street tiger" (in de volksmond tigerblade). Vind hem persoonlijk veel smaakvoller als de 'anni' productie die Honda toen zelf op de markt bracht (met de grijze kuip)
  8. Toch uiteindelijk met de beoogd dealer tot een deal kunnen komen @VFRené ? Of is dit een andere? In ieder geval een heel erg mooie fiets!
  9. Tukker

    de Donna...

    ...... Weiss ist Heiß!
  10. Drukke periode dan met motorrijders op de boot, Voodoo.. V.a. de 29e mei beginnen de trainingen op Isle of Man, ik ga zelf de 1e juni de (over)tocht naar IOM maken.. Maar idd een heerlijk land, al kunnen de wegen ook totaal kl*te onderhouden zijn daar (is mijn mening). Nog een planning voor het rondje dan?
  11. Hier ook! Vorige week al ontvangen, maar vandaag pas kunnen monteren (al is het wel voor een CBR 1000)
  12. Thurn-motorsport.de contacteren. Die hebben een setje bedacht op eenzelfde plaats als @V4 Rosso hem ook heeft zitten (voor de rc36, en voor andere types heeft hij ook een oplossing, naar ik meen) Zie dit wel eens voorbij komen (meestal op het Duitse forum, is de man nog wel eens actief) en hij geeft er zelfs 5jr garantie op!
  13. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat er meer dan genoeg grip voorhanden is, zowel droog als nat met de Angel GT II, @HoekmanR. Ik ben geen geweldige regenrijder, dus als je 'pusht' zal je wellicht de verschillen beter naar voren komen (al geef ik de voorkeur aan het materiaal heel houden, voornamelijk in regenachtige omstandigheden) Op het laatst begint de achterband wel iets te kwispelen op opgelegde witte strepen e.d., maar dat is verklaarbaar door het feit dat de banden een redelijk loopvlak rechtuit hebben, en dan wordt het natuurlijk ook gekker als je dan door een bocht gaat, met de verkanting op de band.. Al moet ik zeggen dat alle gemonteerde banden van de laatste jaren mij dit gevoel gaven (BT31, Road 4, Road 5 en ook de Angel GT II), echte plakkers waren de BT016's, maar die supersport banden waren dan ook na 4300 km versleten.. Van de MPR had de 4 mijn voorkeur boven de 5, maar dat kan ook tussen de oren zitten.
  14. Ik ben benieuwd naar de Dunlops... Ik heb net een set RS4 besteld (voor m'n cbr 1000F), hoop alleen dat de dunlops het langer volhouden als de huidige Pirellí's (Angel GT II). Die zitten er nu 6700 km onder (en een restprofiel van 1,9mm momenteel voor én achter). wat ik toch wel iéts aan de korte kant vind (voor een toersportieve band).. Cashback actie is er ook in D, echter 30,- op een set (en je hoeft hem niet te laten monteren bij de aangesloten dealers, maar enkel een rekening indienen bij Dunlop is genoeg voor de cashback actie..) Ben benieuwd, set komt er uiterlijk eind Mei onder, nét voor de komende trip naar IOM...
  15. @RC36-1; Benzinepomp moet een bepaalde opbrengst hebben, zie onderstaande foto uit het WPHB van Honda:
×
×
  • Create New...